دریافت شماره شبا بانک ملی با شماره کارت و حساب+پیامک

دریافت شماره شبا بانک ملی
دریافت شماره شبا بانک ملی

راه های مختلفی برای دریافت شماره شبا وجود دارد. اما یکی از ساده ترین روش های دریافت شماره شبا بانک ملی، تبدیل شماره کارت و یا شماره حساب به شماره شبا بانکی در بستر اینترنت است.زرین پال علاوه بر ارائه درگاه پرداخت سریع و امن، سرویس ها و خدمات متنوعی را نیز ارائه می دهد که یکی از آنها دریاقت شماره شبا است. با مراجعه به این صفحه و طی کردن مراحل ذکر شده، می‌توانید شماره شبا بانک ملی را به سادگی دریافت نمایید.

دریافت شماره شبا بانک ملی با شماره کارت و حساب

دریافت رایگان شبا بانک ملی

 ابتدا بانک مورد نظر خود (بانک ملی) را انتخاب کنید:

شماره شبا بانک ملی

بعد از هدایت به صفحه اصلی، ۳ قسمت اصلی به شما نشان داده می‌شود. برای تبدیل شماره حساب به شماره شبا بانک ملی، ابتدا نوع سپرده را مشخص کنید و بعد از وارد نمودن شماره حساب بانک ملی، شماره شبا خود را دریافت کنید.

نمونه شماره شبا بانک ملی

در قسمت بعدی می‌توانید شماره شبا بانک ملی را به شماره حساب بانک ملی تبدیل کنید:

طریقه گرفتن شماره شبا بانک ملی از طریق پیامک

برای دریافت شناسه شبا حسابهای خزانه، دستگاه‌های دولتی و بانك‌ها نزد بانك مركزی نیز می‌توانید با استفاده از این بخش، ابتدا شماره حساب خود را وارد کرده و سپس شماره شبا مورد نظر خود را دریافت کنید.

شماره شبا بانک ملی چند رقمی است

شماره شبا بانک ملی چیست؟

شماره شبا تعریف شده برای کلیه حساب‌های بانک ملی ایران، شماره شبا بانک ملی نام دارد. با استفاده از این شماره به سادگی می‌توانید برای انجام نقل و انتقالات بین بانکی به خصوص از طریق ساتنا و پایا ( دستور پرداخت الکترونیکی بین بانکی ) اقدام کنید.

شماره شبا (شماره شناسه بانکی ایران) یک شماره استاندارد است که بر اساس پارامترهای مشخصی برای هر شماره حساب موجود در شبکه بانکی کشور به صورت یکتا تعریف می‌شود. حقیقت این است که برای انتقال وجه میان بانک های مختلف نیاز به یک شناسه واحدی است که بانک ها بتوانند بدون به اشتباه افتادن با شماره حساب های تکراری، عملیات انتقال وجه را به درستی انجام دهند. در نتیجه شما برای انجام انتقال وجه بین بانکی به روش ساتنا یا پایا نیاز به داشتن شماره شبا خواهید داشت.

شماره شبا بانک ملی چند رقمی است؟

شاید در نگاه اول شماره های درج شده در شماره شبا کمی گیج کننده به نظر برسد. اما شاید دانستن ساختار آن به شما کمک کند تا بتوانید با چک کردن برخی پارامترها از دریافت شماره شبا صحیح مطمئن شوید. 

ساختار شماره شبا بر اساس سیستم  IBAN یا همان سیستم بین المللی نقل و انتقال وجه International Bank Account Number طراحی شده است که موجب یکپارچگی بیشتر قوانین انتقال وجه شده و باعث می‌شود تا حتی نقل و انتقال های بین بانک های کشورهای مختلف نیز به سادگی و بدون کوچکترین اشتباهی انجام شود. به کشورهایی که از این شیوه برای ساختار حساب های خود استفاده می‌کنند اصطلاحا کشورهای حوزه IBAN می‌گویند. 

دریافت شماره شبا بانک ملی با شماره کارت و حساب

کد کشور: در این قسمت مشخص می‌شود که این شماره شبا متعلق به چه کشوری است. طبق قوانین بین المللی کد مربوط به کشور ایران  که در این قسمت درج می‌شود، IR است.

کد کنترلی درستی ساختار (Check Digit): این کد به گونه ای تنظیم می‌شود تا بر اساس الگوریتم های سنجش اعتبار کد شبا بتواند ساختار آن را به درستی تکمیل کند.

کد بانک: این قسمت مربوط به بانک دارنده حساب است. طبق قراردادهای بانک مرکزی، در این ساختار ارقام مربوط به شماره شبا بانک ملی، ۰۱۷ می‌باشد که در قسمت مربوط به کد بانک قرار می‌گیرد.

شماره حساب: شماره حساب بانکی پایه در این قسمت قرار می‌گیرد.

دریافت شماره شبا بانک ملی از طریق تلفن گویا

یکی دیگر از روش‌های دریافت شماره شبا بانک ملی، استفاده از تلفن گویا مخصوص این بانک است. برای اینکار ابتدا شماره ۰۹۶۲۲ را شماره گیری کرده و بعد از وصل شدن تماس، کد ۵ را  وارد کنید. در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود تا با شماره گیری شماره حساب خود، شماره شبا متناظر با آن را دریافت کنید.

دریافت شماره شبا بانک ملی از طریق پیامک

تبدیل شماره کارت به شماره شبا رایگان

برای دریافت شماره شبا بانک ملی با استفاده از پیامک، باید شماره حساب خود را بر اساس یک ساختار مشخص به شماره ۲۰۰۰۸۰۱۸ ارسال کنید. بعد از دریافت این پیامک از سمت بانک، شماره شبای متناظر با شماره حساب به صورت پیامک به شماره درخواست دهنده ارسال می‌شود.

ساختار پیامک باید به صورت زیر باشد؛

برای دریافت شماره شبا حساب سپرده بانک ملی:

شماره حساب سیبا + فاصله + عدد صفر

مثال: 0 0103070412000

برای دریافت شماره شبای حساب تسهیلات بانک ملی:

شماره حساب سیبا + فاصله + عدد یک

مثال: 1 0103070412000

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملی

همان طور که پیشتر به آن اشاره کردیم، با استفاده از شماره شبا به راحتی می‌توانید از ساتنا و پایا، درخواست‌های انتقال وجود خود را ثبت نمایید. تفاوت انتقال وجه با شماره شبا بانک ملی در انتخاب روش انتقال وجه توسط درخواست دهنده است.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملی با استفاده از پایا

پایا در واقع زیرساخت اصلی مبادلات پولی بین بانکی حسابی انبوه شمرده می‌شود و با استفاده از پایا امکان انتقال الکترونیک وجوه خرد مبتنی بر حساب بین بانک ها به سادگی فراهم می شود.

سقف انتقال وجه با پایا حداکثر تا ۵۰ میلیون تومان نزد شعبه‌های بانک ملی و ۱۵ میلیون تومان در هر تراکنش اینترنتی است.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملی با استفاده از ساتنا

سرویس ساتنا برای انتقال  وجه کلان مبتنی بر حساب در شبکه بانکی کشور ایجاد شده است و  در واقع جایگزینی برای چک های رمزدار بین بانکی است. انتقال وجه با ساتنا نزد شعب بانک ملی، بدون محدودیت بوده ولی سقف انتقال وجه از طریق اینترنت بانک ۵۰ میلیون تومان است.

تفاوت شماره حساب و شماره شبا بانک ملی

شماره حساب بانک ملی یک شماره منحصر به فرد برای هم یک از مشتریان بانک ملی است. درحالیکه شماره شبا شماره استاندارد همان حساب برای تمام کشور و حتی دنیا می‌باشد. برای مثال ممکن است ارقام شماره حساب شما در بانک ملی با ارقام شماره حساب فردی دیگری در یکی دیگر از بانک های ایران یکسان باشد، اما در مورد شماره شبا این امکان به هیچ وجه وجود ندارد و هر شماره شبا به صورت اختصاصی تنها متعلق به یک حساب بانکی است.

برای درک بهتر فرق میان شماره حساب و شماره شبا بانک ملی، می‌توانید به ساختار شماره شبا که در قسمت های قبل توضیح داده شده است، مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.