آموزش شناسایی درگاه پرداخت زرین‌پال و اتصال آن به پرونده مالیاتی

آموزش شناسایی درگاه پرداخت زرین‌پال و اتصال آن به پرونده مالیاتی
آموزش شناسایی درگاه پرداخت زرین‌پال و اتصال آن به پرونده مالیاتی

با توجه به الزام شاپرک مبنی بر تکمیل پرونده مالیاتی، برای جلوگیری از «غیرفعال شدن درگاه پرداخت توسط شاپرک»، در صورتی که تاکنون نسبت به تکمیل پرونده مالیاتی خود اقدام نکرده‌اید، هرچه سریع‌تر به سامانه مالیاتی به آدرس https://my.tax.gov.ir مراجعه و نسبت به الصاق پایانه‌های خود اقدام نمایید.
راهنمای تصویری و آموزش گام به گام تکمیل پرونده مالیاتی و الصاق درگاه پرداخت زرین‌پال:

مراحل تکمیل پرونده مالیاتی

در ادامه طی ۴ مرحله، نحوه تکمیل پرونده مالیاتی را با هم مرور خواهیم کرد:

مرحله اول) کلیه درگاه‌های پرداخت و پایانه‌های فروش (دستگاه کارتخوان) ثبت شده در پرونده مالیاتی خود را مشاهده کنید

۱. در صورت داشتن حساب کاربری در سازمان امور مالیاتی کشور، به وب‌سایت رسمی این سازمان، در این صفحه بروید.
۲. سپس وارد بخش درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی شوید و کد ملی و رمز عبوری که قبلا با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد کنید. 

آموزش اتصال درگاه پرداخت و دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی

۳. پس از دو مرحله‌ی فوق به یک صفحه‌ی جدید، با عنوان «خلاصه وضعیت مالیاتی شما در نظام مالیاتی کشور» منتقل خواهید شد که در نوار بالای صفحه به شما نمایش داده می‌شود.

چگونگی اتصال کارتخوان‌ها به پرونده مالیاتی

۴. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید‌، پس از ورود به صفحه‌ی خلاصه وضعیت مالیاتی، فهرستی به شما نمایش داده می‌شود، برای اطلاع یا اتصال دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت خود کافیست روی عبارت تعداد پایانه‌های فروش کلیک کنید.

اتصال کارت خوان ها به سازمان امور مالیاتی

۵. با ورود به این بخش اکنون می‌توانید تعداد کارتخوان‌هایی که به مشخصات فردی شما متصل است را رویت کنید و برای اتصال ‌آن‌ها به پرونده‌ی مالیاتی یا غیرفعالسازی و حذف هر یک از دستگاه‌هایی که مدنظر دارید اقدام کنید.

اتصال کارتخوان ها به پرونده مالیاتی

فراموشی رمز عبور

در صورت فراموشی نام کاربری و رمز عبور وارد صفحه‌ی دریافت رمز عبور و نام کاربری ورود به سامانه شده و  روی فراموشی نام کاربری یا کلمه‌ی عبور کلیک کنید. به خاطر داشته باشید که برای دریافت مجدد رمز عبور، می‌بایست کد رهگیری ثبت‌نام و شناسه‌ی ملی خود یا شریک تجاری‌ خود را وارد کنید.

مرحله دوم) بررسی کنید که کدام یک از  پایانه‌های فروش یا درگاه پرداخت از سمت شما درخواست داده شده است

در این مرحله شما ممکن است با دستگاه های کارتخوان و یا درگاه های پرداخت متعددی روبرو شوید. سوال اینجاست که کدام یک از این موارد متعلق به شماست؟ شما باید هر دستگاه یا درگاهی که متعلق به شماست را به پرونده خود الحاق کنید و هر دستگاهی که از سمت شما درخواست داده نشده است را از پرونده خود حذف نمایید. در ادامه به شما روش شناسایی درگاه پرداخت زرین پال را آموزش خواهیم داد تا با مشاهده مشخصات آن و مقایسه با مشخصات درگاه های پرداخت نشان داده شده، بتوانید درگاهی که از آن استفاده می‌کنید را به پرونده خود الصاق نمایید.

مرحله سوم) مشخصات درگاه پرداخت زرین‌پال را مشاهده کنید
(ویژه‌ی پذیرندگان زرین‌پال)

۱. از صفحه‌ی نمای کلی، درگاه پرداخت موردنظر خود را انتخاب نمایید.
۲. پس از ورود به پیشخوان درگاه، از قسمت بالای صفحه، روی گزینه‌ی اطلاعات و جزییات درگاه کلیک کنید.
۳. در پنجره‌ای که باز می‌شود، شماره پایانه‌ی درگاه پرداخت انتخاب شده، به علاوه‌ی کد پذیرنده‌‌ی آن به شما نمایش داده می‌شود. 

لطفا توجه داشته باشید
در پنل کاربری زرین‌پال، برای هر یک از درگاه‌هایی که تا کنون ساخته‌اید، یک صفحه‌ی اختصاصی و پیشخوان مجزا ایجاد شده است، بنابراین برای مشاهده‌ی جزییات هر کدام، نیاز است به پیشخوان همان درگاه مراجعه کنید.

جهت مرور بهتر این مرحله می‌توانید به ویدیو زیر مراجعه کنید:

مرحله چهارم) درگاه پرداخت یا پایانه فروش فعال خود را به پرونده الصاق و الباقی را غیرفعال کنید

 در این مرحله بعد از استعلام درگاه پرداخت زرین پال و یا پایانه فروشگاهی فعال خود که قصد اضافه نمودن به پرونده مالیاتی خود را دارید، گزینه الصاق به پرونده را بزنید.

اتصال دستگاه های پوز به پرونده مالیاتی

حذف از پرونده‌ی مالیاتی

چنانچه می‌خواهید دستگاه کارتخوان یا درگاه خود را خود را از حذف کنید، کافیست پس از ورود به بخش «تعداد پایانه‌های فروش» روی گزینه‌ی درخواست غیرفعال‌سازی کلیک کنید.

حذف دستگاه کارتخوان از پرونده‌ی مالیاتی

فعال‌سازی مجدد

چنانچه قصد دارید دستگاه کارتخوان یا درگاه پرداختی که پیش‌تر غیرفعال کرده‌اید را مجدد فعال کنید، کافیست همانند دو روش فوق، پس از ورود به بخش «تعداد پایانه‌های فروش» روی گزینه‌ی فعال‌سازی کلیک کنید.

حذف دستگاه کارتخوان از پرونده‌ی مالیاتی

تکمیل اطلاعات پرونده مالیاتی

اگر بعد از کلیک بر روی گزینه الصاق به پرونده، با پیام «پرونده ای جهت الصاق شماره پایانه …. انتخاب نشده است»مواجه شدید، از داشبورد سمت راست روی گزینه، «پرونده‌های الکترونیک» کلیک کنید.

تکمیل اطلاعات پرونده مالیاتی

در این صفحه، پرونده‌های فعال شما در سامانه امور مالیاتی نمایش داده می‌شود. روی گزینه «جزئیات پرونده» کلیک کنید. چنانچه پرونده‌ای در این صفحه مشاهده نمی‌کنید، ابتدا باید از طریق گزینه «ایجاد پرونده مالیاتی» نسبت به ساخت پرونده مالیاتی اقدام کنید.

اطلاعات پرونده مالیاتی

اگر دارای کد رهگیری مالیاتی نیستید، می‌توانید راهنمای ویدیویی و تصویری قدم به قدم دریافت کد رهگیری مالیاتی را در این صفحه ملاحظه کنید:

حالا گزینه ورود و ویرایش را انتخاب کنید:

همانطور که در تصویر قابل مشاهده است، در حال حاضر این وضعیت پرونده در گام سوم یعنی «شروع ثبت نام» قرار دارد. در این بخش نواقص پرونده به رنگ قرمز نمایش داده شده است. این نواقص را تکمیل کنید.

پس از تکمیل اطلاعات، وضعیت پرونده شما به گام چهارم یعنی «ثبت نام کامل و استفاده از خدمات مالیاتی» تغییر خواهد یافت و می‌توانید طبق مراحل قبل، پایانه خود را به پرونده فعال خود الصاق نمایید.

لطفا توجه داشته باشید
پس از اعمال هر یک از تغییراتی که انجام داده‌اید، روی گزینه‌ی تایید نهایی کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده ثبت و ذخیره گردد.

 ثبت مشخصات پایانه فروشگاهی و حافظه مالیاتی

پرسش‌های متداول

در این بخش تلاش کرده‌ایم با هدف رفع هر گونه ابهامی در خصوص امور مالیاتی مرتبط با درگاه پرداخت و دستگاه‌های کارتخوان کسب و کارها، به برخی از پرسش‌های احتمالی کاربران پاسخ دهیم، چنانچه سوالی دارید که در این مقاله به آن پرداخته نشده، لطفا از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهیم.

از چه طریقی می‌توان ثبت‌نام کرد؟

برای ثبت مالیاتی درگاه پرداخت یا دستگاه کارتخوان خود، می‌بایست وارد وب‌سایت رسمی سازمان امور مالیاتی کشور شوید، البته در صورتی که تا این لحظه ثبت‌نام اولیه را تکمیل نکرده‌اید و برای دریافت کد رهگیری مالیاتی خود اقدامی صورت نداده‌اید، ثبت مالیاتی دستگاه کارتخوان برای شما امکان‌پذیر نخواهد بود و در قدم اول نیاز است تا از طریق ورود به این صفحه، نسبت به پیش‌ثبت‌نام الکترونیک خود اقدام نمایید.

چرا از سمت زرین‌پال برای من چند درگاه پرداخت فعال شده است؟

ایجاد پایداری در درگاه و عدم قطع شدن ارتباط با مرکز PSP ها موجب ایجاد ویژگی به نام سرویس مسیردهی هوشمند در زرین‌پال شده است. به دلیل استفاده از این ویژگی، زرین‌پال گاها برای برخی از پذیرندگان سیستم تعدادی درگاه پرداخت مختلف تعریف می‌کند که در نهایت منجر به ثبات و پایداری بیشتر خدمات رسانی به پذیرنده‌های گرامی است.

66 دیدگاه

  1. سلام. مشکلی که من دارم این هست که بیش از یک سایت دارم و برای هر سایت باید درگاه جداگانه ای متصل بشه، اما امکان ایجاد بیش از یک پرونده برای یک کد پستی وجود نداره. و این پیغام رو میده: شما تنها یک پرونده الکترونیک انفرادی در یک مکان می توانید داشته باشید. // حالا تکلیف باقی سایت ها چی میشه؟

    1. زرین پال

      هادی عزیز سلام
      شما می‌توانید درگاه‌های دیگر را هم به همین پرونده الصاق کنید.

      1. سلام چنتا درگاهه کدوم رو الصاق کنیم؟

        1. زرین پال

          شما میتونید وارد پیشخوان درگاه مربوطه در پنل کاربری شوید و ترمینال‌هایی که متعلق به شماست رو بررسی کنید و اون درگاه ها رو به پرونده الصاق بفرمایید.
          در خدمتتون هستیم.

    2. سلام
      بنده هم همین مشکل رو دارم
      لعنت به این سیستم احمقانه!
      حمایتی که از کسب و کارهای اینترنتی به عمل نمیاد و از صبح تا شب با سنگ‌اندازی های مختلف از سمت کمیته فیلترینگ، ورزات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاپرک، اینماد و غیره مواجه هستیم. وقتی هم که میایم از سیستم مزخرف و اجباری خودشون پیروی کنیم هم باز اینقدر احمقانه طراحی سیستم انجام شده که اصلا قابل پیاده سازی نیست و منجر به دو برابر شدن مشکلات میشه!
      من واقعا نمیفهمم مالیات به چه منظوری باید پرداخت بشه؟ آیا حمایتی هم از کسب و کارهای اینترنتی به عمل میاد؟! بنده که طی ۶ سالی که فعالیت آنلاین دارم چیزی جز سنگ اندازی و آزار و اذیت از سمت ارکان و وزرات های مختلف ندیدم!

      1. زرین پال

        سلام دوست عزیز
        ما هم تماما در تلاش هستیم سنگ‌اندازی ها و موانع‌ی که جلوی کسب و کارها میتونه پیش بیاد رو مخالفت و از اجرایی شدن آن جلوگیری کنیم همچون مسئله‌ای که از طرف اینماد ایجاد شد.
        امیدواریم بتونیم در رشد کسب و کارها تاثیرگذار باشیم.

  2. سلام
    ببخشید در صفحه سایت راهیابی چندتا درگاه به نام منه ولی گزینه غیرفعال‌سازی وجود نداره فقط نوشته «الصاق». چطوری غیرفعالشون کنیم؟

    1. زرین پال

      بهمن عزیز سلام
      در سامانه امور مالیاتی زمانیکه به قسمت پایانه‌های فروشگاهی وارد میشین، لیست تمامی پایانه‌ها به شما نمایش داده می‌شود که شما می‌توانید نسبت به غیرفعال‌سازی یا الصاق به پرونده مالیاتی اقدام فرمایید.

      1. بنده هم مشکل این دوستمون رو دارم و هیچ گزینه غیرفعالسازی وجود نداره و فقط یک دکمه “الصاق به پرونده” نمایش داده میشه
        چیکار باید بکنیم در چنین شرایطی؟

        1. زرین پال

          علی عزیز سلام
          این محدودیت از سمت سازمان مالیاتی تعریف شده است.

      2. سلام برای منی هم که الان دارم مورخ ۱۰ اصفند ۱۴۰۰ کار مالیاتی رو انجام میدم کلا کرینه غیرفعال سازی نداره و فقط الصاق به پرونده داره

        1. زرین پال

          سروش عزیز سلام
          گویا مهلتی که تعیین شده بود برای ویرایش و حذف درگاه از سمت شاپرک و سازمان مالیاتی برداشته شده است.

  3. سلام، وقت بخیر
    بعد از کلیک روی الصاق به پرونده پیام زیر نمایش داده میشود
    لطفا راهنمایی کنید

    پرونده ای جهت الصاق شماره پایانه ****** انتخاب نشده است.

    1. زرین پال

      امیر عزیز سلام
      اگر پرونده مالیاتی‌ای ندارید نیاز است وقتی وارد سامانه می‌شوید، به قسمت پرونده‌های الکترونیک مراجعه کنید. اگر پرونده مالیاتی مشاهده نکردین ابتدا باید از طریق گزینه «ایجاد پرونده مالیاتی» اقدام به ساخت پرونده مالیاتی کنید.
      سپس پروسه‌ای که خدمتتون در این مطلب توضیح داده شده رو طی کنید.
      در خدمتتون هستیم.

    2. سلام من درواه های زرین پال رو الصاق کردم. منتهی دو تا هست که مال شرکت نوین آرین، که حدس میزنم از سایتایی بوده مه در گذشته برای درگاه ثبتنام کردم‌(ولی هیچوقت استفاده نشده).

      با توجه به اینکه گزینه غیر فعال سازی نیست، الان بزارمشون به حال خودشون غیر الصاق مشکلی نیست؟

      1. زرین پال

        حسین عزیز سلام
        تمامی درگاه‌هایی که برای شما از سوی زرین‌پال تعریف شده با مشخصات کامل به صورت تفکیک‌شده به ازای هر درگاه در قسمت تنظیمات درگاه قابل مشاهده‌ست و شما با تطبیق درگاه‌ها میتونین شناسایی و نسبت به الصاق به پرونده مالیاتی اقدام کنید.

  4. تشکر بابات آموزش، عالی بود

    1. زرین پال

      در خدمتتون هستیم

  5. با سلام و خسته نباشید

    تکلیف فروشگاه های فایل دیجیتال به چه صورت است!؟ در ثبت نام پرونده مالیاتی در تعریف مشاغلش چیزی به این عنوان ندارد!

    1. زرین پال

      روزبه عزیز سلام
      شما میتونید با دریافت مجوز نشر دیجیتال یا مجوز فنی‌حرفه‌ای از پرداخت مالیات کاملا معاف شوید.

  6. سلام
    برای من ۴ درگاه اورد که چک کردم هر ۴ تا درست بود و فقط گزینه ی الصاق رو دارن
    وقتی الصاق رو میزنم این پیام میاد که
    «پرونده ایی جهت الصاق شماره پایانه .. انتخاب نشده هست »
    حالا باید چیکار کنم ؟
    درگاه منم قبلا کامل ثبت نام شده و کار میکنه تا الان که پیام اومد باید اینکارو انجام بدیم

    1. زرین پال

      نیلوفر عزیز سلام
      اگر پرونده مالیاتی‌ای ندارید نیاز است وقتی وارد سامانه می‌شوید، به قسمت پرونده‌های الکترونیک مراجعه کنید. اگر پرونده مالیاتی مشاهده نکردین ابتدا باید از طریق گزینه «ایجاد پرونده مالیاتی» اقدام به ساخت پرونده مالیاتی کنید.
      سپس پروسه‌ای که خدمتتون در این مطلب توضیح داده شده رو طی کنید.
      در خدمتتون هستیم.

  7. مراحل رو مطابق ویدیو انجام میدم بعد که روی الصاق میزنم پیام میده پرونده ای جهت الصاق شماره پایانه ******* انتخاب نشده است.
    باید چیکار کنم؟

    1. زرین پال

      محسن عزیز سلام
      اگر پرونده مالیاتی‌ای ندارید نیاز است وقتی وارد سامانه می‌شوید، به قسمت پرونده‌های الکترونیک مراجعه کنید. اگر پرونده مالیاتی مشاهده نکردین ابتدا باید از طریق گزینه «ایجاد پرونده مالیاتی» اقدام به ساخت پرونده مالیاتی کنید.
      سپس پروسه‌ای که خدمتتون در این مطلب توضیح داده شده رو طی کنید.
      در خدمتتون هستیم.

  8. درود. در زرین پال من ۴ تا خدمات دهنده پرداخت هستش. هر ۴ تا رو باید در سامانه امور مالیاتی ثبت کنم؟

    1. زرین پال

      فرشاد عزیز سلام
      بله هر ۴ درگاه نیاز است که الصاق شود.
      در خدمتتون هستیم

  9. سلام وقتتون بخیر، برای اتصال درگاه به اداره مالیاتی و تکمیل اطلاعات توی سایت اداره مالیاتی نیاز به سریال کارت ملی هست که متاسفانه کارت ملی من گم شده، ولی برای ایجاد درگاه رزین پال عکس پشت و روی کارت ملی برای شما ارسال شده، خواستم ازتون خواهش کنم اگر امکانش هست عکس کارت ملی من‌رو برام ارسال کنید تا بتونم به اداره مالیاتی متصل بشم

    1. زرین پال

      پریسا عزیز سلام
      لطفا از طریق تیکت این موضوع رو منتقل کنید تا براتون ارسال کنند.
      در خدمتتون هستیم.

  10. سلام سوالم اینکه چرا نمیشه، الصاق کرد؟ همه مواردی که در ویدیو اموزش دادید انجام میدم و دکمه الصاق به پرونده میزنم اما پیغامی که میده اینکه پرونده ای جهت الصاق شماره پایانه مورد نظر انتخاب نشده است. و دیگه هیچ دکمه دیگری جز بستن ندارد. چه کار کنم؟

    1. زرین پال

      ستاره عزیز سلام
      اگر پرونده مالیاتی‌ای ندارید نیاز است وقتی وارد سامانه می‌شوید، به قسمت پرونده‌های الکترونیک مراجعه کنید. اگر پرونده مالیاتی مشاهده نکردین ابتدا باید از طریق گزینه «ایجاد پرونده مالیاتی» اقدام به ساخت پرونده مالیاتی کنید.
      سپس پروسه‌ای که خدمتتون در این مطلب توضیح داده شده رو طی کنید.
      در خدمتتون هستیم.

  11. امین ربیعی

    سلام من روی یک درگاه ۴ تا درگاه فعال در زیرین پال دارم
    هر ۴ درگاه را الصاق کنم؟؟؟

    1. زرین پال

      امین عزیز سلام
      بله هر ۴ درگاه را نیاز است که الصاق بفرمایید
      در خدمتتون هستیم.

  12. سلام من اصلا پرونده مالیاتی ندارم، قطعات میفروشم و از خونه این کار رو انجام میدم یعنی مغازه ندارم و پرونده مالیاتی هم ندارم باید چکار کنم ؟

    1. زرین پال

      توحید عزیز سلام
      اگر پرونده مالیاتی‌ای ندارید نیاز است وقتی وارد سامانه می‌شوید، به قسمت پرونده‌های الکترونیک مراجعه کنید. اگر پرونده مالیاتی مشاهده نکردین ابتدا باید از طریق گزینه «ایجاد پرونده مالیاتی» اقدام به ساخت پرونده مالیاتی کنید.
      سپس پروسه‌ای که خدمتتون در این مطلب توضیح داده شده رو طی کنید.
      در خدمتتون هستیم.

  13. سلام
    مشکل من در بخش الصاق به پرونده هست
    وقتی روش کلیک میکنم کامل باز نمیکنه تا انتخاب کنم و این خطا رو میده
    پرونده ای جهت الصاق شماره پایانه ******** انتخاب نشده است.

    1. زرین پال

      تعمت عزیز سلام
      اگر پرونده مالیاتی‌ای ندارید نیاز است وقتی وارد سامانه می‌شوید، به قسمت پرونده‌های الکترونیک مراجعه کنید. اگر پرونده مالیاتی مشاهده نکردین ابتدا باید از طریق گزینه «ایجاد پرونده مالیاتی» اقدام به ساخت پرونده مالیاتی کنید.
      سپس پروسه‌ای که خدمتتون در این مطلب توضیح داده شده رو طی کنید.
      در خدمتتون هستیم.

  14. کسی که تو خونه کار میکنه و یک کسب و کار اینترنتی کوچیک را با یک سایت راه انداخته هم باید این کار ها رو انجام بده ، اینگونه فعالیت ها که اصلا پرونده مالیاتی ندارن، کسب کار های خانگی چقدر مگه درآمد دارن که بخوان براشون پرونده مالیاتی درست کنن.

    1. زرین پال

      حامد عزیز سلام
      تمامی افرادی که در فضای مجازی کسب و کار دارن چه حقیقی و چه حقوقی، از طرف مجلس این الزام تعریف شده که نسبت به تکمیل پرونده مالیاتی اقدام کنند.
      سپس متناسب با دسته‌بندی کسب وکارشون شامل معافیت‌های مالیاتی میشن که کاملا شما درست اشاره کردین در مورد کسب و کارهای خانگی.

  15. سلام و عرض ادب
    طبق ویدئوی آموزشی که در سایت قرار دادید برای الصاق درگاه پرداخت زرین پال به پرونده مالیاتی اقدام کردم. در صفحه ساماندهی پذیرنده های بانکی برای من درگاه پرداختی وجود ندارد. قبلا کارشناسان زرین پال اقدام به دیافت کد رهگیری مالیاتی برای بنده کرده اند.
    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    با احترام

    1. زرین پال

      شایان عزیز سلام
      لطفا ابتدا به پنل کاربری زرین‌پال و پیشخوان درگاه مربوطه مراجعه کنید و از قسمت تنظیمات، اطلاعات ترمینال‌ها و درگاه‌های خود را مشاهده کنید. اگر این اطلاعات برای شما وجود نداشت، فعلا در این مرحله نیاز به تکمیل پرونده نیست
      اگر وجود داشت این موضوع رو از طریق تیکت پیگیری بفرمایید.

  16. با سلام و احترام
    آموزش شما بسیار ساده و روان است اما سوالی که وجود داره اینه که من چندین پایانه در زرین پال من ثبت شده و حالا می‌خوام در پنل مالیاتی اون ها را یکی یکی انتخاب کنم و الصاق رو میزنم پیام میده پرونده کامل نیست من پرونده رو هم کامل کردم باز همین پیام رو میده لطفا برای دوستانی مثل من کارشون انفرادی انجام میدن و هیچ گونه دفتر و برند ثبت شده ای هم ندارن دقیق تر راهنمایی کنید که تا ما وارد جزییات که خیلی برامون سخته نسیم لطفا ازتون درخواست میکنم ما را راهنمایی کنید ???

    1. زرین پال

      شمیم عزیز سلام
      تماما در تلاش هستیم همراه تمامی پذیرندگان باشیم و تفاوتی به لحاظ ابعاد کسب و کاری برای ما ندارد و هر زمانی نیاز به راهنمایی داشتین در خدمتتون هستیم.
      اگر پرونده مالیاتی ندارید از بخش پرونده‌های الکترونیک نسبت به ساخت و ایجاد پرونده جدید اقدام کنید و سپس ترمینال‌ها را به آن پرونده الصاق کنید.
      در خدمتتون هستیم.

  17. سلام فقط گزینه الصاق هست و حذف دیده نمیشه و گزینه تایید نهایی توی سایت نیست برای تایید الان چجور متوجه بشم که الصاق تایید شده؟

    1. زرین پال

      کاوه عزیز سلام
      گویا سازمان مالیاتی تا یک بازه زمانی دسترسی حذف درگاه ها رو به کاربران داده بودند و این مهلت تمام شده و اجازه حذف داده نمی‌شود از سمت سامانه.

  18. قسمت اطلاعات و جزئیات در پیشخوان وجود نداره

    1. زرین پال

      سلام دوست عزیز
      اگر وارد پیشخوان درگاه مربوطه شدین و جزئیات و اطلاعات درگاه برای شما نمایش داده نشد، شما در سطح عضویت آبی هستین و از ترمینال عمومی استفاده میکنید و نیاز به تکمیل پرونده مالیاتی نیست.

  19. سلام، من از زرین پال برای ربات تلگرام استفاده میکنم و اصلا نمیدونم اظهار نامه یا پرونده مالی چی هست ! الان من طبق این چیزایی که گفتید انجام بدم باید حضوری هم ثبت نام کنم ؟بد بختی های بعدش چیه ؟

    1. زرین پال

      مهدی عزیز سلام
      دقیقا مطابق پروسه‌ای که خدمتتون تشریح شده نسبت به تکمیل ثبت‌نام و پرونده مالیاتی اقدام فرمایید.
      در مورد سوال اظهارنامه و اتفاقای آینده به صفحه زرین‌پال در اینستاگرام مشاهده کنید و لایوی که با متخصصین این حوزه داشتیم مراجعه و مشاهده کنید.
      درخدمتتون هستیم.

  20. سلام
    من وقتی دکمه الصاق رومیزنم پیام میده “پرونده ای جهت الصاق شماره پایانه ۲۲۰۷۶۱۱۳ انتخاب نشده است.”
    و الصاق نمیکنه.

    1. زرین پال

      پارسا عزیز سلام
      اگر پرونده مالیاتی‌ای ندارید نیاز است وقتی وارد سامانه می‌شوید، به قسمت پرونده‌های الکترونیک مراجعه کنید. اگر پرونده مالیاتی مشاهده نکردین ابتدا باید از طریق گزینه «ایجاد پرونده مالیاتی» اقدام به ساخت پرونده مالیاتی کنید.
      سپس پروسه‌ای که خدمتتون در این مطلب توضیح داده شده رو طی کنید.
      در خدمتتون هستیم.

  21. علیرضا ناجی

    با سلام مهلت این موضوع طبق اعلام اداره کل مالیاتی تا تاریخ یکشنبه ۱۵ اسفند تمدید شده است

    1. زرین پال

      علیرضا عزیز سلام
      بله تا ابتدای روز ۱۵ اسفند ماه – یکشنبه تمدید شده است.

  22. با سلام
    برای ثبت نام در “درگاه ملی خدمات الکترونیک” به صورت مکرر خطای “امکان بررسی مالکیت خط هم اکنون میسر نمی باشد. لطفا در ساعات آتی سعی نمایید.” داده می شود؛ همچنین با تغییر مرورگر، خطای “تنها شماره موبایل با مالکیت شماره ملی ثبت شده قابل قبول می باشد.” نمایش داده می شود.
    راهکار چیست؟
    با تشکر

    1. زرین پال

      جناب امیری عزیز سلام
      شما برای ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک نیاز است با شماره موبایلی باید وارد شوید که با کد ملی شما تطابق داشته باشد.
      به‌نظرم میتونید خیلی سریع سیم‌کارتی رو که متعلق به خودتون باشد رو تهیه کنید یا خریداری کنید.
      در خدمتتون هستیم.

  23. ما جمعی از ادمین های ۵۵۰۰ وبسایت و فروشگاه اینترنتی این اقدام را تحریم کرده ایم و تا این لحظه به ننگ اتصال به سامانه مالیاتی نپیوسته ایم.
    به امید روزی که دولت دستش را از جیب ملت درآورد.
    دولتی که نفت و گاز ما را به حراج میگزارد و سهمی به ما نمیدهد با چه رویی از ما مالیات میخواهد.

    1. زرین پال

      بهنام عزیز سلام
      در قانون بودجه ۱۴۰۰ این موضوع به روشنی دیده شده که کسانیکه از هر ابزار تجارتی استفاده میکنند، نسبت به انجام تکالیف مالیاتی خود اقدام کنند و به سازمان مالیاتی اختیارات لازم برای شناسایی مودیان داده شده است از جمله حساب‌های بانکی افراد.
      به‌نظرم بهتر است از تکالیف خودمون آگاه باشیم و همینطور نسبت به حق و حقوق خودمون و بهترین انتخاب و تصمیم رو بگیریم.
      در خدمتتون هستیم.

  24. سلام قسمت جزئیات درگاه ۳ تا درگاه پرداخت هست کیش سپهر پاسارگاد. و توی قسمت مالیات هم همه اینها اونجا هست همشونو الصاق بزنم؟

    1. زرین پال

      صادق عزیز سلام
      بله شما سه ترمینال رو الصاق بفرمایید
      در خدمتتون هستیم.

  25. با سلام و احترام
    اطلاعات و جزئیات درگاه که برای من نمایش میده شامل:
    ایران کیش
    سپهر
    پاسارگاد
    هست.
    اولا چرا سه تا؟
    ثانیا می بایست هر سه رو الصاق کنم؟
    با تشکر

    1. زرین پال

      جناب امیری سلام
      شما میتونید با مراجعه به پیشخوان درگاه مربوطه در پنل کاربری زرین‌پال و وارد شدن به قسمت تنظیمات درگاه، تمامی درگاه‌ها و ترمینال‌هایی که برای شما از سوی زرین‌پال ثبت شده است را مشاهده کنید
      و سپس با ترمینال‌هایی که در سامانه مالیاتی مشاهده میکنید تطبیق دهید و درگاه ها را انتخاب و الصاق کنید.
      در خدمتتون هستیم.

  26. خیلی ممنونم
    واقعاً پشتیبانی زرین پال کم تر جایی دیده می‌شه حرف ندارید.

    1. زرین پال

      در خدمتتون هستیم… ممنون از همراهی و حسن نظرتون

  27. رضا رفیع

    سلام وقت بخیر.
    با توجه به فرصت کمی که برای ایجاد پرونده مالیاتی هست و ممکنه به خاطر جمع کردن مدارک لازم این زمان رو از دست بدیم و زرین پالمون بسته شه آیا امکان این هست که بعد از گرفتن مجوزهای لازم و دریافت کد مالیاتی دوباره برای گرفتن زرین پال اقدام کنیم؟

    1. زرین پال

      رضای عزیز سلام
      پیشنهاد ما به شما این است که در فرصتی که تعریف شده نسبت به تکمیل پرونده مالیاتی اقدام کنید
      ممکن است بعدتر پروسه دریافت درگاه و تکمیل پرونده مالیاتی سخت‌تر و پیچیده‌تر شود.

  28. یکی از 70 م مظلومین!

    با سلام و ممنونم از آموزش خوبتون
    با اینکه مراحل کار ۷خان رستم بود! ولی یبار که آموزش رو دیدم متوجه شدم و طی ۱ ساعت انجامش دادم و کد رهگیری هم بهتون تیکت زدم و منتظر جواب پشتیبانیتون هستم.
    کامنت ها رو که اینجا میخوندم دیدم واقعا چقدر به ما کسب و کارهای آنلاین که چندرغاز در میاریم ظلم شده!
    ابتدا برای اینماد باید نامه محضری میفرستادیم و پول پرداخت میکردیم! حتی نماد ۲ ستاره گرفتیم.. برای تمدیدش گفتن ستادساماندهی باید داشته باشی
    ستاد هم میگه باید مجوزها فلان فلان بگیری…
    آخه یکی مث منه دانشجو که خرج تحصیلم رو از این سایت در میارم.. با هزار و یک مشکل (نداشتن کارت پایان خدمت!) ، هنوز هم برای ماهیانه ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان آنلاین باااید این همه بدبختی بکشم؟
    بخداوندی خدا چقدر ما بدبختیم! چقدر ما مظلومیم!
    همه دوستانم مهاجرت کردن و طی ۳ سال بهترین امکانات و آسایش برای خودشون بدست آوردن اونم با شغل های خیلییییی ساده! اونوقت ما عرق ملی مون گل کرده موندیم…
    زرین پال هم اوایل راحت درگاه میداد و خوب پشتیبانی میکرد (سال ۹۴ مثلا) ولی دوسالی هست که خیلی سخت میگیره که شااااید بهش سخت میگیرن که مجبوره سخت بگیره ولی انتظار میره درگاه های پرداخت یار حتما حامی کسب و کارهایی چون ما باشه انگاری باید وکیل ما باشه در برابر قوانین سخت دولتی.
    زرین پال رسالتت رو فراموش نکن!

    1. زرین پال

      علی عزیز سلام
      دردنامه شما کاملا قابل فهم و درک است و ما تماما همیشه سعی کردیم همراه کسب و کارها باشیم اما علی‌رغم میل و نظری که خیلی از اوقات داشتیم و هزینه‌های زیادی هم بابت مخالفت و مقاومت دادیم، مجبور بودیم بپذیریم و این سخت‌گیری به کسب و کارها هم منتقل شود.
      امیدوارم بتونیم تجربه‌های خوبی رو براتون ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.