دریافت شماره شبا بانک ملت با شماره کارت و حساب

نحوه دریافت شماره شبا بانک ملت
نحوه دریافت شماره شبا بانک ملت

شماره شبا بانک ملت، یک کد ۲۴ کاراکتری است که برای نقل و انتقال وجه میان بانک‌های داخلی و حتی نقل و انتقال های برون مرزی به کار می‌رود. این شناسه یکتا به مشتریان کمک می‌کند تا به سادگی، تنها با به کارگیری یک شماره بتوانند درخواست انتقال وجه خود را در هر یک از سامانه‌های خدمات پرداخت الکترونیک ساتنا و یا پایا و غیره بانک مرکزی جمهوری اسلامی ثبت کنند. از آنجایی برای هر شماره حساب تعریف شده در سیستم بانک مرکزی، تنها یک شماره شبا وجود دارد، بکارگیری شماره شبا در نقل و انتقالات میان بانکی موجب کاهش بروز هرگونه خطا در حساب مقصد می‌شود. برای دریافت شماره شبا بانک ملت، روش های مختلفی از جمله مراجعه حضوری به بانک و یا خودپرداز وجود دارد ولی یکی از ساده ترین روش‌‌ها، دریافت اینترنتی شماره شبا بانک ملت است. زرین پال علاوه بر ارائه درگاه پرداخت سریع و امن، سرویس ها و خدمات متنوعی را نیز ارائه می دهد که یکی از آنها دریاقت شماره شبا است.برای اینکار ابتدا وارد صفحه زیر شده :

دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق شماره کارت و حساب

دریافت شماره شبا بانک ملت رایگان

سپس بانک ملت را انتخاب کنید:

دریافت شماره شبا با شماره کارت

در صفحه نشان داده شده، روی گزینه دریافت شماره شبا کلیک کنید:

گرفتن شماره شبا بانک ملت از طریق پیامک

برای دریافت شماره شبا مربوط به یکی از شماره حساب‌های متعلق به بانک ملت، بعد از انتخاب گزینه «شماره حساب های متمرکز»، شماره حساب مورد نظر خود را به همراه کد امنیتی وارد کنید و بر روی دکمه ادامه کلیک کنید.

دریافت شماره شبا بانک ملت با کد ملی

در مرحله تایید اطلاعات، بعد از چک کردن مشخصات نشان داده شده و در صورت تایید آنها، بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنید.

دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق شماره کارت

شماره شبا در این مرحله به شما نشان داده می‌شود.

توجه داشته باشید در صورتی که تمایل به دریافت شماره شبا متعلق به قراردادهای تسهیلات را دارید، در ابتدا گزینه «قراردادهای تسهیلات» را انتخاب کنید و سپس طبق مراحل گفته شده، شماره شبا مورد نظر خود را دریافت کنید.

تبدیل شماره کارت به شماره شبا رایگان

شماره شبا بانک ملت چیست؟

منظور از شماره شبا بانک ملت، شماره شبای متعلق به کلیه حساب‌های قرض الحسنه، جاری و غیره این بانک می باشد. لازم به ذکر است علاوه بر حساب‌های بانکی، برای کلیه قراردادهای تسهیلاتی این بانک نیز شماره شبا مستقل صادر می‌شود تا عملیات واریز و انتقال وجه با سهولت بیشتری انجام شود.

استفاده از شماره شبا بانک ملت، همچنین امکان انجام کلیه عملیات‌های انتقال وجه در بستر پایا و ساتنا و غیره و هم چنین تراکنش‌های بین المللی را نیز برای مشتریان این بانک فراهم می‌سازد. 

در نظر داشته باشید برای امور تراکنشی و نقل و انتقالات بانکی می‌توانید شماره شبا خود را با اطمینان در اختیار دیگران قرار دهید و از نگرانی از بابت مسائل امنیتی در این باره وجود ندارد.

شماره شبا بانک ملت چند رقمی است؟

شماره شبا بانک ملت، یک شماره ۲۴ رقمی یکتاست که به هر کدام از حساب‌های بانکی و یا قراردادهای تسهیلاتی بانک ملت، اختصاص داده می‌شود. این شماره از سال ۱۳۸۸ طبق  استاندارد ISO 13616 طراحی و اجرا شده است و همان طور که از اسم آن مشخص است (شناسه حساب بانکی ایران) هدف آن یکپارچه سازی کلیه شماره‌ حساب‌ها و قراردادهای کشور است.

شاید تعداد رقم‌های بالای شماره شبا بانک ملت در ابتدا کمی زیاد و گیج کننده به نظر برسد ولی نگاهی به ساختار شماره شبا آن می‌تواند به درک بهتر آن کمک کند:

شماره شبا بانک ملت چند رقمی است

کد کشور: IR  که نشان دهنده کد کشور صادر کننده شماره شبا است.

ارقام کنترلی: ارقام کنترلی کد شبا با توجه به الگوریتم های اعتبار سنجی در ساختار قرار می‌گیرند و به نحوی صادر می‌شوند که جمع اعداد و ارقام  و کد درج شده در شماره شبا (بعد از تبدیل شدن به اعداد قراردادی) بر عدد خاصی بخش پذیر باشد.

کد مربوط به هر بانک: در این قسمت کد قراردادی مربوط به هر بانک در شماره شبا قرار می‌گیرد. کد مربوط به شماره شبا بانک ملت، عدد ۰۱۲ است.

کد مربوط به شماره حساب: ارقام مربوط به شماره حساب به صورت ۱۸ کاراکتری در این قسمت قرار داده می‌شود.

بنابراین می‌توان گفت شماره شبا بانک ملت، همیشه به صورت IRXX012 شروع شده و با درج اطلاعات شماره حساب تمام می‌شوند.

شماره شبا بانک ملت از طریق پیامک و کد بانک

یکی دیگر از روش‌های دریافت شماره شبا بانک ملت، استفاده از پیامک است. برای این کار  کافیست شماره حساب خود را به شماره 30003305 ارسال کنید تا شماره شبا برای شما ارسال شود.

شماره شبا بانک ملت از طریق کد بانک (USSD)

استفاده از کد بانک ملت (#712*) نیز یکی دیگر از روش های دریافت شماره شبا بانک ملت می‌باشد. برای این  منظور شما نیاز به داشتن کارت بانکی ۱۶ رقمی بانک ملت و رمز اینترنتی آن دارید.

مراحل دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق کد بانک  (#712*)

مرحله اول: فعالسازی

  1. کد اختصاصی #712* را شماره گیری کنید
  2.  گزینه شماره 4(تنظیمات) را انتخاب کنید
  3. گزینه 3 (ثبت کارت) را انتخاب کنید
  4. شماره کارت را وارد کنید

مرحله دوم:

۱. از منوی اصلی گزینه ۱ (کد بانک ملت) را انتخاب کنید

۲. گزینه شماره ۵ (دریافت کد شبا) را انتخاب کنید

۳. شماره حساب خود را وارد نمایید.

دریافت شماره حساب بانک ملت از روی شبا

شماره شبا بانک ملت با شماره حساب

با استفاده از شماره حساب بانکی بانک ملت، به راحتی می‌توانید شماره شبا متعلق به آن را دریافت کنید. برای این کار دو راه ساده وجود دارد:

۱- دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق وب‌سایت بانک ملت:

برای این کار باید ابتدا وارد این صفحه شده، و گزینه بانک ملت را انتخاب کنید. سپس روی دکمه «دریافت شماره شبا» کلیک کنید. در صفحه ای که به شما نشان داده می‌شود، گزینه «شماره حساب های متمرکز» را انتخاب کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. در مرحله بعد، اطلاعات نشان داده شده را تایید کرده و شماره شبا خود را دریافت کنید.

۲- دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق کد بانک:

با وارد نمودن شماره حساب بانکی خود از طریق کد USSD بانک ملت #712*، می‌توانید شماره شبا خود را به سادگی دریافت کنید. مراحل فعالسازی و شماره گزینه‌های که باید انتخاب نمایید در قسمت قبل به طور مفصل توضیح داده شده است.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملت

تبدیل شماره حساب به شبا و بالعکس بانک ملت

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملت با توجه به سرویس انتخاب شده برای انتقال حواله بانکی یا وجه (ساتنا یا پایا) متفاوت است.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملت با استفاده از ساتنا

– مراجعه حضوری به کلیه شعب بانک ملت، بدون محدودیت

– سقف ۵۰ میلیون تومان برای انتقال وجه با اینترنت بانک بانک ملت و همراه بانک و کد بانک

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملت با استفاده از پایا

-مراجعه حضوری به کلیه شعب بانک ملت، بدون محدودیت

– سقف ۶۰ میلیون تومان برای انتقال وجه با اینترنت بانک  (در چهار تراکنش ۱۵ میلیون تومانی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.