دریافت درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی

دریافت درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی
دریافت درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی

بنا بر بخشنامه بهمن ماه سال ۱۳۹۹، کلیه متقاضیان دریافت درگاه پرداخت اینترنتی (از جمله درگاه پرداخت اینترنتی زرین‌پال) ملزم به دریافت کد رهگیری مالیاتی هستند. از آنجایی که این قانون برای اولین بار اجرا می‌شود نگرانی‌های زیادی در خصوص دریافت درگاه پرداخت و پرداخت مالیات توسط کاربران مطرح شده است که قصد داریم در این مقاله به آن‌ها بپردازیم.

آیا کد رهگیری مالیاتی، همان کد مالیاتی است؟

در نگاه نخست در نظر داشته باشید که شما برای دریافت درگاه پرداخت، نیاز به کد رهگیری مالیاتی دارید و نه کد مالیاتی! کد رهگیری مالیاتی همان کدی است که هنگام پیش ثبت نام برای شما ارسال می شود.

اما کد مالیاتی تعریف دیگری دارد. کد مالیاتی اشخاص حقیقی همان کد ملی افراد و کد مالیاتی اشخاص حقوقی همان شناسه ملی شرکت است. دریافت کد رهگیری مالیاتی به منزله دریافت کد مالیاتی و یا کد اقتصادی نیست، بلکه در راستای تصمیمات دولت به جهت نظم بخشیدن به امور مربوط به این حوزه است.

آیا استفاده از درگاه پرداخت دارای کد رهگیری مالیاتی به منزله پرداخت مالیات است؟

مطابق قوانین مالیاتی کشور، هر کسب و کار دارای درآمد ملزم به پرداخت مالیات می‌باشد. اما نکته‌ نگران کننده این است که «بررسی گردش مالی حساب‌های بانکی» یکی از روش‌هایی است که سازمان امور مالیاتی برای بررسی میزان مالیات کسب و کارها از آن استفاده می‌کند و این سوال برای کاربران مطرح می‌شود که آیا با دریافت کد رهگیری مالیاتی، سازمان به بررسی حساب‌های آنان می‌پردازد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که سازمان امور مالیاتی در گام نخست به خوداظهاری کسب و کارها برای پرداخت مالیات توجه می کند. به بیان ساده‌تر شما میزان درآمد و هزینه‌ خود را به سازمان اعلام کرده و بر اساس میزان سود دریافتی و سایر ملاحظات مالیات شما اعلام می‌شود.

همان طور که گفتیم یکی از روش‌هایی که سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات به کار می‌بندد، بررسی گردش مالی حساب‌های بانکی است. در گام بعدی،اگر گردش مالی حساب های بانکی متعلق به کد ملی شما بیشتر از میزان مشخصی باشد، تراکنش های شما مورد بررسی سازمان قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید تفاوتی در استفاده از روش دریافت وجه از درگاه پرداخت اینترنتی با دریافت وجه به روش کارت به کارت ندارد. اگر مبلغ گردش مالی حساب‌های بانکی متعلق به کد ملی شما بیشتر از ۵ میلیارد تومان باشد، سازمان امور مالیاتی به بررسی تراکنش‌های حساب بانکی و امور مالی کسب و کار شما می‌پردازد و برای مبالغ پایین‌تر از این مقدار به هیچ وجه مجوز ورود و بررسی حساب‌های بانکی شما را ندارد.

آیا دریافت درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی ممکن است؟

با توجه به الزام بانک مرکزی، دریافت درگاه بدون کد مالیاتی ممکن نیست و پیشنهاد زرین‌پال دریافت اینماد است. در نظر داشته باشید هر چند دریافت اینماد در ظاهر دشوار و زمان بر به نظر می رسد اما این کار مزیت های خود را به دنبال خواهد داشت.
۱) ایجاد اطمینان در خریدار: اطمینان در خرید اینترنتی حرف اول را می‌زند. دریافت اینماد به منزله داشتن شناسنامه معتبر برای کسب و کار شماست. شناسنامه ای که خریداران بعد از ورود به وب سایت و مشاهده آن، با خیالی آسوده خرید خود را نهایی میکنند زیرا می‌دانند اطلاعات کسب و کار شما به تایید مراجع ذی صلاح رسیده است. مخصوصا اگر کسب وکار کوچک و نوپایی دارید، دریافت اینماد به ایجاد حس اطمینان در مخاطب کمک شایان توجهی خواهد کرد.
۲) برخورداری از مزایا: دریافت اینماد به منزله دروازه ای برای ورود معتبر به دنیای کسب و کارهای آنلاین است و همچنین موجب می شود تا از مزایایی مانند دریافت وام و تسهیلات یا برخی مزیت های مالیاتی بهره مند شوید.

در نظر داشته باشید دغدغه دریافت اینماد یا پرداخت مالیات نباید مانعی برای پیشرفت کسب و کار شما باشد. ما در مجموعه زرین‌پال همواره سعی داریم تا با ارائه محتوای آموزشی و افزایش آگاهی کاربران به رشد و گسترش تجارت الکترونیک کمک کنیم.
با ورود به این صفحه می‌توانید پاسخ تمامی پرسش‌های مالیاتی خود را پیدا کنید و با خیالی آسوده تنها به فکر رشد و پیشرفت کسب و کار خود باشید.

1 دیدگاه

  1. مطلب کامل و مفیدی بود تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.