بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی در سال 2023 و نکاتی برای زمان بندی محتوا

بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی
بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی

داشتن محتوای خلاقانه اولین قدم برای به حداکثر رساندن تعامل کاربران است. برای این منظور قبل از هر چیز باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان هدف شما پست ها را مشاهده خواهند کرد. دستیابی به این هدف می تواند مشکل باشد زیرا الگوریتم های رسانه های اجتماعی دائما در حال تغییر هستند و تضمین نمی کنند که دنبال کنندگان یک شبکه اجتماعی تک تک پست ها را ببینند. به همین دلیل زمان بندی محتوا در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. در این مطلب بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی در سال 2023 بررسی می کنیم تا بتوانید از دیده شدن پست های خود مطمئن شوید.

بهترین زمان انتشار پست

تغییرات پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۲

در طول سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، با بروز جهان گیری کرونا رسانه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری به عنوان ابزاری برای مردم برای حفظ ارتباط آنی، پیگیری اخبار و سرگرمی های جدید و به کسب اطلاع از رویدادهای جاری اهمیت پیدا کردند.

کسب و کارها برای پیشرفت باید با تحولات دیجیتالی سریع و غیر منتظره در شرایطی مثل همه گیری کرونا هماهنگ شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که بررسی های انجام شده توسط موسسات معتبر در مورد بهترین زمان ارسال پست در رسانه های اجتماعی، تغییرات قابل توجهی را در داده ها برای سال ۲۰۲۱ نشان می دهد.
با افزایش و متفاوت بودن تعامل صنایع و مشتریان آنها در سال ۲۰۲۱ آنها دائما در حال اصلاح شیوه ارتباطات آنلاین خود بودند که منجر به الگوهای جدید تعامل و ارتباط در رسانه های اجتماعی شد.
یکی از این تغییرات به بازبینی و اصلاح زمان بندی ارسال پست در شبکه های اجتماعی با توجه به داده های جدید، مربوط می شود. این داده ها می تواند به بازاریابان کمک کند تا بهترین زمان بندی را برای پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی در نظر بگیرند.
با توجه به این شرایط و تحقیقات انجام شده در این زمینه، در ادامه بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ را بررسی می کنیم.

بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه اجتماعی اینستاگرام

بهترین زمان ارسال پست: دوشنبه تا جمعه ساعت ۱۱ صبح

با اینکه اینستاگرام امکان اتصال مستقیم به درگاه پرداخت اینترنتی ندارد اما می توان لینک پرداخت را در آن قرار داد. به همین دلیل اینستاگرام مکان فوق العاده ای است تا کسب و کارها بتوانند محصولات خود را به مشتریان معرفی کنند: در اینستاگرام می توانید هویت بصری خود را با عکس های با کیفیت بالا تقویت کنید یا با تصویرسازی و اینفوگرافی، جاذبه های گرافیکی برند خود را برجسته کنید.
لایو اینستاگرام، مانند همتای فیس بوکی خود، در سال ۲۰۲۰ محبوبیت خود را افزایش داد تا راهی برای برقراری ارتباط فوری و ویدوئویی باشد. در شرایط کرونایی، اینستاگرام همچنین محتواهای طولانی تر را با افزودن راهنمای اینستاگرام به عنوان راهی برای ارائه اطلاعات عمیق تر در مورد سلامتی آزمایش کرد که در نهایت به سایر زمینه های موضوعی گسترش یافت. به دلایلی که گفتیم آموزش اینستاگرام برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد.
بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی در مورد اینستاگرام با سایر رسانه ها متفاوت است. بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام اواخر صبح و اوایل بعد از ظهر است که بالاترین میزان تعامل کاربران را به خود اختصاص می دهد. علاوه بر این، سه شنبه ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر اوج تعامل کاربران اینستاگرام است.

نمودار رنگی مشارکت جهانی اینستاگرام برای نشان دادن بهترین زمان پست گذاشتن

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام از ابزاری استفاده می کند که به برندها می گوید چگونه باید رفتار مخاطبان را در شبکه های اجتماعی خود زیر نظر داشته باشند. نمودار زیر نشان می دهد چه زمانی کاربران آنها آنلاین هستند.

بهترین زمان برای استوری گذاشتن در اینستاگرام

همان طور که از این نمودار مشخص است بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام صبح زود یا عصر است. این بدان معناست که در حالی که دوشنبه تا جمعه ساعت ۱۱ صبح یک زمان بندی خوب است، اما کسب و کارها باید پرسونای مشتری خود را بشناسند تا دقیقاً تعیین کنند که بهترین روز و ساعت برای ارسال پست چه موقع است.

بیشتر بخوانید: بهترین شبکه های اجتماعی در بازاریابی B2B

بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه اجتماعی فیسبوک

بهترین زمان ارسال پست: سه شنبه، چهارشنبه، جمعه بین ۹ صبح تا ۱ بعد از ظهر

با توجه به جایگاه فیس بوک به عنوان پرکاربردترین پلتفرم رسانه های اجتماعی در جهان، تعجبی ندارد که این رسانه در سال ۲۰۲۰ بیش از قبل مورد استفاده کاربران قرار گرفته است.
در مورد فیس بوک در سال ۲۰۲۰ تعطیلات آخر هفته، اواخر شب و صبح زود همگی تعامل ثابتی را از طرف کاربران نشان می دادند و پست گذاشتن در این زمان ها تعامل بیشتری را به همراه داشت.
به گزارشSprout Social ، بهترین روزها برای ارسال پست در فیس بوک سه شنبه ها، چهارشنبه ها و جمعه ها است و بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی در مورد فیس بوک از صبح تا اوایل بعد از ظهر است. همان طور که در نمودار زیر نشان داده شده است، تعامل نسبتا ثابتی در کل هفته وجود دارد اما در روزهای مشخص شده در بالا به اوج خود می رسد.

نمودار تعامل جهانی فیس بوک برای نشان دادن بهترین زمان پست گذاشتن

بهترین زمان برای پست گذاشتن در فیسبوک

بهترین زمان پست گذاشتن در توییتر

بهترین زمان ارسال پست: سه شنبه از ۹ صبح – ۳ بعد از ظهر و چهارشنبه از ۹ – ۱۱ صبح

بسیاری از کاربران از توییتر به عنوان منبع اخبار خود و راهی برای کسب اطلاع در مورد رویدادهای جاری استفاده می کنند. بنابراین نرخ تعامل در طول هفته ثابت می ماند. با این حال، بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی در مورد توئیتر و اوج تعامل کاربران آن در طول سه شنبه و چهارشنبه صبح و بعد از ظهر است.
حوزه فعالیت و تمرکز کسب و کارها متفاوت است. این حوزه های تمرکز به این معنی است که کسب و کارها می توانند اولویت های متعدد و گاهی اوقات رقابتی در توییتر داشته باشند. زمان های اوج تعامل را که در بالا ذکر کردیم در نظر بگیرید و با توجه به نوع کسب و کار خود بهترین زمان بندی انتشار محتوا را مشخص کنید

نمودار مشارکت جهانی توییتر برای نشان دادن بهترین زمان پست گذاشتن

بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی

بسیاری از مردم صبح ها در توییتر جستجو می کنند تا از وقایع روز مطلع شوند و برخی، حدود ۲۵ درصد از آمریکایی ها، بعدا در طول روز نیز بررسی می کنند تا ببینند چه اتفاقات جدیدی رخ داده است. پس هنگام ایجاد استراتژی محتوای خود برای توییتر، این را در نظر داشته باشید.

بهترین زمان پست گذاشتن در لینکدین

بهترین زمان ارسال پست: سه شنبه – پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب

از آنجایی که لینکدین یک پلت فرم تجاری و شغلی است، بیشترین مشارکت در طول هفته کاری دیده می شود. با توجه به آمار Sprout Social، بهترین روزها سه شنبه تا پنجشنبه است.

بهترین زمان پست گذاشتن در لینکدین

اینکه مشارکت لینکدین در طول هفته کاری بسیار پایدار شده است، برای این بستر اجتماعی متمرکز بر حرفه ها تعجب آور نیست. افراد در آخر هفته چندان به محتوای لینکدین خود توجه نمی کنند. با توجه به اینکه محتوای لینکدین بر پیشرفت حرفه ای و رشد شغلی متمرکز است، منطقی است که اکثر مخاطبان در طول روز کاری خود بیشترین بهره را از محتوای این رسانه ببرند.
لینکدین علاوه بر اینکه یک رسانه مهم برای کمپین های حمایت از کارکنان و جذب نیرو است، به مرور به همان اندازه برای طیف گسترده ای از تولید محتوا برای سایر مخاطبان اهمیت پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: ۹ روش برای افزایش نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی

چگونه بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی پیدا کنید؟

بازاریابان اجتماعی زمانی می توانند محتوا را موثرتر برنامه ریزی کنند که با بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی آشنا باشند. با این حال، همچنان که برندها تأثیر یک سال بی سابقه کرونایی و تحولات ناشی از آن در رسانه های دیجیتال را احساس می کنند، راه های جدیدی برای نوآوری در این زمینه در حال ظهور است.
قالب ها و روندهای جدید محتوا ممکن است به شما کمک کند تا به روش های جدیدی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید یا حتی بخش ها و مخاطبان جدیدی را پیدا کنید که قبلا روی آنها تمرکز نداشته اید.

بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی

نکاتی برای زمان بندی محتوا در شبکه های اجتماعی

هدف اصلی فعال بودن در هر بستر رسانه های اجتماعی، ایجاد تعامل کاربران است. انواع تعامل کاربران شامل لایک، اشتراک گذاری، نظرات و کلیک ها است. این فعالیت ها به افزایش نرخ کلیک (CTR) کمک می کند. بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی با توجه به نوع رسانه های اجتماعی، مناطق زمانی، شیوه زندگی و عادات مخاطبان و چندین پارامتر دیگر متفاوت است. به همین خاطر زمان بندی محتوا در شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی دارد.
نوع کسب و کار نیز نقش اساسی در تعیین بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی دارد. علاوه بر این، حوزه تخصصی کسب و کار شما نیز به عنوان یک عامل تعیین کننده عمل می کند. برنامه ارسال پست در رسانه های اجتماعی باید مطابق با آن برنامه ریزی شود تا تعامل بهینه ایجاد شود. برای رسیدن به زمانی که برای کسب و کار شما مناسب است، باید ترکیبات مختلفی از بازه های زمانی و محتوای رسانه های اجتماعی را آزمایش کنید.

بهترین زمان برای استوری گذاشتن در اینستاگرام

سخن آخر

در این مطلب بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی را بررسی کردیم. رعایت این زمان بندی محتوا در شبکه های اجتماعی باعث دیده شدن بیشتر و افزایش تعامل مخاطبان شده و در نهایت به رونق کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.