درگاه پرداخت الکترونیک سپهر چیست؟+نحوه دریافت درگاه پرداخت سپهر

درگاه پرداخت الکترونیک سپهر
درگاه پرداخت الکترونیک سپهر

از آنجایی که تراکنش‌های آنلاین، روزبه‌روز در حال زیاد شدن است، درگاه‌های پرداخت آنلاین، نقش اساسی در انجام این تراکنش‌ها دارند. با توجه به درگاه‌های متنوعی که تا الان عرضه شده‌اند، درگاه پرداخت سپهر یکی از درگاه‌های مطمئن و ایمن است که انجام تراکنش‌های مشتریان را تسریع و تسهیل می‌کند. این درگاه که دارای گواهینامه PSP (ارائه‌دهنده خدمات پرداخت) از بانک مرکزی ایران است؛ خدمات پرداخت آنلاین را به طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارها ارائه می‌دهد.
در راستای این موضوع، ما در این مقاله، قصد داریم بیشتر به درگاه اینترنتی پرداخت الکترونیک سپهر، ویژگی و خدمات متنوع آن بپردازیم. در نهایت، مدارک لازم و نحوه دریافت این درگاه را بررسی می‌کنیم.

درگاه پرداخت الکترونیک سپهر چیست؟

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر از شرکت‌های PSP (Payment Service Provider) عرضه کننده درگاه بانکی در ایران است. این شرکت، فعالیت خود را در ابتدا با نام “مبنا کارت آریا” در سال 1386 و در زمینه سیستم‌های پرداخت الکترونیکی و پرداخت تلفن همراه USSD، عرضه کارت‌های بانکی و عرضه دستگاه‌های کارتخوان POS شروع کرد. سپس، در میانه‌های دی‌ماه 97، فعالیت خود را با نام پرداخت الکترونیک سپهر ادامه داد.

امروزه، درگاه بانکی این شرکت با نام درگاه پرداخت الکترونیک سپهر که دارای مجوز از بانک مرکزی ایران و از شرکت‌های سهامی بانک صادرات ایران (BSI) است؛ با انجام سریع مراحل پرداخت آنلاین، تجربه خرید بی‌نظیری را برای مشتریان شما فراهم می‌کند.

دریافت درگاه پرداخت سپهر

آیا درگاه پرداخت سپهر معتبر است؟

در تراکنش‌های آنلاین، این خیلی مهم است که به یک درگاه پرداخت اینترنتی مناسب و مطمئن وصل شوید و پرداخت خود را انجام دهید؛ چرا که این درگاه‌ها به اطلاعات کارت بانکی شما دسترسی پیدا می‌کنند و این امکان وجود دارد که در برخی از این درگاه‌ها مورد سوء استفاده‌های مالی عده‌ای از کلاهبرداران قرار بگیرید.

از طرف دیگر، با رشد تجارت الکترونیک، جرائم سایبری مربوط به پرداخت‌های آنلاین روزبه‌روز در حال افزایش است؛ بنابراین، کسب‌وکارها باید با ایجاد یک تجربه پرداخت آنلاین راحت و ایمن به مشتریان خود این اطمینان را بدهند که هیچ گونه سوء استفاده مالی در زمان انجام تراکنش برای آن‌ها اتفاق نمی‌افتد.

در این راستا، درگاه پرداخت سپهر این اطمینان را به شما می‌دهد که بتوانید خدمات پرداخت با کیفیت و ایمنی را به مشتریان خود ارائه دهید. از آنجایی که درگاه پرداخت الکترونیک سپهر مانند سایر درگاه‌های شرکت‌های PSP، دارای مجوز فعالیت قانونی است؛ درگاهی معتبر است و مبالغ تراکنش‌ها را به صورت ایمن از حساب بانکی مشتریان به حساب شما فروشندگان واریز می‌کند.

ویژگی های درگاه اینترنتی پرداخت الکترونیک سپهر

همه افراد برای انجام تراکنش‌های آنلاین و پرداخت هزینه سفارش یا خدماتی که دریافت کرده‌اند نیاز به یک درگاه پرداخت اینترنتی دارند. به طور کلی، درگاه‌های پرداخت شرکت‌های PSP، همگی مورد تأیید بانک مرکزی هستند و تحت نظر سامانه شاپرک فعالیت می‌کنند؛ بنابراین، مزایا و خدمات یکسانی را ارائه می‌دهند؛ تنها تفاوتی که ممکن است این درگاه‌ها با یکدیگر داشته باشند مربوط به مدت زمان فعال‌سازی درگاه پرداخت، میزان هزینه و کارمزد تراکنش آن‌ها می‌شود. بر این اساس، در ادامه مطلب، ویژگی های درگاه پرداخت الکترونیک سپهر را برای شما بیان می‌کنیم:

  • امکان پرداخت شناسه دار
  • قابلیت اتصال به چندین حساب
  • سیستم های متنوع گزارش دهی آنلاین SFTP / Portal / API
  • تسهیم وجه در زمان ارسال تراکنش (پویا و ثابت)

خدمات پرداخت الکترونیک سپهر

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر، علاوه بر ارائه درگاه پرداخت بانکی، خدمات زیر را به مشتریان خود ارائه می‌دهد:

• خدمات درگاه پرداخت اینترنتی IPG: شامل ارائه درگاه پرداخت الکترونیک سپهر با اتصال به بانک‌های مختلف، امکان انجام تراکنش‌های آنلاین با تمامی کارت‌های بانکی عضو شتاب، امکان شارژ مستقیم (TopUp) تلفن‌های همراه اعتباری با وارد کردن شماره همراه و پرداخت مبلغ شارژ
• خدمات کارتخوان (POS): شامل ارائه دستگاه پوز، خدمات نصب و راه‌اندازی کارتخوان، ارائه خدمات پس از فروش در زمینه تعمیرات و نگهداری دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی و سایر تجهیزات بانکی و الکترونیکی مثل دستگاه‌های ATM
• خدمات نوین پرداخت‌های الکترونیکی: شامل ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه طراحی سیستم‌های امنیتی برای شبکه‌های پرداخت الکترونیکی، ارائه خدمات مشاوره‌ای برای افزایش امنیت نرم‌افزارهای پرداخت الکترونیک، ارائه ماژول‌های سخت‌افزاری امنیت پرداخت و ارائه سایر راهکارهای مفید در حوزه فناوری و اتوماسیون بانکی
• وارد کننده کارت الکترونیکی هوشمند
• اپلیکیشن پاسینو:طراحی و توسعه اپلیکیشن پاسینو مجهز به کیف پول الکترونیکی برای انجام اموری مثل کارت به کارت، پرداخت قبض، خرید شارژ و بسته اینترنتی، امکان رزرو بلیط خطوط هوایی، ریلی و زمینی، رزرو هتل و صدور بیمه
• ارائه صندوق فروشگاهی و کیوسک بیمارستانی
• ارائه پلتفرم‌های فروشگاه ساز
• ارائه باشگاه مشتریان

مدارک لازم برای درخواست درگاه پرداخت سپهر

قبل از ثبت درخواست پذیرندگی درگاه پرداخت الکترونیک سپهر برای کسب‌وکارتان؛ ابتدا باید مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام را جهت بررسی اطلاعات شخصی و هویتی خود آماده کنید و سپس آن‌ها را در فرم ثبت‌نام بارگذاری کنید. به همین منظور، اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با ارائه مدارک زیر نسبت به درخواست درگاه اینترنتی پرداخت الکترونیک سپهر اقدام کنند:

مدارک مورد نیاز برای مشتریان حقیقی

• تصویر اسکن کارت ملی (به صورت پشت و رو)
• تصویر اسکن شناسنامه
• تصویر اسکن سند مالکیت یا اجاره‌نامه
• تصویر اسکن جواز کسب یا استشهاد
• تصویر اسکن فیش تلفن ثابت
• تصویر اسکن مربوط به استعلام از حساب‌ها
• تصویر اسکن کد رهگیری مالیاتی

مدارک مورد نیاز برای مشتریان حقوقی

• تصویر اسکن کارت ملی همه افراد صاحب امضا (به صورت پشت و رو)
• تصویر اسکن شناسنامه همه افراد صاحب امضا
• تصویر اسکن آخرین روزنامه رسمی معرفی افراد صاحب امضا
• تصویر اسکن اساس‌نامه
• تصویر اسکن فیش تلفن ثابت
• تصویر اسکن مربوط به استعلام از حساب‌ها
• تصویر اسکن کد رهگیری مالیاتی

نحوه دریافت درگاه پرداخت سپهر

برای اخذ درگاه سپهر می‌توانید به یکی از دو روش زیر عمل کنید:

1.وب‌سایت شرکت پرداخت الکترونیک سپهر

در روش اول، شما می‌توانید مستقیماً به وب‌سایت مرجع این درگاه به نشانی https://sepehrpay.com مراجعه کنید. بعد از وارد شدن به وب‌سایت می‌توانید مراحل زیر را برای دریافت درگاه اینترنتی پرداخت الکترونیک سپهر دنبال کنید:

• در بخش منوی اصلی سایت، بر روی گزینه “محصولات و خدمات” کلیک کنید تا وارد صفحه “ثبت درخواست پذیرندگی” شوید. در این صفحه می‌توانید لینک مجزای ثبت‌نام درگاه پرداخت الکترونیک سپهر را برای هر یک از مشتریان حقیقی یا حقوقی به همراه مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام را مشاهده کنید. همان‌طور که می‌بینید، تفاوت‌هایی در مدارک مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد.
• بسته به این که شخص حقیقی یا حقوقی هستید، بر روی ثبت درخواست مشتریان حقیقی یا حقوقی کلیک کنید.
• فرم ثبت‌نام را با دقت پر کنید و فایل اسکن مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.
• بعد از ثبت فرم، یک کد رهگیری برای شما پیامک می‌شود. این کد را باید تا زمانی که درگاه پرداخت الکترونیک سپهر برای شما فعال‌سازی نشده است، پیش خود نگه دارید.
• بعد از احراز هویت، درگاه پرداخت الکترونیک سپهر بعد از گذشت 2 تا حداکثر 7 روز کاری برای شما فعال می‌شود.
• درنهایت، بعد از این که درگاه پرداخت سپهر برای شما فعال‌سازی شد؛ لازم است تا با استفاده از افزونه‌های اتصال درگاه پلتفرم‌هایی مثل وردپرس، ووکامرس یا سایر فروشگاه سازها، درگاه پرداخت الکترونیک سپهر را به فروشگاه آنلاین خود متصل کنید.
نکته قابل توجه این است که برای اخذ درگاه پرداخت سپهر، هیچ گونه هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید و به صورت رایگان می‌توانید درخواست پذیرندگی خود را ثبت کنید.

2. دریافت درگاه پرداخت سپهر از زرین پال

برخلاف برخی شرکت‌های پرداخت‌یاری، زرین‌پال برای افزایش نرخ تراکنش ‌های موفق نهایی، به تمامی کاربران خود درگاه پرداخت مستقیم ارائه می‌دهد و پرداخت‌کنندگان بلافاصله بعد از کلیک بر روی دکمه پرداخت به صفحه پرداخت بانکی هدایت شده و هیچ صفحه واسطی به آنها نشان داده نمی‌شود. از این نظر هیچ تفاوتی میان استفاده از درگاه پرداخت زرین‌پال و سایر روش‌های دریافت مستقیم درگاه وجود ندارد و تنها تفاوت در سریع‌ تر بودن و راحت تر بودن فرایند دریافت درگاه پرداخت و همینطور کیفیت و تعدد خدمات ارائه شده در زرین‌ پال است.

پرداخت یار زرین پال، با ارائه 6 درگاه پرداخت اینترنتی راهی آسان و سریع را برای دریافت پرداخت‌های آنلاین در اختیار قرار می دهد.

با یک بار ثبت نام در زرین پال، به درگاه‌های پرداخت زیر دسترسی خواهید داشت و دیگر نیازی به ثبت نام جداگانه در هر کدام از این درگاه‌ها نیست.:

جمع‌بندی

انتخاب یک درگاه پرداخت الکترونیکی مناسب می‌تواند سرعت و امنیت مراحل پرداخت آنلاین مشتریان شما را تا مرحله تکمیل خرید بیشتر کند. درگاه پرداخت الکترونیک سپهر یکی از این درگاه‌های پرداخت آنلاین معتبر است که زیر نظر بانک مرکزی و سامانه پرداخت شاپرک فعالیت می‌کند. این درگاه همانند سایر درگاه‌های الکترونیکی برای انجام تراکنش‌های آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.