درگاه پرداخت بانک پاسارگاد

دریافت درگاه پرداخت بانک پاسارگاد
دریافت درگاه پرداخت بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد یکی از بانک‌های خصوصی ایران است که خدمات مختلفی به مشتریانش ارائه می‌دهد و بسیاری از کاربران بانکی، آن را به خاطر اینترنت بانک سریع و کارآمدش تحسین می‌کنند. درگاه پرداخت یا IPG (Internet Payment Gateway) هم یکی از نرم‌افزارهای تجارت الکترونیک پاسارگاد است که می‌تواند کارِ پرداخت را برای مشتریان فروشگاه‌های آنلاین راحت کند. همچنین اگر یک آنلاین شاپ دارید و می‌خواهید کالاها یا خدماتتان را با برنامه‌ریزی و منظم بفروشید، می‌توانید از گزارش‌های کاربردی در پنل بانک پاسارگاد استفاده کنید. در این مطلب درگاه پرداخت این بانک را بررسی می‌کنیم و خدمات و امکانات مختلف آن را هم می‌شناسیم.

درخواست درگاه اینترنتی بانک پاسارگاد

درگاه پرداخت بانک پاسارگاد چیست؟

درگاه پرداخت، نوعی سرویس تجاری آنلاین است که به کسب‌وکارهای آنلاین خدمت‎رسانی می‌کند و بانک پاسارگاد یکی از ارائه‌دهندگان اصلی آن در کشورمان است. خرده فروشان آنلاین، فروشگاه‌های اینترنتی، سازمان‎ها و نهادهای مختلف از جمله مخاطبان دریافت‌کننده این درگاه‌ها هستند که پردازش پرداخت‌های مالی خودشان را به آن‌ها می‌سپارند. درگاه پرداخت پاسارگاد، تحت نظر شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد طراحی و ارائه شده است.
درگاه پرداخت پاسارگاد در نهایت یک بستر و تسهیل‌کننده برای فرایند انتقال مالی است و همچنان همه مشتریان، باید برای خرید از فروشگاه شما اطلاعات کارت خودشان را در آن وارد کنند (که البته به صورت رمزگذاری‌شده و کاملا ایمن تبادل می‎شود). با گرفتن درگاه پرداخت از این بانک، پنلی هم در اختیارتان قرار می‎گیرد که از طریق وب‎ سرویس می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید و به عنوان دارنده درگاه، ریز تراکنش‌ها را ببینید و البته به صورت دوره‌ای گزارش تهیه کنید.

امکانات و خدمات درگاه بانک پاسارگاد

خدمات بدون کارمزد: در حال حاضر درگاه بانک پاسارگاد برای تراکنش‌ها کارمزد دریافت نمی‌کند، اما در آینده احتمالا طبق قوانین شاپرک، از کسب‌وکارها مبلغی را خواهد گرفت.

امکان تغییر IP: در حساب کاربری‌تان می‌توانید از طریق ثبت تیکت، یک IP جدید ثبت کنید و به عنوان پذیرنده با آن وارد پنل و درگاه خود بشوید.

ثبت سریع تخلف: از طریق صفحه درگاه بانک در وب‎سایت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، می‌توانید تخلف و مشکلات درگاه را از طریق یک دکمه و خیلی راحت ثبت کنید و منتظر پیگیری آن بمانید.

وب سرویس: بعد از دریافت درگاه از پاسارگاد، رمز عبور (شماره ترمینال) و نام کاربری (شماره پذیرنده) به شما داده می‌شود تا با استفاده از آن‌ها بتوانید وارد یک پنل شخصی شوید و گزارش همه تراکنش‌ها را ببینید.

امنیت کامل: تمام پرداخت‌های درگاه پرداخت پاسارگاد تحت نظارت بانک مرکزی به صورت رمزگذاری‌شده و ایمن صورت می‌گیرد.

آیا درگاه پرداخت بانک پاسارگاد معتبر و امن است؟

پذیرندگان برای دریافت درگاه پرداخت پاسارگاد، باید نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) و کد رهگیری مالیاتی داشته باشید. این یعنی درگاه به آنلاین شاپ‌ها و سازمان‌هایی اهدا می‌شود که واقعی هستند و در صورت بروز مشکل، می‌شود پرداخت را از آن‌ها پیگیری یا حتی از آن‌ها شکایت کرد. از طرفی، تمام تراکنش‌های درگاه بانک پاسارگاد تحت نظارت بانک مرکزی ایران (شاپرک) انجام شده و کاملا امن هستند.

مزایا و معایب درگاه پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد

دریافت نکردن کارمزد، یکی از بزرگ‎ترین مزیت‌های بانک پاسارگاد برای پذیرندگان درگاه است، به ویژه پذیرندگانی که در ابتدای مسیر کسب‌وکارشان هستند. استارتاپ‌ها، فروشگاه‌های کوچک خانگی و آنلاین‌شاپ‌ها می‎توانند از این گزینه به نفع خودشان استفاده کنند. همچنین وب سرویس این امکان را به همه دارندگان درگاه می‌دهد که تراکنش‌ها را با اطلاعات کامل و ساعت به ساعت ببینند و گزارش دریافت کنند. داشتن گزارش‌های دقیق یعنی امکان جمع‌آوری داده و برنامه‌ریزی برای آینده کسب‌وکار یا طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و فروشی.

یکی از چالش‌های درگاه پرداخت پاسارگاد، طولانی بودن زمان تایید آن نسبت به بسیاری از درگاه‌های دیگر است. در وب سایت شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، فرایند بررسی مدارک ارسالی بین ۱۵ تا ۲۰ روز کاری اعلام شده است. همچنین دوره‌های تسویه حساب پاسارگاد نسبت به بسیاری از درگاه‌های دیگر (در طول یک روز) کمتر است. اگر کسب‌وکاری با تعداد زیادی مشتری در روز دارید و می‌خواهید پول خیلی سریع به حسابتان بیاید، این موضوع برای شما یک چالش خواهد بود.

کارمزد درگاه بانک پاسارگاد

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد اعلام کرده که در حال حاضر، کارمزدی از تراکنش‌های جاری در درگاه پرداخت این بانک دریافت نخواهد شد. در آینده اگر شرکت تصمیم به دریافت کارمزد بگیرد، مبلغ آن مطابق با قوانین شاپرک خواهد بود.

دوره های تسویه حساب درگاه پرداخت بانک پاسارگاد

در درگاه پرداخت پاسارگاد، تسویه برابر قانوون شرکت شاپرک خواهد بود (یک بار در روز و در پایان هر روز، مجموع تراکنش‎ها به حساب دارنده درگاه واریز خواهد شد). برای تراکنش‌های انجام‎شده از ساعت ۲۱:۳۰ هر روز تا ۲۱:۳۰ روز بعد (مدت زمانی که یک روز تراکنشی محسوب می‎شود) مبالغ جمع شده و واریز می‎شوند.

نحوه ثبت نام و مدارک مورد نیاز برای دریافت درگاه پرداخت بانک پاسارگاد

برای ثبت نام و دریافت درگاه پرداخت از بانک پاسارگاد، ابتدا باید مدارک مورد نیاز را فراهم کنید.

  • مدارک مورد نیاز افراد حقوقی: کپی آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی/ کپی کارت ملی به نام متقاضی و صاحبان امضا در شرکت/ داشتن حساب به نام شرکت (یا یکی از صاحبان امضا) در هر بانک عضو شتاب/ نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد/ امضا و تکمیل قرارداد فرستاده شده توسط بانک/ کد رهگیری مالیاتی
  • مدارک مورد نیاز افراد حقیقی: کپی کارت ملی و شناسنامه صاحب حساب/ قرارداد امضا شده/ سند مالکیت یا اجاره نامه محل کسب‌وکار به نام صاحب نماد اعتماد الکترونیکی (یا بستگان درجه یک او)/ داشتن حساب به نام شرکت (یا یکی از صاحبان امضا) در هر بانک عضو شتاب/ نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد/ کد رهگیری مالیاتی

مراحل ثبت‌ نام و دریافت درگاه پرداخت بانک پاسارگاد

۱. برای دریافت و ساخت درگاه پرداخت پاسارگاد ابتدا باید در وب سایت شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد (my.pep.co.ir) ثبت نام کنید. بعد از ثبت نام، قوانین و توافق‌نامه این شرکت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

۲. برای ادامه دادن مراحل باید موافقت خودتان را با این قوانین اعلام کنید. بعد از موافقت وارد صفحه‎ای می‌شوید که اطلاعات هویتی را از شما می‌خواهد. نام، نام خانوادگی و…

۳. روی دکمه «بعدی» کلیک کنید و اطلاعات حقیقی و حقوقی مورد نیاز برای احراز هویت را وارد کنید. این اطلاعات باید کاملا مطابق با سامانه امور مالیاتی باشند. 

۴. با زدن دکمه «بعدی» اطلاعات تماس خودتان را وارد کنید و دکمه «ذخیره» را بزنید. حالا درخواست شما برای بررسی وارد سیستم پرداخت الکترونیک پاسارگاد می‌شود و  باید منتظر تایید آن توسط بانک بمانید.

۵. در طول مدتی که منتظر صدور درگاهتان هستید، در پنلتان با کلیک روی بخش «درگاه‌های من» می‎توانید دامنه مورد نظر را انتخاب کرده و درخواست‌های جاری را ببینید. تاریخچه درخواست، مدارک و نقص‎های احتمالی در این قسمت هستند و می‌شود آن‌ها را رفع کرد.
اگر در هر کدام از مراحل با چالش یا مشکلی مواجه شدید می‌توانید با شماره ۲۳۵۰۵-۰۲۱ پشتیبانی تلفنی بانک پاسارگاد تماس بگیرید یا به ایمیل info@pep.co.ir مشکل را به صورت متنی بفرستید. همچنین بعد از ثبت نام و از طریق حساب کاربری خودتان در سیستم پرداخت الکترونیک پاسارگاد، همیشه می‌توانید تیکت ارسال کنید.

چگونه به سایت خود درگاه پرداخت بانک پاسارگاد را اضافه کنیم؟

شما می‌توانید از طریق افزونه ووکامرس درگاه پرداخت بانک پاسارگاد را به وب سایت فروشگاهی خودتان اضافه کنید. در وب سایت خودِش پرداخت الکترونیک پاسارگاد افزونه‌های مختلف (ووکامرس و دیگر انواع) آورده شده تا به صورت رسمی و از منبع سالم دانلود کنید.

برای اضافه کردن این درگاه باید به تنظیمات وب سایت وردپرسی خود بروید و در بخش «افزونه» روی گزینه «افزودن» کلیک کنید و به دنبال درگاه مورد نظرتان بگردید. حالا روی آن کلیک و فعالش کنید. بعد از فعال کردن افزونه در قسمت تنظیمات مسیر  ووکامرس -> پیکربندی را بروید و در بخش پرداخت‌ها، درگاه نصب شده را فعال کنید.

در این مرحله باید تنظیمات را انجام دهید و این فیلدها را هم وارد کنید:

عنوان درگاه: مثلا «درگاه پرداخت پاسارگاد»

توضیحات درگاه: توضیحاتی که دوست دارید در وب سایتتان برای درگاه بیاید.

تنظیمات حساب: اطلاعاتی مثل شماره ترمینال، نام کاربری و رمز عبور که از طریق خود بانک به شما داده شده است.

تنظیمات عملیات پرداخت: پیام‌هایی که بعد از پرداخت موفق یا ناموفق به کاربر نشان داده می‌شوند را می‌توانید در این قسمت کاستومایز کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.