دریافت درگاه پرداخت بانک ملت (به پرداخت ملت)

درگاه پرداخت بانک ملت
درگاه پرداخت بانک ملت

داشتن یک درگاه پرداخت برای کسب‌وکارهای آنلاین یا فروشگاه‌های اینترنتی، علاوه بر امن کردن مراحل پرداخت (هم برای پرداخت‌کننده و هم برای پذیرنده) می‎تواند کار شما را منظم کند و به همه تراکنش‌هایتان ترتیب بدهد تا در فضایی منسجم بتوانید فروش کسب‌وکارتان را بررسی کنید. یکی از پرطرفدارترین درگاه‌های بانکی درگاه پرداخت بانک ملت (به پرداخت) است. شرکت به پرداخت که از سال ۸۵ فعالیتش را شروع کرده است، یکی از باسابقه‌ترین و البته پرکاربردترین ارائه‌دهندگان درگاه پرداخت برای کسب ‎وکارهای کوچک و بزرگ محسوب می‎شود. اگر می‌خواهید برای فروشگاهتان از درگاه ملت استفاده کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

درگاه پرداخت بانک ملت چیست؟

شرکت «به پرداخت ملت» یکی از زیرمجموعه‌های بانک ملت است که خدمات پرداخت الکترونیک را هم ارائه می‎دهد. این شرکت که بیش از پانزده هزار پایانه اینترنتی را با امنیت و سرعت بالا پوشش داده است، به همه مشتریان حقیقی و حقوقی (با شرایطی که بعد از این می‌گوییم) درگاه پرداخت ارائه می‏‌دهد. به پرداخت یکی از PSPهای مورد تایید سیستم شاپرک نیز هست که توانسته با دریافت مجوز رسمی از بانک مرکزی کشورمان، به تعداد زیادی از کسب‌وکارهای آنلاین درگاه پرداخت مستقیم ارائه بدهد. این درگاه با امکان تسویه حساب آنی و گزارش‌های مالی متنوعی که به پذیرندگان می‌دهد، توجه خیلی از فروشگاه‌های اینترنتی را جلب کرده و به درگاه مورد انتخاب آن‎ها تبدیل شده است. اولین سامانه پرداخت اینترنتی این بانک (به اسم BPAS) در سال ۸۵ شروع به کار کرد و مدتی بعد در سال ۸۸ با بهبود و ارتقا خدمات، نسخه جدید آن یعنی NGFS رونمایی شد.

دریافت درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملت

امکانات و خدمات درگاه بانک ملت

امکاناتی که درگاه بانک ملت در اختیار مشتریانش می‌گذارد، طبق اطلاعیه وب‌سایت خود این بانک عبارت‌اند از:

دریافت گزارش های مالی متنوع

به عنوان مدیر درگاه پرداخت (فردی که درگاه به نام او ثبت شده است)، می‌توانید گزارش پرداخت‌ها را در دوره‎های مختلف دریافت کنید، ریز تراکنش‌ها را ببینید و برای آینده کسب‌وکارتان برنامه‌ریزی کنید و از هر پرداخت، به صورت آنلاین استعلام بگیرید.

قابلیت تسهیم حساب‌ها در به پرداخت ملت

شما به عنوان پذیرنده، می‎توانید به جای یک حساب مقصد چند حساب به بانک معرفی کنید و برای هر کدام یک سهم (یا درصد) مشخص کنید. با معرفی این درصدها به بانک، هنگام تسویه حساب هرکدام از حساب‏‎ها سهم مشخص خودشان را به صورت کاملا خودکار از مبلغ تسویه شده دریافت می ‎کنند.

انجام تراکنش ها با سرعت و اطمینان بیشتر

درگاه‌ پرداخت بانک ملت مورد تایید بانک مرکزی است و تمام اطلاعات پذیرنده و پرداخت‌کننده در آن به صورت رمزنگاری شده رد و بدل می‌شوند.

کاهش امکان بروز مغایرت

درگاه بانک ملت می‌تواند مغایرت‌های رقمی تراکنش‌های شما را به عنوان کاربر به حداقل میزان ممکن برساند. علاوه بر این، می‌توانید مشکلات را از طریق پشتیبانی پذیرندگان یا دارندگان کارت از طریق تلفن پیگیری کنید.

آیا درگاه پرداخت بانک ملت معتبر و امن است؟

دریافت ۶ درگاه پرداخت به جای یک درگاه

آدرس این درگاه با https شروع می‌شود (https://bpm.shaparak.ir) و یکی از درگاه‌های مورد تایید شاپرک است. هنگام پرداخت در درگاه بانک ملت می‌توانید ببینید که برای تایپ کردن رمزها، به شما یک صفحه کلید مجازی داده می‌شود تا میزان ناامنی و تشخیص رمز توسط دیگران پایین بیاید. علاوه بر این، یکی از مدارک مورد نیاز برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی ملت داشتن آدرس اینترنتی با پسوندهای مجاز (ir/com/net/org) و نماد الکترونیکی اینماد است. بنابراین هر فروشنده‌ای نمی‌تواند بدون حساب، این درگاه را پرداخت کند و خود این موضوع امنیت درگاه را بالا می‎ برد.

مزایای درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملت

درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملت، این امکان را به شما می‌دهد که تراکنش‌های واریزی به حساب خودتان را به صورت کاملا آنلاین استعلام بگیرید و گزارش مالی دریافت کنید. این موضوع روی برنامه‌ریزی‌های آینده شما برای شرکت یا سازمانتان موثر است و خود این گزارش‌ها، نوعی داده فروش محسوب می‎شوند. یکی از دیگر مزیت‌های درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملت، طرح‌ تشویقی است که برای پذیرندگان در نظر گرفته. در این طرح با هر فرایند پرداخت (از طریق درگاه) بلافاصله قرعه‌کشی انجام شده و اگر کاربر برنده شود، پیام مربوط به او نمایش داده خواهد شد. همین امکان، می‌تواند دارندگان کارت بانکی را به استفاده از وب‌سایت شما تشویق کند.

معایب درگاه به پرداخت ملت

یکی از چالش‎های دریافت درگاه پرداخت از بانک ملت، این است که چه در صورت اقدام اینترنتی و چه در صورت ثبت نام حضوری، مرحله آخر (احراز هویت و دریافت مدارک از فرد متقاضی) باید در شعبه انجام بگیرد و این برای بسیاری از افراد دشوار است. همچنین فعالسازی درگاه شما ۳ تا ۶ روز کاری طول می‌کشد که ممکن است بسیاری از صاحبان کسب‌وکار را ناراضی کند.

کارمزد درگاه بانک ملت

درگاه پرداخت بانک ملت (به پرداخت) نه در مرحله ساختن درگاه و نه برای تراکنش‌ها، هیچ کارمزدی کم نمی‎کند و به همین دلیل بسیاری از سازمان‌ها و ارائه‌دهندگان زیرساخت بانکی، برای مشتریان خود از این درگاه استفاده می‎کنند.

دوره های تسویه حساب درگاه پرداخت بانک ملت

طبق قوانین شرکت شاپرک، عملیات تسویه حساب با پذیرنده در درگاه بانک ملت هر ۲۴ ساعت یک بار انجام می‌شود. اگر مشتری از قابلیت تسهیم حساب استفاده کند، می‌تواند به جای یک حساب، چند حساب را با سهم‌های مختلف به بانک معرفی کند و بانک در همان ساعت مقرر، سهم هر حساب را به آن واریز خواهد کرد.

نحوه ثبت نام و مدارک مورد نیاز برای دریافت درگاه پرداخت بانک ملت

درگاه پرداخت بانک ملت شاپرک

دریافت درگاه بانک ملت هم برای اشخاص حقوقی ممکن است و هم برای اشخاص حقیقی.

مدارک مورد نیاز برای افراد حقیقی:اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مالک سایت/ نداشتن مطالبات معوقه و چک برگشتی در سیستم بانکی/ سند مالکیت یا اجاره‌نامه محل کسب‌وکار/ مجوز رسمی صادرشده برای کسب‌وکار اینترنتی (اینماد و کد مالیاتی)
مدارک مورد نیاز برای افراد حقوقی: کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضای شرکت و شرکای آن/ نداشتن مطالبات معوقه و چک برگشتی در سیستم بانکی کشور/ کپی آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت چاپ‌شده در روزنامه‎ های رسمی/ اساسنامه شرکت
اگر می‌خواهید از طریق اینترنت این درگاه را بگیرید، ابتدا باید به سایت بانک ملت به نشانی bankmellat.ir بروید.
بعد از این، روی گزینه «عناوین مهم» کلیک کنید و در تب باز شده، روی سازمانه پرداخت و سپس خرید اینترنتی بزنید.
حالا با توجه به نوع کسب‌وکارتان «ثبت درخواست مشتری حقیقی» یا «ثبت درخواست مشتری حقوقی» را کلیک کنید.
در این مرحله فرمی به شما نمایش داده می‎ شود که باید اطلاعات هویتی و کسب‎ وکار را در آن ثبت کنید و یک کد پیگیری دریافت کنید.
با کد پیگیری و مدارکی که گفتیم، به شعبه‌ای از بانک مراجعه کنید که حساب اصلی شما (به عنوان مالک درگاه) در آن قرار دارد.
در این مرحله مسئول احراز هویت مدارک شما را بررسی می‌کند و درخواستتان در سیستم بانک ثبت خواهد شد. سه تا شش روز بعد، می‌توانید از درگاه فعالتان استفاده کنید.

اگر به هر دلیلی امکان ثبت اینترنتی درخواستتان را ندارید، باید همه این مدارک را به شعبه بانک ملت ببرید (شعبه‌ای که در آن حساب متمرکز دارید). در شعبه، فرم کاغذی درخواست را پر می‌کنید و همه مدارک را به صورت فیزیکی به مسئول احراز هویت می ‎دهید و او وضعیت حساب‏‌ها و چک‌های شما را در سیستم بانکی کشور بررسی می‏‌کند. فراموش نکنید که اگر اینماد را از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته باشید باید مدارک آن را هم به شعبه بدهید.

چگونه به سایت خود درگاه پرداخت بانک ملت را اضافه کنیم؟

اگر وب‌سایت شما با ووردپرس ساخته شده، برای اضافه کردن درگاه بانک ملت ابتدا باید افزونه ووکامرس را نصب کنید و سپس از طریق تنظیماتش، درگاه را فعال کنید. برای انجام این کار ابتدا به صفحه افزونه درگاه پرداخت بانک ملت در وردپرس بروید.

بعد از نصب این افزونه روی مرورگرتان، منوی ووکامرس را باز کنید و به بخش «پیکربندی» بروید و وارد زبانه پرداخت شوید. حالا در میان گزینه ها، گزینه بانک ملت باید برای شما قابل مشاهده باشد.
روی دکمه «مدیریت» کلیک کنید تا وارد صفحه پیکربندی درگاه بانک ملت شوید. در این صفحه گزینه‌هایی برای تنظیم درگاه وجود دارد که چیزهایی مثل عنوان و توضیحات را در صفحه تسویه حساب، می‌توانید به سلیقه خودتان تغییر بدهید.
اگر درخواست شما تایید شده و درگاهتان فعال شده باشد، اطلاعاتی مانند شناسه ترمینال، نام کاربری و کلمه عبور در این‎جا به شما داده خواهد شد که می‎توانید آن‎ها را وارد و ووکامرس را به پرداخت ملت متصل کنید.
حالا می‎توانید متن‌ پیام‌های مختلف مثل «پرداخت موفق»، «پرداخت ناموفق» یا «انصراف از پرداخت» را خودتان تنظیم کنید تا در صورت لزوم به کاربر نمایش داده شوند.

دریافت درگاه پرداخت بانک ملت از زرین پال

درگاه بانک ملت کارت به کارت

برخلاف برخی شرکت‌های پرداخت‌یاری، زرین‌پال برای افزایش نرخ تراکنش ‌های موفق نهایی، به تمامی کاربران خود درگاه پرداخت مستقیم ارائه می‌دهد و پرداخت‌کنندگان بلافاصله بعد از کلیک بر روی دکمه پرداخت به صفحه پرداخت بانکی (به پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک پاسارگاد و ..) هدایت شده و هیچ صفحه واسطی به آنها نشان داده نمی‌شود. از این نظر هیچ تفاوتی میان استفاده از درگاه پرداخت زرین‌پال و سایر روش‌های دریافت مستقیم درگاه وجود ندارد و تنها تفاوت در سریع‌ تر بودن و راحت تر بودن فرایند دریافت درگاه پرداخت و همینطور کیفیت و تعدد خدمات ارائه شده در زرین‌ پال است.

درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال، به عنوان واسط، مورد تایید نظام بانکی کشور برای ارائه‌ی درگاه پرداخت اینترنتی به میان صاحبین مشاغل و کسب و کارهاست. به زبان ساده‌تر شرکت های پرداخت‌یاری مانند زرین پال، به عنوان واسطه بین بانک‌ها و افراد عمل می‌کنند، بنابراین به عنوان یک رابط معتبر بانکی، امکان استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی را برای شرکت های کوچک‌تری که برخی مجوزهای مورد نیاز اخذ درگاه پرداخت مستقیم را ندارند فراهم می‌سازنند و فرآیند دریافت درگاه پرداخت اینترنتی را برای این دسته از کسب و کارها و افراد تسهیل می‌کند.

مقایسه استفاده از خدمات زرین پال با روش‌های دریافت مستقیم به پرداخت ملت

اصلی ترین تمایز استفاده از خدمات زرین پال در مقایسه با روش‌های دریافت مستقیم ، در موارد زیر است:

عملکرد صحیح در پشتیبانی امور مشتریان:

پیگیری تراکنش‌های ناموفق، امور مربوط به تسویه حساب، راهنمای اتصال درگاه پرداخت و … از جمله مواردی است که به عنوان پشتیبانی یک درگاه پرداخت به حساب می‌آیند. در حالیکه دریافت پشتیبانی یکی از اصلی ترین نیازمندی‌های یک کسب و کار آنلاین است با دریافت درگاه پرداخت به صورت مستقیم، کاربران تنها در ساعات اداری و به صورت محدود از این ویژگی بهره مند خواهید.

در حالیکه پشتیبانی ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته زرین‌پال، به دو روش تماس تلفنی و تیکت پاسخگوی ارتباط با مشتریان بوده و هرگونه تیکتی در کمتر از ۵ ساعت رسیدگی خواهد شد.

دارا بودن پنل مدیریتی پیشرفته:

مدیریت تراکنش ها و تسویه حساب از جمله مواردی است که برای مدیریت حرفه‌ای هر کسب و کاری نیاز است. امکان گزارش گیری در فایل اکسل، جستجوی تراکنش و یا تسویه حساب خاص، تنها چند مورد از امکانات و ویژگی‌های پنل مدیریتی پیشرفته زرین‌ پال است. برای مثال ممکن است برخی از کسب و کارها تمایل داشته باشند به حسابدار خود برای فقط بررسی تراکنش‌ها دسترسی ویژه بدهند که این امکان در پنل زرین پال به راحتی فراهم است.

ارائه سرویس های متنوع:

درحالیکه که دریافت درگاه پرداخت به صورت مستقیم، تنها محدود به ارائه درگاه پرداخت است، زرین پال فراتر از آن عمل می کند. زرین پال همواره تلاش می‌کند تا با توجه مشکلات و نیازمندی های کسب و کارها خدمات و سرویس های مختلف و متنوعی ارائه دهد که از جمله این سرویس‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

زرین لینک: همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، یکی از شاخص ترین سرویس‌های زرین پال، سرویس لینک پرداخت (زرین لینک) است که برای کسب و کارهای خانگی و کسب و کاری مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است. زرین لینک به صاحبین این کسب و کارها اجازه می‌دهد تا بتوانند بدون داشتن وب‌سایت برای داشتن یک درگاه پرداخت اختصاصی اقدام کنند.

لینک پرداخت محصول جایگزین مناسبی برای انتقال وجه به روش کارت به کارت است که با هدایت مستقیم مشتریان به صفحه پرداخت، پرداخت را سریع‌تر می‌کند همین‌طور پنل مدیریتی تراکنش‌ها در زرین پال، با تسهیل مدیریت امور مالی کسب و کارها، امکان دریافت فیش‌های جعلی را به صفر می‌رساند.

درگاه پرداخت اشتراکی: با استفاده از درگاه پرداخت زرین‌ پال، شرکای تجاری بدون نیاز به روش‌های حسابداری پیچیده به راحتی می‌توانند درآمدهای خود را با یکدیگر تقسیم کنند. برای آشنایی با انواع سیستم تسهیم ثابت و شناور در درگاه پرداخت اشتراکی زرین پال می‌توانید به وب‌سایت زرین پال مراجعه کنید.

دریافت شماره شبا با شماره کارت: یکی دیگر از سرویس‌های زرین پال امکان دریافت شماره شبا با شماره کارت است. گاها برای نقل و انتقال وجه در سیستم‌های بانکی کشور نیاز به شماره شناسه حساب بانکی ایران (شبا)  است اما شیوه متداول انتقال وجه به روش کارت به کارت باعث شده است تا بسیاری از کاربران بانکی به اطلاعات شماره کارت خود بیشتر از شماره شبا دسترسی داشته باشند. در چنین مواردی می‌توان به سادگی با استفاده از سرویس دریافت شماره شبا زرین‌پال، در عرض چند ثانیه با استفاده از شماره کارت، شماره شبا حساب بانکی را دریافت کرد. برای این کار باید کاربران ابتدا وارد صفحه دریافت شماره شبا شده و بعد از انتخاب بانک مورد نظر، با طی کردن مراحل خواسته شده شماره شبا حساب بانکی خود را مشاهده کنند.

مزایای دریافت به پرداخت ملت از زرین پال

 درگاه پرداخت زرین‌پالدرگاه پرداخت مستقیم
امکان دریافت درگاه پرداخت بدون نیاز به مجوز ساماندهیX
الزام دریافت کد رهگیری مالیاتی
امکان تسویه‌حساب با کارمزد رایگان در برخی روزها
تسویه‌حساب روزانه
تسویه‌حساب در بازه‌ی زمانی دلخواهX
امکان ثبت‌نام و دریافت پنل در ۲۴ کم‌تر از ساعتX
پشتیبانی آنلاین و تلفنی ۲۴ ساعته در ایام تعطیلمتغیر در PSPها
گزارش‌گیری تراکنش‌ها با دریافت خروجی اکسلX
اپلیکیشن موبایلمتغیر در PSPها
صدور فاکتور آنلاین لحظه‌‌ایX
ارسال خودکار فاکتور در ایمیل و پیامک برای مشتریانX
پشتیبانی از انواع سایت‌سازهاX
سفارشی‌سازی فرم پرداخت با مبلغ دلخواهX
اختصاص لینک پرداخت مجزا برای هر محصولX
افزودن درگاه پرداخت در وب‌سایت بدون نیاز به کدنویسیX
افزونه‌ی درگاه پرداخت وردپرسX
سرویس درگاه پرداخت اشتراکیX
نرم‌افزار فروشگاهی و اپلیکیشن مدیریتیX
ارائه‌ی ماژول‌ها و افزونه‌های آماده و رایگان به پذیرندگانX
ارائه‌ی درگاه پرداخت بدون نیاز به وب‌سایتX

درگاه پرداخت بانک ملت تامین اجتماعی

درگاه بانک ملت کارت به کارت

در راستای گسترش خدمات بانکداری الکترونیک ، سرعت بخشی ، ترویج فرهنگ استفاده از پول الکترونیک ، تسهیل فرآیند پرداخت وجوه و جلوگیری از مراجعات غیر ضروری مشتریان به شعب بانک بدینوسیله بانک ملت نسبت به ایجاد سامانه واریز وجوه به حساب سازمان ها اقدام نموده است.

جامعه هدف:
شرکتهای بزرگ ( بیمه ها ، شرکتهای پخش و …) سازمانها، وزارت خانه ها ، موسسات، مدارس ، هتلها ، دانشگاهها و ..

مدارک مورد نیاز جهت راه اندازی
1- درخواست کتبی شرکت حاوی مشخصات شرکت و نماینده معرفی شده به شرح ذیل:

  • اطلاعات شرکت:نام شرکت، شماره حساب ، شماره ثبت ، شناسه ملی ، کد اقتصادی ، کدپستی و آدرس وب سایت
  • اطلاعات نماینده شرکت: نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه،کد ملی، آدرس محل سکونت، آدرس محل کار، تلفن همراه، تلفن ثابت ، پست الکترونیک
    2- اساسنامه شرکت و روزنامه رسمی حاوی آخرین تغییرات
    3- لوگوی شرکت با فرمت JPG و سایز 150*150 پیکسل
    4- تکمیل و تایید پیش نویس قرارداد مربوطه و ارسال آن جهت تنظیم قرارداد نهایی ( اطلاعات مربوط به شرکت متقاضی بایستی توسط نماینده شرکت تکمیل و با امضا ایشان و مهر شرکت تایید گردد).
    5- اخذ نماد الکترونیک از سایت www.enamad.ir
  • مدارک و مستندات فوق بایستی از طریق شعب و مدیریت شعب عامل تایید و به اداره کل بانکداری شرکتی ارسال گردد.

ابزار مورد نیاز برای پرداخت
کارت بانکی عضو شتاب که دارای پارامتر CVV2 و رمز اینترنتی باشد.

روش پرداخت
به منظور پرداخت وجوه به حساب سازمان ها از بستر اینترنت، شما مشتریان گرامی می توانید با مراجعه به سایت بانک ملت به نشانیwww.bankmellat.ir و انتخاب گزینه بانکداری الکترونیک ، ورود به سامانه های مبتنی بر وب و انتخاب” واریز وجوه به حساب سازمان ها”وسپس انتخاب سازمان مورد نظر نسبت به واریز وجوه مربوطه اقدام نمایید.
جهت استفاده از خدمت یاد شده پس از انتخاب موسسه مورد نظر ودرج مبلغ و سایر مشخصات ، وارد صفحه درگاه پرداخت اینترنتی شرکت به پرداخت ملت خواهید شد.
بدین ترتیب با تکمیل اطلاعات مورد نیاز؛ عملیات پرداخت نهایی شده و پیامی مبنی بر موفق یا نا موفق بودن تراکنش برای شما مشتریان گرامی صادر خواهد گردید . در این خصوص رسید مربوطه قابل چاپ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.