۹ روش برای افزایش نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی

نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی
نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی

طبق آمار اخیر رسانه های اجتماعی، اینستاگرام و فیس بوک به دو کانال برتر برای افرادی تبدیل شده اند که به دنبال تحقیق و خرید آنلاین محصولات هستند. مصرف کنندگان به مفهوم کسب وکار اجتماعی عادت کرده اند، که خبر خوبی است؛ چه برای کسب و کارهای نوپا و چه برای برندهای بزرگ. البته این بدان معنا نیست که فروش در شبکه های اجتماعی یک نتیجه قطعی است. در واقع، یکی از چالش‌های اصلی بازاریابان این حوزه، همسو کردن استراتژی شبکه اجتماعی خود با اهداف تجاری است که همان فروش بیشتر است.اگر برای بازگشت سرمایه (ROI) تلاش می کنید یا می خواهید مشتریان بیشتری از رسانه های اجتماعی به دست آورید، باید به استراتژی نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی خود توجه کنید.در این مقاله، تاکتیک‌ها و ابزارهای خاصی را که برای افزایش نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی نیاز دارید به شما معرفی می کنیم. این نکات می تواند به ایجاد مشتریان بیشتر کمک کند. به خاطر داشته باشید که یکی از راه های جلب اطمینان مشتری و افزایش نرخ تبدیل، داشتن یک درگاه پرداخت امن و راحت است.

درگاه پرداخت زرین‌پال، به واسطه‌ی قابلیت مسیردهی هوشمند، با اتصال همزمان به درگاه‌های متنوع و معتبر شاپرکی (PSP)، کاربران را به سریع‌ترین و مطمئن‌ترین درگاه بانکی منتقل می‌کند و باعث افزایش درصد تراکنش‌های موفق می‌شود.

افزایش نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی

روش های افزایش نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی

۱٫ صفحات فرود خود را یکپارچه و با موبایل سازگار کنید

توانایی یک برند برای جلب نظر خریداران از طریق شبکه های اجتماعی به ایجاد یک تجربه یکپارچه خلاصه می شود. به این فکر کنید که کاربران چگونه در اینستاگرام جستجو می‌کنند، هنگام حرکت از نقطه A به نقطه B، صفحه‌های فرود اجتماعی شما را با اسکرول کردن و ضربه زدن به آن‌ها هدایت می‌کنند. برای شروع، صفحات فرود شما نباید از چشم مشتریان پنهان باشد. چه در حال تبلیغ در اینستاگرام باشید چه در فیس بوک یا هر جای دیگر، داشتن یک صفحه فرود سازگار با موبایل، بازی را تغییر می دهد. نه تنها می توانید به طور خاص برای مصرف کنندگان تلفن همراه جذاب باشید، بلکه می توانید رفتار خریداران شبکه های اجتماعی خود را نیز بهتر ارزیابی کنید.

اگر مطمئن نیستید که صفحات فرود شما خوب هستند یا خیر، یک تست سریع سازگاری با موبایل از طریق Google می‌تواند به شما آرامش خاطر بدهد.برای بهبود بیشتر استراتژی تبدیل رسانه های اجتماعی خود، می توانید به طور مداوم صفحات فرود شبکه های اجتماعی خود را آزمایش کنید و آنها را در طول زمان بهینه کنید. ابزارهایی مانند Optimizely به شما این امکان را می دهد که عناصر A/B مانند تصاویر، کپی و قرار دادن پیوند را برای به حداکثر رساندن تبدیل ها آزمایش کنید.Optimizely به برندها اجازه می دهد صفحات فرود را برای افزایش نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی خود آزمایش کنند.

۲٫ با ساختن ویدیو، توجه بیشتری را به تبلیغات خود جلب کنید

ویدیوهای مرتبط با محصول دست به دست هم می دهند و نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی را بالاتر می برند. افزایش نرخ تبدیل و زمان صرف شده توسط خریداران در هر صفحه مشخص، دلیل اصلی این است که پست‌ها و تبلیغات ویدیو محور بین برندها رایج هستند. ویدیوها وظیفه مضاعف نشان دادن محصولات شما را در عمل و جلب نظر مشتریان شبکه های اجتماعی دارند.

بر کسی پوشیده نیست که تبلیغات اجتماعی با محوریت ویدیو به طور سنتی عملکرد خوبی دارند. به یاد داشته باشید  که تبلیغات ویدیویی و محتوا نیازی به تولید انبوه با بودجه بالا ندارند. هر کاری که بتوانید برای جلب نظر مشتریان خود انجام دهید و اسکرول کردن آنها را متوقف کنید یک امتیاز مثبت است. ویدیو دقیقاً این کار را انجام می دهد. ویدیو برای محتوای ارگانیک شما نیز بسیار مهم است و باید در استراتژی افزایش نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی شما نقش اساسی داشته باشد.

افزایش نرخ تبدیل در اینستاگرام

بیشتر بخوانید:اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

۳٫ فراخوان اقدام (call to action) قانع کننده داشته باشید

گاهی اوقات افزایش نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی به معنای ایجاد تغییرات کوچک در پروفایل و کپشن های شماست.درخواست از فالوورها برای بررسی پروموشن های اخیر شما یک بازی کاملاً منصفانه است، مشروط بر اینکه در مورد آن درایت داشته باشید.به عبارت دیگر، شما نمی توانید فقط فریاد بزنید «محصول ما را بخرید» و انتظار جذب زیادی داشته باشید. درعوض، با فراخوان اقدام، نکته ای را برای تشویق نامحسوس خریداران در نظر بگیرید.

به خاطر داشته باشید که در حال حاضر بحث هایی در مورد اینکه برندها چگونه باید در مورد تبلیغ پیشنهادات صریح باشند، در جریان است. همانطور که توسط Rand Fishkin و مطالعه اخیرAgora Pulse اشاره شده است، برخی از بازاریابان حدس می زنند که اینستاگرام ممکن است پست هایی را که از انواع عبارت «لینک در بیو» استفاده می کنند جریمه کند.

چه این عبارت واقعا توسط الگوریتم اینستاگرام جریمه شود، چه صرفا یک استراتژی ناموفق باشد، نکته مهم این است که برندها باید با کپشن و فراخوان برای اقدام سعی کنند تعامل را تشویق کنند و بررسی کنند که چه اقدام دیگری می تواند مفید باشد، مثل سوال کردن از خوانندگان، پست‌هایی که باید دوستان را در آنها تگ کرد و سایر پیام‌هایی که کمتر حس «فروشنده» بودن شما را به فالوورها منتقل می کنند.

۴٫ پست های اجتماعی خود را بررسی کنید

درست مانند هر نوع معیار بازاریابی دیگر، تجزیه و تحلیل نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی شما به معنای بررسی داده های شما است.به عنوان مثال، آیا می دانید چه نوع محتوایی بیشترین میزان تعامل، کلیک و ترافیک را به وب سایت شما جذب می کند؟ با تحلیل پست های خود به وسیله اعداد، می توانید استراتژی محتوای خود را طوری تنظیم کنید که با استراتژی نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی شما مطابقت داشته باشد.

راستش را بخواهید هیچ برندی قرار نیست از روز اول همه این کارها را به درستی انجام دهد. افزایش نرخ تبدیل به معنای شروع بازی طولانی تجزیه و تحلیل و بهینه سازی است.

خبر خوب این است که ابزارهایی مانند Sprout می توانند به سرعت بخشیدن به این روند کمک کنند تا مجبور نباشید آزمایش های بی پایان را تحمل کنید. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی Sprout می تواند به شما کمک کند تا بفهمید بهترین پست های شما در همه شبکه های اجتماعی کدام ها هستند. گزارش های Sprout شامل همه چیز از بهترین هشتگ های شما گرفته تا روندهای رفتاری در بین فالوورهای شما است. گزارش این ابزار می‌تواند شما را در مورد داده‌های پشت نرخ در تبدیل شبکه های اجتماعی شما راهنمایی کند. بر اساس این اعداد، بهتر می توانید تعیین کنید که چه محتوایی و در چه زمانی منجر به تعامل بیشتر می شود.

۵٫ در برندینگ خود ثابت قدم باشید

این یک نکته ظریف است، اما قطعاً ارزش ذکر کردن را دارد. عناصر خلاقانه مانند لحن، تصاویر و تم رنگی شما باید پایدار باشند.در نتیجه، مهم است که عناصر خلاقانه تبلیغات خود را قبل از انتشار دوباره بررسی کنید. انجام این کار می تواند تفاوت را مشخص کند.

روش های افزایش نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی

۶٫ اجازه دهید محتوای تولید شده توسط کاربر شما، مدرکی برای خریداران باشد

وقتی بحث به افزایش نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی می رسد، عکس های مشتریان، طلای خالص هستند.قرار دادن محتوای تولید شده توسط کاربر به عنوان سنگ بنای استراتژی بازاریابی شما، راهی آسان و در دسترس برای افزایش نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی شما است.ببینید چه مسافتی را می توانید از طریق چند عکس ارسالی توسط کاربران بپیمایید. مدیریت محتوای تولید شده توسط کاربر از برندهای مدرن انتظار می رود و نیز راهی عالی برای افزایش فروش است.

۷٫ از گوش دادن اجتماعی استفاده کنید تا در بالای فهرست ترندها باقی بمانید

گوش دادن اجتماعی، به معنای ردیابی پلتفرم های شبکه های اجتماعی برای دریافت اشاره ها و مکالمات مربوط به برند شما و سپس تجزیه و تحلیل آنها برای درک بیشتر و کشف فرصت های عمل است. این به معنای همگام شدن با روندهای صنعت و همچنین خواسته ها و نیازهای مشتریان است.

گوش دادن اجتماعی باعث می‌شود که درک درستی از آنچه مردم از برند شما می‌خواهند و انتظاراتی که دارند، به دست آورید. این تضمین می کند که حضور شما در شبکه های اجتماعی شما هرگز راکد نمی شود. از طریق گوش دادن اجتماعی، می‌توانید استراتژی اجتماعی خود را با آخرین روندها هماهنگ کنید.از آنچه مشتریان در مورد شما می گویند تا موضوعات پرطرفداری که ارزش ذکر در پست های مرتبط با فروش شما را دارند، این روش ها می توانند مستقیماً بر استراتژی فروش اجتماعی شما تأثیر بگذارند.

۸٫ فروش مستقیم در شبکه های اجتماعی برای تبدیل یکپارچه

کسب و کار آنلاین به مشتریان این امکان را می‌دهد که مستقیماً از طریق پست‌های شبکه های اجتماعی بررسی هایشان را انجام دهند و در زمان خودشان و نیز تلاش‌های بازاریابی شما برای ایجاد تبدیل، صرفه‌جویی کنند. می‌توانید محصولات را مستقیم از یک پست به صفحه محصول متصل کنید. فرآیند خرید سریع، خرید را برای مشتریانی جذاب‌تر می‌کند که در غیر این صورت ممکن است سبد خرید خود را رها کنند.

طبق بررسی ها، استفاده کلی مصرف‌کنندگان از رسانه‌های اجتماعی در حال افزایش است، به طوری که ۷۱ درصد از کل مصرف‌کنندگان در سال گذشته بیشتر از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: 6 ایده پربازده کسب درآمد از اینستاگرام

روش های افزایش نرخ تبدیل در اینستاگرام

۹٫ پیگیر تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی و نرخ تبدیل های خود باشید

نکته آخر اینکه اگر واقعاً تبدیل‌ها را دنبال نکنید، نمی‌توانید نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی خود را ارزیابی کنید. چند راه برای این کار وجود دارد. برای شروع، به ترافیک اجتماعی خود درGoogle Analytics توجه کنید. می توانید اهداف نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی را به صورت واضح تعیین کنید تا بازگشت سرمایه بهتری در شبکه های اجتماعی داشته باشید. برندها باید تبدیل‌های رسانه‌های اجتماعی را در گوگل آنالیتیکس ردیابی کنند تا ROI شبکه های اجتماعی خود را بهتر تعیین کنند. با گزارش‌دهی و تجزیه و تحلیل، می‌توانید اهداف و نتایج خاصی را به کمپین‌ها گره بزنید تا بفهمید چه کاری باعث افزایش نرخ تبدیل می شود.

کلام آخر

افزایش نرخ تبدیل اولویت هر کسب و کاری است و دلیل آن، جذب مشتری بیشتر، بهینه سازی هزینه تبلیغات و نرخ بازگشت سرمایه بالاست.شما از چه راهکاری برای افزایش نرخ تبدیل شبکه های اجتماعی خود استفاده کردید؟ تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.