اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ با کاربرد آن در اینستاگرام و استراتژی های موثر آن آشنا شوید!

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها ارتباط تنگاتنگی با بازاریابی رسانه های اجتماعی دارد زیرا اکثر رهبران کسب و کار، نظرات مخاطبان خود را از بستر شبکه های اجتماعی جمع آوری می کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی است که در آن از اینفلوئنسرها برای تبلیغ کالا، خدمات و برند استفاده می شود. اینفلوئنسرها افراد تاثیرگذار با طرفداران زیاد هستند. بازاریابی با استفاده از اینفلوئنسرها به سرعت در حال رشد است چون در میزان موفقیت کسب و کارها تاثیر زیادی دارد. در این مطلب به  اینفلوئنسر مارکتینگ، اشتباهات رایج در آن و نقش آن در بازاریابی از طریق اینستاگرام می پردازیم.

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اگر با تاسیس یک سایت و دریافت درگاه پرداخت اقدام به راه اندازی فروشگاه آنلاین خود کرده باشید باید بتوانید از طریق تبلیغات، مردم را به خرید تشویق کنید. بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها یکی از ابزارهای این کار است.
به طور کلی اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی در رسانه های اجتماعی است که از تأیید محصول توسط افراد تأثیرگذار استفاده می کند. افرادی که دارای طرفداران اجتماعی اختصاصی هستند و در حوزه خاص خود به عنوان متخصص شناخته می شوند. کارایی بازاریابی با اینفلوئنسرها به دلیل اعتماد بالایی است که اینفلوئنسرهای اجتماعی در طرفداران خود ایجاد کرده اند و توصیه های آنها به عنوان اثبات اجتماعی برای مشتریان بالقوه کسب و کارها عمل می کند.
اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی است که بر استفاده از افراد موثر و کلیدی برای انتقال پیام برند شما به بازار تمرکز دارد. به جای بازاریابی مستقیم برای گروه بزرگی از مصرف کنندگان، شما در عوض از اینفلوئنسرها و محبوبیت آنها در اجتماع برای بازاریابی استفاده می کنید.

ارتباط اینفلوئنسر مارکتینگ با بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا

اینفلوئنسر مارکتینگ اغلب با دو شکل دیگر بازاریابی همراه است: بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا. اکثر کمپین های تأثیرگذار نوعی از رسانه های اجتماعی را در بر می گیرند که به موجب آن انتظار می رود افراد تأثیرگذار پیام آنها را از طریق صفحات اجتماعی شخصی خود پخش کنند.
بسیاری از این کمپین همچنین دارای یک عنصر محتوا هستند که یا شما برای اینفلوئنسرها تولید محتوا می کنید یا خود آنها محتوا را تولید می کنند. اگرچه بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا اغلب بخشی بازاریابی با استفاده از اینفلوئنسرها قرار می گیرند، اما آنها باهم متفاوت هستند. اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند شامل موارد زیر است:
• بررسی محصولات در رسانه های اجتماعی
• جعبه گشایی محصولات
• قرار دادن محصولات در محتوای خلاقانه (با یا بدون ذکر مستقیم از طرف اینفلوئنسر)
• اشتراک گذاری کمپین های برند تجاری و معرفی محصولات جدید
• به اشتراک گذاشتن یک کد کوپن منحصر به فرد به طوری که مخاطبین می توانند تخفیف بگیرند
• همکاری با اینفلوئنسر برای ایجاد یک محصول یا کمپین با برند تجاری مشترک
• قرار دادن هدایایی در صفحه اینفلوئنسر
• ترویج رویدادهایی که اینفلوئنسر یا برند تجاری شما در آن شرکت خواهند کرد
• حمایت از اهداف اینفلوئنسرها با اهدای محصولات به جمع آوری کنندگان کمک های مالی و رویدادها
• استفاده از اینفلوئنسرها برای ایجاد محتوا مانند ویدیوها، پست های وبلاگ و تبلیغات رسانه های اجتماعی برای برند شما.
امکانات زیادی برای همکاری میان اینفلوئنسر و یک برند وجود دارد. در حقیقت، بهترین همکاری ها از رویکردهای منحصر به فرد برای ارائه محتوای تازه به مخاطبان استفاده می کنند.

پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ

بیشتر بخوانید:توییتر مارکتینگ چیست؟

اشتباهات رایج بازاریابی با اینفلوئنسرها

جای تعجب نیست که برندها همیشه به دنبال راه های جدید و ابتکاری برای به دست آوردن مشتریان جدید و ارتباط با مشتریان فعلی خود هستند. با استقبال روززافزون نسبت به رسانه های اجتماعی نسبت به گذشته، اکثر برندها به اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ پی برده اند.
امروزه میلیون ها نفر از مصرف کنندگان عضو شبکه های اجتماعی هستند و از آن به عنوان منبع اخبار، اطلاعات، ارتباطات، تفریح و سرگرمی استفاده می کنند. علاوه بر اینکه آیا شخصا طرفدار اینستاگرام هستید یا یکی از دیگر پلتفرم های شبکه های اجتماعی را ترجیح می دهید، اگر می خواهید یک شرکت موفق را اداره کنید، باید به دنبال گسترش جایگاه برند خود در این فضای دیجیتالی باشید.
بسیاری از کسب و کارها از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ موفق شده اند اما این بدان معنا نیست که برای همه کسانی که سعی در راه اندازی کمپین دارند به طور یکسان کار می کند. برخی از چالش های رایج وجود دارد که بسیاری با آنها روبرو هستند و برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان باید به آنها را شناسایی کنند. در اینجا به سه اشتباه رایج اشاره می کنیم که باید سعی نمایید از آنها اجتناب کنید.
• مشارکت با اینفلوئنسر که با اهداف برند شما همخوانی ندارد.
• ارائه مفاهیم کمپین که خلاق نیستند.
• موقعیت خود را به عنوان یک برند بدون جهت و هدف تعیین کنید.

اینفلوئنسر کیست

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام

با ۸۰۰ میلیون کاربر فعال، اینستاگرام که لینک پرداخت را هم می توان در آن قرار داد، به عنوان پلتفرم محبوب برای بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها تبدیل شده است. ۷۲ درصد از کاربران گفته اند که پس از مشاهده چیزی در اینستاگرام در زمینه مد و زیبایی اقدام به خرید آن کالا کرده اند.
اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام که اکنون تقریبا یک بازار دو میلیارد دلاری است، دنیای رسانه های اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده است. در سال های اخیر، با آموزش اینستاگرام کاربران اینستاگرام در سراسر جهان درآمدزایی خود را از طریق پست های پولی و کمپین های بازاریابی مشارکتی آغاز کرده اند.
افرادی که در اینستاگرام فالوورهای زیادی ایجاد کرده اند، در تصمیم گیری دیگران موثر هستند زیرا طرفداران آنها را ستایش می کنند و به نظرات آنها احترام می گذارند. آنها ممکن است به دلایل مختلف مثل سبک زندگی، شغل یا سرگرمی خود، لباس هایی که می پوشند یا داستان هایی که تعریف می کنند طرفداران وفاداری پیدا کرده باشند.
مجموعه اینفلوئنسرها وسیع و متنوع است، به این معنی که تقریبا هر برندی این پتانسیل را دارد که از اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام برای صنعت خود و جمعیت شناسی هدف استفاده کند.
ظهور اینفلوئنسرهای اینستاگرام فرصت های عظیمی را برای مشاغلی باز کرد که به دنبال فروش واقعی محصولات خود به مخاطبان هدف خود هستند و بدین ترتیب پدیده “پست پولی” متولد شد.

اینفلوئنسر چیست

چرا بازاریابی از طریق اینفلوئنسرهای اینستاگرام موثر است؟

اینفلوئنسر مارکتینگ به برندها اجازه می دهد تا به طریقی تبلیغ کنند که بسیار واقعی تر از تبلیغات سنتی است. به جای فروش مستقیم به مصرف کنندگان، آنها در حال ایجاد روابط با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار می کنند که تا بتوانند فروش بیشتری داشته باشند.
اینفلوئنسرهای اینستاگرام با فالوورهای خود رابطه قوی و وفاداری دارند، زیرا جنبه های زیادی از زندگی خود را با آنها به اشتراک می گذارند. این باعث می شود احساس کنیم آنها را شخصا می شناسیم، بنابراین وقتی اینفلوئنسر مورد علاقه ما چیزی را توصیه می کند، مثل توصیه یک دوست صادق، به حرف او گوش می کنیم.

چگونه با اینفلوئنسر مارکتینگ کسب و کار خود را توسعه دهید

ارجاع از دیرباز یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی بوده است. اگر مشکلی دارید و یکی از دوستانتان محصولی عالی را برای حل مشکل به شما معرفی کند، احتمال زیادی وجود دارد که آن را بخرید.
اینفلوئنسر مارکتینگ دقیقا به همین شکل است فقط مقیاس آنها فرق می کند. وقتی اینفلوئنسرها به طرفداران و پیروان خود می گویند محصول شما چقدر عالی است، احتمال اینکه مخاطبان آنها بخرند بسیار بیشتر می شود فقط به این دلیل که به محصول نیاز داشته و به اینفلوئنسر هم اعتماد دارند.
اینفلوئنسرها دارای قدرت واقعی هستند. تقریباً ۵۵ درصد از مصرف کنندگان حداقل چهار نظر قبل از خرید محصول می خوانند و حدود ۸۴ درصد از مصرف کنندگان براساس توصیه اینفلوئنسرها خرید کرده اند.
برای ایجاد و راه اندازی یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار برای کسب و کار خود، توصیه های زیر می تواند مفید باشد.

ایده برای اینفلوئنسر شدن

اهداف خود را مشخص کنید

تعیین اهداف خود در مراحل اولیه برنامه ریزی به شما کمک می کند تا در طول کمپین خود یک استراتژی ثابت ایجاد کنید. همچنین به شما ایده ای در مورد معیارهایی که باید برای اندازه گیری موفقیت خود در پایان کمپین، می دهد.

برخی از اهدافی که ممکن است بخواهید برای استراتژی بازاریابی تأثیرگذار خود در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

آگاهی از برند: افراد بیشتری را بشناسید ، برند خود را بشناسید و دوست داشته باشید.
ایجاد هویت برند: جلب توجه افراد به شخصیت و ارزش های برند شما.
ایجاد مخاطب: جذب افراد بیشتری برای دنبال کردن و مشترک شدن.
مشارکت: دریافت اشتراک ، نظر و پسندیدن بیشتر برای محتوای شما.
فروش: جذب افراد بیشتر برای خرید محصولات/خدمات شما.
وفاداری مشتری: وادار کردن مردم به علاقمندی و ارتباط با نام تجاری شما.
لینک سازی: بازگشت لینک های بیشتر به سایت شما.

یک نوع کمپین را انتخاب کنید

هنگامی که اهداف خود را می شناسید، زمان آن فرا رسیده است که در مورد نوع کمپین بازاریابی که به شما در انجام رسالت خود کمک می کند، فکر کنید.
می توانید از یک اینفلوئنسر بخواهید که محتوا یا پیام های خود را به تنهایی به اشتراک بگذارد. می توانید برای تبلیغ نام تجاری خود به آنها پول پرداخت کنید. یا می توانید موقعیتی ایجاد کنید که کمی از هر دو استفاده کند.

آموزش اینفلوئنسر مارکتینگ

بیشتر بخوانید: لینکدین مارکتینگ چیست؟

مخاطبان خود را شناسایی و تعریف کنید

هنگامی که ایده ای در مورد اهداف خود و نوع استراتژی بازاریابی که می خواهید پیاده سازی کنید، داشته باشید، هنوز وقت آن نیست که به سراغغ اینفلوئنسر بروید. قبل از اینکه بتوانید تشخیص دهید چه کسانی به شما در برقراری ارتباط با مخاطبان هدف کمک می کنند باید بدانید مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند.

اینفلوئنسر مناسب را پیدا کنید

با مشخص شدن مخاطب، در نهایت می توانید به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که به شما در رسیدن به اهداف و ارتباط با بازار هدف کمک می کنند.

سخن آخر

در این مطلب در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ، اشتباهات رایج در آن و کاربرد آن در اینستاگرام، اشتباهات رایج و استراتژی های موثر صحبت کردیم. استفاده از این مطالب به درآمدزایی بیشتر کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.