کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟ و میزان درآمد از آن چقدر است؟

کسب درآمد از یوتیوب
کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب (YouTube) برای بسیاری یک رویا است، چرا که به نظر میرسد یوتیو‌برها زندگی خوب با رفاه بالا داشته و طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارند، درست همانند افراد مشهور و سلبریتی. از آنجایی که ایجاد یک کانال YouTube از بسیاری جهات، همانند سرمایه اولیه، مجوزها و زمان لازم جهت بازدهی، آسان تر از فعالیت در صنعت سینما یا خوانندگی است، نظر بسیاری از افراد را حتی در داخل ایران به خود جلب کرده است. در حالی که ایجاد یک کانال YouTube ساده است، تبدیل آن به یک دستگاه پول ساز چندان ساده نخواهد بود. ممکن است بتوانید صد دلار اول خود را با فروش یک محصول یا بستن یک قرارداد اسپانسری به دست آورید؛ اما به حداکثر رساندن درآمد نیاز به دانستن نکاتی دارد که ما در این مقاله در اختیار شما قرار خواهیم داد.

در پایان این مقاله، راه های مختلف کسب درآمد از یوتیوب را می‌شناسید و می‌توانید کسب‌وکار خود را با یکی از بزرگترین پلتفرم‌های اینترنتی در جهان توسعه دهید. برای به دست آوردن اطلاعات لازم در مورد کسب درآمد از یوتیوب، لطفاً تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

کسب درآمد از یوتیوب؛ واقعیت یا شایعه؟!

آیا می توانیم در یوتیوب کسب درآمد کنیم؟ پاسخ مثبت است! هزاران نفر در حال انجام آن هستند و جالب اینکه همه آنها میلیون ها سابسکرایبر و فالوور ندارند. برخلاف تصور رایج، کسب درآمد از یوتیوب تنها به تعداد دنبال کننده بستگی ندارد. پتانسیل کسب درآمد شما به جایگاهی که می‌خواهید، سطح تعاملی که ایجاد می‌کنید و جریان های درآمدی که از آن استفاده میکنید نیز بستگی دارد. البته این بدان معنا نیست که تعداد دنبال کننده و بازدیدها مهم نیستند.

کسب درآمد از یوتیوب در ایران

چرا یوتیوب؟ این همه پلتفرم!

می دانید که ویدئوها نقشی حیاتی در کسب‌وکار و بازاریابی شما دارند. بنابراین، مهم است که آن ویدیوها را در کجا منتشر کنید. بله؛ وبسایت ها و پلتفرم های زیادی برای انتشار ویدیوهای آنلاین وجود دارد؛ اما آیا ارزش همه آنها ارزش وقت گذاشتن و هزینه کردن را دارند؟

همه مردم در سرتاسر دنیا از هر رنگ و نژاد و زبانی از یوتیوب به عنوان پلتفرم اصلی برای تماشای ویدیوهای آنلاین استفاده می کنند، ویدیوهای حیوانات خانگی، مد، کلیپ های ورزشی، کارتون ها، بررسی های فنی، آنباکسینگ محصولات، نکات آشپزی و انواع ویدیوهای آموزشی. به یاد داشته باشید، یوتیوب سال ها است که در این بازی حضور داشته و به طور مداوم برای رفع نیازهای ما، بهبودها و به ‌روزرسانی هایی را منتشر می کند.

چرا یوتیوب بهترین پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو است؟

گوگل پادشاه موتورهای جستجو است و همه ما این را می دانیم. گوگل مالک یوتیوب است! و همین نکته کافی است و توضیح می دهد که چرا باید یوتیوب را بین همه پلتفرم ها انتخاب کنیم.
میلیون ها بیننده: این شوخی نیست! هزاران نفر ویدیوهای یوتیوب را به طور منظم تماشا می کنند. اگر شما به دنبال کسب درآمد از یوتیوب هستید، به همه این بازدیدها نیاز دارید.
بازاریابی رایگان: همه عاشق بازاریابی رایگان هستند. هنگامی که شروع به آپلود ویدیوها در یوتیوب می کنید، خواهید دید که درج لینک ها و افزایش ترافیک وب سایت چقدر آسان است.
تبلیغات: YouTube به شما امکان می دهد بدون هزینه کردن یک دلار تبلیغات کنید.
اکنون، همه اینها واقعا عالی به نظر می رسد، اما چگونه می توان یک کانال YouTube راه اندازی کرد و درآمد کسب کرد؟ برای اینکه بدانید چگونه یک کانال YouTube ایجاد کنید، نیازی به دانش فنی ندارید. فقط کافی است به YouTube.com بروید، به حساب Google خود وارد شوید. اکنون کانال رسمی YouTube خود را دارید!

کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟ برای پاسخ به آن، ابتدا باید بدانید که چه چیزی یک یوتیوبر موفق را می سازد.

میزان درآمد از یوتیوب

روش های کسب درآمد از یوتیوب

راه های مختلفی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد که بیشتر آنها حول محور ایجاد محتوای ویدیویی جذاب می چرخند.

۱. به برنامه YouTube Partner بپیوندید

برای کسب درآمد از یوتیوب ابتدا باید در برنامه YouTube Partner عضو شوید. تا زمانی که در این برنامه پذیرفته نشده اید، نمی توانید از محتواهای یوتیوبی خود کسب درآمد کنید. وقتی کانال YouTube شما از مرز ۱۰۰۰ دنبال کننده و ۴۰۰۰ بازدید عمومی گذشته باشد، درخواست شما برای عضو شدن در YouTube Partner بررسی می شود. تا زمانی که به این اعداد دست یابید، نمی توانید درآمدی کسب کنید.

نحوه فعال کردن گزینه کسب درآمد از یوتیوب به شرح زیر است:
• به حساب YouTube خود وارد شوید.
• روی نماد حساب خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، سپس YouTube Studio را انتخاب کنید.
• از منوی سمت چپ، گزینه Other Features > Monetization را انتخاب کنید.
• شرایط (terms) را بررسی کرده و روی گزینه agree کلیک کنید.
• یک حساب AdSense جدید بسازید یا اگر دارید، آن را به کانال خود کانکت کنید.
• اولویت های کسب درآمد خود را مشخص کنید.

برای کسب درآمد از یوتیوب به چند بازدید نیاز دارید؟

تعداد بازدیدهایی که ویدیوهای شما دریافت می کنند با درآمد YouTube شما ارتباطی ندارد. اگر هزاران بازدید داشته باشید؛ اما هیچکس روی تبلیغات شما کلیک نکند یا به اصطلاح سئوکاران و بازاریاب ها، محتوا را مصرف نکند، هیچ درآمدی کسب نخواهید کرد.

یوتیوب حتی معیارهایی برای پرداخت به ناشرینی دارد که در کانالشان تبلیغات دارند: بیننده باید روی تبلیغ کلیک کند یا آن را به طور کامل تماشا کند تا شما کسب درآمد کنید. با این حال، خبر خوب این است که دیگر برای کسب درآمد از یوتیوب صرفاً به تبلیغ کنندگان وابسته نیستید. اکنون برنامه‌هایی مانند YouTube Premium وجود دارند که به شما کمک می‌کنند بدون کلیک یا مصرف روی تبلیغات درآمد کسب کنید.

۲. در YouTube Premium برجسته شوید

YouTube Premium یک سرویس عضویت پولی است که به افراد امکان می دهد ویدیوهای بدون آگهی را تماشا کنند. سازندگان کار اضافی انجام نمی دهند، اعضای YouTube Premium ویدیوهای خود را پخش می کنند و به‌طور خودکار یک جریان درآمدی ایجاد می شود.
مانند قوانین درآمدزایی YouTube برای درآمد مبتنی بر تبلیغات، بیشتر درآمد حاصل از حق عضویت Premium به سازندگان تعلق می‌گیرد (توزیع درآمد کل بر اساس میزان تماشای اعضای Premium محتوای شما است). اعضای Premium همچنین این فرصت را خواهند داشت که ویدیوهای شما را به صورت آفلاین بارگیری و تماشا کنند که به افزایش زمان تماشای شما کمک می‌کند. برای کسب درآمد از یوتیوب حتماً این گزینه را در نظر بگیرید.

۳. پیشنهاد عضویت در کانال

وقتی کانال YouTube شما بیش از ۳۰ هزار دنبال کننده دارد، می‌ توانید با استفاده از عضویت های کانال، جریان درآمد دیگری به دست بیاورید. اینجا است که طرفداران ۴.۹۹ دلار در ماه برای بسته عضویتی که شامل هدیه‌ هایی مانند دسترسی زودهنگام به ویدیوها، چت زنده فقط اعضا، شکلک‌ و استیکرهای انحصاری و غیره می پردازند.از ویدیوهای خود استفاده کنید تا به افراد یادآوری کنید که می توانند با کلیک کردن روی دکمه Join در صفحه شما، عضو انحصاری کانال شوند.

۴. برای کسب درآمد از یوتیوب، محصولات برندها را در ویدیوهای خود تبلیغ کنید

کسب‌وکارها به خوبی از پتانسیل کانال های یوتیوب با فالوورهای زیاد آگاه بوده و همیشه به دنبال بهره برداری از آن برای رشد کسب‌وکار خود هستند. هنگامی که تعداد فالورهایتان بالا رفت، برندهای مختلف با شما تماس می گیرند و از شما درخواست می کنند محصولاتشان را در ازای پول نقد تبلیغ کنید.

۵. کسب درآمد از یوتیوب از طریق Super Chat در استریم های زنده

Super Chat یک راه محبوب جدید برای کسب درآمد از YouTube است. این ویژگی به مخاطبان شما امکان می دهد پیام های چت را بخرند و در موارد خاص، آنها را به بالای بخش نظرات یک استریم زنده Pin کنند. بنابراین، وقتی در YouTube به صورت زنده استریم می کنید، می‌توانید از Super Chat برای کسب درآمد استفاده کنید. نرخ درآمدزایی YouTube برای Super Chat از ۱ تا ۵۰۰ دلار متغیر است.

۶. یک اینفلوئنسر یوتیوب شوید

با افزایش اینفلوئنسر مارکتینگ، فرصت بزرگی برای شما وجود دارد که وارد عمل شده و از یوتیوب درآمد کسب کنید؛ اما شما از کجا شروع می کنید؟ به گفته کارشناسان بازاریابی یوتیوب، سازندگان محتوا و کانال ها باید با در نظر گرفتن تعداد بازدیدهایی که معمولاً ویدیوهایشان دریافت می کنند و ضرب آن در ۱۵ سنت در هر بازدید، هزینه ثابتی را تعیین کنند.

آژانس بازاریابی دیجیتال WebFX ارقام زیر را برای میزان درآمد اینفلوئنسرهای YouTube فهرست کرده است:

  • ۲۰ هزار دلار برای هر ویدیو برای یک میلیون فالوور
  • ۲ هزار دلار برای هر ویدیو برای ۱۰۰ هزار فالوور
  • ۲۰۰ دلار برای هر ویدیو با ۱۰ هزار فالوور
کسب درآمد از یوتیوب چگونه است

افزایش کسب درآمد از یوتیوب؛ چگونه؟!

برای کسب درآمد از یوتیوب نکات زیر را در نظر داشته باشید:
• ویدیوهایی با مدت زمان بیشتر از ۱۰ دقیقه بسازید
• با سایر یوتیوبرها همکاری کنید
• محتوای جذاب و آموزنده ایجاد کنید
• از توضیحات خود نهایت استفاده را ببرید
• با حضور مداوم و منظم، بینندگان و دنبال کنندگان را به ویدیوهای خود عادت دهید

چه نوع محتوایی در YouTube محبوب تر است؟

شما می توانید با ساختن هر ویدیویی در یوتیوب مشهور شوید، به شرطی که در مورد کاری که انجام می دهید خلاق و پرشور باشید. مردم ویدئوهای متنوعی را در یوتیوب تماشا می کنند. لیستی از دسته بندی ویدیوهای محبوب YouTube به شرح زیر است:
• خوانندگی
• آموزش
• مشاوره مد
• حوزه مراقبت‌های شخصی، آرایشی و بهداشتی
• آشپزی
• ویدیوهای حیوانات خانگی
• ویدیوهای طنز
• ویدئوهای فنی و تکنولوژی

یوتیوب چگونه به شما پول می‌دهد؟

چگونه باید با یوتیوب تسویه حساب کنیم؟ هر کسی که به دنبال کسب درآمد از یوتیوب است، می خواهد بداند که چطور می تواند درآمد خود را نقد کند. برای دریافت وجه از یوتیوب باید چند گام را پشت سر بگذارید.
• ابتدا، با استفاده از شناسه Gmail خود برای یک حساب Google AdSense ثبت نام کنید.
• سپس انتخاب پرداخت خود را از بین انتقال وجه الکترونیکی فوری (wire transfer)،Western Union Quick Cash، EFT (انتقال وجوه الکترونیکی)، SEPA (منطقه پرداخت واحد یورو) و چک انتخاب کنید.
• بسته به موقعیت مکانی شما، ممکن است لازم باشد هنگام ایجاد حساب AdSense، جزئیات مالیاتی خود را نیز ارسال کنید. پس از راه‌اندازی AdSense، می‌توانید پس از رسیدن به حداقل آستانه پرداخت، درخواست واریز داشته باشید.

تعرفه کسب درآمد از یوتیوب

تعرفه کسب درآمد از یوتیوب برای چند ارز رایج طبق جدول زیر است:

فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با روش های مختلف کسب درآمد از یوتیوب آشنا کنیم. اگر قصد کسب درآمد از یوتیوب را دارید، مطالب ذکرشده در این مقاله را مدنظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.