بهترین ابعاد و سایز استوری و پست در اینستاگرام در سال 2023

سایز استوری و پست در اینستاگرام
سایز استوری و پست در اینستاگرام

روز به روز شبکه های اجتماعی جدید ظهور می کنند، ویژگی‌های جدید به آنها اضافه می‌شود، و الگوریتم‌ها همیشه در حال به‌روزرسانی هستند. همین امر باعث شده که شبکه های اجتماعی، در زندگی ما بسیار تاثیرگذار شوند.طبق آمار اینستاگرام، هر ماه بیش از یک میلیارد کاربر فعال و روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون استوری فعال در این شبکه اجتماعی منتشر می شود. جالب تر اینکه، ۹۰ درصد اکانت‌ها یک کسب‌وکار را در اینستاگرام دنبال می‌کنند، و این نکته پلتفرم اینستاگرام را به گزینه‌ای اصلی برای انواع کسب‌وکارها تبدیل می‌کند. ازآنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم تصویرمحور است، از مهم ترین مواردی که به جذب و افزایش فالوور برای صفحه شخصی یا کسب و کار شما کمک می کند، رعایت بهترین ابعاد و سایز استوری و پست در اینستاگرام است. در این مقاله با ما همراه باشید تا ابتدا درباره بهترین سایز استوری و سپس درباره بهترین سایز پست و مهم ترین نکات ارائه شده در سال ۲۰۲۱ برای بهبود کیفیت آنها صحبت کنیم.

سایز استوری اینستاگرام

بهترین سایز استوری در اینستاگرام

استوری اینستاگرام یک روند محبوب است که از بین نمی رود. پاملا بامپ، نویسنده رشد مخاطب در HubSpot، می‌گوید: «استوری‌های اینستاگرام به‌عنوان دریچه‌ای برای برندها عمل می‌کنند تا محصولات، خدمات یا مشتریان خوشحال خود را به‌طور خلاقانه نشان دهند. استوری‌های شما در اینستاگرام همچنین به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا درباره موضوعات مرتبط با صنعت برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. محتوای مفید و ارزشمند همچنین ممکن است باعث شود که خریداران احتمالی به برند شما بیشتر اعتماد کنند.»

با این اطلاعات، حال تیم بازاریابی شما باید آماده باشد تا یک استراتژی برای استوری اینستاگرام ایجاد کند. برای ایجاد این استراتژی، تیم شما باید تصمیم بگیرد که چه نوع تصاویر یا ویدیوهایی را می خواهند در استوری منتشر کنند؟ چگونه برای گرفتن آن تصاویر برنامه ریزی می کنند؟ تصاویر را با گوشی می گیرند یا دوربین حرفه ای؟ یکی از مهم ترین نکات اولیه درباره استوری اینستاگرام، ابعاد آن است. اگر به افزایش اطلاعات و دانش خود درباره اینستاگرام علاقه دارید، در صفحه آموزش اینستاگرام به شکل کامل و جذاب برای شما ارائه شده است.

در ادامه، نکاتی را درباره ابعاد و سایز استوری اینستاگرام و اینکه چرا برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما مهم هستند، خواهید آموخت.

بیشتر بخوانید: ریلز اینستاگرام چیست؟

سایز استوری اینستاگرام

ابعاد استاندارد استوری اینستاگرام ۱۰۸۰ پیکسل عرض در ۱۹۲۰ پیکسل ارتفاع است. اندازه استوری اینستاگرام شما باید نسبت ابعاد ۹:۱۶ داشته باشد. حداقل عرض ۵۰۰ پیکسل، حداکثر زمان ویدئو ۱۵ ثانیه و انواع فایل های ویدئویی قابل قبول، MP4، MOV یا GIF است.

سایز استوری اینستاگرام

اگر با گوشی خود یک ویدیوی استوری اینستاگرام بگیرید، ابعاد آن احتمالاً همان ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۹۲۰ پیکسل خواهد بود، بنابراین لازم نیست اندازه آن را تغییر دهید. با این حال، اگر از دوربین دیگری یا تنظیمات سفارشی استفاده می‌کنید، باید از یک برنامه ویرایش ویدیو استفاده کنید تا مطمئن شوید که ویدیوی شما ابعاد درستی دارد.

چرا ابعاد و سایز استوری اینستاگرام مهم است؟

اینستاگرام این ابعاد و اندازه ها را در اختیار شما قرار داده است تا مطمئن شود استوری شما با بالاترین کیفیت آپلود می شود. این ابعاد همچنین برای اکثر دستگاه‌های تلفن همراه ایده‌آل هستند و تضمین می‌کنند که ویدیو، تصویر یا گیف شما در سیستم‌عامل‌های مختلف و وضوح صفحه نمایش های متفاوت، به درستی نشان داده می‌شود.

استفاده از ابعاد درست استوری اینستاگرام همچنین:

به برند شما کمک می کند حرفه ای تر به نظر برسد.

تضمین می کند که محتوا با کیفیت به نظر برسد.

از پیکسل سازی غیر ضروری جلوگیری می کند.

اگر به این ابعاد پایبند نباشید، تصاویر یا ویدیوهای شما قطع می‌شوند و محتوایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید همانطور که در نظر دارید نشان داده نمی‌شود. به همین دلیل است که بهتر است تصاویر و ویدیوهای خود را با استفاده از یک برنامه ویرایش عکس اینستاگرام از قبل اندازه گیری کنید.در استوری های شخصی اینستاگرام، پست کردن ویدیوها با استفاده از دوربین جلوی تلفن همراه معمول است. می توان قاب را کج کرد یا مثلا می توانید بخشی از صورتتان را پنهان کنید. اینها امکانات خوبی است.

با این حال، در یک اکانت تجاری اینستاگرام، باید مطمئن شوید که همه ویدیوها به صورت حرفه‌ای گرفته می‌شوند و موردی که می‌خواهید تبلیغ کنید در مرکز صفحه نمایش قرار می‌گیرد. مهم تر از همه، اگر قصد دارید نظرسنجی یا استیکر اضافه کنید، فضای کافی قاب باقی بگذارید تا بتوانید محتوا را بدون مانع و مشکل منتشر کنید. لازم به ذکر است که قطعا برای اکانت بیزنسی و کسب و کار خود نیاز به یک درگاه پرداخت امن، باسرعت و بدون قطعی دارید و مشتریانتان بتوانند به راحتی به آن اعتماد کنند.

سایز فیلم در پست اینستاگرام

بهترین ابعاد و سایز پست در اینستاگرام

بهترین اندازه‌های تصویر را برای انواع پست‌های اینستاگرام بیابید تا مطمئن شوید محتوای شما بی‌نقص به نظر می‌رسد.با گزینه‌های مختلفی که برای پست های اینستاگرام وجود دارد، تشخیص اندازه مناسب دشوار است. از آنجایی که اینستاگرام پلتفرمی است که حول محتوای جذاب بصری متمرکز شده است، استفاده از راهنمای اندازه و سایز پست اینستاگرام که در ادامه می آید، بسیار مهم است، اگر می‌خواهید به پست‌های خود بهترین شانس را برای جذب مخاطب بدهید.

اندازه تصویر اینستاگرام برای هر نوع پست

هنگامی که برای بهترین سایز استوری و پست در اینستاگرام جستجو می کنید، مطالبی مربوط به پیکسل ها و همچنین نسبت تصویر ایده آل اینستاگرام برای هر نوع پست را خواهید یافت. نسبت ابعاد به نسبت عرض به ارتفاع اشاره دارد. برای مثال، یک تصویر مربعی دارای نسبت تصویر ۱:۱ است زیرا عرض و ارتفاع یکسان است. از طرف دیگر، نسبت تصویر توصیه شده اینستاگرام برای یک پست افقی ۱۶:۹ است.

اندازه تصویر اینستاگرام به وضوح تصویر اشاره دارد، یعنی تعداد پیکسل (px) در ارتفاع و عرض عکس شما. به عنوان مثال، ابعاد پست مربعی اینستاگرام ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که نسبت تصویر ۱:۱ نیز دارد.در اینجا یک راه ساده تر برای فکر کردن به این مسئله وجود دارد: نسبت تصویر اینستاگرام به شکل پست شما (مربع، مستطیل عمودی یا مستطیل افقی) اشاره دارد، در حالی که اندازه تصویر به وضوح یا کیفیت فایل تصویر اشاره دارد.

از آنجایی که پست اینستاگرام می تواند انواع مختلفی مثل عکس، ویدیو، آی جی تی وی و غیره باشد، یک «بهترین سایز پست برای اینستاگرام» وجود ندارد و این بهترین اندازه برای هر نوع از پست ها فرق می کند. در ادامه تفکیک اندازه های ایده آل تصویر برای هر نوع پست آورده شده است.

سایز تصویر در استوری اینستاگرام

بیشتر بخوانید:بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی

ابعاد پست فید اینستاگرام

اینستاگرام از سه نوع پست فید پشتیبانی می کند: مربع، افقی و عمودی. اینها اندازه‌های تصویر و نسبت‌های تصویر توصیه ‌شده برای هر کدام هستند:

  • مربع: ۱۰۸۰ x 1080 پیکسل (۱:۱)
  • منظره/افقی: ۱۰۸۰ x 566 پیکسل (۱۶:۹)
  • پرتره/عمودی: ۱۰۸۰ x 1350 (4:5)

در حالی که بسیاری از کسب‌وکارها به پست‌های مربعی سنتی پایبند هستند، هر کدام از این اندازه ها مزیت‌هایی دارند. پست های مربعی برای تصاویر متقارن که به خوبی در شکل مربع جا می افتند، عالی هستند، اما بسیاری از عکس ها افقی یا عمودی هستند.به این عکس از یک ساختمان بلند نگاه کنید. توجه کنید که چه مقدار از عکس در قالب مربعی بریده شده است.

چشم انداز منظره یا همان لنداسکیپ، همانطور که از نامش پیداست، برای عکس های مناظر وسیع به خوبی کار می کند. صرف نظر از اینکه کدام جهت را انتخاب می کنید، پروفایل شما عکس های مربعی را نشان می دهد. پست‌های چرخ و فلک می‌توانند از هر یک از این اندازه‌های تصویر استفاده کنند، اما همه تصاویر و ویدیوهای داخل چرخ فلک باید دارای جهت‌گیری یکسان با عکس اول باشند. بنابراین، اگر اولین عکس شما یک مربع ۱۰۸۰×۱۰۸۰ پیکسل باشد، تمام عکس‌ها و ویدیوهای بعدی نیز به آن اندازه برش داده می‌شوند.

ابعاد ویدیو اینستاگرام

ویدیوهای تکی در فید اینستاگرام می توانند افقی، عمودی یا مربعی باشند. البته درست مانند پست‌ها، اگر ویدیویی را در پست چرخ فلک قرار دهید، ویدیو متناسب با جهت تصویر اول برش داده می‌شود.

  • مربع: ۱۰۸۰ x 1080 پیکسل (۱:۱)
  • منظره/افقی: ۱۰۸۰ x 566 پیکسل (۱۶:۹)
  • پرتره/عمودی: ۱۰۸۰ x 1920 پیکسل (۹:۱۶)

در اینجا پست های ویدیویی اینستاگرام از سه کتابفروشی مختلف آورده شده است. به این فکر کنید که چرا هر کسب و کار ممکن است مربع، پرتره یا لنداسکیپ را برای نمایش کتاب های خود انتخاب کرده باشد.

سایز ویدئو در استوری اینستاگرام

در حالی که ویدیوی مربعی از Schuler Books تمرکز بصری را روی کیف و کتاب‌هایی که در اطراف آن چیده شده‌اند، قرار می‌دهد، Lulu Moon Owl Books با استفاده از جهت‌گیری پرتره، ساختمان بلند و بارش باران را در کانون توجه قرار داده است. ویدیوی Oh More حس گشت و گذار در کتابفروشی دارد زیرا بین قفسه‌ها می چرخد و از جهت‌گیری منظره استفاده می‌کند. هر کدام از این ویدیوها کار خود را به درستی انجام می دهند، زیرا اکانت های مختلف، اندازه تصویر اینستاگرام را طوری انتخاب می کنند که تمرکز بصری را روی مهم ترین جنبه ویدیو قرار می دهد.

به خاطر داشته باشید که ویدیوهای تکی در اینستاگرام می تواند بین ۳ تا ۶۰ ثانیه باشد. اما اگر از مرز ۶۰ ثانیه عبور کردید، باید از IGTV استفاده کنید.

ابعاد IGTV

در حالی که اینستاگرام به IGTV های افقی هم اجازه انتشار می دهد، اما زاویه عمودی را توصیه می کند. صرف نظر از زاویه ای که استفاده می‌کنید، همه پیش‌نمایش‌ها در تایم لاین و صفحات پروفایل، برش مرکزی ویدیوی شما را ۴:۵ نشان می‌دهند.

  • پرتره/عمودی: ۱۰۸۰ x 1920 پیکسل (۹:۱۶)
  • منظره/افقی: ۱۰۸۰ x 566 پیکسل (۱۶:۹)

نکته جالب در مورد پست های IGTV این است که شما این شانس را دارید که محتوای پیش نمایش را ویرایش کنید. به طور معمول، اینستاگرام به طور خودکار ۱۵ ثانیه اول ویدیوی شما را به عنوان پیش نمایش نشان می دهد، اما اگر از جهت گیری پرتره استفاده می کنید، می توانید از «ویرایش پیش نمایش» برای انتخاب تصویر ثابت و کلیپ ۱۵ ثانیه ای برای پیش نمایش استفاده کنید. این گزینه ها برای IGTV های افقی در دسترس نیستند، بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد جهت گیری، محدودیت ها را در نظر بگیرید.

آیا از انواع پست های اینستاگرام استفاده می کنید؟

الگوریتم اینستاگرام انواع پست‌هایی را که هر فرد با آن‌ها تعامل دارد ثبت می‌کند و از آن داده‌ها برای تعیین اینکه کدام نوع پست بیشتر در فید هر فرد دیده شود، استفاده می‌کند. بنابراین، اگر شخصی به ریلز اینستاگرام علاقه داشته باشد، تعداد ریلزهای بیشتری نسبت به سایر انواع پست ها در تایم لاین خود خواهد دید. استفاده از ترکیبی از انواع پست ها، شانس شما را برای نمایش بیشتر در تایم لاین اینستاگرام افزایش می دهد.

اما اگر به الزامات سایز استوری و پست در اینستاگرام برای هر نوع پست یا استوری توجه نکنید، در نهایت با عکس‌های برش‌خورده، تصاویر پیکسل‌شده، فضای هدر رفته در استوری اینستاگرام یا سایر مسائل زیبایی‌شناختی مواجه خواهید شد. و همه ما می دانیم که در اینستاگرام، زیبایی شناسی همه چیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.