راهنمای جامع ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام

چگونه اکانت بیزینس اینستاگرام بسازیم
چگونه اکانت بیزینس اینستاگرام بسازیم

شما می‌توانید با ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام، فعالیت‌های مربوط به کسب‌وکار خود را با کیفیت بهتر مدیریت کنید و نتیجه‌ای که مد نظر دارید را به‌دست آورید.

همان‌طور که می‌دانید، امروزه کسب‌وکارهای گوناگونی در فضای اینترنت شکل گرفته‌اند، از همین رو شبکه‌های اجتماعی، سرویس‌هایی را راه‌اندازی کرده‌اند تا کاربران بتوانند از طریق آن‌ها فعالیت تجاری خود را به بهترین شکل پیش ببرند. اینستاگرام نیز یکی از محبوب‌ترین شبکه‌ها به شمار می‌آید که این روزها شاهد اهمیت آن در زمینه راه‌اندازی کسب‌وکارها هستیم. حال این شبکه با در نظر گرفتن بخش اکانت بیزینس، به کاربران فعال در حوزه تجارت کمک کرده است. همچنین کاربران ایرانی نیز می توانند با استفاده از درگاه پرداخت اینستاگرامی (زرین لینک) زرین پال فروش و خدمات خود را مدیریت کنند. از این رو، شما باید با نحوه ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام و مزایایی که دارد آشنا شوید تا فعالیت خود را رونق دهید.

شرایط ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام                                        

برای ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام، کار سختی پیش روی شما نخواهد بود. شما می‌توانید این کار را به‌صورت رایگان و بسیار آسان انجام دهید. در ابتدا باید برای خود یک اکانت معمولی در این شبکه اجتماعی ایجاد و سپس با انجام مراحل در نظر گرفته شده، آن را به یک اکانت Business تبدیل کنید. در حقیقت تنها راهی که برای ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام در نظر گرفته شده، تبدیل اکانت معمولی به اکانت تجاری است.

در رابطه با نحوه ساخت اکانت تجاری در اینستاگرام، باید پیش از هر چیزی مطمئن شوید که برنامه شما آخرین نسخه و به‌روزرسانی شده است. همچنین صفحه شما باید در حالت Public قرار گیرد، زیرا اگر صفحه شما بر روی حالت Private باشد، اجازه تبدیل اکانت را نخواهید داشت. در واقع اکانت‌های تجاری، به اکانت پرایوت تبدیل نمی‌شوند، بنابراین توصیه می‌شود اگر صفحه پرایوت دارید، آن را به اکانت بیزینس تبدیل نکنید.

در ادامه مراحل ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام، باید بر روی آیکون چرخان یا سه خط که نشان‌دهنده تنظیمات است، ضربه بزنید. این آیکون در نسخه‌های جدید، پایین سمت راست دیده می‌شود. پس از انتخاب این گزینه و وارد شدن به تنظیمات، شما باید گزینه حساب (Account) را انتخاب کنید. در این بخش، گزینه‌های گوناگونی دیده می‌شود که شما باید به انتهای صفحه بیایید و بر روی گزینه تغییر به حساب کسب‌وکار یا Switch to Professional Account کلیک کنید.

ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام

تکمیل پروفایل بیزینس اکانت اینستاگرام

پس از آنکه تمامی موارد گفته شده در آموزش ساخت اکانت بیزینس در اینستاگرام را انجام دادید، نوبت به ایجاد پروفایل کسب‌ و کار در این بخش می‌رسد. البته پیش از این بخش، اطلاعاتی در رابطه با Business Account به شما گفته می‌شود که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید یا با زدن دکمه ادامه از این بخش بگذرید.

پس از رد کردن این مرحله، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید در این بخش، دسته کسب‌وکار خود را انتخاب کنید یا از لیستی که در اختیارتان گذاشته می‌شود، کمک بگیرید. البته امکان دارد که شما نتوانید نامی مشابه با کسب‌وکار خود پیدا کنید. در چنین شرایطی، نزدیک‌ترین مورد به کسب‌وکارتان را برگزینید. همچنین می‌توانید در قسمت سرچ، بخشی از نام کسب‌وکار خود را سرچ کنید تا اینستاگرام فعالیت‌های مربوط به آن را به شما نمایش دهد تا بتوانید انتخاب خود را به شکل راحت‌تری انجام دهید.

مرحله بعدی ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام، تکمیل اطلاعات هویتی است. شما پس از اینکه به صفحه مربوط به اطلاعات خود وارد می‌شوید، نوشته‌های پیش فرضی را مشاهده خواهید کرد که در صورت اشتباه بودن، می‌توانید به تغییر آن‌ها بپردازید. توجه داشته باشید، اطلاعاتی که در این بخش تکمیل می‌کنید برای دیگران نیز به نمایش در می‌آید.

پس از تکمیل این بخش، اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌دهد اکانت تجاری خود را به شناسه فیسبوک متصل کنید. شما می‌توانید این گزینه را نیز فعال کنید، اما این برنامه در ایران فیلتر است و در صورت عدم استفاده از vpn، غیرفعال خواهد بود. همچنین در صورتی‌ که بخواهید در آینده، اکانت تجاری را دوباره به اکانت شخصی برگردانید، نیاز است که فیسبوک خود را فعال داشته باشید، در غیر این صورت اینستاگرام اجازه تبدیل اکانت را به شما نخواهد داد. به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم که در این بخش اکانت فیسبوک خود را به اکانت اینستاگرام متصل نکنید تا در آینده به مشکل برنخورید.

پس از آنکه تمامی مراحل را انجام دادید، اکانت تجاری شما ساخته می‌شود. پس از آن می‌توانید به صفحه اصلی برگردید. در این حالت مشاهده خواهید کرد که گزینه‌هایی چون Promotions، Insights، Contact و Email به صفحه شما اضافه ‌شده‌اند.

تا به اینجا درباره نحوه ساخت اکانت تجاری در اینستاگرام صحبت کردیم، حال در ادامه با ویژگی و مزیت‌هایی که اکانت تجاری برای کسب‌وکارها به همراه دارد، آشنا می‌شویم تا از طریق آن‌ها بتوانید فعالیت خود را به‌خوبی بررسی کنید.

چگونه اکانت بیزینس اینستاگرام بسازیم

بیشتر بخوانید:برندسازی در اینستاگرام

تاثیر Instagram Insights بر کسب‌وکار شما

Instagram Insights یا اطلاعات آماری اینستاگرام، از جمله ویژگی‌هایی به شمار می‌آید که شما می‌توانید آن را در اکانت بیزینسی اینستاگرام خود مشاهده کنید. با بررسی این بخش شما به اطلاعات جالبی در رابطه با فعالیتتان در اینستاگرام می‌رسید.

برای مثال شما می‌توانید در این بخش از بازدیدهای پست‌ها، کلیک‌ها، تماس‌ها، مسیریابی‌ها و تعداد کل بازدیدها مطلع شوید. همچنین می‌توانید اطلاعاتی را درباره شهر و کشورهای مخاطبین، محدوده سنی آن‌ها، جنسیت و ساعتی که بیشتر از همیشه شما را دنبال می‌کنند نیز کسب کنید. داشتن اطلاعات درباره این موارد، به شما کمک می‌کند که شرایط فعالیت خود را به سمت درستی هدایت کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

ویژگی Instagram ads در بیزینس اکانت اینستاگرام

یکی از امکاناتی که برای اکانت تجاری در Business Profile در نظر گرفته شده، قابلیت Instagram ads است. شما می‌توانید با این ویژگی، تبلیغات را با سهولت بیشتری انجام دهید. در حقیقت این ویژگی به شما این اجازه را می‌دهد که هر یک از پست‌های خود را Promote کنید. برای این کار، شما باید بر روی پست موردنظر کلیک کنید و از میان گزینه‌هایی که به نمایش در می‌آید، بر روی گزینه پروموت ضربه بزنید.

قابلیت Button Contact در اکانت بیزینس اینستاگرام

Contact Button را می‌توان یکی از بهترین قابلیت‏های اکانت تجاری در نظر گرفت، زیرا بدون شک، مهم‌ترین موضوع برای یک کسب‌وکار، برقراری ارتباط با مشتریان است. مسلما زمانی که شما ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام را انجام دهید، متوجه اضافه شدن دکمه تماس (Contact) در قسمت بالای پروفایل خواهید شد. در این بخش، شما امکان اضافه کردن آدرس، شماره تلفن و ایمیل مرتبط با فعالیتتان را خواهید داشت.

معایب اکانت بیزینس اینستاگرام

مزایای اکانت بیزینس اینستاگرام برای کسب‌وکارها

از مهم‌ترین مزیت‌هایی که ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام به همراه دارد، می‌توان به کنترل کامل بر فالوورها و فعالیتشان اشاره کرد. این ویژگی از لحاظ اینکه شما می‌توانید با داشتن چنین اطلاعاتی عملکرد خود را بهبود بخشید و بازخورد بهتری دریافت کنید، اهمیت دارد.

از دیگر مزیت‌ها می‌توان به راه‌های ارتباطی و تماس بیشتر که در قسمت Bio صفحه درج می‌شود، اشاره کرد. این ویژگی باعث می‌شود که مخاطبان شما به شکل سریع‌تر و راحت‌تری با شما ارتباط برقرار کنند. البته علاوه بر اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی، می‌توانید در این بخش، لینک پرداخت مخصوص به فروشگاه خود را نیز قرار دهید. دقت داشته باشید که داشتن یک درگاه پرداخت، می‌تواند به مدیریت بهتر فعالیت شما کمک کند. از همین رو می‌توانید از زرین‌پال، درگاه پرداخت الکترونیکی مخصوص به خود را دریافت کنید و آن را در بخش بیو یا حتی استوری‌های خود قرار دهید تا روند مدیریت کسب‌وکار برای شما آسان شود.

محدودیت‌های Business Account در مقایسه با اکانت‌های شخصی اینستاگرام

همه ما از مزیت‌هایی که ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام برای فعالیت‌ها به همراه دارد، مطلع هستیم، اما دقت داشته باشید که علاوه بر فواید، محدودیت‌هایی نیز برای چنین اکانتی در نظر گرفته شده که شما در اکانت‌های شخصی با آن‌ها مواجه نخواهید شد.

عدم امکان خصوصی (private) کردن اکانت‌های تجاری اینستاگرام

شما می‌توانید اکانت شخصی خود را به حالت private یا Public در بیاورید، در حالی که چنین امکانی برای اکانت‌های بیزینسی وجود ندارد. البته بیشتر کسب‌وکارها به دنبال دیده شدن هستند و خیلی به اکانت private نیازی نخواهند داشت، اما گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که صاحب اکانت باید صفحه را شخصی کند، ولی به دلیل بیزینسی بودن اکانت، چنین امکانی وجود نخواهد داشت.

عدم امکان اتصال بیزینس اکانت اینستاگرام به چند اکانت فیسبوک

پروفایل شخصی شما در اینستاگرام، می‌تواند به چند اکانت در فیسبوک متصل شود، اما چنین قابلیتی برای بیزینس اکانت وجود ندارد. بنابراین اگر برند شما به‌گونه‌ای است که چند شاخه متفاوت دارد و شاخه‌ها توسط صفحات فیسبوک از یکدیگر جدا می‌شوند، نبود چنین قابلیتی شما را اذیت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: ۹ روش ساده برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام

شرایط خارج شدن از حالت بیزینس اینستاگرام

حال شاید شرایطی پیش آید که لازم باشد اینستاگرام خود را از حالت بیزینس خارج سازید. این کار نیز به‌سادگی امکان‌پذیر است و شما باید مراحل را به ترتیب انجام دهید.

همانند زمانی که ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام را انجام دادید، باید به بخش تنظیمات وارد شوید و بر روی بخش Account ضربه بزنید. در ادامه بر روی گزینه Switch Account Type کلیک کنید. در چنین شرایطی دو گزینه به نمایش در می‌آید که شما باید Switch to Personal Account را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، به شما هشدار پاک شدن تمام آمارهای Insights داده می‌شود. زمانی که شما این هشدار را بپذیرید، اکانت به حالت شخصی تبدیل خواهد شد.

تفاوت کریتور و اکانت بیزینس اینستاگرام چیست؟

در زمان ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام با دو گزینه Creator و Business روبرو می‌شوید. این دو بخش تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و همان اکانت بیزینسی برای کسب‌وکار شما مناسب خواهد بود. از جمله تفاوت‌های این دو بخش، می‌توان به امکان درج آدرس محل کسب‌وکار در اکانت بیزینس اشاره کرد. در حقیقت، بیشتر بلاگرها هستند که از اکانت کریتور استفاده می‌کنند و اگر شما صاحب کسب‌ و کار هستید، ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

1 دیدگاه

  1. این برای شرکت ها و بیزینس ها به درد میخوره و به نظرم به درد ادم های معمولی نمی خوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.