11 ترفند بازاریابی در اینستاگرام که باید بدانید

ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام
ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام

بازاریابی در اینستاگرام یکی از راه‌های مناسب برای دیده شدن کسب‌وکار است، زیرا شما می‌توانید از طریق چنین فضایی، محصول خود را به دید هزاران کاربر دربیاورید و در نتیجه میزان فروش خود را افزایش دهید.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است و با توجه به ویژگی‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده است، یک زمینه مناسب برای راه‌اندازی کسب‌وکار خواهد بود. حال اگر فردی، فعالیت خود را در این شبکه آغاز کرده است، برای موفقیت باید از اصول بازاریابی در اینستاگرام مطلع باشد تا بتواند نتیجه لازم را به دست آورد.

طبق آمار به‌دست‌آمده، بیش از ۲۵ میلیون کاربر در شبکه اجتماعی اینستاگرام، کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده‌اند و بیش از ۷ میلیارد دلار نیز در این شبکه سرمایه‌گذاری شده است. از همین رو بسیاری از افراد که کسب‌وکاری را در این شبکه راه‌اندازی کرده‌اند، به دنبال شیوه‌های گوناگون بازاریابی هستند.

دلیل اهمیت اینستاگرام مارکتینگ

از سال ۲۰۱۰، اینستاگرام فعالیت خود را آغاز کرد و باعث شد در فضای اینترنت، تغییر چشمگیری ایجاد شود. از آن سال به بعد، این برنامه در کشورهای گوناگونی مورد استفاده قرار گرفت و امروزه کمتر کسی است که از این برنامه استفاده نکند. همچنین اکثر برندها و کمپانی‌های بزرگ نیز فعالیت خود را در این شبکه آغاز کرده‌اند. بنابراین می‌توان گفت اینستاگرام بهترین زمینه برای بازاریابی است و تاثیرات مثبتی برای یک کسب‌وکار به همراه خواهد داشت.

آمارهای شگفت‌انگیزی از این برنامه به‌دست‌آمده که هر یک از آن‌ها نشان می‌دهند که این شبکه دیگر تنها برای به اشتراک‌گذاری تصاویر شخصی نیست، بلکه می‌توان از آن به درآمد بالایی نیز رسید. برای مثال می‌توان به آمارهای زیر اشاره کرد:

  • در اینستاگرام، ۲۵ میلیون Business Account مشغول به فعالیت هستند.
  • ۷۲ درصد از کاربران اینستاگرامی، برای یک‌بار در فضای اینستاگرام با یک محصول آشنا شده‌اند و آن را خریداری کرده‌اند.
  • ۸۰ درصد از کاربران، در صفحه شخصی خود، حداقل فعالیت یک برند را دنبال می‌کنند.

حال با توجه به اهمیت چنین موضوعی، شما باید صفحه اینستاگرام خود را به بهترین شکل آماده کنید تا بتوانید در اینستاگرام مارکتینگ بهترین نتیجه را به دست آورید.

ترفند بازاریابی در اینستاگرام

ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام

1.بهینه سازی صفحه اینستاگرام، از ترفندهای اینستاگرام مارکتینگ

برای کسب نتیجه دلخواه، باید اولین قدم را مطمئن بردارید و در چنین شرایطی، اولین قدم ساخت یک پیج مناسب است. در حقیقت، بهینه‌سازی صفحه مربوط به فعالیت، مهم‌ترین مرحله برای رسیدن به موفقیت خواهد بود، بنابراین باید بر اساس نکات کلیدی عمل کرد.

اولین موضوعی که در یک صفحه اهمیت دارد و بسیاری از کاربران نیز به آن توجه می‌کنند، عکس پروفایل است. شما باید برای Profile، عکسی انتخاب کنید که مخاطب پس از دیدن آن، تصور برخورد با یک پیج فیک را نداشته باشد. همچنین این عکس باید بر اساس زمینه فعالیتتان انتخاب شود.

مورد بعدی که در زمان ساخت پیج اینستاگرام باید به‌درستی انتخاب شود، Bio است. مسلما یک کاربر، پس از آنکه عکس پروفایل شما را ببیند، به قسمت معرفی صفحه مراجعه خواهد کرد. در این قسمت، باید خود را طی ۱۵۰ کاراکتر معرفی کنید. این معرفی می‌تواند شامل توضیح هدفتان از حضور در اینستاگرام باشد و یا معرفی زمینه کاری که در آن مشغول هستید. در کل Bio باید با استفاده از کلماتی تکمیل شود که مخاطب پس از مطالعه آن، به دنبال کردن صفحه شما مشتاق شود.

یکی دیگر از کارهایی که شما می‌توانید با استفاده از آن بیو خود را تاثیرگذارتر جلوه دهید، قراردهی لینک وب‌سایت یا لینک پرداخت است. دقت داشته باشید که با دریافت درگاه پرداخت، امکان مدیریت فروش خدمات و محصولاتی که دارید، برای شما فراهم می‌شود و این موضوع بر میزان درآمد و موفقیتتان تاثیر خواهد داشت. از همین رو توصیه ما به شما، دریافت درگاه پرداخت زرین پال است. این مجموعه تمام استانداردهای لازم را برای درگاه پرداخت اینترنتی در نظر گرفته و به مشتری‌های خود سرویس‌های گوناگونی را در حوزه پرداخت الکترونیک ارائه می‌دهد.

فروش اینستاگرامی موفق

2.ساخت Business Account اینستاگرام برای انجام بازاریابی

تبدیل اکانت اینستاگرام به Business Account یکی از کارهای مهمی است که باید پیش از شروع بازاریابی در اینستاگرام انجام دهید. با انجام چنین کاری، شما می‌توانید مدیریت صفحه خود را به شکل بهتری انجام دهید. زمانی که این کار را انجام دهید، مشاهده خواهید کرد که اطلاعات و دکمه تماس به صفحه شما اضافه شده است، بنابراین مخاطبین شما می‌توانند از آن به بعد با شما به‌راحتی ارتباط برقرار کنند. علاوه بر ارتباط راحت‌تر، در اکانت بیزینسی، آمارهای گوناگونی قابل‌ مشاهده هستند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها وضعیت و کیفیت عملکرد صفحه خود را به شکل عمیق تحلیل کنید.

3.برای بازاریابی در اینستاگرام استراتژی داشته باشید

افرادی که به دنبال موفق شدن در زمینه بازاریابی در اینستاگرام هستند، باید پیش از هر چیزی برای فعالیت خود استراتژی مشخصی داشته باشند. استراتژی در واقع همان نقشه است که شما می‌توانید بر اساس آن فعالیت خود را پیش ببرید. از همین رو آشنایی با استراتژی‌های لازم برای بازاریابی در اینستاگرام اهمیت بالایی دارد.

4.از ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام،مشخص کردن هدف حضور در اینستاگرام

شما باید پیش از اقدام به تولید محتوای مناسب، هدف خود را از حضورتان مشخص کنید. مسلما فردی که کسب‌وکار خود را در این شبکه آغاز می‌کند، اهداف مهمی دارد، بنابراین این اهداف باید مشخص شوند. دقت داشته باشید که در این شبکه رقابت سنگینی وجود دارد و اگر شما نتوانید از ابتدا کار را به‌درستی پیش ببرید، موفق نخواهید شد. برای مثال برخی از برندها از بازاریابی در اینستاگرام استفاده کرده‌اند که فروش محصول خود را افزایش دهند و از طریق آن به سود بیشتری برسند، در حالی که دیگر برندها، با استفاده از سرگرمی‌های گوناگون و مطالب متنوع، به دنبال معرفی بیشتر برند خود هستند.

فوت و فن فروش در اینستاگرام

5.بازاریابی در اینستاگرام با بررسی فعالیت رقبا

یکی از موضوعات مهمی که در زمان اینستاگرام مارکتینگ اهمیت دارد، بررسی و آنالیز فعالیت رقبا است. شما با این کار متوجه می‌شوید که چه محتوایی در بازار بیشتر طرفدار دارد و چگونه می‌توانید فروش بیشتر را تجربه کنید. در زمان این بررسی‌ها، شما باید به تعداد likes و comments پست موردنظر توجه داشته باشید تا بتوانید نقاط ضعف و قوت را متوجه شوید. همچنین توصیه می‌شود به Hashtags استفاده شده، نوع Caption و مواردی از این دست نیز دقت داشته باشید.

6.یکی از ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام، شناسایی مخاطب است

مسلما کسب‌ و کاری که شما در این اینستاگرام راه‌اندازی کرده‌اید، مخاطبان مخصوص به خود را دارد و تنها قشری از جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند. از همین رو مهم است که شما بتوانید مخاطبان خود را پیدا کنید. در زمان انتخاب مخاطب هدف، باید به مواردی چون سن، جنسیت، منطقه جغرافیایی و … توجه داشته باشید. حال برای اینکه چنین مخاطبینی را پیدا کنید، می‌توانید سری به فالوورهای رقیب بیندازید.

7.تقویم محتوایی داشته باشید

شما به‌عنوان فردی که تصمیم به فعالیت کاری دارید، باید روزانه تعداد مشخصی پست آپلود کنید. از همین رو امکان دارد گاهی اوقات فراموش کنید که نوبت به انتشار چه محتوایی است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که برای خود تقویم محتوایی مشخصی داشته باشید. شما با داشتن چنین تقویمی، می‌توانید موضوع پست‌های موردنظر، عکس یا ویدیو بودن پست، زمان انتشار آن و هر مسئله مرتبط دیگری را مشخص کنید و بر اساس آن کارها را پیش ببرید.

بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام

8.از استوری کردن غافل نشوید

یکی از قابلیت‌هایی که اینستاگرام دارد، Story عکس و فیلم است. شما می‌توانید در این بخش، عکس و فیلم موردنظر خود را برای مدت‌زمان ۲۴ ساعت به انتشار بگذارید. طبق بررسی‌های صورت گرفته، ۳۰ درصد از کاربران، محصولی که در استوری معرفی شده است را خریداری کرده‌اند.

دقت داشته باشید که علاوه بر معرفی محصول در استوری، امکان نظرسنجی و دریافت نظر مخاطب نیز از این بخش وجود دارد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که بتوانید تعامل بیشتری با مخاطبین برقرار کنید و هرچه ارتباط شما با کاربران بیشتر باشد، اعتماد بیشتری شکل خواهد گرفت که نتیجه آن موفقیت شما در کسب‌وکار و بازاریابی خواهد بود.

Story فضایی به نسبت غیررسمی دارد، از همین رو بهتر است در این بخش با مخاطبان خود راحت‌تر و به‌اصطلاح خودمانی‌تر برخورد کنید. تمام این اقدامات برای بالا بردن حس اعتماد کاربران است. هرچه شما در این بخش موفق‌تر باشید، زودتر به نتیجه خواهید رسید.

9.برای بازاریابی در اینستاگرام هر از گاهی لایو بگذارید

یکی از اقداماتی که می‌تواند بر بازاریابی در اینستاگرام تاثیر بگذارد، گرفتن لایو (Live) است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که به‌صورت مستقیم با مخاطبین ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید زمان مشخصی را برای لایو مشخص کنید و در آن جلسه‌ای را با دنبال کنندگان خود تشکیل دهید. سپس در چنین موقعیتی، پرسش و پاسخ داشته باشید. یا برای مثال از یک اینفلوئنسر معروف دعوت کنید و با او درباره برند و محصولاتی که دارید، صحبت کنید. در آخر توصیه می‌شود لایو را در استوری قرار دهید تا افرادی که آن را از دست ‌داده‌اند، به مشاهده آن بپردازند.

10.از دیگر کانال‌ها کمک بگیرید

اگر می‌خواهید بازاریابی در اینستاگرام را به شکل پرقدرت دنبال کنید، می‌توانید از دیگر کانال‌هایی که دارید نیز استفاده کنید. برای مثال می‌توانید یکی از پست‌هایی را که فکر می‌کنید بازخورد بهتری نسبت به بقیه دارد، در وبلاگ خود ضمیمه کنید. یا می‌توانید اگر کانال تلگرام یا واتس آپ دارید، آدرس صفحه خود را در آن‌ها قرار دهید تا بر تعداد دنبال کننده‌هایی که دارد، افزوده شود.

11.استفاده از سیستم فروش اینستاگرام (Shopping on Instagram)

یکی از قابلیت‌هایی که اینستاگرام برای Business Account در نظر گرفته، سیستم فروش است. فروشنده می‌تواند با چنین قابلیتی، تگ مربوط به کالای موردنظر را در پست یا استوری قرار دهد تا کاربر تنها با یک لمس به اطلاعات محصول و شرایط خرید دست پیدا کند. اگر شما از چنین قابلیتی استفاده می‌کنید، بهتر است که برای خود یک درگاه پرداخت آنلاین داشته باشید تا بتوانید به‌درستی کسب‌وکار خود را مدیریت کنید.

نکاتی که باید زمان بازاریابی در اینستاگرام به آن‌ها توجه داشته باشید، بسیار زیاد هستند. بنابراین اگر بتوانید تمام آن‌ها را به‌صورت اصولی انجام دهید، موفق خواهید شد و به درآمد بالایی در ماه خواهید رسید.

2 دیدگاه

  1. خوب بود و موفق باشید و جالب بود

  2. مطلب بسیارجالب و هیجان انگیزی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.