۹ روش ساده برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام در سال 2023

افزایش اینگیجمنت اینستاگرام
افزایش اینگیجمنت اینستاگرام

اگر از دسته افرادی هستید که کسب‌وکار خود را در اینستاگرام شروع کرده‌اید و قصد افزایش اینگیجمنت اینستاگرام یا نرخ تعامل با کاربر دارید این مقاله را از دست ندهید

تاکتیک‌های مختلف برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام به یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب بین مردم تبدیل شده است و کاربران بسیاری در این شبکه با ایجاد یک درگاه پرداخت اینترنتی کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اند. حال بسیاری از این افراد فکر می‌کنند که تعداد بالای فالوور عامل اصلی موفقیت آن‌ها خواهد بود، اما این‌چنین نیست و آنچه اهمیت دارد اینگیجمنت اینستاگرام است. اینگیجمنت یا تعامل اینستاگرام در حقیقت به تعداد لایک، کامنت، فالوورها و … بستگی دارد و به شما نشان می‌دهد که صفحه شما تا چه میزان نزد کاربران محبوب واقع شده است.حال اگر شما از دسته افرادی هستید که کسب‌وکار خود را در این شبکه اجتماعی راه‌اندازی کرده‌اید یا از چهره‌های محبوب هستید و می‌خواهید میزان تعامل با مخاطبین خود را افزایش دهید، باید با تاکتیک‌های مختلف برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام آشنا شوید و از آن‌ها استفاده کنید تا به موفقیت موردنظر خود برسید.

اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست

Engagement Rate یا نرخ تعامل اینستاگرام چیست؟

نرخ تعامل از جمله مواردی است که نشان می‌دهد کاربران یک صفحه اجتماعی تا چه میزان با پست‌های منتشر شده ارتباط برقرار کرده‌اند. از جمله فاکتورهایی که بر این موضوع دخالت دارند، می‌توان به مواردی چون تعداد لایک، تعداد کامنت‌ها، تعداد به اشتراک گذاشتن مطلب توسط دیگر کاربران و … اشاره کرد.

توجه داشته باشید که هیچ تفاوتی میان یک صفحه فروشگاه در اینستاگرام با یک صفحه بلاگر وجود ندارد و در هر صورت، اینگیجمنت باید بالا باشد. در حقیقت بالا بودن این نرخ کمک می‌کند که شما فالوورهای بیشتری در اینستاگرام جذب کنید که نتیجه آن موفق شدن در زمینه کسب درآمد خواهد بود.

چرا نرخ تعامل اینستاگرام اهمیت دارد؟

کاربرانی که در اینستاگرام برای خود صفحات بیزینسی راه‌اندازی کرده‌اند و مشغول به کسب‌وکار در این شبکه هستند، بسیار تلاش می‌کنند که نرخ تعامل با مخاطبینشان را افزایش دهند. اما سوال اصلی این است که این‌همه تلاش برای چیست؟

نرخ تعامل بالا در حقیقت نشان‌دهنده دو موضوع بسیار مهم است که یکی از آن‌ها را می‌توان تولید محتوای عالی و بدون نقص و دیگری را واقعی بودن فالوورها در نظر گرفت. همین موضوع باعث شده که بسیاری از برندها در هنگام سفارش تبلیغات، پیج‌ها را بررسی کنند و از اینگیجمنت ریت صفحه مطلع شوند. دقت داشته باشید که هر چه نرخ تعامل یک صفحه بالاتر باشد، افراد بیشتری از آن صفحه به مشتری دائم برند تبدیل می‌شوند. از طرفی پیجی که تبلیغات انجام می‌دهد، می‌تواند بر اساس بالا بودن Engagement Rate، هزینه بیشتری نیز دریافت کند.

 محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام

محاسبه نرخ تعامل یا اینگیجمنت اینستاگرام چگونه است؟

از دیگر موضوعاتی که اهمیت دارد، محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام است. دقت داشته باشید که این کار با دو شیوه بسیار ساده امکان‌پذیر خواهد بود. یکی از راه‌های محاسبه اینگیجمنت اینستاگرام، استفاده از فرمول و راه دیگر استفاده از سایت‌های مخصوص است.

فرمول محاسبه اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

اگر شما تصمیم دارید که نرخ تعامل یک یا چند پست را محاسبه کنید، استفاده از فرمول راه مناسبی به نظر می‌رسد، اما اگر تصمیم شما محاسبه نرخ تعامل کل صفحه است، باید بدانید که فرمول کار را برای شما سخت می‌کند. از همین رو بهتر است در این حالت، سایت‌هایی را که برای این کار در نظر گرفته‌شده‌اند انتخاب کنید.

البته نکته‌ای وجود دارد که شما باید آن را در نظر بگیرید و آن این است که قانون کلی و یا یک فرمول دقیق برای محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام وجود ندارد و ممکن است گاهی اوقات تغییراتی در فرمول ابتدایی ایجاد شود. چیزی که اهمیت دارد، استفاده از یک فرمول ثابت است. یعنی اگر شما یکی از پست‌ها را با یک فرمول محاسبه کردید، باید پست‌های دیگر را نیز طبق همان فرمول بررسی کنید. حال در ادامه ما برای شما یک فرمول پیش‌فرض را معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن محاسبه اینگیجمنت اینستاگرام را انجام دهید.

۱۰۰ × تعداد فالوورها/ (تعداد لایک + تعداد کامنت)= Engagement Rate

Engagement rate اینستاگرام

سایت‌های مناسب برای محاسبه نرخ  تعامل اینستاگرام

علاوه بر استفاده از فرمول محاسبه، می‌توانید از سایت‌هایی که برای این کار در نظر گرفته ‌شده‌اند نیز استفاده کنید. همچنین باید بدانید که این سایت‌ها علاوه بر محاسبه نرخ تعامل، اطلاعات به‌دردبخور دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند که برخی از این اطلاعات را می‌توان میانگین لایک و کامنت هر پست در نظر گرفت. در نتیجه اگر فرمول بالا کارآمد نبود، از سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند استفاده کنید.

سایت Phlanx: شما برای محاسبه نرخ تعامل از طریق این سایت، می‌توانید در ۲۴ ساعت، ۳ بار به‌صورت رایگان این کار را انجام دهید. برای این کار تنها لازم است که نام کاربری اکانت خود را در بخش موردنظر وارد کنید و بر روی ذره‌بین کناری بزنید تا نتیجه جست‌وجو مشخص شود.

سایت Influencerfee: دیگر سایت مناسب برای محاسبه اینگیجمنت اینستاگرام، سایت Influencerfee است. این سایت علاوه بر محاسبه نرخ تعامل، اطلاعات دیگری درباره لایک‌ها و کامنت‌ها نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین این سایت قابلیت‌های دیگری نیز دارد که برای کاربران ایرانی کارآمد نخواهند بود.

سایت Triberr: این سایت نیز همانند دو مورد قبلی، محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام را انجام می‌دهد، با این تفاوت که در تعداد صفحاتی که وارد می‌کنید، محدودیتی وجود ندارد.

آیا می‌توان میزان نرخ تعامل اینستاگرام را افزایش داد؟

بله. راهکارهای گوناگونی وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن‌ها میزان اینگیجمنت اینستاگرام را افزایش دهید. دقت داشته باشید که بالا بودن نرخ تعامل، اکانت شما را به یک اکانت قدرتمند تبدیل می‌کند و شما می‌توانید از طریق صفحه خود، درآمد بالایی کسب کنید.

نرخ تعامل باید چقدر باشد

در استوری‌های اینستاگرام سوال مطرح کنید

همان‌طور که می‌دانید، امروزه بازار مربوط به استوری در اینستاگرام بسیار داغ است. شما می‌تواند در استوری سوالی را مطرح کنید و از کاربران بخواهید که جواب آن را در باکس تنظیم شده بدهند. حتی اگر شما سوال خاصی در ذهن ندارید، می‌توانید از مخاطب‌های خود بخواهید که سوال‌های خود را بپرسند. تنها نکته‌ای که اهمیت دارد، تعامل برقرار کردن با دنبال‌کننده‌ها است.

از نظرسنجی در استوری غافل نشوید

از دیگر امکانات استوری اینستاگرام می‌توان به امکان درج نظرسنجی اشاره کرد. شما می‌توانید محتوایی آماده کنید و درباره آن از مخاطبین خود نظر بپرسید. این کار ناخودآگاه تعامل شما با کاربران را افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث افزایش اینگیجمنت اینستاگرام شود.

از هشتگ‌های پرکاربرد و پربازده استفاده کنید

برای استفاده از هشتگ‌ها باید به برخی از نکات توجه داشته باشید. اولین موضوع، انتخاب هشتگ‌های مرتبط است. نکته بعدی را می‌توان استفاده از هشتگ‌ها در خلال کپشن در نظر گرفت. توصیه می‌شود هشتگ‌ها را به‌صورت فله‌ای زیر پست وارد نکنید تا نتیجه بهتری به دست آورید. در تعداد هشتگ‌هایی که می‌گذارید، زیاده‌روی نکنید. به‌طور معمول، متناسب با طول کپشن، از ۱ تا ۱۵ مورد استفاده کنید. همچنین استفاده از هشتگ مخصوص به خود نیز می‌تواند در افزایش اینگیجمنت اینستاگرام تاثیر داشته باشد.

جواب کامنت‌ها و دایرکت‌ها را بدهید

از دیگر اقداماتی که شما می‌توانید برای بالا رفتن نرخ تعامل اینستاگرام انجام دهید، پاسخ دادن به کامنت‌ها و دایرکت‌ها است. دقت داشته باشید که وجود کاربران به صفحه شما اعتبار می‌دهد، در نتیجه اگر شما کاری کنید که افراد اعتمادشان را به شما از دست بدهند، در ادامه مسیر با مشکل مواجه خواهید شد. از همین رو توصیه می‌شود تا جایی که ممکن است، پاسخ کاربران را بدهید.

در زمان‌های مشخص پست بگذارید

طبق بررسی‌هایی که انجام شده است، گذاشتن روزانه چند پست در اینستاگرام، می‌تواند باعث بالا رفتن نرخ تعامل شود. شما می‌توانید در پرترافیک‌ترین ساعت‌های شبانه‌روز، یک تا دو پست در صفحه خود انتشار دهید. توجه داشته باشید، محتواهایی که آماده می‌کنید، جذاب و خلاقانه باشند. همچنین از کپشن مناسبی نیز برای آن استفاده کنید. تمام این موارد باعث می‌شوند که پست شما بیشتر موردتوجه واقع شود و افراد بیشتری آن را لایک کنند یا کامنت بگذارند.

هر از گاهی یک مسابقه ترتیب دهید

ترتیب دادن یک مسابقه از دیگر اقداماتی به شمار می‌آید که شما می‌توانید برای بالا بردن میزان تعامل صفحه اینستاگرام خود انجام دهید. برای این کار لازم است که شرایط مخصوصی را در نظر بگیرید و از کاربران بخواهید که شرایط مسابقه را انجام دهند. سپس تاریخی را برای انجام قرعه‌کشی مشخص کنید و یکی از محصولات خود را به فرد برنده هدیه دهید.

لوکیشن موردنظر را در بالای پست‌ها درج کنید

اضافه کردن لوکیشن به عکس، باعث بیشتر دیده شدن محتوا می‌شود. در نتیجه افرادی که در منطقه درج‌شده قرار دارند، پست شما را مشاهده خواهند کرد. از طرفی اگر محتوای تولید شده کیفیت و جذابیت لازم را داشته باشد، کاربران به دنبال کردن صفحه شما خواهند پرداخت. در بسیاری از شرایط دیده شده است که هزاران نفر از طریق لوکیشن، یک صفحه را فالو کرده‌اند. در نتیجه، این موضوع می‌تواند باعث بالا رفتن نرخ تعامل اینستاگرام شود.

سیو کردن محتواها

یکی از فاکتورهایی که الگوریتم اینستاگرام به آن توجه دارد، ذخیره کردن پست‌ها است. در حقیقت اگر کاربری محتوای تولیدی شما را سیو کند، این پیام برای اینستاگرام می‌رود که محتوای تولیدی شما، کاربردی و سودمند بوده و به همین دلیل، کاربر آن را ذخیره کرده است. حال هر چه تعداد پست‏‌های ذخیره شده بیشتر شود، نرخ اینگیجمنت اینستاگرام نیز افزایش پیدا می‌کند.

بر فعالیت خود مدیریت بهتری داشته باشید

اگر شما حساب تجاری خود را راه‌اندازی کرده‌اید و در حال کسب درآمد از این شبکه اجتماعی هستید، می‌توانید با داشتن یک درگاه پرداخت، فعالیت خود را به شکل بهتری مدیریت کنید. توجه داشته باشید که درگاه پرداخت اینترنتی شرایطی را فراهم می‌کند که کاربر شما بتواند از طریق لینک، با سرعت و امنیت بالا، خرید موردنظر را انجام دهد. حال اگر تصمیم به دریافت درگاه پرداخت آنلاین مخصوص به خود دارید، می‌توانید خرید خود را از مجموعه زرین پال انجام دهید. این مجموعه تمام شرایط را در نظر می‌گیرد و بر اساس آن بهترین درگاه پرداخت اینترنتی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اگر شما به تمام نکات گفته‌شده توجه کنید، می‌توانید اینگیجمنت اینستاگرام را در مدت ‌زمان کوتاهی افزایش دهید و مدیریت درستی بر فعالیت خود داشته باشید.

2 دیدگاه

  1. مطلب جالب و مفیدی بود، ممنون

  2. ممنون بسیار عالی و کاربردی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.