۱۵ نکته طلایی برای نوشتن بیو اینستاگرام جذاب و تاثیرگذار

نوشتن بیو اینستاگرام

نوشتن بیو اینستاگرام، یک کار ساده به نظر می‌رسد، اما باید بدانید که ده‌ها نکته وجود دارد که شما باید پیش از اقدام به نوشتن، از آن‌ها مطلع شوید تا بتوانید بهترین بازخورد را از آن دریافت کنید.

چگونه یک بیوگرافی حرفه ای برای اینستاگرام بنویسیم؟

بیو اینستاگرام اولین بخشی به شمار می‌آید که کاربران با آن مواجه می‌ شوند. پس مهم است بدانید برای نوشتن بیو در اینستاگرام، چه نکاتی را باید رعایت کنید تا اینستاگرام مارکتینگ خود را بهبود ببخشید. نقش بیو در جذب بیشتر فالوور اینستاگرام غیرقابل ‌انکار است؛ در واقع بیو همانند کارت ویزیت، نمونه کار و صفحه اصلی وب‌سایت شما خواهد بود. بنابراین شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا با یک بیو جذاب، تاثیر خود را در اولین بازدید از پیج، به‌جا بگذارید.

بیو اینستاگرام چیست؟

بیو اینستاگرام بخشی است که در زیر نام کاربری قرار گرفته و از طریق آن می‌توانید جزئیاتی درباره خود یا برندتان را به اشتراک بگذارید. در واقع شرح مختصری از برند، راه‌های ارتباطی، هشتگ‌ها و اطلاعات دیگر است.

۱۵ نکته طلایی برای نوشتن بیو اینستاگرام جذاب و تاثیرگذار

خلاقیت در انتخاب نام بیو اینستاگرام

اولین مرحله برای ایجاد یک بیو جذاب، اطمینان از نامی است که شما انتخاب می‌کنید. افرادی که در اینستاگرام، شما یا برندتان را جستجو می‌کنند، قطعا از نام شما یا نام شرکتتان استفاده خواهند کرد. بنابراین ثبات و ماندگاری نام پیج شما مهم است و نشان می‌دهد که پروفایل شما فیک نیست.

دقت داشته باشید که فقط نام و نام کاربری پیج هستند که اینستاگرام آن‌ها را در جستارهای جستجو، مدنظر قرار می‌دهد. اما این بدین معنی نیست که شما نمی‌توانید در انتخاب نامتان خلاقیت به خرج دهید. اگر تخصص خاصی در صنعت دارید یا خدمات خاصی ارائه می‌دهید، آن‌ها را نیز به نام خود اضافه کنید. اضافه کردن چیز خاصی به نامتان، باعث تمایز شما از بقیه می‌شود و همچنین به کاربران در فهمیدن حرفه شما کمک می‌کند.

چگونه متن های طولانی در بیو اینستاگرام بنویسیم؟
 

بیو اینستاگرام برای جذب مخاطب ایده‌آل

بیو اینستاگرام شرح دهنده تجارت و حرفه شماست و آن را بایستی فقط در چند جمله بیان کنید. باید بدانید که فقط ۱۵۰ کاراکتر در بخش بیو اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین شما با یک بیو مناسب و تنظیم شده می‌توانید مخاطب ایده‌آل خود را جذب کنید. در حقیقت با یک بیو باعث می‌شوید که هر بازدیدکننده جدیدی که به پیج می‌آید، به‌سرعت شما و شغلتان و اینکه درباره چه چیزی فعالیت دارید را شناسایی کند.

بهتر است در بیو اینستاگرام، بیشتر تمرکز خود را بر مخاطبین خود قرار دهید تا خودتان! مثلا در مورد الهام بخشی و یا کمک‌رسانی به دنبال کننده‌های خود صحبت کنید.

اشتراک‌ گذاری کلمات کلیدی هدفمند از طریق نام در اینستاگرام

نام و نام کاربری در اینستاگرام دو قسمت کاملا جدا از هم هستند. این موضوع نشان می‌دهد که این امکان وجود دارد تا بدون تغییری در نام کاربری، نام خود را در قسمت بیو اینستاگرام تنظیم کنید. بنابراین اگر می‌خواهید پیج شما دیده شود و فالوور بیشتری جذب کنید، استفاده از نام مناسب در بیو می‌تواند استراتژی خیلی خوبی برای برند شما باشد. در انتخاب نام سعی کنید به کلمات کلیدی که مخاطبان در اینستاگرام جستجو می‌کنند، توجه داشته باشید.

تگ های مرتبط را استفاده کنید و هشتگ برند خود را در بیو اینستاگرام اشتراک بگذارید

قرار دادن هشتگ برند خود در بیو، یک راه عالی برای جذب فالوور است. با به‌روز شدن اینستاگرام در سال قبل، این امکان وجود دارد هشتگ‌هایی که به بیو اینستاگرام خود اضافه می‌کنید به لینک‌هایی قابل کلیک تبدیل شوند که این موضوع می‌تواند در جذب دنبال کنندگان بسیار موثر باشد.

لینک وب سایت

اینستاگرام برای قرار دادن لینک‌های قابل کلیک در بیو اینستاگرام بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند. به همین علت فقط اجازه قرار دادن یک لینک قابل کلیک در بیو اینستاگرام را به کاربران خود می‌دهد. لینک‌های مورد استفاده در بیو می‌توانند بسیار متنوع باشند. مثلا یک سری از مشاغل از لینک برای فرستادن دنبال کنندگان به صفحه‌ی اصلی یا وبلاگ خود استفاده می‌کنند یا برخی از مشاغل دیگر از لینک‌های پرداخت آنلاین بهره می‌گیرند که بسیار هم پرطرفدار هستند.

بیشنر بخوانید:بازاریابی اینستاگرام چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی در بیو اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم، اینستاگرام فقط اجازه قرار دادن یک لینک در پروفایل را به شما می‌دهد. این فرصت مناسبی است که با قرار دادن یک لینک پرداخت مخصوص به خود، مدیریت بهتری بر کسب و کار خود داشته باشید. مجموعه‌ی مورد اعتمادی که می‌توانید از آن درگاه پرداخت اینترنتی خریداری کنید، زرین پال است که با توجه به کسب‌وکار شما، درگاه پرداخت اینترنتی مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از این طریق کسب‌وکار خود را به‌خوبی مدیریت کرده و به آن رونق بخشید.

لینک پرداخت آنلاین، لینکی است که کاربر با کلیک بر آن به یک درگاه پرداخت بانکی که به نام شخص فروشنده یا نام فروشگاه است، منتقل می‌شود. شما می‌توانید برای محصولات فروشگاه خود در اینستاگرام یک لینک پرداخت بسازید و آن را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید. دقت داشته باشید که برای داشتن لینک پرداختی که از زرین پال تهیه می‌کنید، نیاز به وب‌سایت نیست و مشتریان با کلیک بر روی لینکی که در بیو قرار داده‌اید، وارد صفحه پرداخت بانکی شما خواهند شد. در نتیجه می‌توانند با سرعت و امنیت بالایی تراکنش‌های خود را انجام دهند.

اضافه کردن اطلاعات تماس خود به بیو اینستاگرام‌

برای اینکه پروفایل اینستاگرام شما یک فروشگاه معتبر و نهایی برای دنبال کنندگان باشد، راه تماسی برای آن‌ها ایجاد کنید. این اطلاعات تماس شامل آدرس شرکت، ایمیل و شماره تلفن می‌شود. از طریق قرار دادن اطلاعات تماس خود علاوه بر برقراری ارتباط آسان‌تر، می‌توان تعداد کاراکترهایی که در متن بیو قرار می‌گیرند را هم کاهش داد.

برای انجام این کار باید پروفایل اینستاگرام خود را به حالت تجاری تغییر دهید. تغییر حالت به پروفایل تجاری این امکان را به شما می‌دهد که اطلاعات اصلی را به‌طور مستقیم به بیو اینستاگرام بیفزایید.

نوشتن بیو اینستاگرام شخصی
 

تصویر پروفایل اینستاگرام

اگر در اینستاگرام کسب‌وکاری دارید، برای عکس پروفایل خود می‌توانید از نماد برندتان استفاده کنید که این موضوع برای کسب‌وکار شما می‌تواند بسیار مفید باشد. زیرا می‌تواند باعث شناخت طولانی‌مدت برند شود و همچنین تمام بازدیدکنندگان پیج با لوگوی شما آشنا می‌شوند. اگر کسب‌وکار شما شخصی است، مثلاً یک مربی یا اینفلوئنسر هستید، حتما از چهره خود برای عکس پروفایل استفاده کنید. زیرا باید به‌راحتی خودتان را به بازدیدکنندگان معرفی کنید.

هایلایت‌های استوری در بیو اینستاگرام

هایلایت‌هایی که در بیو اینستاگرام قرار دارد، مجموعه‌ای دائمی و پین شده از بهترین استوری‌های اینستاگرام شما هستند که هر کسی وارد پیج شما می‌شود می‌تواند آن‌ها را بررسی کند. هایلایت اینستاگرام بهترین روش برای به اشتراک گذاشتن مهم‌ترین اطلاعات مربوط به برند شما است. در واقع هایلایت‌ها کمک می‌کنند تا درباره کسب‌وکار خود، بیشتر از چند خط به بازدیدکنندگان اطلاعات دهید.

کاور هایلایت‌های استوری‌ در بیو اینستاگرام

علاوه بر محتوایی که هایلایت می‌کنید، باید به کاور انتخابی برای آن نیز توجه داشته باشید. برای آنکه یک بیو اینستاگرام جذاب داشته باشید، لازم است مجموعه‌ای منسجم و زیبا را که با برند شما همخوانی دارد برای کاور هایلایت‌های خود انتخاب کنید. در واقع این قسمت بیشتر برای زیبایی ظاهری پیج شما و جلب‌توجه بازدیدکنندگان است.

بیشتر بخوانید: ترفندهای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

مهارت‌های شما

یک بیو اینستاگرام کامل، به‌دقت شرح می‌دهد که کسب‌وکار شما چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهید. بنابراین اگر می‌خواهید مثلا برای یک مهارت یا حرفه، سرگرمی یا علاقه خاصی شناخته شوید، بایستی این جزئیات را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید. در هنگام افزودن جزئیات و اطلاعات درباره خود و برندتان، سعی کنید از چیزهایی استفاده کنید که شما را از رقبا متمایز می‌سازد.

ایمیل شما

افزودن ایمیل علاوه بر اطلاعات تماس، می‌تواند راه ارتباطی دیگری باشد. اهمیت افزودن ایمیل به بیو اینستاگرام این است که باعث برقراری ارتباط ساده و راحت‌تر دنبال کنندگان با شما می‌شود.

شعار تبلیغاتی یا تگ‌لاین

می‌توانید برای بهتر شناخته شدن و بهتر در ذهن‌ها ماندن، از یک شعار تبلیغاتی در بیو اینستاگرام خود استفاده کنید. تگ‌لاین‌ها باید با بهره‌گیری از کمترین کلمات ممکن، ویژگی شما و یا برندتان را به مخاطب نشان دهند.

خلاقیت در بیو اینستاگرام

علاوه بر اضافه کردن اطلاعات کاری به بیو اینستاگرام، باید خلاقیت را هم در نظر بگیرید. اینستاگرام رسانه‌ای نسبتا دوستانه است، پس نیاز نیست متنی که در بیو قرار می‌دهید خیلی رسمی باشد. حال برای اینکه بتوانید در بیو اینستاگرام خود خلاقیت به کار ببرید، از اموجی‌ها و فونت‌های مختلف استفاده کنید.

ایموجی ها در بیو اینستاگرام

شما می‌توانید از ایموجی ها برای بخش‌هایی از متن پروفایلتان و فضاهایی که خالی هستند، استفاده کنید و یا از آن‌ها برای برجسته کردن ویژگی‌های مختلف کسب‌وکارتان بهره ببرید. در واقع ایموجی ها نیز یکی دیگر از فاکتورهایی به ‌شمار می‌آیند که در ویژگی‌های ظاهری پیج شما نقش دارند و بیننده را جذب می‌کنند.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی جنبه‌های مختلف نوشتن بیو در اینستاگرام و نکاتی که در نوشتن آن باید رعایت شوند، پرداختیم. از همین رو بر اساس این مقاله نتیجه می‌گیریم بیو اینستاگرام که اولین بخشی است که بازدیدکنندگان با آن روبه‌رو می‌شوند، در جذب فالوور اهمیت بالایی دارد و باید به بهترین شکل نوشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.