دریافت شماره شبا بانک تجارت با شماره کارت و حساب

نحوه دریافت شماره شبا بانک تجارت
نحوه دریافت شماره شبا بانک تجارت

بدون شک برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام نقل و انتقال‌های میان بانکی کلمه شماره شبا را شنیده باشید. اما دلیل اصلی ایجاد شماره شبا چه بوده است و استفاده از آن  چه مزیتی دارد؟شماره شبا یک شماره انحصاری برای هر حساب بانکی است که با استفاده از آن دیگر نیازی به چک کردن نام بانک، کد شعبه، نوع حساب، شماره حساب و غیره را ندارید و به راحتی می‌توانید با استفاده از آن از سرویس های نقل و انتقال میان بانکی ساتنا و پایا و حتی تبادل وجه برون مرزی استفاده کنید. زرین پال علاوه بر ارائه درگاه پرداخت سریع و امن، سرویس ها و خدمات متنوعی را نیز ارائه می دهد که یکی از آنها دریاقت شماره شبا است.برای دریافت شماره شبا بانک تجارت، ابتدا وارد صفحه زیر شوید :

دریافت شماره شبا بانک تجارت با شماره کارت و شماره حساب

دریافت شماره شبا بانک تجارت با شماره کارت

سپس از میان بانک‌های نشان داده شده، بانک تجارت را انتخاب کنید:

دریافت شماره شبا بانک تجارت با کد ملی

بعد از این مرحله و ورود به صفحه اصلی بانک تجارت، ابتدا گزینه «تبدیل شماره حساب به شماره شبا» را انتخاب نمایید.

تبدیل شماره کارت به شماره شبا بانک تجارت

حال می توانید با وارد کردن شماره حساب مورد نظر خود در بانک تجارت و کد امنیتی،اطلاعات شماره شبا و صاحب حساب را دریافت نمایید.

شماره شبا بانک تجارت چند رقمیه

همچنین اگر به دنبال دریافت شماره حساب متناظر با شماره شبا هستید، در این بخش می‌توانید  ابتدا گزینه «تبدیل شماره شبا به شماره حساب» را انتخاب نمایید.

انتقال وجه با شماره شبا بانک تجارت

سپس شماره شبا خود را وارد کنید تا بعد از تایید کد امنیتی، شماره حساب و نام صاحب حساب به شما نشان داده شود.

تبدیل شماره کارت به شماره شبا رایگان

بیشتر بخوانید:نحوه دریافت شماره شبا بانک ملی

شماره شبا بانک تجارت چیست؟

در تاریخ ۱۲ خرداد ماه ۱۳۸۸  به دستور بانک مرکزی و به منظور سرعت بخشیدن در عملیات‌های نقل و انتقال وجه، بر اساس ساختار بین المللی IBAN برای هر حساب بانکی یک شناسه منحصر به ایجاد و اعلام گردید که به آن شناسه حساب بانکی ایرانی (شبا) گفته می‌شود.

همان طور که قبلا گفته شد، استفاده از شماره شبا به طرز چشمگیری زمان نقل و انتقالات بانکی را کم کرده و دقت آن را نیز افزایش می دهد. زیرا برای مثال اگر مشتری اشتباهی در وارد کردن شماره شبا حساب مقصد داشته باشد، سیستم یکپارچه بانک مرکزی از انجام نقل و انتقال جلوگیری کرده و یا متصدی باجه این مورد را به مشتری سریعا گزارش می‌دهد.
به شماره شبای اختصاص داده شده به هر شماره حساب موجود در بانک تجارت، شماره شبا بانک تجارت می‌گویند، که مشتریان بانک تجارت و همچنین افرادی که قصد واریز وجه به حساب‌های موجود در سیستم بانکی بانک تجارت دارند، می‌توانند با استفاده از آن از سرویس های پایا و ساتنا به راحتی استفاده کنند. ساختار شماره شبا بانک تجارت در قسمت های بعد به طور کامل توضیح داده شده است.

شماره شبا بانک تجارت چند رقمی است؟

شماره شبا، بر طبق استانداردهای سیستم  IBAN یا همان سیستم بین المللی نقل و انتقال وجه International Bank Account Number ، یک شماره یکتای ۲۴ کاراکتری است که ساختار آن از مقررات زیر پیروی می‌کند:

طریقه دریافت شماره شبا بانک تجارت

کد کشور: اولین و دومین کاراکتر از سمت چپ، کد کشور صادر کننده است.

ارقام کنترلی: دو کاراکتر بعدی ارقامی هستند که  به گونه ای تعیین می‌شوند تا الگوریتم اعتبار سنجی کد شبا به درستی صورت گیرد. برای درک بهتر این ارقام نگاهی به مراحل زیر داشته باشید:

الگوریتم اعتبار سنجی کد شبا

برای درک بهتر این الگوریتم ابتدا یک شماره شبا را در نظر بگیرید. 

برای مثال IR062960000000100324200001

مرحله اول: 

۴ کاراکتر اول (کد کشور و ارقام کنترلی) یعنی IR06 را از ابتدای کاراکترها جدا کنید و به انتهای آن وصل کنید: 2960000000100324200001IR06

مرحله دوم:

باید عدد ۱۸ را به جای حرف I و عدد ۲۷ را به جای عدد R قرار دهیم که می‌شود: 2960000000100324200001182706

مرحله سوم:

حالا شماره ۲۸ رقمی به دست آمده را بر عدد ۹۷ تقسیم کنید.

مرحله چهارم:

اگر باقی‌مانده این تقسیم برابر با عدد ۱ شد شماره شبا یا کد IBAN مورد نظر صحیح است و در غیر این صورت ساختار شماره شبا به درستی تعریف نشده است.

کد بانک: کد بانک صادر کننده شماره حساب در این بخش درج می‌شود. طبق قراردادهای بانک مرکزی، کد بانک متعلق به حساب های بانک تجارت، ۰۱۸ می‌باشد.

شماره حساب: شماره حساب متناظر با شما شبا به صورت ۱۸ عددی در این قسمت قرار می‌گیرد.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک تجارت

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک تجارت با استفاده از ساتنا:

در  نظر داشته باشید سرویس ساتنا برای نقل و انتقال مبالغ بالا، دفعات کم و فوری طراحی شده است و حداقل تراکنش با این سرویس ۱۵ میلیون تومان است. با این شرایط سقف انتقال وجه با استفاده از شماره شبا بانک تجارت و سرویس ساتنا به شرح زیر است:

– مراجعه حضوری به کلیه شعب بانک تجارت، بدون محدودیت

– سقف ۵۰ میلیون تومان برای انتقال وجه با اینترنت بانک

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک تجارت با استفاده از پایا:

عمده نقل و انتقال های وجوه بانکی، از سرویس پایا انجام می‌شود و برخلاف سیستم ساتنا، مبلغ انتقال یافته در حساب بانکی مقصد، با توجه به چرخه‌های سیکل پایا واریز می‌شود. با این شرایط سقف انتقال وجه با استفاده از شماره شبا بانک تجارت  و سامانه پایا به شرح زیر است:

-مراجعه حضوری به کلیه شعب بانک تجارت، بدون محدودیت

– سقف ۶۰ میلیون تومان برای انتقال وجه با اینترنت بانک  (در چهار تراکنش ۱۵ میلیون تومانی)

– سقف ۱۵ میلیون تومان برای انتقال وجه با موبایل بانک بانک تجارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.