دریافت شماره شبا بانک سپه با شماره کارت و حساب

نحوه دریافت شماره شبا بانک سپه
نحوه دریافت شماره شبا بانک سپه

شماره شبا (شناسه حساب بانکی ایران) بانک سپه یک شماره یکتاست که طبق دستور بانک مرکزی به جهت تسهیل نقل و انتقالات حواله و وجوه میان بانک‌های داخلی و همچنین تبادلات برون مرزی برای هر حساب بانکی ایجاد شده است. کلیه افراد جهت انتقال وجوه می‌توانند با وارد نمودن شماره شبا حساب مقصد، به سادگی از سامانه های پایا و ساتنا استفاده کنند. بنابراین اگر حساب بانکی که قصد واریز مبلغ به آن را دارید، متعلق به بانک سپه می‌باشد، دریافت شماره شبا آن برای شما الزامی است. روش‌های مختلفی برای دریافت شماره شبا بانک سپه وجود دارد. مراجعه حضوری به بانک، مراجعه به خودپرداز بانک و غیره از جمله این روش‌ها هستند که با توجه به شیوع ویروس کرونا دریافت این شماره در بستر اینترنت یکی از ساده ترین و سریع‌ترین روش‌ها است.زرین پال علاوه بر ارائه درگاه پرداخت سریع و امن، سرویس ها و خدمات متنوعی را نیز ارائه می دهد که یکی از آنها دریاقت شماره شبا است.

دریافت شماره شبا بانک سپه با شماره کارت و شماره حساب

برای دریافت شماره شبا بانک سپه ابتدا وارد صفحه زیر شوید:

دریافت شماره شبا با شماره کارت

سپس از میان بانک‌های نشان داده شده، بانک سپه را انتخاب کنید:

دریافت شماره شبا بانک سپه کوثر سابق

در صفحه ای که به آن هدایت می‌شوید، ابتدا شماره حساب بانکی قرض الحسنه، جاری و غیره خود را وارد کنید. سپس کدهای امنیتی را در قسمت نشان داده شده وارد کنید و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.

شماره شبا بانک سپه از روی شماره حساب

شماره شبا بانک سپه متعلق به حساب بانکی که وارد کرده اید در این قسمت به شما نشان داده می‌شود. می‌توانید آن را کپی کرده و یا ذخیره نمایید.

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت شماره شبا بانک ملت

شماره شبا بانک سپه چیست؟

شماره شبا یکتا متناظر با کلیه حساب های بانکی بانک سپه، اعم از قرض الحسنه، جاری و غیره شماره شبا بانک سپه نام دارد. با استفاده از شماره شبا بانک سپه، کلیه افرادی که قصد ارسال وجه به یکی از حساب های بانکی متعلق به این بانک را دارند، می‌توانند بدون نیاز به چک کردن نام و شماره شعبه، نوع و شماره حساب و سایر اطلاعات بانکی حساب مقصد، تنها با وارد نمودن این کد نقل و انتقالات خود را در بستر پایا، ساتنا و غیره انجام دهند.

لازم به ذکر است شماره شبا بانک سپه، یک کد منحصر به فرد بین المللی است و برای دارندگان آن اجازه نقل و انتقالات بین المللی را فراهم می‌سازد.

همین طور در نظر داشته باشید، ارسال اطلاعات شماره شبا به افراد دیگر، مانند ارسال شماره کارت بانکی بوده و هیچ مشکلی برای امنیت حساب بانکی کاربران ایجاد نمی‌کند.

شماره شبا بانک سپه چند رقمی است؟

شماره شبا بانک سپه، مانند شبا سایر بانک ها یک کاراکتر ۲۴ رقمی است که با کد IRXX015 شروع می‌شود. در ادامه این شماره، کد حساب بانکی متناظر با آن قرار می‌گیرد که شامل یک بخش ۱۸ رقمی است.

نمونه ساختار شماره شبا در شکل زیر به اختصار نشان داده شده است:

شماره شبا بانک سپه چند رقمی است؟

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک سپه

با توجه به سامانه انتخابی برای انجام حواله و یا انتقال وجه (سامانه تسویه ناخالص آنی «ساتنا» و سامانه پایاپای الکترونیک «پایا») سقف انتقال وجه شبا بانک سپه متفاوت است.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک سپه با استفاده از سامانه ساتنا:

– مراجعه حضوری به کلیه شعب بانک، بدون محدودیت

– سقف ۵۰ میلیون تومان برای تراکنش‌های روزانه

در نظر داشته باشید سامانه ساتنا برای تراکنش‌های بالای ۱۵ میلیون تومان طراحی شده است و برای تراکنش‌های پایین تر از این مقدار باید از سامانه پایا استفاده نمایید.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک سپه با استفاده از سامانه پایا:

-مراجعه حضوری به کلیه شعب بانک بدون محدودیت

– سقف ۶۰ میلیون تومان برای انتقال وجه با اینترنت بانک  (در چهار تراکنش ۱۵ میلیون تومانی)

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت شماره شبا بانک تجارت

شماره شبا بانک های ادغامی با بانک سپه

با توجه به ادغام کلیه درگاه‌های الکترونیکی حساب‌های بانکی بانک انصار، بانک حکمت، بانک قوامین، بانک مهر و بانک کوثر در سیستم بانکی بانک سپه، شماره شبا کلیه مشتریان بانک های نام برده شده بعد از فرایند ادغام تغییر کرده است.

مشتریانی که قصد دریافت شماره شبا هر کدام از بانک‌های ذکر شده را دارند می‌توانند از طریق پرتال اینترنتی بانک سپه، شماره شبای جدید خود را دریافت نمایند.
برای این کار لازم است ابتدا به این صفحه مراجعه کرده و سپس بانک مورد نظر خود را انتخاب کنند.

شماره شبا بانک سپه انصار سابق

در مرحله بعد، شماره شبا قبلی خود را وارد کرده و با کلیک بر روی دکمه استعلام، شماره شبا جدید خود را دریافت نمایند.

شماره شبا بانک سپه قوامین سابق

دریافت شماره شبا بانک سپه از شماره حساب

شماره شبا یک شماره اختصاصی متعلق به هر حساب بانکی است و کلیه مشتریان می‌توانند با وارد نمودن مشخصات شماره حساب بانکی خود، شماره شبای متناظر با آن را دریافت کنند. مزیت استفاده از شماره شبا نسبت به شماره حساب، سادگی استفاده و عدم نیاز به چک کردم مشخصات حساب مقصد است. برای مثال اگر شما قصد واریز وجه به حسابی را دارید دیگر نیازی به صحت سنجی کد شنبه بانک مقصد، نوع حساب، شماره حساب و .. ندارید و تمامی این اطلاعات به صورت حرف و عدد در شماره شبا قرار دارد.برای دریافت شماره شبا سپه از طریق شماره حساب، کافی است وارد صفحه دریافت شماره شبا شده و بانک سپه را انتخاب کنید. در مرحله بعد شماره حساب و کد امنیتی نشان داده شده را در قسمت خواسته شده وارد کنید و بعد از کلیک بر روی دکمه «جستجو»، شماره شبای خود را دریافت کنید. ( راهنمای تصویری و گام به گام دریافت شماره شبا سپه از طریق شماره حساب در  قسمت‌های قبلی مقاله پیش رو نشان داده شده است)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.