درگاه پرداخت پی پینگ

درگاه پرداخت پی پینگ
درگاه پرداخت پی پینگ

یکی از بهترین مسیرهای پرداختی برای کسب‌وکارها، داشتن یک درگاه پرداخت است. چه یک سازمان بزرگ با صدها نیرو باشید و چه یک کسب‌وکار کوچک و تازه‌کار، بدون شک مشتریان شما دوست دارند سریع‌تر پولتان را پرداخت کنند. درگاه‌ پرداخت بستری الکترونیکی است برای پرداخت‌های اینترنتی با استفاده از کارت، تا نه مشتریان درگیر فرایند طولانی کارت به کارت شوند و نه پذیرندگان نیازی به فرستادن اطلاعات بانکی‎شان به ده‌ها نفر داشته باشند.  یکی از درگاه‌های پرداخت کاربردی و مفید در سیستم بانکی کشورمان، پی پینگ است. در این مطلب درگاه پرداخت پی پینگ را می‌شناسیم و امکاناتی را که در اختیار کاربران می‎گذارد، بررسی می‌کنیم.

درگاه پرداخت پی پینگ چیست؟

پی پینگ یک نام تجاری از شرکت «مانا تدبیر آوا تِک» است که از سال ۱۳۹۴ مشغول ارائه خدمات دریافت و پرداخت پول به مشتریان مختلف است. این شرکت یکی از پرداخت‌یاران مورد تایید بانک مرکزی نیز محسوب می‎شود و بسیاری از کسب‌وکارها و سازمان‌ها روی امنیت آن حساب می‎کنند.
درگاه پرداخت پی پینگ برای مشاغل مدرن که به سهولت و سرعت پرداخت اهمیت می‌دهند، خدمات مناسب و جذابی ارائه می‎دهد. چیزهایی مانند درگاه پرداخت اختصاصی، وب سرویس، فاکتور رسمی آنلاین و… با پی پینگ می‌توانید علاوه بر آسان‌تر کردن فرایند برای مشتریانتان، همیشه تراکنش‌ها و پرداخت‌های آنان را تحت نظر داشته باشید و به صورت دوره‌ای برای کسب‌وکارتان گزارش مالی بگیرید.این درگاه از همه بانک‎های ایرانی عضو شبکه شتاب پشتیبانی می‎کند.

دریافت درگاه پرداخت پی پینگ

محصولات و خدمات پی پینگ

به عنوان پذیرنده یا صاحب درگاه پرداخت، پی پینگ این خدمات را به شما ارائه می‌دهد:

  • شرایط کارمزدی ویژه برای خیریه‌ها: اگر صاحب یک خیریه یا سازمان مردم نهاد هستید، می‎توانید با تماس با پی پینگ شرایط کارمزدی متفاوتی دریافت کنید و سازمان خودتان را آسان‌تر به پیش ببرید.
  • سرویس درخواست پول: با استفاده از این سرویس، می‎توانید برای مشتریان یا پرداخت‌کنندگان خود فاکتوری با مبلغ مشخص بفرستید تا بدون ثبت‌نام در خودِ پی پینگ، بدهی‌شان را پرداخت کنند.
  • تسویه حساب روزانه: با استفاده از سرویس پی پینگ می‌توانید وجوه دریافتی توسط تراکنش‌ها را به صورت روزانه به حساب شخصی خودتان (در هر بانکی) انتقال بدهید.
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته: بر خلاف بسیاری از درگاه‌ها و سیستم‎های بانکی که تنها در ساعات کاری پاسخگو هستند، پی پینگ ۲۴ ساعته و در تمام روزهای هفته آماده ارائه پشتیبانی آنلاین و تلفنی است.
  • لینک اختصاصی آیتم‎ها: شما می‌توانید برای هر محصول یا خدمت در وب‌سایتتان، یک لینک پرداخت اختصاصی و جداگانه طراحی کنید و این لینک را به مشتریان بدهید یا در شبکه‌های مختلف به اشتراک بگذارید، تا کاربر مستقیما آن را خریداری کند.
  • صفحه پرداخت اختصاصی: می‎توانید برای خودتان یک صفحه پرداخت داشته باشید (همراه با قابلیت تغییر مبلغ). اسم شما در URL این صفحه می‎آید و می‎توانید آن را به افراد مختلف بدهید یا در پلتفرم‌های متفاوت به اشتراک بگذارید.

آیا درگاه پرداخت پی پینگ معتبر و امن است؟

شرکت مانا تدبیر آوا تِک (صاحب نام تجاری پی پینگ) مجوزهای بانک مرکزی، پرداخت‌یاری از شاپرک، نماد اعتماد الکترونیکی و مجوز اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی را دارد. همچنین به عنوان یک شرکت فعال در حوزه IT، در سازمان نظام صنفی و رایانه‎ای کشور نیز ثبت شده است. 

برای استفاده از این پلتفرم با خیال راحت، همچنین بد نیست بدانید که محتوای تراکنش‎هایی که در پی پینگ انجام می‎شود، با استفاده از پروتکل امنیتی https بر روی استانداردهای بروز رمزنگاری‎ می‎شود تا حتی ذره‏‎ای از اطلاعات کاربران در خطر نباشد.

پی پینگ این تعهد را هم داده است که تمام اطلاعات دریافتی از مشتریان را نزد خود محفوظ نگه دارد، به جز در صورت دریافت دستور از مراجع قضایی (دادستانی و فتا).

مزایا و معایب درگاه پرداخت payping

برای کسب‌وکارهای مدرن و استارتاپ‌ها، پی پینگ مزایای زیادی مثل لینک اختصاصی محصولات، لینک پرداخت شخصی، تسویه روزانه و… ارائه می‌دهد. همچنین عضویت در این سیستم چند مدل مختلف دارد که با انتخاب هرکدامشان، می‌توانید شیوه کارمزد و دیگر امکانات را با توجه به نیاز منحصر به فرد سازمان خود انتخاب کنید. این یعنی یک سازمان کوچک خیریه، نیازی ندارد که به اندازه یک استارتاپ بزرگ و چندصد نفری کارمزد بپردازد.

بر خلاف بعضی از دیگر درگاه‌های پرداخت، پی پینگ امکان تسویه حساب آنی یا چند بار در یک روز را به پذیرنده ارائه نمی‌کند، و خیلی‌ها ممکن است به این دلیل از استفاده از آن منصرف شوند. علاوه بر این، کارمزد یک درصدی هزینه پنل‌ها (در مدل حرفه‌ای و استاندارد) برای بسیاری از کاربران بالاست.

کارمزد درگاه پرداخت پی پینگ

این که در پی پینگ چه میزان کارمزدی می‌پردازید، بستگی به پنلی دارد که برای کسب‎‌وکارتان انتخاب می‎کنید.کارمزد در این درگاه از پذیرنده کسر خواهد شد. این پنل‌ها عبارت‌اند از:

پایه: ۱٪ تا سقف ۵ هزار تومان به ازای هر پرداخت

استاندارد: ۱٪ تا سقف ۴ هزار تومان به ازای هر پرداخت

حرفه‌ای: ۱٪ تا سقف ۳ هزار تومان به ازای هر پرداخت

توافقی: توافقی با پذیرنده با توجه به نوع فعالیتش

دوره های تسویه حساب پی پینگ

در پنل پایه درگاه پرداخت پی پینگ، تسویه حساب با ثبت درخواست دارنده درگاه و طبق سیکل پایا انجام می‎گیرد. یعنی باید درخواست تسویه را ثبت کرده و منتظر نوبت بعدی پایا بمانید. اما در پنل‎های حرفه‎ای و استاندارد، تسویه به صورت روزانه و خودکار است. اگر پنلی غیر از پایه را انتخاب کرده باشید، کارشناسان پی پینگ با شما تماس می‌گیرند تا قرارداد را برایتان بفرستند و توضیحات لازم در مورد تسویه را ارائه بدهند.

نحوه ثبت نام و مدارک مورد نیاز دریافت درگاه پرداخت از payping

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این پلتفرم عبارت‌اند از:

  • کد پستی واقعی محل سکونت
  • نام ثبت‌شده کسب‌وکار
  • آدرس محل  کسب‌وکار
  • شناسه ملی شرکت
  • شماره ثبت و کد اقتصادی ثبت شده شرکت
  • یک حساب (در هرکدام از بانک‌های کشور) برای اتصال به درگاه

دریافت درگاه پرداخت پی پینگ

  1. برای دریافت درگاه پرداخت پی پینگ، ابتدا وب سایت را باز کنید (https://payping.ir/) و دکمه «ثبت نام» را بزنید.
  2. حالا به صفحه‎ای هدایت می‌شوید که پنل‌ها را به شما معرفی می‎کند. در این صفحه پنل رایگان یا پایه را می‎بینید. روی آن لکیک کنید.
  3. اطلاعات اولیه (ایمیل، شماره تماس و…) را وارد کرده و به مرحله بعد بروید. در تمامی مراحل ثبت‌نام، باید مدارک مورد نیاز را آماده داشته باشید (از مجوزها گرفته تا شماره ملی شرکت) تا بتوانید وارد کنید.

پی پینگ کار احراز هویت شما را شروع می‌کند و در صورت صحیح بودن اطلاعاتتان، حداکثر ۷ ساعته آن‏‌ها را تایید می‏‎کند. تایید اطلاعات و شروع به کار درگاه از طریق ایمیل به شما اطلاع‌ داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.