درگاه پرداخت وندار

درگاه پرداخت وندار
درگاه پرداخت وندار

درگاه‌های پرداخت مدرن دیگر تنها پلتفرمی برای جابجایی پول بین پرداخت‌کننده و پذیرنده نیستند، بلکه با یکدیگر در رقابتند برای ارائه خدمات مختلف اتوماسیون و تسهیل بیشتر فرایندهای مالی در کسب‌وکارها. درگاه پرداخت وندار با همکاری با بانک آینده، نه تنها امنیت تراکنشتان را تضمین و از اطلاعاتتان به خوبی نگهداری می‌کند، بلکه سقف کارمزد روی تراکنش‌ها را محدود کرده تا به عنوان یک سازمان (یا هر کسب‌وکار دیگری) هزینه‌های کمتری داشته باشید. در این مطلب درگاه وندار و امکانات آن را از نزدیک بررسی می‎کنیم.

درگاه پرداخت وندار چیست؟

درگاه پرداخت یکی از خدمات وندار است که به پشتوانه مجوزی که از بانک مرکزی دریافت کرده و همکاری‌اش با بانک باسابقه آینده، امنیت پول و اطلاعات شما را تضمین می‎کند. این درگاه می‎تواند علاوه بر دریافتی‎ های کسب‏‌وکار (مبالغی که برایتان واریز می‎ شود)، پرداخت‌هایتان را هم مدیریت کند و گزارش ‎های کامل و دوره‎ای ارائه دهد. این IPG ویژگی‌های کاربردی زیادی مثل انتخاب کارمزد، وب‌سرویس پرداخت، تسویه ‎های سریع و… را هم در اختیار مشتریان می‌گذارد.

دریافت درگاه پرداخت وندار

محصولات وندار

وندار محصولات مختلفی در حوزه پرداخت بانکی دارد که عبارت‌اند از:

درگاه پرداخت اینترنتی

با یک واسطه امن، مطمئن و سریع تمام تراکنش‌های کسب‌وکارتان را به راحتی پیش ببرید و هر زمان که خواستید، از آن‌ها گزارش دریافت کنید.

پرداخت خودکار

این امکان به شما اجازه می‎دهد مبالغ خدمتتان را به صورت خودکار از حساب مشتریانتان دریافت کنید. مشتری باید فقط یک بار اجازه اتصال به حساب بانکی اش را (به صورت کاملا آنلاین) بدهد.

فرم پرداخت

با طراحی این فرم، دیگر برای دریافت شماره کارت معطل نشوید و وقتی برای پیگیری صرف نکنید. فرم پرداخت وندار به افراد مختلف اجازه می‌دهد مبالغ تعیین شده را مستقیما به حساب شما واریز کنند.

وب سرویس

وب سرویس به شما یک پلتفرم کامل بر بستر وب می دهد که امور مالی درگاه پرداخت خودتان را منسجم و یکپارچه مدیریت کنید و گزارش همه تراکنش‌ها را آماده، پیش چشم خودتان داشته باشید.

امکانات و خدمات وندار

با استفاده از درگاه پرداخت وندار، امکانات زیادی در دسترس دارید که می‎توانند کار مدیریت مالی کسب وکار را برایتان از همیشه ساده‌تر کنند و البته خیالتان را از ایمنی پول‌های رد و بدل شده راحت نگه دارند:
واریز مستقیم وجه از کیف پول وندار:

وندار اسم این امکان را «روغن‌کاری جریان مالی» گذاشته. با استفاده از امکان واریز مستقیم یا تسهیم، می‌توانید پول واریز شده از طریق درگاه را مستقیما به حساب شرکا و همکاران خودتان منتقل کنید.
انتخاب شیوه پرداخت کارمزد:

با دریافت درگاه پرداخت وندار، می‌توانید به صورت آنلاین انتخاب کنید که کارمزد هر تراکنش از حساب شما کم شود یا از حساب مشتری.
سقف کارمزد محدود:

کارمزد تراکنش ۱٪ و تا سقف ۴۰۰۰ تومان است. خود درگاه پرداخت وندار این امکان را هم فراهم کرده که در وب‌سایتش میزان تراکنش را وارد کرده و کارمزدش را محاسبه کنید.
درگاه‌های مختلف برای فروشگاه‌های اینترنتی:

شما می‎توانید با یک حساب بانکی، چند کسب‌وکار تعریف کرده و برای هر کدام از آن‌ها یک درگاه پرداخت از وندار دریافت کنید.
استفاده از IPهای گوناگون:

شما می‌توانید از درگاه خودتان در چند IP مختلف استفاده کنید.
گزارش‌های جامع:

وندار انواع گزارش‌های مالی را در اختیار شما می‌گذارد (از طریق وب سرویس و اپلیکیشن و وب‌سرویس) تا تک تک تراکنش‌هایتان را زیر نظر داشته باشید و روند مالی کسب‌وکارتان را بررسی کنید.
تسویه فوری:

در وندار این قابلیت را دارید که تا روزی سه بار، پول موجود در کیف پولتان را تسویه کنید. ساعت ۱۱، ۱۴، ۱۹ و ۴ صبح. همچنین اگر حسابتان در بانک آینده باشد، می‌توانید تعداد تسویه را تا ۳۹ بار در روز بالا ببرید.

آیا درگاه پرداخت vandar معتبر و امن است؟

تجارت الکترونیک ارسباران یا همان درگاه پرداخت وندار، از بانک مرکزی کشورمان مجوز پرداخت‌یاری را دریافت کرده و دستورالعمل‎های این بانک را کاملا رعایت می‎کند. از دیگر پشتوانه های وندار می‎توانیم به بانک آینده، شرکت ارتباط فردا و پرداخت الکترونیک سامان (سپ) اشاره کنیم. علاوه بر این، سرورهای وندار در ایمنی کامل در کنار سرورهای بانک همکارش (آینده) نگهداری می‎شوند و متخصصان سیستم‌های تحت وب، همواره در حال مراقبت از آن‏‌ها هستند. 

یکی از دیگر تامین کننده‌های امنیت پرداخت شما در سیستم وندار، «درگاه پرداخت دومرحله‌ای» است که امکان کارت دزدی را تا حد امکان پایین می‌آورد. در این درگاه، پرداخت‎‌کننده یا دارنده کارت احراز هویت می ‎شود و دیگر کسی نمی‌تواند با کارت دیگری بدون رضایت تراکنش انجام بدهد.

مزایا و معایب درگاه پرداخت وندار

درگاه پرداخت وندار (با استفاده از پیشرفته‌ترین پروتکل‏ ها) کاملا ایمن است و هنگام دریافتش، خیالتان می‌تواند از ایمنی پرداخت کاملا راحت باشد. علاوه بر این، عضویت در وندار رایگان است و برای ثبت درگاهتان، لازم نیست هیچ مبلغی پرداخت کنید. وندار می‌تواند یک همیار مالی خوب برای کسب‎وکارها و حتی اشخاصی باشد که نیاز دارند تراکنش‌های خودشان را منظم نگه دارند و حواسشان به دخل و خرجشان باشد.
شاید بتوانیم تنها چالش وندار را نیاز بسیاری از سرویس‌های آن به دریافت اینماد بدانیم (که البته اگر کسب‌وکارتان ثبت شده، احتمالا این نماد را دارید). برای استفاده از امکاناتی مثل فرم پرداخت، فعالسازی درگاه پرداخت و… باید حتما اینماد خودتان را بگیرید که ممکن است برایتان کمی زمان‌بر باشد. علاوه بر این، وقتی با اسم و فامیل خودتان یک کسب‌وکار در وندار ثبت کنید، متاسفانه دیگر امکان تغییرش را ندارید (نه اسم کسب‎وکار ثبت شده، نه اسم و فامیل فرد صاحب آن). البته که برای درست کردن اشتباه‌های تایپی همیشه می‌توانید با پشتیبانی تماس بگیرید و کمک بخواهید.

کارمزد درگاه پرداخت وندار

بسته به نوع کسب‌وکاری که برای آن درگاه پرداخت وندار را دریافت می‎کنید، مبلغ کارمزد متفاوت خواهد بود. مثلا وندار برای فرم‌های پرداختش (که پیش از این درموردشان توضیح دادیم)، ۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان کارمزد (برابر با کارت به کارت) در نظر گرفته است. در درگاه پرداخت کارمزد تا سقف ۴۰۰۰ تومان برابر ۱٪‌ است
بد نیست این نکته را هم بدانید که طبق قوانین حاکم بر حوزه‌ی پرداخت‌یاری، حداقل مبلغ تراکنش ۱۰۰۰ تومان و حداکثر آن ۵۰ ملیون تومان است.

دوره های تسویه حساب درگاه پرداخت وندار

اگر به تسویه حساب‌های مداوم و فوری نیاز دارید، یا کسب‌وکاری دارید که در روز تعداد خیلی بالایی تراکنش دارد درگاه پرداخت وندار یکی از بهترین گزینه‎ها برای شما خواهد بود. بسته به بانکی که می‌خواهید پول موجود در کیفتان را به آن واریز کنید، این تسویه متفاوت خواهد بود:
برای همه حساب‌ها در همه بانک‌های ایران: ساعت 14 روزهای کاری، پول‌هایی که روز قبل از مشـتریان‌تان دریافـت کردید، وارد حساب وندار خواهد شد و شما می‌توانید از طریق پایا در یکی از این ساعت‌ها پول را در حسابتان داشته باشید:
واریز در ساعت ۱۱ صبح برای درخواست‎های ساعت ۲۳ روز قبل تا ۱۰ صبح
واریز در ساعت ۱۴ برای درخواست‌های ساعت ۱۰ تا ۱۳ همان روز
واریز در ساعت ۱۹ برای درخواست‎های ساعت ۱۳ تا ۱۸
واریز در ساعت ۴ صبح روز بعد برای درخواست‌های ساعت ۱۷ تا ۲۳ روز قبل

برای حساب‌های بانک‌ آینده: صاحبان درگاهی که حسابشان در بانک آینده است می‌توانند ۳۹ بار در طول شبانه روز از ساعت ۴ صبح تا ۲۳ شب (هر نیم ساعت یک بار) تسویه کنند.

نحوه ثبت نام و مدارک مورد نیاز برای دریافت درگاه پرداخت از وندار

برای دریافت درگاه پرداخت از وندار، ابتدا باید در این وب‌سایت ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام در وندار یا به صورت شخصی انجام می‌شود و یا در قالب کسب‌وکار (ثبت اولین کسب‌وکار کاملا رایگان است و برای موارد بعدی، هر کدام ۱۰۰۰۰ تومان تعرفه خواهند داشت).
با وارد کردن شماره تلفن همراه، کد ملی، تاریخ تولد و… وارد اکانت وندار خودتان بشوید و در پنل، روی گزینه «اولین کسب‌وکار خودتان را بسازید» کلیک کنید.
حالا باید نام برند، شناسه، حوزه فعالیت و تعداد دیگری اطلاعات هویتی را وارد کنید و نهایتا یک روز منتظر بمانید تا کسب ‎وکار شما در این پلتفرم تایید شود.
فراموش نکنید که برای اضافه کردن درگاه پرداخت به کسب‎وکار ثبت‌‌شده خودتان باید حتما وب‎سایت و اینماد داشته باشید.
در جعبه ابزار پنل خود درگاه پرداخت را ببینید و دکمه «فعالسازی» را بزنید. حالا فیلدهایی مانند آدرس سایت، کد رهگیری مالیات، لوگو و… را با دقت تکمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.