درگاه پرداخت دیجی پی (digipay)

درگاه پرداخت دیجی پی
درگاه پرداخت دیجی پی

درگاه‌های پرداخت یا IPGها (Internet Payment Gateways) مسیرهای امن و مدرنی هستند که چند سالی است جایگزین دیگر روش‌های پرداختی شده‌اند. درگاه صفحه‌ای است که به کاربر اجازه می‎دهد با وارد کردن اطلاعات کارتش، تنها در چند ثانیه و بدون هیچ تلاش اضافه‌ای، مبلغ یک کالا یا خدمت را پرداخت کند. در کشور ما تعداد زیادی درگاه پرداخت وجود دارد که هر کدامشان با توجه به ظرفیت و مدل طراحی خود، امکاناتی در اختیار دارندگان (صاحبان درگاه) و کاربران قرار می‌دهند. یکی از مسیرهای کاربردی و امن پرداخت، دیجی پی است که درگاه‌های مختلف را بررسی کرده و کاربر را به سریع‌ترین آن‌ها (در لحظه) راهنمایی می‌کند. در این مطلب درگاه پرداخت هوشمند دیجی پی را بررسی می‌کنیم و امکاناتش را بیشتر می‌شناسیم.

درگاه پرداخت دیجی پی چیست؟

دریافت درگاه پرداخت دیجی پی

درگاه پرداخت هوشمند یا Smart IPG  دیجی پی در واقع سرویسی است که می‎تواند تنها در چند ثانیه، درگاه‎های پرداخت مختلف را سنجش و کاربر را به بهترین و پاسخگوترین مورد راهنمایی کند. این درگاه نرم‌افزارهایی دارد که همزمان متریک‌های عملکردی بانک‌های مختلف (و درگاه‌هایشان) را می‎سنجد، به آن‌ها امتیاز می‎دهد و بعد حجم تراکنش وب سایت را بین آن‎ها تقسیم می‏‎‌کند. 

با این سیستم، احتمال پرداخت ناموفق به کمترین میزان ممکن می‌رسد و درصد بسیار بالایی از مشتریان یک سرویس، می‌توانند پرداختشان را سریع و بدون دردسر و بازگشت پول، به انتها برسانند. دیجی پی UPG یا درگاه پرداخت جامع خود را هم به مشتریانی که از این شرکت درگاه پرداخت می‌گیرند، ارائه می‌کند. UPG در واقع نوعی شیوه پرداخت مبتنی بر کیف پول است که در ادامه آن را کاملا توضیح می‌دهیم. تعداد زیادی از کسب‌وکارهای مهم و استارتاپ‌های بزرگ ایران در حال حاضر از درگاه پرداخت دیجی پی استفاده می‌کنند. کسب‌وکارهایی مثل دیجی کالا، فیدیبو، سداد و…

محصولات و خدمات  دیجی پی

درگاه پرداخت دیجی پی محصولات زیادی برای کسب‌وکارها دارد که هرکدامشان می‎‌توانند کار شما را به عنوان صاحب یک وب سایت یا گروه تجاری، بسیار راحت کنند:

  • پرداخت‌یاری: افراد حقیقی و حقوقی می‎توانند بدون هزینه و بدون نیاز به دریافت اینماد، از این سرویس استفاده کنند. با استفاد از این خدمت می‌توانید به صورت غیر مستقیم به شاپرک وصل شوید.
  • درگاه پرداخت اشتراک: اگر سرویسی ارائه می‌کنید که مشترکانش باید در فواصل زمانی منظم از آن اشتراک بخرند، این سرویس مناسب شماست. درگاه پرداخت اشتراک با تنظیم یک قرارداد آنلاین سه طرفه، به صورت خودکار از کیف پول دیجی پی کاربر (با تایید خودش) پول برداشت می‎‌کند و پرداخت دوره‌ای خدمات را انجام می‌دهد.
  • سرویس بازپرداخت هوشمند: درگاه پرداخت دیجی پی، روی همه درگاه‎هایش به صورت یکپارچه سرویس بازپرداخت را (با استفاده از یک رابط واحد نرم‌افزاری) ارائه داده است. با استفاده از این سرویس می‎توانید به سرعت وجه مشتریانی را که کالا یا خدمتشان را مرجوع کرده‎اند، به آن‌ها برگردانید.
  • تسویه حساب زودتر از موعد: دیجی پی برای فروشندگان دیجی کالا (حقیقی و حقوقی) این سرویس را ارائه کرده تا هر زمان که می‎خواهند، نقدینگی حسابشان را زودتر از موعد مقرر دریافت کنند.
  • پنل اختصاصی: با دریافت درگاه پرداخت دیجی پی، یک پنل ویژه به شما اختصاص داده می‌شود تا هر زمان که بخواهید گزارش تراکنش‌ها را دریافت کنید و همه پرداخت‌ها را با جزئیات کامل ببینید.
  • قرارداد واحد و فرایند آسان: تنها با یک بار ثبت نام و بستن یک قرارداد، می‌توانید از تمام درگاه‌های پرداخت خدمات مستقیم دریافت کنید (علاوه بر دریافت خدمات خود دیجی پی).

آیا درگاه پرداخت دیجی پی معتبر و امن است؟

دیجی پی متعهد شده که تمام پرداخت‌ها را به صورت سریع و امن، به درگاه هدایت کند. یکی از پیشنهادهای خود این درگاه برای افزایش امنیت، نگهداری مبالغ مورد نیاز در کیف پول است (تا برای پرداخت‌های بعدی نیازی به وارد کردن اطلاعات کارت نداشته باشید). پرداخت‎های الکترونیکی و اینترنتی با کیف پول‌های نسل جدید، امنیت بسیار بسیار بالایی دارند. هنگام نصب اپلیکیشن یا دریافت درگاه پرداخت، می‌توانید دسترسی‎های مورد نیاز را به صورت کامل ببینید.

تجربه درگاه پرداخت دیجی پی در ارائه خدمات پرداخت به سازمان‎های بزرگی مثل دیجی کالا و فیدیبو، یک اطمینان خاطر برای دیگر مشتریان این شرکت است که مدیریت تراکنش‌هایشان را به این درگاه بسپارند.

مزایای درگاه پرداخت دیجی پی

درگاه پرداخت دیجی پی تحول بزرگی در کسب‌وکارهای اینترنتی و سرعت پرداختشان ایجاد کرد، به ویژه آن کسب‌وکارهایی که تعداد زیادی مشتری دارند و مسائل مختلف (مثل نوسانات اینترنت) ممکن است فروششان را تا حد زیادی جابجا کند و برایشان مشکل به وجود بیاورد. یکی از مزایای این درگاه، افزایش رضایت مشتریان از فروشگاه آنلاین است. وقتی مشتریان از هر ده بار پرداخت، نُه بار موفق شوند (و نیازی به سر و کله زدن با مشکلاتی مثل سرعت پایین، اختلال سرور و…) را نداشته باشند دوباره برای خرید به همان فروشگاه سر می‌زنند. همچنین نهایت زمانی که فعالسازی درگاه پرداخت طول می‎کشد، سه روز است (که در مقایسه با بعضی از دیگر درگاه‌ها سریع محسوب می‎شود).

معایب درگاه پرداخت اینترنتی دیجی پی

درگاه پرداخت دیجی پی چالش‌هایی را هم برای پذیرندگان به همراه دارد. بسیاری از کاربران هنوز هم با سیستم کیف پول آشنا نیستند و وقتی در صفحه تسویه حساب با این گزینه مواجه شوند، ممکن است پرداختشان را به تعویق بیاندازند یا کلا منصرف شوند. علاوه بر این، امکان اتصال پذیرنده با IPهای مختلف به درگاه ممکن نیست.

کارمزد درگاه پرداخت دیجی پی

در درگاه پرداخت دیجی پی، به ازای مبلغ هر تراکنش یک درصد هزینه کارمزد گرفته می‌شود (البته تا سقف ۵۰۰۰ تومان). این مبلغ نسبتا پایین، باعث شده که کسب‌وکارهای زیادی دیجی پی را به عنوان گزینه اصلی پرداخت خود انتخاب کنند. علاوه بر این، شرکت‌ها و سازمان‌هایی با تعداد بالای تراکنش، می‌توانند در کارمزدشان تخفیف هم بگیرند.

دوره های تسویه حساب دیجی پی

واریزی‌های درگاه دیجی پی به حساب صاحب درگاه مطابق با سیکل واریزی شاپرک هستند و در این درگاه، شرایط تسویه هیچ تفاوتی با درگاه‌های مستقیم شرکت‎های PSP نخواهد داشت.

همچنین اگر کاربر خدمات  UPG یا درگاه پرداخت جامع دیجی پی هستید، مبالغ موجود در کیف پول به صورت روزانه و خودکار به حساب شما واریز خواهند شد.

نحوه ثبت نام و مدارک مورد نیاز دریافت درگاه پرداخت از دیجی پی

دیجی پی وظیفه هدایت تراکنش‌ها به سمت درگاه‎‌های مختلف را دارد و تمام مدارکی که برای درگاه‌های بانکی مختلف نیاز دارید، در ثبت نام برای این سرویس باید فراهم شوند.

مدارک مورد نیاز برای افراد حقیقی:اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مالک وب سایت/ نداشتن چک برگشتی در بانک‌های کشور/ سند یا اجاره‌نامه محل کسب‌وکار/ نماد الکترونیکی اعتماد (اینماد)/ کد رهگیری مالیاتی

مدارک مورد نیاز برای افراد حقوقی: کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضا و شرکای شرکت/ نداشتن مطالبات معوقه و چک برگشتی/ کپی آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت چاپ‌شده در روزنامه‎های رسمی/ اساسنامه شرکت

دریافت درگاه دیجی پی

برای دریافت درگاه پرداخت آنلاین دیجی پی، ابتدا به وب سایت و سرویس درگاه پرداخت دیجی پی بروید و روی گزینه «دریافت درگاه پرداخت» کلیک کنید.

سپس در صفحه‌ای که باز می‌شود (بدون فیلترشکن) ثبت نام کنید یا اگر حساب کاربری دارید، واردش شوید. 

در این مرحله فرمی پیش روی شماست که باید آن را با اطلاعات هویتی خودتان پر کنید و آدرس وب‌ سایت را هم بگذارید. 

بعد از این، کارشناسان دیجی پی وضعیت سایت شما را بررسی می‎کند و اطلاعات تکمیلی را می‎خواهند. سپس کدها و مستندات فنی را برایتان می‌فرستند.

حالا باید در محیط تستی، درگاه پرداخت را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که برای شما کار می‎کند.

در مرحله بعد، احراز هویت شما نهایی می‎شود (طی نهایتا سه روز) و دیجی پی مدارکتان را تایید می‎کند. حالا باید فرم پذیرندگی شرکت‌های پرداخت الکترونیک (PSP) را پر کنید و درگاه را با استفاده از کد مخصوصش به سایت اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.