درگاه پرداخت رایان پی

درگاه پرداخت رایان پی
درگاه پرداخت رایان پی

درگاه پرداخت رایان پی چیست؟

برای پاسخ به این سوال، لازم است که ابتدا با درگاه پرداخت آشنا شوید. درگاه پرداخت یا IPG (Internet payment gateway) به سیستمی گفته می‌شود که امکان انجام تراکنش‌های مالی (اعم از پرداخت و دریافت) را در فضای اینترنت فراهم می‌کند. این خدمت معمولاً توسط یک پرداخت‌یار یا PSP انجام می‌شود. یعنی به‌طور مثال، اگر شما دارای سایت فروشگاهی هستید و در آن، محصولی برای فروش دارید، خریدار و یا مشتری شما می‌تواند بدون مراجعه حضوری به بانک و یا سایر نرم‌افزارهای بانکی، از طریق درگاه پرداخت، مبلغ مورد نظر را به حساب شما واریز کند.
سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که پرداخت‌یار یا PSP چیست؟ به شرکت‌هایی که وظیفه آماده سازی و برقراری امنیت تراکنش‌های بانکی را عهده‌دار هستند، شرکت PSP گفته می‌شود. این شرکت‌ها تحت نظارت شاپرک، به ارائه خدمات پرداخت غیرحضوری می‌پردازند.
لازم به‌ذکر است که درگاه‌های پرداخت،‌ برای کسب‌وکارهای بدون سایت نیز کاربرد دارند. از آن‌جا که کسب‌وکارهای آنلاین بسیار زیادی در بستر اینترنت وجود دارند و لزوماً همه‌ی آن‌ها دارای سایت نیستند، نیاز به درگاه پرداختی که برای انجام تراکنش ها نیازی به وب سایت نداشته باشد، احساس می‌شد. به همین دلیل، درگاه پرداخت رایان پی تصمیم به ارائه خدمات مرتبط با درگاه پرداخت بدون سایت برای سایر کسب‌وکارهای آنلاین گرفت تا آن‌ها نیز به‌راحتی بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.
شرکت رایان پی، با فعالیت تخصصی در حوزه درگاه‌های پرداخت آنلاین، فرآیند ساخت درگاه پرداخت اینترنتی را برای فروشگاه‌های اینترنتی و در تمامی سیستم‌های مدیریت محتوا تسهیل کرده است.

دریافت درگاه پرداخت رایان پی

محصولات و خدمات رایان پی

عمده خدمات رایان پی، در حوزه درگاه پرداخت اینترنتی، لینک پرداخت و سیستم وفاداری مشتری مبتنی بر تجارت الکترونیک است. از خدمات و محصولات شرکت رایان پی، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
· درگاه پرداخت
· درگاه پرداخت اینستاگرام
· درگاه پرداخت تلگرام
· اتصال درگاه به وبلاگ
· صفحه پرداخت شخصی
· درگاه پرداخت دونیت و حمایت مالی
· سامانه وفاداری دشت
اکنون در ادامه، هر کدام از این خدمات را به‌صورت مفید و مختصر معرفی می‌کنیم

درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت رایان پی از سرویس‌های مانیتورینگ خودکار و روش‌های هوشمند استفاده می‌کند و با اتصال به وب سایت فروشگاهی به صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین و فروشندگان و همچنین مشتریان کمک می‌کند تا در هر ساعتی از شبانه روز، محصولات خود را به فروش برسانند یا محصول مورد نظرشان را تهیه کنند.

درگاه پرداخت اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بزرگترین بسترهای دیجیتالی موجود در ایران برای کسب‌وکارهای اینترنتی است. با این‌که این پلتفرم قابلیت فروشگاهی دارد، اما متاسفانه در ایران فعال نیست و به‌همین دلیل، اکثر تراکنش‌ها در این پلتفرم بزرگ آنلاین، از طریق کارت‌به‌کارت انجام می‌شود. اما این روش زمانبر است و همچنین مدیریت کردن ورودی‌ها توسط صاحب کارت و یا فروشنده نیز سخت است و ممکن است دچار اشتباه شود. اما راه حل چیست؟ رایان پی برای حل این مشکل، لینک پرداخت اینستاگرام را ارائه می‌دهد که می‌توان آن را به روش‌های مختلف در دسترس خریداران قرار داد:
· قرار دادن لینک پرداخت در قسمت بیوگرافی پیج
· قرار دادن لینک پرداخت در استوری
· ارسال لینک پرداخت از طریق دایرکت

درگاه پرداخت تلگرام

تلگرام نیز مانند اینستاگرام یکی از بسترهای بزرگ در ایران برای کسب‌وکارهای اینترنتی است که عمده پرداخت‌ها از طریق کارت‌به‌کارت انجام می‌شود. یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای مدیریت پرداخت‌ها توسط فروشگاه‌های تلگرامی، استفاده از لینک پرداخت رایان پی است.

اتصال درگاه به وبلاگ

به‌دلیل شخصی بودن وبلاگ و در دسترس نبودن اطلاعات شخصی صاحب آن، خیلی از شرکت‌های ارائه دهنده درگاه پرداخت آنلاین، به وبلاگ‌ها، خدمات مرتبط با درگاه پرداخت را ارائه نمی‌دهند. اما شرکت رایان پی، با ارائه لینک پرداخت، این مشکل را حل کرده است. تنها کافی است تا لینک پرداخت را از طریق این شرکت تهیه کنید و آن را برای هر محصول خود قرار دهید.

صفحه پرداخت شخصی

این خدمت به افراد کمک می‌کند تا تراکنش‌های شخصی خود را با سرعت بیشتری انجام دهند. به‌عنوان مثال، شخصی قصد دارد برای شما پول واریز کند و رمز اصلی کارت را برای کارت‌به‌کارت کردن فراموش کرده است، اینجاست که شما می‌توانید از درگاه پرداخت شخصی استفاده کنید و مخاطب شما نیز به‌راحتی می‌تواند مبلغ مورد نظر را به حساب شما انتقال دهد. لازم به‌ذکر است که این روش انتقال، امنیت بیشتری دارد. چرا که شما نیازی نیست اطلاعات کارت خود را به دیگران نمایش دهید و تنها لازم است تا لینک پرداخت را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

درگاه پرداخت دونیت و حمایت مالی

یکی دیگر از کارایی‌های لینک‌های پرداخت رایان پی، ایجاد درگاه پرداخت برای استریمرها است. استریمرها از طریق حمایت مالی از طرف مخاطبین‌شان و سهیم شدن در هزینه‌ی تبلیغات سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلفی که در آن‌ها فعالیت می‌کنند، درآمد کسب می‌کنند. در رابطه با لینک دونیت، لازم به‌ذکر است که دریافت این لینک از شرکت رایان پی رایگان است و هزینه کارمزد آن از مقدار دونیت انجام شده کسر می‌شود.

سامانه وفاداری دشت

دشت رایان‌پی، یک اکوسیستم و رویکرد نوین در حوزه پرداخت است که با بهره‌گیری از به‌روزترین مفاهیم حوزه تجارت الکترونیک و پرداخت، و بر پایه مفاهیمی مانند Customer Loyalty Programs، Gamification و Multi-Level Marketing طراحی شده و هدف آن، فراهم کردن بستری است که در آن، کسب‌وکارها و ارائه دهندگان خدمات می‌توانند با استفاده از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و از طریق ارائه خدمات و مزایای ویژه به مشتریان، بر تعداد مشتریان جدید، میزان رضایتمندی و وفاداری آ‌ن‌ها، تعداد و مبلغ خرید مشتریان کنونی خود اضافه کنند، تا در نهایت به سود بیشتری دست یافته و به کسب‌وکارشان را توسعه دهند.اکوسیستم دشت و خدمات آن، از طریق دو پلت فرم نرم‌افزاری و وب اپلیکیشن قابل ارائه و استفاده هستند.

آیا درگاه پرداخت rayanpay معتبر و امن است؟

شرکت رایان پی، در کارنامه کاری خود و در طی سال‌های فعالیتش توانسته تا همکاری‌ها و موفقیت‌های بزرگی را رقم بزند. این شرکت، سابقه مدیریت تراکنش‌ شرکت‌های بزرگی مانند: ایرانسل، بانک ملت، به پرداخت و… را در سوابق کاری خود دارد. 

مزایای درگاه پرداخت رایان پی

از مزایای درگاه پرداخت rayanpay می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

· پشتیبانی از انجام تعداد تراکنش بالا در ثانیه
· قابلیت تسویه اتوماتیک روزانه با پذیرنده
· تسهیم سهم به‌صورت عادلانه و دقیق
· فعال بودن سیستم‌های قوی برای تضمین امنیت اطلاعات کاربران
· ساخت آسان درگاه پرداخت تنها با احراز هویت و بدون نیاز به داشتن مجوز و نماد اعتماد الکترونیک
· آماده‌سازی و تحویل درگاه در یک روز (در کمتر از دو ساعت کاری)
· دارای پنل کاربردی برای مدیریت تراکنش‌ها
· قابلیت نصب آسان و سریع
از دیگر مزیت‌های درگاه پرداخت رایان پی، می‌توان به این اشاره کرد که این درگاه‌های پرداخت، به‌صورت شبانه روزی و 24 ساعته فعال هستند و در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانند تراکنش‌ها را انجام دهند.

معایب درگاه پرداخت اینترنتی رایان پی

از معایب رایان پی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

· عدم وجود اپلکیکیشن برای ارایه خدمات
· کارمزد بالا

کارمزد درگاه پرداخت رایان پی

درگاه پرداخت در واقع یک واسطه برای ارائه خدمات پرداخت آنلاین بین فروشنده و مشتری است. در ازای ارائه این خدمات، از هر تراکنش، مبلغی را به‌عنوان کارمزد کسر می‌کند. اما شرکت رایان پی، به ازای هر تراکنش، فقط یک درصد را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کند و چیزی به نام سقف کارمزد وجود دارد.
سقف کارمزدهای درگاه اینترنتی رایان پی، 6000 تومان است. این بدان معناست که بیشترین کارمزدی که می‌تواند دریافت شود، مربوط به تراکنش 600 هزار تومانی است و تراکنش‌های بالاتر نیز، فقط همین مقدار کارمزد را شامل می‌شوند.
البته لازم به‌ذکر است که با ثبت نام در رایان پی، شما می‌توانید در دو هفته اول، از کارمزد رایگان بهره‌مند شوید. همچنین قابلیت مشخص کردن مرجع کسر کارمزد نیز برای پذیرنده وجود دارد. یعنی پذیرنده می‌تواند باتوجه به شرایط خود، تعیین کند که کارمزد تراکنش‌ها از طرف مشتری پرداخت شود یا از سمت خودش(پذیرنده).

دوره‌های تسویه حساب درگاه پرداخت رایان پی

تسویه روزانه و اتوماتیک یکی از ویژگی‌های درگاه پرداخت رایان پی است. تسویه روزانه‌ی روز قبل، هر روز قبل از ساعت 16 توسط رایان پی انجام می‌شود. به‌طور مثال، در روز دوشنبه، پرداخت‌های روز یکشنبه تسویه شده و مبلغ به حساب شما واریز می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید موارد ذیل را چک کنید.

  • مجموع فروش از ساعت 00 تا 24 : همه ایام هفته
  • روز تسویه : روز بعد
  • تسویه توسط رایان پی:محاسبه اتوماتیک ساعت 00
  • واریزی توسط شبکه بانکی: ساعت 16 روز بعد

نحوه ثبت نام و مدارک مورد نیاز دریافت درگاه پرداخت از رایان پی

طبق قوانین جدید بانک مرکزی، کلیه متقاضیان دریافت درگاه پرداخت، باید دارای اینماد و کدرهگیری مالیاتی باشند.
بعد از دریافت کد رهگیری مالیاتی و اینماد می‌توانید از مراحل زیر برای دریافت درگاه اقدام نمایید:

· ثبت نام اولیه (این مرحله شامل ارسال درخواست و پرکردن فرم ثبت‌نام و درخواست است)
· احراز هویت (این مرحله شامل بارگذاری و اسکن مدارک هویتی است)
· ثبت درگاه
· نصب و فعالسازی درگاه
پس از انجام مراحل فوق، در کمتر از 2 ساعت کاری، درگاه پرداخت شما آماده استفاده است.

سایر موارد مورد نیاز نیز شامل:
· داشتن حساب بانکی در یکی از بانک‌های عضو شبکه شتاب
· مدارک هویتی درخواستی برای احراز هویت مانند کارت ملی

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی ایران

با توجه به امکانات و خدمات رایان پی، میتوان به عنوان یک درگاه پرداخت مطمین از آن استفاده نمود. البته همانطور که گفته شد، این درگاه پرداخت همچنین دارای معایبی است که در برخی از درگاه‌های پرداخت دیگر وجود ندارد.
برای مثال با توجه به زمان تسویه حساب این درگاه، اگر نیاز به دریافت هرچه سریع‌تر مبلغ محصولات فروخته شده خود دارید، می‌توانید از خدمات درگاه پرداخت زرین‌پال استفاده کرده و وجوه تراکنش‌های خود را حتی به صورت آنی در حساب بانکی خود دریافت کنید. همچنین کارمزد استفاده از درگاه پرداخت زرین پال ۱٪ تا سقف ۳۰۰۰ تومان است که این مبلغ برای لینک پرداخت تا مبلغ ۲۰۰ تومان به ازای هر تراکنش کاهش چشم گیری می‌یابد.
همینطور اگر از جمله افرادی هستید که برای کنترل امور کسب و کار از تلفن همراه استفاده می‌کنید به کمک اپلیکیشن اختصاصی «زرین‌پال من» می‌توانید کلیه امور مالی خود را مدیریت کنید.
در نهایت می‌توان گفت خدمات اولیه درگاه‌های‌ پرداخت شبیه به هم بوده ‌و‌نقطه تفاوت آنها در خدمات منحصر به فردی است که به پذیرندگان ارائه می‌دهند. خدماتی مانند پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته، سرویس تسویه آنی، امکان واریز مستقیم وجه از پنل کاربری، قابلیت استرداد وجه و افزوده شدن مداوم سرویس‌های پرداخت از جمله نکات قابل توجهی است که در مورد درگاه پرداخت زرین‌پال به چشم می‌خورد و در کنار ۱۳ سال سابقه فعالیت مستمر، این شرکت را به معتبرترین و پرکارترین درگاه پرداخت ایران تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.