درگاه پرداخت بانک آینده

دریافت درگاه پرداخت بانک آینده
دریافت درگاه پرداخت بانک آینده

حالا دیگر چند سالی است که به واسطه ایجاد درگاه‌های پرداخت و فناوری‌های مدرن دیگر، خرید اینترنتی کاری ساده است و پول پرداخت کردن برای این خریدها، چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد. در سیستم بانکی ایران تعداد زیادی درگاه وجود دارد که هرکدامشان به صاحبان و کاربران خود، امکانات مختلفی ارائه می‌دهند. یکی از جایگزین‌های کاربردی دستگاه کارتخوان که بسیاری از کسب‌وکارها در حال استفاده از آن هستند، درگاه پرداخت بانک آینده است. این درگاه بستری ایمن و استاندارد دارد که خیال کاربران را از کارهایی مثل خرید اینترنتی، پرداخت قبض و تسهیلات و… راحت می‌کند. در این مطلب درگاه بانک آینده و خدمات مختلف آن را از نزدیک بررسی می‌کنیم.

دریافت درگاه پرداخت بانک آینده

درگاه پرداخت بانک آینده چیست؟

درگاه پرداخت یکی از فناوری‌های مدرن بانکداری است که بین کاربر (خریدار) و پذیرنده (فروشنده) یک بستر برقرار می‌کند. در این بستر امن، خریدار می‌تواند با وارد کردن چند مورد از اطلاعات کارت بانکی‎اش در محیطی امن، خریدش را سریع‌تر انجام بدهد. یکی از ارائه‌دهندگان این درگاه‌ها، بانک آینده است.

بانک آینده یکی از بانک‌های خصوصی شناخته‌شده در کشور ماست که خدمات اینترنتی آسان و کاربردی دارد. شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا (که وابسته به همین بانک است)، کار طراحی و ارائه درگاه آن را به عهده گرفته است. نیروهای متخصص و زیرساخت‌‏های قدرتمند این شرکت، امنیت کاربران را تضمین کرده‌اند. برای استفاده از این درگاه، کافی است یک کارت عضو شتاب داشته باشید (که این روزها همه دارند) تا در نهایت امنیت بتوانید خریدتان را انجام بدهید. البته که برای گرفتن درگاه (برای سازمان یا کسب‌وکارتان) نیاز به داشتن وب سایت و تعدادی مدارک دیگر دارید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

امکانات و خدمات درگاه بانک آینده

با استفاده از درگاه بانک آینده برای کسب‌وکار یا سازمان خود، می‌توانید روی این امکانات حساب کنید:

  • سوییچینگ هوشمند: ارتباط فردا در درگاهی که برای بانک آینده طراحی کرده، از چند سوییچ مختلف استفاده کرده و به صورت هوشمند بین آن‌ها در رفت و آمد است. وقتی یک درگاه فعال می‎شود، سوییچ دارای کمترین میزان خطا در وب‎سایت پذیرنده فعال خواهد شد.
  • سازگار با انواع زبان‌های برنامه‌نویسی: این درگاه انواع زبان‎های تحت وب را پشتیبانی می‌کند، و نمونه کد و پلاگین‌‍های متنوعی آماده دارد که بتوانید برای سایتتان استفاده کنید. همچنین این درگاه با صفحات موبایل، تبلت و PC سازگار است.
  • قابلیت تسهیم وجوه: با توجه به سیاست‌های سازمان و به صورت کاستومایز، می‌توانید چند حساب مختلف را به درگاه وصل کنید تا وجوه دریافتی‌تان بین همه ذی‌نفعان تسهیم شود. می‎‌توانید برای هر حساب، یک درصد متفاوت تعریف کنید.
  • گزارش‌های کاربردی: شما به عنوان دارنده درگاه پرداخت، می‌توانید به صورت لحظه‌ای از تراکنش‎ها گزارش بگیرید، اطلاعات کامل آن‌ها را ببینید و با فیلترهای مختلف، برای کسب‌وکارتان روندهای مالی را بررسی کنید. این گزارش‌گیری می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در برنامه‌ریزی‌های آینده سازمان شما داشته باشد.

آیا درگاه پرداخت بانک آینده معتبر و امن است؟

درگاه پرداخت آینده یکی از درگاه‌های امن برای کاربران و دارندگان کسب‌وکارهای اینترنتی محسوب می‌شود. شرکت تجارت الکترونیک فردا، دارای مجوز بانک مرکزی و شاپرک است و در فهرست پرداخت‌یارهای مجاز این سازمان هم می‌توانید اسمش را ببینید. این تاییدیه به معنای آن است که تمام اطلاعات پرداخت شما به صورت رمزگذاری‌شده و کاملا محرمانه بین بانک و درگاه رد و بدل می‌شوند و امکان فیشینگ و دزدی اطلاعات به هیچ عنوان وجود ندارد. نباید فراموش کرد که این شرکت، تنها به متقاضیانی درگاه را ارائه می‌دهد که مدارک لازم (وب سایت رسمی، اینماد و…) را داشته باشند و توسط نرم‌افزارهای امنیتی، کاملا ایمن شده باشند.

همچنین در هفت روز هفته، کارشناسان و پشتیبانان این بانک پاسخگو و آماده حل کردن مشکلات پرداخت هستند. اگر پرداختتان دچار مشکل یا پول از حسابتان برداشته شده است، کافی است با امداد مشتریان تماس بگیرید.

مزایا و معایب درگاه پرداخت اینترنتی بانک آینده

یکی از مزایای مهم بانک آینده (به عنوان ارائه‌دهنده درگاه) در دسترس بودن همیشگی آن است. امداد مشتریان این بانک و ارتباط فردا، همه روزهای هفته پاسخگو هستند تا مشکلات پذیرندگان و کاربران را به سریع‌ترین شکل ممکن حل کنند. همچنین سرعت دریافت درگاه از این سیستم بالاست و اگر برای راه‌اندازی سایت خودتان عجله دارید، می‌توانید روی آن حساب کنید.

شاید بتوانیم تنها چالش این درگاه را برای افراد صاحب کسب‌وکار، زیاد بودن تعداد مدارک مورد نیاز بدانیم. البته اگر مدت زمان زیادی از ثبت شدن کارتان گذشته، احتمالا همه این‌ها را دارید. مواردی مانند اینماد، سند مالکیت یا اجاره‌نامه، رسمی بودن وب سایت و…

کارمزد درگاه بانک آینده

درصد کارمزد تراکنش‎ها در بانک آینده، بر اساس قوانین بانک مرکزی کشورمان و البته توافق با پذیرنده تعیین می‎شود. اگر کسب‌وکاری دارید که تعداد تراکنش‌های آن مشخص و ثبت‌شده است، این گزینه می‎تواند سود زیادی برایتان به همراه داشته باشد.

دوره های تسویه حساب درگاه پرداخت بانک آینده

تسویه حساب وجوه تراکنش‎ها در درگاه پرداخت بانک آینده، بر اساس دوره‌های شاپرک انجام می‎شود. طبق اعلام خود این نهاد، تسویه‎های درگاه پرداخت در روز قبل، به صورت پایا و طی روز بعد انجام خواهد شد.

  • سیکل ۱: از ساعت ۱۸:۱۰ تا ۳:۱۰ بامداد، تسویه در ۳:۴۵ بامداد
  • سیکل ۲: از ساعت ۳:۱۰ بامداد تا ۱۰:۱۰ صبح، تسویه در ۱۰:۴۵ صبح
  • سیکل ۳: از ساعت ۱۰:۱۰ تا ۱۳:۱۰ ظهر، تسویه در ۱۳:۴۵
  • سیکل ۴: از ساعت ۱۳:۱۰ تا ۱۸:۱۰ تسویه در 18:45

نحوه ثبت نام و مدارک مورد نیاز  برای دریافت درگاه پرداخت بانک آینده

برای دریافت این درگاه پرداخت، باید این موارد را داشته باشید:

  • یک وب سایت رسمی و فعال: این وب‎سایت حتما باید نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد هم داشته باشد. اگر هنوز این نماد را نگرفته‎اید، از طریق سایت آن (enamad.ir) اقدام کنید.
  • مدارک هویتی برای اشخاص حقیقی: تصویر رنگی (اسکن) قرارداد پذیرندگان، اسکن صفحه اول دفترچه حساب بانکی آینده (به نام شخص صاحب کسب‌وکار)، کپی رنگی برابر اصل شده کارت ملی و شناسنامه، کپی رنگی برابر اصل شده اجاره‎نامه یا سند به نام صاحب کسب‎وکار)
  • مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی: اسکن فرم تکمیل شده قرارداد پذیرندگان، اسکن صفحه اول دفترچه حساب بانکی به نام شرکت یا موسسه (در بانک آینده)، اسکن رنگی برابر اصل شده کارت ملی و شناسنامه صاحبان امضا، اسکن رنگی برابر اصل شده اساس‎نامه، روزنامه رسمی، آگهی تاسیس و آخرین آگهی تغییرات شرکت

برای شروع ثبت نام در این درگاه، به صفحه آن در وب سایت بانک آینده (https://ba24.ir/co-banking/payment-gateway) بروید و در پایین صفحه، فرم را با اطلاعات مورد نیاز پر کنید. بعد از پر کردن این فرم به صفحه‎‌های بعدی هدایت می‎شوید که باید در آن‌ها اطلاعات کسب‌وکار را وارد کرده و هویتتان را احراز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.