معرفی انواع پست در اینستاگرام در سال 2023

انواع پست در اینستاگرام
انواع پست در اینستاگرام

اگر شما با انواع پست در اینستاگرام آشنا باشید، می‌توانید از آن‌ها بر اساس شرایط کاری خود استفاده و نظر مخاطبین را جلب کنید تا در نهایت کسب‌‌وکار شما توسط کاربران اینستاگرام دیده شود.

انواع پست های اینستاگرامی

امروزه به دلیل پاندمی کرونا بسیاری از کسب و کارها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام با دریافت درگاه پرداخت اینترنتی به فعالیت و فروش خود ادامه می دهند که درگاه پرداخت زرین پال را می توان به عنوان بهترین درگاه پرداخت اینترنتی نام برد. پس از ساخت اکانت اینستاگرام، نوبت به انتشار پست و محتوایی که مدنظر دارید، می‌رسد که نوع پست گذاری برای کسب و کارها بسیار مهم و حیاتی است. این شبکه اجتماعی، به شما اجازه می‌دهد که محتواهایی چون عکس، ویدیو و استوری را در صفحه خود بارگذاری کنید و با استفاده از آن‌ها به هدف خود که موفقیت در زمینه کسب‌وکار است، برسید. حال اگر شما با انواع پست های اینستاگرامی آشنا باشید، می‌توانید بهترین انتخاب‌ها را انجام دهید.

انتشار عکس در پست اینستاگرام

عکس، متداول‌ترین نوع پست در اینستاگرام است. برای انتشار پست‌های تصویری، باید از محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، عکس‌های باکیفیت و متنوعی بگیرید. این کار باعث می‌شود که افراد بیشتری صفحه شما را دنبال کنند، زیرا شما محصولات بیشتری را مطابق با سلیقه‌های گوناگون آماده کرده‌اید.

این نکته را در نظر بگیرید که کاربران، به دنبال عکس‌های زیبا، جدید و خلاقانه هستند. از همین رو توصیه می‌شود که عکس‌های جدید و متنوعی را از محصولات برند خود به نمایش بگذارید و فرهنگ مخصوص به خود را بسازید. البته از انتشار بیش از حد عکس محصولاتتان نیز خودداری کنید. توصیه‌ای که ما برای شما داریم، انتشار عکس‌های مربوط به برندتان است. در واقع شما باید هر از گاهی میان عکس‌های محصولات، از برند و کاربرد آن‌ها نیز عکس بگذارید تا کاربران بیشتری فعالیت شما را دنبال کنند.

همچنین در زمان انتشار عکس، به مرتبط بودن آن به فعالیتتان نیز توجه کنید. برای مثال اگر عکس‌های عاشقانه را در صفحه کاری خود قرار دهید، باعث تعجب است و می‌تواند آثار منفی برای کسب‌وکار شما به همراه داشته باشد. به همین دلیل در ادامه شما را با چند مدل عکس که می‌توانید در صفحه کاری خود قرار دهید، آشنا می‌کنیم.

به نمایش گذاشتن عکس‌های پشت‌صحنه

انتشار عکس‌های پشت‌صحنه از کسب‌وکار، یکی از محبوب‌ترین انواع پست در اینستاگرام به شمار می‌آید. شما می‌توانید از کارمندهایی که دارید یا روند تهیه و بسته‌بندی محصولات، عکس‌هایی آماده و منتشر کنید. البته در زمان گرفتن عکس‌ها، به این نکته توجه داشته باشید که شرایط، مصنوعی و صحنه‌سازی شده به نظر نرسد.

برای مثال گاهی اوقات می‌توانید از اتفاقات جالب یا خنده‌دار، پستی تهیه کنید و آن را به اشتراک بگذارید. دقت داشته باشید که این کار به دنبال کننده‌های صفحه شما نشان می‌دهد که شما برای کسب‌وکار خود ارزش قائل هستید و محیط شادی را آماده کرده‌اید تا بهترین خدمات و محصولات را به مشتری ارائه دهید.

ساخت پست جذاب اینستاگرام

بیشتر بخوانید: بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی

عکس‌های مناسبتی

از دیگر انواع پست ‌های اینستاگرامی، می‌توان به عکس‌های مناسبتی اشاره کرد. بدون شک در طول فعالیت شما در اینستاگرام، مناسب‌هایی چون ولادت و شهادت پیش می‌آید که می‌توانید بر اساس آن، عکس زیبا و باکیفیتی انتشار دهید. تنها این نکته را در نظر بگیرید که در انتشار پست‌ها، زیاده‌روی نکنید، زیرا با این کار، صفحه اینستاگرام شما حالت تقویم پیدا می‌کند و از موضوع اصلی خارج می‌شود که این موضوع خیلی با سلیقه کاربران همخوانی ندارد.

عکس‌های چالش‌برانگیز

همان‌طور که می‌دانید، برخی از موضوع‌ها چالش‌برانگیز هستند و می‌توانند بحث ایجاد کنند. حال اگر شما چنین محتوایی در صفحه خود قرار دهید، در قسمت کامنت‌ها، تعامل بالایی صورت می‌گیرد که این موضوع می‌تواند به نفع کسب‌وکار شما باشد، زیرا ممکن است برخی از افراد برای اولین بار با چنین پستی برخورد کنند و مشتاق به دنبال کردن صفحه شما شوند.

پست‌هایی با مضمون آموزشی

پست‌ آموزشی از انواع پست های اینستاگرامی است که می‌تواند مخاطبین بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد. شما می‌توانید در محتوای خود، به توضیح چگونگی استفاده از محصول یا خدماتتان بپردازید. دقت داشته باشید که گاهی اوقات، پست‌های آموزشی باعث جذب مخاطبین می‌شوند، بنابراین هر از گاهی در صفحه کاری خود، پست‌هایی با مضمون آموزشی قرار دهید.

پست‌های امیدوارکننده و انگیزشی

پست‌های انگیزشی، از انواع پست های اینستاگرامی هستند که نسبت به دیگر انواع پست در اینستاگرام، تعداد بازدید بیشتری دارند. شما می‌توانید برای آماده کردن چنین محتوایی، از یک عکس با متن انگیزشی استفاده کنید. توجه داشته باشید که چنین محتوایی، باید تا حد امکان به زمینه فعالیت شما مربوط باشد. برای مثال سعی کنید پستی آماده کنید که در آن به ارزش و اهمیت برند شما اشاره می‌شود.

چنین محتوایی، علاوه بر آنکه باعث بالا رفتن ارزش برند شما می‌شود، دلگرمی و ترغیب مخاطبان را نیز به همراه دارد. امروزه برنامه‌های گوناگونی در اختیار شما قرار دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها انواع پست های اینستاگرامی را در بهترین کیفیت آماده و منتشر کنید.

رضایت مخاطبین

یکی از انواع پست های اینستاگرامی که توصیه می‌شود هر چند وقت یک‌بار آن را در صفحه خود قرار دهید، پست‌های مربوط به رضایت مخاطبین است. بودن چنین عکس‌هایی در صفحه اینستاگرام، باعث می‌شود که اعتماد دیگر مخاطبین به کسب‌وکار شما جلب شود. به همین دلیل از مشتریان خود درخواست کنید تا عکس‌هایی از محصولات شما را که خریداری کرده‌اند برای شما ارسال و رضایت خود را اعلام کنند. سپس عکس‌های ارسالی را به اشتراک با دیگر مخاطبین بگذارید.

ایده برای پست اینستاگرام

پست‌های مسابقه‌ای

شاید تابه‌حال با پست‌های مسابقه‌ای که جدیدا به یکی از پراستفاده‌ترین انواع پست های اینستاگرامی تبدیل شده‌اند، برخورد کرده باشید. این مدل از پست‌ها، دنبال کننده‌های شما را به تعامل بیشتر تشویق می‌کنند و می‌توانند مخاطبین بیشتری را برای شما به همراه آورند. از همین رو توصیه می‌شود در مناسبت‌های خاص، مسابقه‌ای ترتیب دهید و از مخاطبان خود بخواهید که در مسابقه شرکت کنند. توجه داشته باشید که جایزه‌ای نیز در نظر بگیرید تا انگیزه شرکت در مسابقه، بیشتر شود.

توصیه ما به شما این است که هدیه موردنظر را از بین محصولات خود انتخاب کنید و به برنده هدیه دهید. این کار باعث می‌شود که میزان آشنایی مخاطبان با زمینه فعالیت شما بیشتر شود و در ادامه خریدهای متنوعی نیز انجام دهند.

استفاده از پست‌های ارسال شده توسط دنبال کنندگان

یکی از کارهای جالب و خلاقانه که شما می‌توانید انجام دهید، استفاده و انتشار محتواهایی است که دنبال کنندگان برای شما ارسال می‌کنند. این مدل از انواع پست ‌های اینستاگرامی که این روزها بسیار ترند شده‌اند، می‌توانند تاثیرات مثبتی برای کسب‌وکار شما به همراه داشته باشند. برای مثال شما می‌توانید نسبت به حوزه و برند فعالیتتان، هشتگی انتخاب کنید و از دنبال کننده‌های خود بخواهید، محتوایی متناسب آماده کنند و با این هشتگ به انتشار بگذارند. سپس شما باید از میان محتواهایی که منتشر شده‌اند، بهترین را در صفحه خود به اشتراک بگذارید.

پست‌های بیزینسی

بدون شک هر کسب‌وکاری در طی فعالیت خود، از پست‌های بیزینسی استفاده می‌کند تا از طریق آن محصول و خدماتی که دارد را به دیگران ارائه دهد. حال یکی از کارهایی که شما به‌عنوان صاحب بیزینس، می‌توانید انجام دهید، قرار دادن لینک‌ پرداخت در صفحه است. شما با داشتن درگاه پرداخت، می‌توانید مدیریت بهتری بر فروش محصولات انجام دهید. از همین رو ما به شما دریافت درگاه پرداخت زرین پال را پیشنهاد می‌دهیم. این مجموعه با در نظر گرفتن تمام مسائل وابسته به فعالیت شما، یک درگاه پرداخت آنلاین در اختیارتان قرار می‌دهد که شما می‌توانید آن را در بیو اینستاگرام یا استوری‌های خود قرار دهید تا روند مدیریت برایتان آسان شود.

بیشتر بخوانید:بهترین ابعاد و سایز استوری و پست در اینستاگرام

محتوایی با مضمون نظرسنجی

قابلیت استوری گذاشتن در اینستاگرام، یکی از روش‌های خلاقانه برای انتشار محتوا به شمار می‌آید که می‌توانید از طریق آن انواع پست های اینستاگرامی را انتشار دهید. در بخش استوری، قابلیت‌های گوناگونی وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن‌ها، عکس و فیلم را با تاثیرگذاری بیشتر منتشر کنید. برای مثال یکی از قابلیت‌هایی که بسیار کاربرد دارد، قابلیت نظرسنجی است. شما می‌توانید از طریق این ویژگی، از نظر دنبال کننده‌های خود مطلع شوید. این موضوع در آینده به شما کمک می‌کند که بتوانید محصولاتی متناسب با سلیقه اکثر افراد ارائه دهید.

معرفی یک ترفند

همان‌طور که می‌بینید، انواع پست در اینستاگرام بسیار زیاد است و امروزه همه کاربران در حال استفاده از چنین محتواهایی هستند. به همین دلیل اگر شما بتوانید محتوایی خاص فراهم و منتشر کنید، بیشتر دیده می‌شوید. برای مثال هر از گاهی در رابطه با یک موضوع، ترفند و راهکاری ارائه دهید. این مدل از پست، علاوه بر آنکه می‌تواند نظر مخاطب را جلب کند، میزان اشتراک‌گذاری بالایی نیز دارد که این موضوع به افزایش تعداد فالوورهای شما منجر می‌شود.

در پست‌های خود سوال مطرح کنید

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که برای اینستاگرام در نظر گرفته شده، مطرح کردن سوال است. برای مثال شما می‌توانید عکسی را در قسمت استوری قرار دهید و یک باکس سوال نیز بر روی عکس بگذارید. سپس از فالوورهای خود بخواهید تا اگر سوالی دارند، از شما بپرسند یا حتی می‌توانید آن‌ها را تشویق به صحبت کردن درباره یک خاطره یا موضوع کنید. دقت داشته باشید که استفاده از انواع پست های اینستاگرامی باعث می‌شود پیج شما بیش از همیشه دیده شود و مسلما این موضوع در میزان فروش و موفقیت شما تاثیرگذار است.

تجزیه‌وتحلیل پست‌ها را فراموش نکنید

بدون شک استفاده از انواع پست در اینستاگرام، تاثیرات مثبتی به همراه دارد، ولی شما باید حتما تجزیه‌وتحلیل پست‌ها را نیز انجام دهید تا متوجه شوید که کدام نوع از پست‌ها بیشتر موردتوجه قرار گرفته‌اند تا در ادامه بیشتر از آن‌ مدل استفاده کنید. از همین رو شما باید بخش اینسایت (Insight) که به شما اطلاعات دقیقی می‌دهد را بررسی کنید.

علاوه بر اینسایت، می‌توانید قسمت‌های دیگری چون اینتراکشن‌ها (Interactions)، فعالیت‌ها (Activity) و بازدید حساب کاربری (Profile Visit) را نیز چک کنید. در تمام این قسمت‌ها میزان تعامل و اتفاقاتی که در صفحه افتاده است، قابل‌مشاهده خواهد بود. در نتیجه هر چند وقت یک‌بار تمام این قسمت‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید تا به اطلاعات لازم درباره انواع پست های اینستاگرامی برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.