روش های اعتماد سازی در اینستاگرام در سال 2023

روش های اعتماد سازی در اینستاگرام
روش های اعتماد سازی در اینستاگرام

از نتایج اعتماد سازی در اینستاگرام می توان به جذب مشتری، افزایش فالوور و افزایش فروش در اینستاگرام اشاره کرد که در این مقاله به تفصیل پیرامون روش های اعتمادسازی میپردازیم

همه ما می‌دانیم که هرچقدر کاربران به فروشگاه شما در اینستاگرام بیشتر اعتماد داشته باشند، فروش شما بیشتر خواهد شد. اما اعتمادسازی در اینستاگرام یک روزه به دست نمی‌آید! و شما باید دائما در حال تلاش برای جلب اعتماد کاربران‌ تان باشید.

اما خبر خوب این است که به محض آنکه بتوانید اعتماد کاربران را جلب کنید، آن ها تبدیل به مشتریان وفادار شما می شوند و حتی با معرفی شما به دیگران از کسب و کارتان حمایت می کنند. بنابراین، در کنار سایر آموزش های زرین پال در زمینه کسب و کارهای اینستاگرامی، در این مقاله درباره جدیدترین روش های ساده و موثر اعتماد سازی در اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ صحبت می کنیم تا بتوانید با کمترین هزینه، بیشترین درآمد را از کسب و کارتان کسب کنید.

روش های اعتماد سازی در اینستاگرام

روش جذب مشتری در اینستاگرام

محتوای با کیفیت و موثر تولید کنید

بدون شک اولین قدم برای حضور در اینستاگرام تولید محتواست. اما چه محتوایی؟ اگر به دنبال این هستید که صرفا محتوایی منتشر کنید، باید بدانید که این راه، راه موفقیت کسب و کار شما نخواهد بود. برای اعتماد سازی در اینستاگرام باید محتوای موثر و با کیفیت تولید کنید. محتوای با کیفیت باید از نظر بصری خیره کننده و مطلوب باشد و پیام درستی را هم به کاربران شما منتقل کند.

بنابراین در درجه اول باید تصاویر و محتوای شما کیفیت تصویری قابل قبولی داشته باشد. به خاطر داشته باشید باید میان محتوا، مخاطبان و محصول شما تناسب وجود داشته باشد. برای مثال اگر شما تولید کننده لباس‌های خانگی هستید، زیاد غرق تصاویر و افکت‌هایی غیرواقعی نشوید. زیرا مخاطبان شما باید بتوانند با تصاویر محصول شما ارتباط واقعی برقرار کنند و در ادامه به حرفی که شما می‌ زنید اعتماد کنند.

برای تولید چنین محتوایی  همیشه این سوال را از خود بپرسید : یا این محتوا واقعا نیازها و خواسته مخاطبان شما را برطرف می کند؟

برای اینکه مخاطبان و میزان علاقه مندی آنها به پست های خود را بسنجید می توانید از قسمت “تحلیل مخاطب” اینستاگرام استفاده کنید.  برای این کار کافی است ابتدا صفحه اینستاگرام خود را به حالت business تغییر دهید و بعد رو در قسمت insight اطلاعات کاربران و صفحه خود را مشاهده کنید. این قسمت اطلاعات زیادی به شما نشان می دهد. پیشنهاد ما این است که مدتی وقت بگذارید تا تمام چیزهایی که این قسمت در اختیار شما قرار می دهد را کشف کنید. با این اطلاعات می توانید دقیقا همان محتوایی را منتشر کنید که کاربران شما می خواهند و این، اولین گام برای اعتمادسازی در اینستاگرام است.

نظرات کاربران را منتشر کنید

شما ادعا دارید که کسب و کار شما قابل اعتماد است، پس باید آن را ثابت کنید. چطور؟ نشان دهید که دیگران چه نظری راجع به کالا یا خدمت شما داشته اند. انتشار نظرات کاربران یکی از موثرترین راه ها برای اعتمادسازی در اینستاگرام است. پیام‌های تشکر آمیز مشتریان بعد از خرید را در صفحه اجتماعی خود منتشر کنید و یک جریان محتوایی خاص مانند یک سری استوری، پست‌های مشخص و غیره برای آن در نظر بگیرید. همین طور اگر آن ها تصویری محصولی که دریافت کرده اند و یا در حال استفاده هستند را برای شما ارسال کنند، فرصت استثنایی برای شما به وجود می آید تا با انتشار آن ادعای خود را ثابت کنید.

اگر تصویری از این پیام ها و یا محتوای تولید شده توسط کاربران تان ندارید، از آن ها مودبانه بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند. حتی می توانید برای این کار یک مسابقه کوچک اینستاگرامی طراحی کنید و هشتگ مخصوص به خود را هم داشته باشید.

از انتشار نظرات منفی نترسید

نکته مهمی که درباره  انتشارات نظرات وجود دارد، این است که اگر کاربری نظر منفی درباره خدمات یا محصول شما داشت از انتشار آن نترسید. نادیده گرفتن نظرات منفی باعث می شود حتی اعتمادی که قبلا به دست آورده بودید را به سادگی از دست بدهید. ممکن است کاربران شما تصور می کنند که شما به نظرات و بازخوردهای منفی آنها توجهی ندارید و فقط به فکر درآمد خود هستید.

یادتان باشد، اعتماد مانند استخری ست که پر شدن آن زمان می‌برد ولی می تواند ناگهان تخلیه شود!

بنابراین، بازخوردها و کامنت های منفی را در صفحه خود نگه دارید و به آن ها بگویید که تمام تلاش خود را برای رفع مشکل انجام خواهید داد. البته تنها یک استثنا برای این قانون وجود دارد. اگر کامنت یا نظری توهین آمیز است یا در آن هااز کلمات فحش و غیره استفاده شده است، در سریع ترین زمان آن را حذف کنید.

بیشتر بخوانید:6 ایده پربازده کسب درآمد از اینستاگرام

 همواره پاسخگو و در دسترس باشید

بسیاری از کسب و کارها به کاربران خود سریع پاسخ می دهند، اما تنها قبل از خرید. بدون شک شما باید به سرعت پرسش های کاربران را پاسخ دهید و با صبر و حوصله آن ها را برای یک خرید درست راهنمایی کنید. اما وظیفه شما تنها به این قسمت محدود نمی شود. خدمت رسانی و پاسخ دهی به مشتریان خود را بعد از خرید هم به خوبی حفظ کنید. شاید در محصولی که برای مشتری ارسال کرده اید مشکلی وجود داشته باشد و یا مشتری شما برای نحوه استفاده از آن سوالی داشته باشد. پاسخگویی مناسب شما در این مرحله، موجب می شود تا مشتریان خرید خود را از شما تکرار کنند و در گام بعدی خرید از کسب  کار شما را به دوستان و یا اطرافیان خود توصیه کنند.

ترفند فروش در اینستاگرام

پشت صحنه کسب و کار خود را نشان دهید

وقتی مشتریان دقیقا بدانند از چه کسانی خرید می کنند، می توانند به آنها اعتماد کنند. بنابراین با اشتیاق پشت صحنه کارها و فعالیت های خود را با آنها به اشتراک بگذارید. هر چه بیشتر فضای شخصی خود را نشان دهید، ارتباط عمیق تری با کاربران ایجاد می کنید و آن ها به شما بیشتر اعتماد می کنند. برای این کار هیچ چیز بهتر از ویدیو نیست!

برای آغاز اعتماد سازی در اینستاگرام از ویدیوهای کوتاه شروع کنید. برای مثال می توانید از محصولات خود فیلم تهیه کنید و نحوه استفاده از آن را توضیح دهید. مثال تولیدی لباس خانگی را به خاطر دارید؟ اینجا می توانید از کارگاه خود و مرحله تدارکات فیلم های مختلفی تهیه کنید. ویدیویی که بیشترین اعتماد را در کاربران شما به وجود می آورد، نحوه آماده سازی سفارش ها و ارسال آن هاست. همیشه سعی کنید روند ارسال محصولات خریداری شده را به نحوی به کاربران تان نشان دهید تا آن ها با خیالی آسوده بدانند که در صورت سفارش، محصولات آن ها نیز به همین روال برای آنها ارسال می شود.

پخش ویدیو زنده (لایو) را فراموش نکنید

وقتی صحبت از اعتماد است، شما باید از خودتان بیشتر بگویید. به مشتریان تان حق بدهید که اعتماد به کسی که او را از نزدیک ندیده اند و تنها از پشت صفحه گوشی او را می بینند کار ساده ای نیست.

در الگوریتم های جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۲، ویدیو زنده (لایو) تاثیر بسیار بزرگی در اعتماد سازی در اینستاگرام دارد. لایو نه تنها تعامل صفحه شما را افزایش می دهد، بلکه به فروش شما هم کمک زیادی می کند. مخصوصا اگر کسب و کار شما کوچک باشد این گزینه برای شما بسیار کاربردی است، زیرا کاربران بیشتر به چهره یک “انسان ” اعتماد می کنند تا یک نام از کسب و کار کوچکی که تاکنون اسم آن را نشنیده اند. بنابراین اگر بتوانید تصویر از چهره یک فرد قابل اطمینان و موجه در پشت دوربین لایو و یا برخی پست ها داشته باشید، با ایجاد یک ارتباط انسانی، اعتماد بیشتری از کاربران را به سمت خود جلب می کنید.

سعی کنید لایو ها را به تقویم محتوایی خود اضافه کنید. برای مثال شما می توانید برای پاسخ به سوالات متداول کاربران، یک برنامه لایو کوتاه داشته باشید. مثلا جمعه آخر هر هفته را به این کار اختصاص دهید. این مورد را حتی می توانید با موارد قبلی که به آن اشاره کردیم ترکیب کنید. در مثال کارگاه لباس، می توانید از روزی که به بازار می روید لایو تهیه کنید. تنوع پارچه ها را نشان دهید. از مراحل خرید کردن و از بریده شدن پارچه ها محتوای زنده، هرچند کوتاه تهیه کنید.

ویدیو زنده (لایو) کمک می کند تا کابران تان بدانند پشت گوشی موبایل، یک کسب و کار واقعی در جریان است.

تکنیک های اینستاگرام

بیشتر بخوانید:9روش ساده برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام

بایو خوبی بنویسید

بیو صفحه اینستاگرام شما، اولین جایی است که احتمالا کاربران برای دریافت اطلاعات از شما آن را می خوانند و بررسی می کنند. بنابراین باید طوری باشد که کاربران بتوانند به راحتی شما را پیدا و البته دنبال کنند!

اولین کار برای داشتن بیو خوب این است که نام  کسب و کار خود را به صورت واضح با زبان فارسی بنویسید. در مرحله بعدی بسیار شفاف و روشن بنویسید چه خدمتی ارائه می دهید. در اینجا ابعاد کسب و کار اهمیت زیادی دارد. مثال کارگاه لباس را در نظر بگیرید. اگر فقط بنویسید “ما لباس تولید می کنیم” آیا کسی متوجه کسب  و کارتان می شود؟ در این قسمت بگویید که چه هستید، برای چه کسانی، چه چیزی تولید می کنید.

اگر کسب و کار کوچکی دارید، برای اعتماد سازی در اینستاگرام از ظرفیت های بیو صفحه بیشترین استفاده را ببرید.

برای مثال سعی کنید با استفاده از سایت سازهای رایگان، یک وب سایت رایگان بسازید و آدرس آن را در بیو بگذارید. اگر شرایط ساختن وب سایت را ندارید، نگران نباشید. شما می‌ توانید با قرار دادن آدرس اینترنتی لینک پرداخت، کاربران خود را تحت تاثیر قرار دهید. در ادامه بیشتر درباره لینک پرداخت صحبت می کنیم.

راه پرداخت مطمئن استفاده کنید

مهم ترین مرحله خرید، پرداخت است. شما باید در این مرحله محتاط تر و با دقت تر از هر قسمت دیگری عمل کنید. اگر کاربران شما در لحظه پرداخت، حس اعتماد نداشته باشند راحتی خرید خود را نهایی نمی کنند. روش های مختلفی برای پرداخت در اینستاگرام وجود دارد. انتقال وجه به روش کارت به کارت، پرداخت با لینک پرداخت و خرید از وب سایت سه راه اصلی پرداخت هستند. رایج ترین روش میان کسب و کارهای اینستاگرام، انتقال وجه به روش کارت به کارت است. اما استفاده از این روش اعتماد موجب اعتماد سازی نمی شود.  کاربران در این روش باید وجه را به حساب فردی که او را نمی شناسند انتقال دهند. انتقالی که هیچ راه بازگشت مبلغی برای آن ندارد. حالا حالتی را در نظر بگیرید که مشتریان برای پرداخت وارد یک درگاه پرداخت اینترنتی رسمی با نام کسب و کار شما شوند. به نظر شما در کدام حالت با اعتماد بیشتری پرداخت خود را نهایی می کنند؟

خبر خوش این است که برای داشتن درگاه پرداخت معتبر بانکی، الزامی به داشتن وب سایت ندارید. شما می توانید برای این کار تنها یک لینک پرداخت داشته باشید. لینک پرداخت، یک لینک ساده است که شما می توانید در بایو، استوری، دایرکت و غیره برای کاربران ارسال کنید و کاربران تنها با کلیک بر روی آن وارد درگاه بانکی کسب و کار شما شوند. قابلیت جالبی که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی از آن اطلاعی ندارند و استفاده از آن نه تنها موجب اعتمادی سازی در اینستاگرام می شود. بلکه موجب می شود تا نسبت به رقباتان برتری بزرگی داشته باشید. ساخت لینک پرداخت رایگان است و شما می توانید با استفاده از درگاه پرداخت زرین پال، حتی برای تک تک محصولات خود لینک پرداخت های مجزا بسازید و یک کسب و کار حرفه ای، هرچند کوچک داشته باشید.

به دنبال افزایش تعامل باشید نه تعداد فالوور!

بله درست است، برای افزایش فروش باید به دنبال افزایش فالوور نباشید. داشتن تعداد زیادی فالوور در حالی که از شما خرید نمی کنند چه سودی برای شما دارد؟ اگر شما بتوانید با استفاده از روش های ساده ای که گفتیم، اعتماد و ارتباط خوبی با کاربران خود بسازید، بدون شک فروش شما افزایش خواهد داشت.

تکرار کنید

راه موفقیت از مسیر تکرار می گذرد. تنها با تکرار است که شما متوجه می شوید واقعا کدام گزینه برای کسب و کار شما بهتر است. اگر یک راه را امتحان کردید و پاسخ نگرفتید، ناامید نشوید، ادامه دهید. همان طور که گفتیم اعتماد سازی در اینستاگرام ممکن است نیاز به هزینه زیادی نداشته باشد ولی، هیچ اعتمادی یک روزه ساخته نمی شود.

نتایج اعتماد سازی در اینستاگرام

جذب مشتری در اینستاگرام

هدف شما از فعالیت در اینستاگرام، جذب مشتری می‌باشد اما این مشتریان زمانی جذب کسب و کارتان می شوند که بتوانند به شما اعتماد کنند.آیا برای شما هم پیش آمده قصد رفتن به دو رستوران در کنار هم داشته باشید، وقتی با ازدحام جمعیت در یکی از رستوران‌ها مواجه می‌شوید، احتمالاً شما هم ناخواسته به سمت همان رستوران کشیده می‌شوید. شاید خیلی با خود اینگونه فکر می‌کنند که دلیل این همه شلوغی کیفیت غذای آن رستوران است. یعنی شما به اعتماد دیگران، اعتماد می‌کنید.بنابراین در اینستاگرام هم باید به دیگران ثابت کنید که مشتریان زیادی به شما اعتماد کرده‌اند. پس با اعتماد سازی مشتریان زیادی را به خود جلب می کنید.

افزایش فالوور در اینستاگرام

وقتی کاری کنید که فالوورها به شما اعتماد کنند، یعنی خیالشان از خدماتتان راحت شود، به راحتی خرید می‌کنند. بعد هم شما را به دوستانشان معرفی می‌کنند که موجب افزایش فالوور پیج کسب و کارتان و افزایش فروش نیز میشود.

افزایش فروش در اینستاگرام

فروش در اینستاگرام فعالیتی است که در سال‌های اخیر به شکل گسترده و جدی از سوی کسب‌وکارها دنبال شده است. برای افزایش فروش در اینستاگرام لازم است راهکارهای کلیدی و مهمی را به کار ببندیم تا در نهایت به نتیجه مطلوب و مورد نظرمان دست پیدا کنیم. اعتماد سازی فروشگاهمان یا کسب و کارمان در اینستاگرام یکی از راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام است که مشتریان بالقوه را به مشتریان همیشگی تبدیل می کند.

بنابراین روش هایی که در این مقاله مرور کردیم را پیاده سازی و  تکرار کنید اما خود را تنها به این موارد محدود نکنید. هیچ کس بهتر از شما کسب و کارتان را نمی شناسد. همیشه سعی کنید تا با استفاده از آموزش و تجزیه و تحلیل مداوم، از روش های جدیدتری برای پیشبرد اهداف کسب و کار خود استفاده کنید.

اگر سوالی در زمینه اعتماد سازی در اینستاگرام دارید، در قسمت نظرات مطرح کنید تا به آن ها پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.