ریلز اینستاگرام چیست؟ چگونه Reels را فعال کنیم؟

REELS اینستاگرام
REELS اینستاگرام

ریلز اینستاگرام یک قالب محتوایی است که به شما امکان می‌دهد ویدیوهای جذاب کوتاهی تولید کرده و به اشتراک بگذارید که برخلاف استوری‌های اینستاگرام پس از ۲۴ ساعت ناپدید نمی‌شوند. هرچند قابلیت ریلز اینستاگرام ابتدا به خاطر کپی‌ کردن از TikTok مورد انتقاد قرار گرفت، اما این قابلیت پاسخ‌ مثبتی از سوی اینفلوئنسرها، برندها و کاربران دریافت کرد. حتی بسیاری از برندهای بزرگ، Reels را پذیرفتند و در عین حال حضور خود را در TikTok افزایش دادند. برندهایی مانند Sephora، Walmart و Beardbrand در حال حاضر از Reels استفاده می کنند.

فعال سازی reels اینستاگرام

ریلز اینستاگرام یعنی چی؟

ریلز اینستاگرام ویدیوهایی هستند که می‌توانند تا ۶۰ ثانیه طول بکشند. مشابه TikTok، Reels مجموعه ای از ابزارهای ویرایش را ارائه می دهد که به کاربران اجازه می دهد فیلم های ویدیویی جذاب و سرگرم کننده ایجاد کنند. ریلزها می توانند شامل چندین کلیپ ویدیویی، فیلترها، کپشن ها، پس زمینه های تعاملی، تگ ها و موارد دیگر باشند. ریلز این روزها به شدت در Explore اینستاگرام هم محبوب شده است.

چگونه ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟

برای دسترسی به Reels، کافی است دوربین اینستاگرام را باز کنید و گزینه reels را انتخاب کنید.

چگونه یک reels اینستاگرام بسازیم؟

اینستاگرام دو گزینه برای ایجاد ریلز در اختیار شما قرار می دهد:

دکمه ضبط را فشار دهید و نگه دارید تا فیلم بگیرید.

فیلم ویدیویی را از دوربین گوشی خود آپلود کنید.

مراحل زیر را برای ایجاد اولین ریلز خود دنبال کنید:

مرحله ۱: به REELS در پایین صفحه بروید و روی آن ضربه بزنید.

مرحله ۲: از ابزارهایی برای ضبط خود استفاده کنید. روی Audio کلیک کنید تا صدا را از بخش موسیقی اینستاگرام انتخاب کرده و به ویدیوی خود اضافه کنید. شما حتی می توانید انتخاب کنید که فقط قسمت مورد علاقه خود را اضافه کنید.روی Speed کلیک کنید تا سرعت ویدیوی خود را تغییر دهید، سپس روی Effects کلیک کنید تا جلوه های ویژه اعمال شود و بعد روی تایمر کلیک کنید مدت زمان ویدیوتان را مشخص کنید.

مرحله ۳: وقتی آماده شدید، دکمه ضبط را بزنید و نگه دارید تا یک کلیپ ضبط شود.

در حین ضبط، می توانید روی دکمه ضبط ضربه بزنید تا یک کلیپ به پایان برسد و سپس دوباره روی آن ضربه بزنید تا یک کلیپ جدید شروع شود. سپس دکمه Align ظاهر می شود که به شما امکان می دهد قبل از ضبط بعدی اشیاء مربوط به کلیپ قبلی را در یک خط قرار دهید. این برای ایجاد تغییراتی یکپارچه برای لحظاتی مانند تغییر لباس، افزودن موسیقی جدید یا افزودن دوستان جدید به ریلز شما، مفید است.

مرحله ۴:پس از اتمام کار ضبط ریلز اینستاگرام، می توانید تگ ها، نقشه ها و متن را برای ویرایش ریلز خود، اضافه کنید

حذف ریلز اینستاگرام

همانطور که گفته شد ویدیوهای ریلز مانند استوری، پس از ۲۴ ساعت از بین نمی‌روند و در اکانت شما باقی می ‌مانند. حال اگر به هر دلیلی بخواهید ریلز خود را حذف کنید چه باید بکنید؟برای حذف ریلز، در صفحه پروفایلتان به کلید reels بروید و ویدیوی مورد نظرتان را انتخاب کنید، سپس روی سه ‌نقطه بالای صفحه کلیک کنید و گزینه Delete را انتخاب کنید. با کلیک بر روی این گزینه، reels انتخابی شما حذف می شود و دیگر برای فالوئرهایتان نمایش داده نمی شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ترفند افزایش لایک اینستاگرام

تفاوت استوری و ریلز اینستاگرام چیست؟

Reels اینستاگرام و استوری های اینستاگرام را با هم اشتباه نگیرید. اگرچه بسیار شبیه هم هستند، اما تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند، ازجمله:

تفاوت استوری و Reels اینستاگرام در چیست؟
  • استوری پس از ۲۴ ساعت از بین می رود مگر اینکه هایلایت شود، اما ریلز اینستاگرام، تا وقتی آن را حذف نکنید باقی می ماند.
  • از دیگر تفاوت ها این است که ریلز چندین ابزار ویرایش خلاقانه دارد، از جمله افکت های AR، امکان کنترل‌ سرعت و ادیت صد و نیز گزینه‌ای برای تراز کردن ویدیوهایی با چند کلیپ.
  • ویدیوهای ریلز به طور اتوماتیک در اکسپلور به اشتراک گذاشته می‌شود. همچنین می توانید آنها را به صورت پست هم منتشر کنید، مانند IGTV.
  • تفاوت دیگر این است که اگر ریلز را با صدای خود منتشر کنید، این صدا به اسم شما ثبت می شود و و سایر کاربران می‌توانند از آن برای ایجاد ریلزهای جدید استفاده کنند.

در مجموع، reels اینستاگرام امکانات بیشتری نسبت به استوری در اختیار کاربران قرار می دهد.

تفاوت ریلز و پست اینستاگرام

ریلز اینستاگرامپست اینستاگرام
نوع محتواویدئوی کوتاهتک تصاویر یا تصاویر و ویدئوهای اسلایدی
ابزارهای تعاملیاستیکر، تگ، دکمه های پیام و یادآوریتگ،دکمه های پیام و یادآوری
فاکتورهای الگوریتم داده های فعالیت کاربرداده های پست و نویسنده
متوسط بازدیدبالقوه بالاتراغلب پایین تر
متوسط تعامل به طور معمول پایین ترمعمولا بالاتر

تفاوت ریلز اینستاگرام با تیک تاک

  • مدت زمان ویدئو ها:حداکثر زمان ویدئوی TikTok اخیراً به 10 دقیقه افزایش یافته است، در حالی که ریلز در حال حاضر حداکثر 90 ثانیه است.
  • دسترسی به صدا و موسیقی:دومین تفاوت کلیدی دسترسی سازندگان به موسیقی یا صداها برای بهبود ویدیوهایشان است.همانطور که احتمالاً می دانید اگر زمانی را در هر یک از پلتفرم ها گذرانده باشید، صدا بخش عمده ای از تجربه است.با این حال، در Reels، بسیاری از حساب‌ها (به ویژه حساب‌های تجاری) در حال حاضر از کتابخانه موسیقی اینستاگرام قفل شده‌اند، به این معنی که نمی‌توانند به فایل‌های صوتی خاصی برای افزودن به ویدیوهای خود دسترسی داشته باشند.
  • فرصت های تبلیغاتی: هر دو پلتفرم در حال ارائه ویژگی های تبلیغاتی جدید هستند و به درستی این کار را انجام می دهند. گفتنی است، TikTok تاکید بسیار بیشتری بر تبلیغات و کمپین‌های مبتنی بر سازندگان در مقایسه با تبلیغات سنتی‌تر و قابل خرید اینستاگرام از طریق Reels دارد.

 چرا اینستاگرام من reels ندارد؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا ایسنتاگرام من ریلز ندارد؟ اگر این طور است، اولین اقدام، این است که اینستاگرام خود را به‌روزرسانی کنید. اگر با آپدیت اینستاگرام، ریلز برای شما فعال نشد، تنها کاری که باید بکنید صبر کردن است.

چرا اینستاگرام من reels ندارد؟

Reels یک ویژگی بسیار جدید در اینستاگرام است که هنوز برای همه کشورها و همه کاربران فعال نشده است و فعلا برای کشورهای منتخب و آن هم نه همه کاربران، در حال آزمایش است تا واکنش کاربران سنجیده شود و سپس با بهبود کارایی، به طور گسترده تری در اختیار همه قرار بگیرد.

در ادامه به این می پردازیم که اگر کسب و کاری دارید چگونه از ریلز اینستاگرام برای پیشبرد آن استفاده کنید. اما پیش از آن، به خاطر داشته باشید که مشتریان کسب و کار شما برای پرداخت وجه خدمات یا محصولتان، نیاز به یک درگاه پرداخت امن و راحت دارند.

بیشتر بخوانید:اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

۵ روش برای استفاده از ریلز اینستاگرام برای کسب وکار

زمانی که استوری اینستاگرام برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد، به آن شبیه سازی شده‌ی اسنپ چت می گفتند. اما استوری اینستاگرام به سرعت از اسنپ چت پیشی گرفت و به راهی موثر برای جذب مخاطب برای برندها تبدیل شد.با در نظر گرفتن این موضوع، برندها باید از فرصت جذب مخاطبان جدید با Reels استفاده کنند، مخاطبانی که محتوای سریع و آسان‌هضم را ترجیح می دهند. ریلزها همچنین یک پلتفرم عالی برای همکاری با استعدادهای خلاق هستند.

و یک نکته دیگر: ریلزهای موفق در صفحه اکسپلور نمایش داده می شوند، جایی که بیش از ۵۰ درصد از اکانت های اینستاگرام هر ماه از آن برای کشف موضوعات و پیج های جدید استفاده می کنند. اگر ریلز شما در این صفحه نشان داده شود، شانس زیادی دارید که برند خود را در معرض دید فالوورهای جدید قرار دهید.

اگر نام‌های بزرگی مانند Maybelline، Sephora یا Louis Vuitton از روز اول از Reels استفاده می‌کردند، و اگر شما در حال حاضر از اینستاگرام برای کسب وکار خود استفاده می‌کنید، چرا Reels را امتحان نکنید؟اگر هنوز فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نکرده اید، فروشگاه ساز زرین اکسپرس می تواند در این راه کمکتان کند.

حذف reels از اینستاگرام

در ادامه به ۵ روش اشاره می کنیم که با استفاده از آنها می توانید از ریلز اینستاگرام در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید:

۱٫ محتوای آموزشی به اشتراک بگذارید

ایجاد محتوای آموزشی یک راه عالی برای شروع در Reels است. عنوان هایی مثل ۵ روال مراقبت از پوست، رازی برای درست کردن پنکیک های خوشمزه در ۱۰ دقیقه، یا ۵ نکته برای مدل دادن به دامن؛ چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن با فالوورهای خود دارید که می تواند به آنها کمک کند مهارت جدیدی را بیاموزند. استفاده از هشتگ های مناسب و مرتبط را هم فراموش نکنید که در کشاندن کاربران به ریلز شما بسیار موثر است.

۲٫ محصولات خود را به نمایش بگذارید

در سطرهای بالا گفته شد، اما بگذارید دوباره تاکید کنیم که کاربران می‌توانند Reels را در هشتگ Reels و در صفحه Explore پیدا کنند، به این معنی که کاربران اینستاگرامی که شما را دنبال نمی‌کنند هم محتوای شما را خواهند دید و این طلاست!برای کمک به الگوریتم اینستاگرام برای درک این که محتوای شما درباره چیست و ارائه آن به مخاطبان مناسب، از هشتگ‌ها، همپوشانی متن و کپشن های توصیفی استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید با اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تبلیغ محصول خود در ریلزها همکاری کنید.

۳٫ محتوای پشت صحنه را به اشتراک بگذارید

محتوای پشت صحنه به فالوورهای اینستاگرام شما کمک می کند تا بفهمند شما چه کسی هستید و چرا هر فلان محصول را می فروشید. این کار شخصیت کسب و کار شما را می سازد، اعتماد به دست می آورد و روابط را ایجاد می کند.

برخی از ایده های پشت صحنه که می توانید امتحان کنید:

  • نحوه انتخاب مواد برای محصول خود را به اشتراک بگذارید
  • فرآیند تولید محصولات را به اشتراک بگذارید
  • زندگی روزمره تیم خود را به اشتراک بگذارید
  • داستان برند خود را به اشتراک بگذارید؛ اینکه چگونه به ایده کسب و کار خود رسیده اید و چه چیزهایی را پشت سر گذاشته اید.

۴٫ تخفیف ها و حراج ها را اعلام کنید

نظرتان درباره استفاده از Reels برای اعلام حراج و تخفیف ها چیست؟ این کار، کاربران بسیاری را با محتوای شما درگیر می کند.

نکته: اصیل بمانید و با صرفا به خاطر فروش، نفروشید!

این طور فکر کنید: بسیاری از برندها در TikTok موفق بوده اند زیرا جنبه انسانی خود را نشان می دهند و نمایش بی عیب و نقص بودن را کنار می گذارند، این دقیقا همان چیزی است که کاربران TikTok می خواهند ببینند.

بنابراین، سعی کنید همان سطح اصالت را در ریلزهای خود حفظ کنید. به جای کیفیت ویدیوهای خود، بیشتر روی اصالت و سرگرمی تمرکز کنید. این می تواند برجسته کردن فردیت کارکنان یا تاکید روی یک جنبه معمولی از برند شما از طریق موسیقی و حرکت باشد. انجام این کار به تعامل بالایی برای ویدیوهای Reels شما منجر می شود.

۵٫ از تبلیغات Reels اینستاگرام استفاده کنید

از ژوئن ۲۰۲۱، تبلیغ‌کنندگان اینستاگرام می‌توانند Reels را به‌عنوان جایگاهی برای تبلیغات اینستاگرام خود انتخاب کنند. این امکان از ۶ هدف تبلیغاتی پشتیبانی می کند:

  • آگاهی از برند
  • دستیابی به هدف
  • ترافیک کاربران
  • نصب برنامه
  • بازدیدهای ویدیویی
  • تبدیل ها

تبلیغات Reels به برندها راه جدیدی را برای دستیابی به مخاطبان هدف ارائه می دهد. جای تعجب نیست که برندهای زیادی در حال حاضر با قرار دادن تبلیغات در ریلز اینستاگرام دارند این روش را آزمایش می کنند.

کلام آخر

Reels اینستاگرام، امکان جدیدی است که شاید به زودی جای بسیاری از امکانات دیگر اینستاگرام را در جذب مخاطب و ارائه و فروش محصولات و خدمات بگیرد. از این امکان جذاب برای کسب و کار یا برند شخصی تان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.