نحوه دریافت شماره شبا بانک صادرات از طریق شماره حساب

دریافت شماره شبا بانک صادرات
دریافت شماره شبا بانک صادرات

شماره شناسه بانکی ایران که به اختصار به آن شبا می‌گویند، به یک شماره حساب بانکی اطلاق می شود که با هدف تسهیل و سرعت‌دهی دادوستدهای مالی و تراکنش‌های بین بانکی یا بین‌المللی بانک‌های کشور تعبیه شده است. شماره شبا بر اساس قوانین IBAN تعریف شده و از سیستم شماره‌گذاری داخلی بانک‌ها کاملا مستقل است، با این وجود در محاسبه‌ی شماره شبا، از شماره حسابی استفاده می‌شود که به سیستم شماره‌گذاری داخلی هر بانک متصل است. پیش از آن‌که به ساختار کلی شماره شبا بپردازیم، قصد داریم سریع‌ترین روش برای دریافت شماره شبا بانک صادرات را در ادامه توضیح دهیم.

مراحل دریافت شماره شبا بانک صادرات

زرین پال علاوه بر ارائه درگاه پرداخت سریع و امن، سرویس ها و خدمات متنوعی را نیز ارائه می دهد که یکی از آنها دریاقت شماره شبا است.به صورت کلی به یک روش بسیار ساده، می‌توانید شماره شبای مرتبط با حساب صادرات خود را دریافت کنید؛ دریافت شماره شبا با استفاده از شماره حساب. برای این کار مطابق مراحل زیر عمل کنید.

برای دریافت شماره شبا بانک صادرات، به صفحه‌ی دریافت شماره شبا در سایت زرین پال بروید و مانند تصویر زیر روی لوگوی بانک صادرات کلیک کنید.

دریافت شماره شبا بانک صادرات رایگان

سپس روی گزینه‌ی اول، یعنی محاسبه شبا برحسب شماره حساب کلیک کنید.

نحوه دریافت شماره شبا بانک صادرات از طریق شماره کارت

در پنجره‌ای که در بخش پایین‌تر همان صفحه به شما نمایش داده می‌شود، شماره حساب بانک صادرات خود را وارد کرده و کلمه‌ی امنیتی را مطابق تصویر CAPTCHA در کادر خالی بنویسید.

چگونگی دریافت شماره شبا بانک صادرات

در آخر، روی کلید محاسبه شبا کلیک کنید و شماره شماره شبا حساب صادرات خود را کپی، کرده و در گوشه‌ای ذخیره نمایید.

سایت دریافت شماره شبا بانک صادرات

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت شماره شبا بانک ملی

مزایای انتقال پول با استفاده از شماره شبا

با شماره شبا به تمام سوابق حساب بانکی خود دسترسی خواهید داشت. در انتقال وجه با استفاده از شماره شبا، نیازی به وارد کردن اطلاعاتی مانند کد شعبه بانک موردنظر، تاریخ روز، شماره حساب، یا غیره ندارید، زیرا تمامی این داده‌ها به صورت پنهان در شماره «شبا» ثبت شده و به آن متصل هستند. بنابراین به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید مبلغ موردنظر خود را با استفاده از شبا منتقل کنید.
هنگام انتقال به شماره شبای شخص دیگر، اگر در وارد کردن اعداد خطایی صورت پذیرد که باعث شود در شبای وارد شده با شبای حساب مقصد مغایرتی رخ دهد، پیامی با مضمون خطا در شماره شبا دریافت خواهید کرد و مبلغی از حساب شما کسر نخواهد شد.

سقف انتقال وجه با استفاده از شماره شبا بانک صادرات

ساتنا: به صورت روزانه انتقال وجه از طریق سامانه ساتنا، تا سقف ۱۵ میلیون تومان مجاز است.
پایا: به صورت روزانه انتقال وجه از طریق سامانه پایا، تا سقف ۵۰ میلیون تومان مجاز است.

ساختار شماره شبا

شماره شبا در تمامی بانک‌های کشور، به چهار بخش اصلی تقسیم می‌شود. به عنوان مثال به یک نمونه از شماره شبا بانک صادرات که در تصویر زیر آورده شده توجه کنید.

شماره شبا بانک صادرات با شماره کارت

اجزای شبا: هر یک از کاراکترهای شبا تنها می‌تواند یکی از شکل بزرگ حروف لاتین از A تا Z، یا یک عدد انگلیسی از ۰ تا ۹ باشد. استفاده از سایر کاراکترها مانند اعداد فارسی مجاز نیست.

تعداد کاراکترها: تعداد کل کاراکترها نباید از ۲۶ رقم بیش‌تر باشد.

کد کشور: دو حرف اول شبا نشان دهنده‌ی کد کشور هستند و در تمام بانک‌های کشور، این دو کاراکتر، به صورت ثابت و غیرقابل تغییر وجود دارند. در هر شبا تنها دو حرف درج می‌شود که برای هر کشور دو حرف بزرگ انگلیسی و کد مختص همان کشور است.

ارقام کنترلی: کاراکترهای سوم و چهارم، ارقام کنترلی یا ارقام بررسی و صحت‌سنجی اعتبار شبا هستند که بر اساس الگوریتم خاصی به دست می‌آیند. بدین معنا که از ارقام کنترلی برای تایید درستی یا نادرستی شماره شبا استفاده می‌شود و در صورت نادرست بودن ارقام کنترلی، از پیشروی عملیات مربوط به شماره شبا جلوگیری می‌شود.

کد بانک: کاراکترهای پنجم، ششم، و هفتم، کد بانک هستند. این شناسه‌ی سه رقمی در تمامی بانک‌های کشور متفاوت است و هر بانک کد مختص به خود دارد، به عنوان مثال در تمامی شماره‌های شبایی که به حساب بانک صادرات تعلق دارند، عدد ۰۱۹ درج شده که همان کد بانک صادرات است.

شماره حساب در ۱۸ رقم: کاراکتر هشتم نوع حساب را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند که حساب فرد از نوع سپرده‌ی سرمایه‌گذاری، تسهیلات، سپرده بلندمدت یا غیره است. مابقی کاراکترها نیز حاوی شماره حساب فرد در بانک صادرات هستند که طبق فرمول خاصی محاسبه شده و در شماره شبا بانک صادرات هر فرد ثبت می‌شود.

شماره شبا یک کد اختصاصی برای فرد است که امنیت اطلاعات بانکی افراد را تضمین می‌کند، علاوه‌بر این به دلیل کاربردی که شماره شبا بانک صادرات در تجارت داخلی و خارجی دارد، می‌تواند برای کسب و کارهای بین‌المللی یا تبادلات مالی بین افراد،‌ بسیار موثر باشد. انتقال وجه با استفاده از شماره شبا باعث سرعت‌دهی به جریان پردازش و گردش مالی می‌شود و احتمال اشتباهات ناشی از خطای انسانی را به صفر می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.