روش های حذف اکانت اینستاگرام (دیلیت اکانت اینستاگرام) و نحوه بازیابی آن

حذف اکانت اینستاگرام
حذف اکانت اینستاگرام

شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام در چند سال اخیر مخاطبان بسیار زیادی در سطح جهان و ایران به خود جذب کرده و افراد برای اشتراک لحظات یا معرفی کسب و کار خود از آنها بهره می برند. با اینحال ممکن است به دلایلی و در مقطعی خاص نیاز به حذف اکانت اینستاگرام شخصی یا کاری خود داشته باشید.

اعتیاد به حضور دائمی در شبکه های اجتماعی، تغییر هویت و موضوع کسب و کار یا تعطیلی آن از جمله دلایل نیاز افراد به دیلیت اکانت اینستاگرام به شمار می رود.

دیلیت اکانت اینستاگرام

در این نوشته قصد داریم هردو روش حذف موقت و دائمی اکانت اینستاگرام را به صورت کامل و مرحله به مرحله برای شما توضیح دهیم. ضمنا در ادامه به بررسی غیر فعال کردن یا دی اکتیو اکانت اینستاگرام و تفاوت آن با حذف حساب کاربری و همچنین روش بازیابی اکانت دی اکتیو شده می پردازیم.

روش های دیلیت اکانت اینستاگرام

بیشتر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام دو روش را برای حذف حساب کاربری در اختیار کاربران خود قرار می دهند که هر شخص با توجه به هدف خود یکی از دو روش را انتخاب می کند. در این قسمت دو روش حذف موقت یا دی اکتیو و حذف دائمی را بررسی می کنیم.

۱.حذف موقت اکانت اینستاگرام

اگر قصد دارید به هر دلیلی موقتا حساب کاربری اینستاگرام خود را غیر فعال کنید و در آینده و در صورت نیاز مجددا به اکانت خود و اطلاعات آن دسترسی داشته باشید باید این روش را دنبال کنید.

در حذف موقت که Deactivate نامیده می شود هیچ کدام از پست ها، کامنت ها و اطلاعات دیگر حساب کاربری شما از بین نرفته و تنها برای مدتی غیر فعال می شود. به این معنی که کسی به پست های شما دسترسی نخواهد داشت. ضمن اینکه اکانت های دی اکتیو شده در لیست پیشنهادات جستجوی اینستاگرام هم نمایش داده نمی شود.

تا حدود ۱ سال قبل گزینه‌ی غیر فعال سازی اکانت اینستاگرام فقط در نسخه‌ی مرورگر آن در دسترس بود اما اخیرا از طریق اپلیکیشن اندروید و iOS هم انجام این کار امکان پذیر است.

اما چنانچه در هر زمانی تصمیم گرفتید اکانت اینستاگرام خود را دوباره فعال کنید و سایر افراد به پست های شما دسترسی داشته باشند به سادگی می توانید آن را دوباره فعال نمایید. بنابراین با دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام جای هیچگونه نگرانی بابت از دست رفتن اطلاعات حساب کاربری و محتوای منتشر شده نداشته باشید.

در این قسمت روش حذف موقت یا دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام را مرحله به مرحله بررسی می کنیم.

۱-۱ ابتدا روی مرورگر خود وارد وب سایت instagram.com شده و وارد حساب کاربری مدنظر شوید. سپس در پروفایل خود روی گزینه Edit profile بالای صفحه کلیک کنید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام

۱-۲ در صفحه‌ی ویرایش پروفایل روی گزینه‌ی Temporary disable my account موجود در پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید. واژه‌ی Temporary به معنی موقت است.

حذف موقت اکانت اینستاگرام

۱-۳ در این مرحله باید یک دلیل برای غیر فعال کردن حساب کاربری خود انتخاب کنید. نیازی نیست روی گزینه‌ی انتخابی خود حساسیت به خرج بدهید. صرفا یک گزینه را انتخاب کنید! در قسمت re-enter password هم برای احراز هویت لازم است رمز عبور خود را وارد نمایید:

حذف موقت اکانت اینستاگرام

در پایان کافیست روی دکمه‌ی Temporary Disable Account کلیک کنید. چنانچه رمز عبور ره به درستی وارد کرده باشید عملیات حذف موقت اکانت اینستاگرام یا غیر فعال سازی آن با موفقیت انجام خواهد شد. پس از پایان فرایند غیر فعالسازی، حساب کاربری شما برای کاربران اینستاگرام در دسترس نبوده و امکان دسترسی به پروفایل و پست های شما امکان پذیر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:رفع اکشن بلاک اینستاگرام

بازگرداندن حساب کاربری اینستاگرام پس از حذف موقت آن

در صورتی که در گذشته حساب کاربری اینستاگرام خود را به هر دلیلی غیر فعال یا Deactive کرده اید و حالا قصد دارید مجددا آن را فعال نموده و استفاده کنید کافیست از طریق اپلیکیشن یا وب سایت اینستاگرام با استفاده از نام کاربری / ایمیل / تلفن همراه و رمز عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

در اولین ورود به حساب کاربری بعد از غیر فعال کردن آن، ممکن است دستورالعمل های کار با محیط اینستاگرام نمایش داده شود.

همچنین در صورتی که مدت زمان زیادی از حذف موقتی اکانتتان گذشته و در طی این مدت قوانین استفاده از خدمات شبکه اجتماعی اینستاگرام به روز شده باشد، نسخه‌ی جدید قوانین و مقررات برایتان به نمایش درآمده و لازم است موافقت خود را با آن اعلام نمایید تا امکان ورود به بخش مدیریت پیج اینستاگرام خود را داشته باشید.

۲. حذف دائمی اکانت اینستاگرام

بر خلاف مرحله قبل که مربوط به حذف موقتی یا دی اکتیو کردن حساب کاربری اینستاگرام بود، در این قسمت روش حذف دائمی (Permanent) اکانت اینستاگرام را بررسی می کنیم.

توجه داشته باشید با حذف دائمی اکانت اینستاگرام تمامی اطلاعات شما ازجمله دنبال کننده ها، دنبال شده ها، پست و استوری، هایلایت، پیام های خصوصی (دایرکت) و کامنت های شما به طور کامل و برای همیشه از سرویس اینستاگرام حذف شده و پس از انجام این فرایند به هیچ وجه امکان دسترسی و بازیابی اطلاعات وجود نخواهد داشت.

به همین دلیل لازم است فقط در صورتی نسبت به حذف دائمی اکانت اینستاگرام خود اقدام کنید که واقعا دلیل محکم و کافی برای انجام این کار داشته باشید!

در این قسمت روش حذف دائمی اکانت اینستاگرام را مرحله به مرحله و با ذکر جزئیات کامل آن بررسی می کنیم. ابتدا مراحل حذف اکانت از طریق اپلیکیشن اینستاگرام و سپس مراحل حذف اکانت از طریق مرورگر و وب سایت اینستاگرام توضیح داده می شود.

۲-۱حذف دائمی اکانت اینستاگرام از طریق اپلیکیشن

مانند حذف موقت اکانت، تا ۱ سال پیش امکان حذف دائمی اکانت هم فقط در مرورگر و از طریق وب سایت اینستاگرام امکان پذیر بود و گزینه‌ی حذف دائمی درون تنظیمات اپلیکیشن وجود نداشت که اخیرا این گزینه هم درون اپلیکیشن های اندروید و iOS اضافه شد.

۲-۱-۱ در مرحله‌ی اول در صفحه پروفایل حساب کاربری اینستاگرام خود روی گزینه‌ی منو (سه خط افقی) ضربه بزنید تا وارد صفحه‌ی تنظیمات پروفایل شوید:

حذف دائمی اکانت اینستاگرام

۲-۱-۲ در مرحله‌ی بعد روی گزینه‌ی تنظیمات یا Settings ضربه می زنیم:

حذف دائمی اکانت اینستاگرام

۲-۱-۳ در این مرحله گزینه‌‌ی راهنما یا Help را انتخاب می کنیم:

حذف دائمی اکانت اینستاگرام

۲-۱-۴ پس از انتخاب گزینه Help گزینه‌ی مرکز راهنما یا Help Center را باید انتخاب کنید:

حذف دائمی اکانت اینستاگرام

۲-۱-۵ در این مرحله یک صفحه‌ی وب از طریق مرورگر داخلی اپلیکیشن اینستاگرام باز می شود که مراحل بعد در این صفحه طی می شود. دقت داشته باشید این مرورگر مختص برنامه اینستاگرام است و امکان باز کردن این صفحه در مرورگرهای دیگر نصب شده روی موبایل امکان پذیر نیست.پس از بارگزاری صفحه‌ی وب درون مرورگر دخالی اینستاگرام روی گزینه‌ی Manage Your Account یا مدیریت حساب کاربری خودتان کلیک کنید.

حذف دائمی اکانت اینستاگرام

۲-۱-۶ در صفحه‌ی بعد چند گزینه نمایش داده می شود که گزینه‌ی دوم حذف حساب کاربری یا Delete Account است:

حذف دائمی اکانت اینستاگرام

پس از کلیک روی این گزینه، صفحه‌ی جدیدی باز می شود که دو گزینه را به شما نمایش می دهد. در این مرحله لازم است روی گزینه‌ی How do I delete my account یا “چگونه من حساب کاربری ام را حذف کنم” کلیک کنید.

با کلیک روی این گزینه به صفحه‌ی نهایی منتقل می شوید که در آنجا دکمه ای با عنوان Delete Your Account Page یا “حذف صفحه‌ی شما” قرار دارد. با کلیک روی این دکمه حساب کاربری اینستاگرام شما و تمامی داده های آن شامل پست و استوری، مخاطبان، کامنت ها و پیام های خصوصی (دایرکت) برای همیشه از روی سرورهای شبکه‌ی اینستاگرام حذف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: خروج از شادوبن اینستاگرام

۲-۲ حذف دائمی اپلیکیشن اینستاگرام از طریق مرورگر دسکتاپ

اگر دسترسی به اپلیکیشن اینستاگرام ندارید و یا به هر دلیلی ترجیح می دهید فرایند حذف دائمی اکانت اینستاگرام را از طریق مرورگر دسکتاپ یا موبایل خود انجام دهید مراحل زیر را به دقت دنبال و اجرا کنید.

۲-۲-۱ در اولین مرحله روی این لینک کلیک کنید تا به صفحه‌ی حذف دائمی اکانت در وب سایت اینستاگرام منتقل شوید. البته قبل از ورود به صفحه مطمئن شوید به حساب کاربری مدنظر خود وارد شده اید.

حذف دائمی اپلیکیشن اینستاگرام از طریق مرورگر دسکتاپ

۲-۲-۲در مرحله‌ی بعد مانند فرایند حذف موقت اکانت لازم است دلیل حذف دائمی اکانت خود را انتخاب کنید که باز هم تاکید می کنیم سریعا یک گزینه را انتخاب کرده و از آن عبور کنید:

حذف دائمی اپلیکیشن اینستاگرام از طریق مرورگر دسکتاپ

سپس از شما خواسته می شود رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید تا احراز هویت انجام شود. در انتهای صفحه گزینه‌ی Permanently Delete My Account قرار داده شده که پس از کلیک روی آن در صورتی که رمز عبور حساب کاربری را به درستی وارد کرده باشید، اکانت برای همیشه حذف خواهد شد.

تفاوت حذف اکانت اینستاگرام با دی اکتیو چیست؟

تفاوت دیلیت اکانت اینستاگرام با دی اکتیو چیست؟

همانطور که در توضیحات بالا اشاره شد، در دی اکتیو اکانت فقط غیر فعال خواهد شد در صورتی که در حذف اکانت، تمامی اطلاعات اکانت برای همیشه از بین رفته و امکان بازیابی وجود ندارد.

جمع بندی

در این نوشته به بررسی روش های حذف موقت و دائمی اکانت اینستاگرام و تفاوت این دو روش پرداختیم. در حذف موقت اکانت اینستاگرام اطلاعات اکانت باقی مانده و تنها غیر فعال می شود در صورتی که در حذف دائمی تمامی اطلاعات حساب کاربری حذف شده و امکان بازگردانی حساب و اطلاعات آن امکان پذیر نخواهد بود.

در صورتی که قصد راه اندازی فروشگاه آنلاین در بستر اینستاگرام دارید توصیه می کنیم برای مدیریت محصولات و سفارشات خود از سیستم های فروشگاه ساز معتبر داخلی مانند فروشگاه ساز زرین اکسپرس استفاده کنید. با استفاده از این فروشگاه ساز استفاده از درگاه پرداخت هم به سادگی امکان پذیر بوده و از مزایای پرداخت آنلاین سفارشات بهره مند خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.