افزونه های مورد نیاز سایت فروشگاهی

افزونه های مورد نیاز سایت فروشگاهی
افزونه های مورد نیاز سایت فروشگاهی

فراگیر شدن دنیای دیجیتال و روند رو به رشد آن باعث شده است که بسیاری از افراد به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای خود باشند. شما در هر شغل یا حرفه ای که باشید برای اینکه به سود بیشتری برسید و از رقابت دردنیای دیجیتال عقب نمانید باید سایت فروشگاهی راه اندازی کنید و آن را مجهز به امکانات مختلف کنید.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

خوشبختانه کار کردن با وردپرس سخت نیست و نیاز به دانش برنامه نویسی ندارد. برای طراحی سایت فروشگاهی کافیست ۳ گام زیر را بردارید:

 گام اول : خرید هاست و دامنه

توجه کنید که انتخاب نام دامنه بسیار مهم است چون اولین چیزی که از سایت فروشگاهی شما در ذهن کاربر باقی می ماند نام دامنه است. درباره هاست سایت هم بهتر است از هاستینگی استفاده کنید که سرعت بالا و فضای کافی داشته باشد.

گام دوم: خرید قالب

 بعد از خرید هاست و دامنه باید قالب وردپرسی فروشگاهی یا همان پوسته سایت خود را انتخاب و نصب کنید .از بهترین قالب های وردپرس فروشگاهی می توانیم به قالب وودمارت، نگارشاپ، انفولد، دیجی لند، ایمپرزا و… اشاره کنیم.

گام سوم: نصب افزونه های مورد نیاز

افزونه های مورد نیاز سایت فروشگاهی

با خرید هاست و دامین و نصب قالب شما یک سایت فروشگاهی در اختیار دارید، ولی ممکن است بخواهید ویژگی های بیشتری به سایت خود اضافه کنید که سایت جذاب تر با امکانات حرفه ای تری داشته باشید؛ بنابراین برای افزودن ویژگی ها و امکانات بیشتر به سایت نیازمند نصب افزونه وردپرسی هستید.

با انواع افزونه وردپرس بدون نوشتن حتی یک خط کدنویسی می توانید امکانات بیشتر و جذاب تری را در سایت ایجاد کنید اما دقت کنید که پلاگین ها باید بتوانند کارایی سایتتان را بالا ببرند و موجب کندی سایت نشوند.

در ادامه مجموعه پلاگین هایی را معرفی می کنیم که از بهترین افزونه های وردپرسی فروشگاهی هستند و امکانات کاربردی را به سایت شما اضافه می کنند و می توانید با خیال راحت آن ها را روی سایت فروشگاهی خود نصب کنید.

افزونه های ضروری پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی

بعد از راه اندازی هر سایت فروشگاهی و یا غیر فروشگاهی باید در ابتدا چندین افزونه ضروری روی سایت نصب کنید.

افزونه ورود کاربران

اولین افزونه ای که برای راه اندازی فروشگاه نیاز دارید افزونه ثبت نام و ورود کاربران است چون در بیشتر سایت های فروشگاهی کاربران اطلاعات کاربری خود را برای عضویت در سایت وارد می کنند، این کار را افزونه دیجیتس برای شما انجام می دهد و کاربران نیازی به پر کردن فرم های طولانی برای عضویت ندارند و برای ثبت نام و ورود به راحتی و با شماره موبایل وارد می شوند.

افزونه های امنیتی

افزونه ضروری بعدی افزونه های امنیتی هستند، تامین امنیت هر سایت فروشگاهی یک امر بسیار مهم است و باید در اولویت اقدامات قرار گیرد تا زحمات شما به هدر نرود. از محبوب ترین افزونه های امنیتی موجود افزونه آیتم سکوریتی و افزونه وردفنس هستند که خیال شما را از بابت هک شدن و مسائل امنیتی سایت راحت می کنند.

افزونه های سئو

اگر می خواهید که در سرچ گوگل جایگاه خوبی به دست بیاورید و در نتایج گوکل جز سرچ های اول باشید باید سایت خود را سئو کنید پس باید از افزونه هایی مانند یواست سئو و رنک مث که برای سئو مناسب هستند استفاده کنید، به خاص هم می توانید از افزونه سئوی ووکامرس استفاده کنید. افزونه های سئو در کنار انجام سایر فعالیت های سئو به شما در بهینه سازی وب سایت شما را راهنمایی می کنند.

افزونه های درگاه پرداخت

از اقدامات ضروری برای سایت های فروشگاهی اتصال افزونه های درگاه پرداخت اینترنتی است. درگاه پرداختی که هم از سرعت بالایی برخوردار باشد و هم اعتماد مشتریان را جلب کند. دو نوع درگاه پرداخت وجود دارد:

درگاه پرداخت مستقیم: که مشتریان را مستقیم به بانک متصل می کند تا تسویه حساب خود را انجام دهند که گرفتن درگاه پرداخت مستقیم نیاز به مجوز های زیادی دارد و هم چنین برای راه اندازی آن باید مهارت کد نویسی داشته باشید.

درگاه پرداخت واسط: که نیاز به دانش کدنویسی ندارد و مجوز های کمتری هم برای راه اندازی می خواهد و بسیار سریع و ساده نصب می شود و پشتیبانی قوی هم دارند. یکی از محبوب ترین افزونه های درگاه پرداخت، زرین پال است.

بعد از نصب افزونه های ضروری بالا نوبت به نصب افزونه هایی برای توسعه وب و افزودن امکانات بیشتر به سایت فروشگاهی می رسد.

افزونه Woocommerce Product Filter

 یکی از افزونه های فروشگاهی که امکانات زیادی به سایت فروشگاهی شما اضافه می کند افزونه فیلتر محصولات ووکامرس است. این افزونه توانایی ساخت فیلترهای متفاوت دارد این فیلتر ها می تواند بر اساس ویژگی محصولات، دسته بندی، قیمت، برچسب، فیلتر بر اساس محصولات ناموجود/موجود یا هر چیزی که فکرش را بکنید به صورت ایجاکس (ajax filter) باشد.

این فیلترها را می توانید برای صفحات مختلف نمایش لیست محصول، قیمت محصولات، محصولات ویژه و محصولات موجود یا ناموجود در انبار و محصولات تخفیف خورده قرار دهید.

افزونه WooCommerce Advanced Shipping

با نصب افزونه حمل و نقل پیشرفته ووکامرس می توانید نرخ حمل و نقل های گوناگون برای فروشگاه تعریف کنید و قابلیت افزودن پست پیشتاز و سفارشی در تسویه حساب، محاسبه سریع قیمت ها، امکان غیر فعال شدن افزونه برای خرید های داخل استانی و اضافه کردن امکان بسته بندی و محاسبه هزینه بسته بندی دارد.

در افزونه WooCommerce Advanced Shipping می توانید جدول نرخ حمل و نقل خود را بر اساس شرایط مختلف ایجاد کنید به عنوان مثال می توانید از شرایط نظیر وزن، حجم، کشور، استان برای تنظیم جدول نرخ حمل و نقل استفاده کنید. چهار روش ارسال پیشتاز، سفارشی، پیک موتوری، تیپاکس را به سادگی تنظیم کنید.

افزونه های ایمیل مارکتینگ

 اگر بخواهید خبرنامه های سایت های فروشگاهی را به کاربران و مشتریان خود اطلاع رسانی کنید و آن ها را از وجود محصولات یا تخفیف ها یا تبلیغات خود مطلع کنید بهترین کار استفاده از افزونه های ایمیل مارکتینگ است. افزونه Newsletterبا المنتور سازگار است و با درگ دراپ کردن می توانید قالب ایمیل تان را طراحی کنید همچنین با این افزونه بازاریابی به جای یک ایمیل، لیستی از ایمیل‌ها برای موقعیت‌های مختلف می‌توانید آماده کنید مانند ایمیل خوش آمدگویی به کاربران جدید.

افزونه صدورفاکتور

با استفاده از افزونه Factori به راحتی می توانید فاکتورخرید و پیش فاکتور برای مشتریان خود صادر کنید و به صورت ایمیل یا پیامک برای کاربرانتان ارسال کنید شما می توانید از قالب های پیش فرض استفاده کنید یا قالب ها را سفارشی سازی کنید. البته پشتیبانی افزونه فکتوری از تقویم شمسی هم کارتان را آسان تر می کند.

افزونه کوپن تخفیف

افزونه های مورد نیاز سایت فروشگاهی

 یکی از افزونه های بازاریابی برای سایت فروشگاهی افزونه WooCommerce Dynamic Pricing & Discounts  است که به منظور ایجاد کد تخفیف در وردپرس است و در هر صفحه و هر پست می توانید تخفیف مورد نظر خود را اعمال کنید و کوپن ها را شخصی سازی کنید.

در این مقاله ما مهم ترین افزونه های سایت فروشگاهی را معرفی کردیم. برای اینکه یک سایت موفق فروشگاهی داشته باشید از افزونه های معرفی شده استفاده کنید تا تاثیر آن ها را روی سایت خود و افزایش کاربرانتان ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.