بهترین و سریعترین روش خروج از شادوبن اینستاگرام در سال 2023

شادوبن اینستاگرام
شادوبن اینستاگرام

شادوبن (به لاتین Shadowban) که امروزه به اشتباه به آن سایه بان اینستاگرام نیز می گویند، از ترکیب دو کلمه shadow به معنای سایه، و ban به معنای ممنوعه یا قدغن است، که در دنیای مجازی تعبیری است از تبعید شدن به سایه و مکانی خارج از دیدرس عموم. اگر از کاربران فعال توییتر و اینستاگرام هستید، حتما با عبارت شادوبن اینستاگرام آشنایی دارید، و می دانید که مهم ترین دلیل آن نقض قوانین سفت و سخت اینستاگرام و توییتر هنگام انتشار محتواست. آنچه در ادامه می خوانید، پاسخ به برخی از پرتکرارترین پرسش های کاربران درباره شادوبن اینستاگرام است؛

از کجا بفهمم در اینستاگرام شدوبن شده ام؟
چه کارهایی باعث شادوبن می شود؟
سریع ترین روش برای خروج از رفع شادوبن اینستاگرام چیست؟
چند روز طول می کشد رفع شادوبن اینستاگرام شوم؟
از چه هشتگ هایی در پست ها استفاده کنم تا شادوبن نشوم؟

شادوبن اینستاگرام چیست؟

در واقع شادوبن اینستاگرام به حالتی گفته می شود که به واسطه آن، و مطابق با سیاست های از پیش تعیین شده اینستاگرام، مانع رشد و افزایش بازدید صفحه می شود، و نهایتا پیج افرادی که قوانین اینستاگرام را به نوعی نادیده گرفته یا نقص کرده اند را محدود یا در مواقعی مسدود می کند.

الگوریتم های پنهان اینستاگرام در سال ۲۰۲۲

با آخرین تغییراتی که اینستاگرام در الگوریتم های خود ایجاد کرده است، روزانه و بدون هیچ اطلاع قبلی به کاربر، برخی از پست های افراد را محدود می کند تا در هشتگ ها یا فیدهای دنبال کنندگان ظاهر نشوند و تنها راهی که افراد می توانند پست های شما را هنگام ممنوعیت پست مشاهده کنند این است که نام صفحه اینستاگرام شما را در بخش اکسپلور، قسمت جستجو تایپ کنند تا بتوانند از صفحه شما دیدن کنند. تصور کنید کسب و کاری دارید که یکی از کانال های پرفروش آن از طریق معرفی محصولات و خدمات شما در اینستاگرام است، اگر افراد نتوانند پست های شما را در هیچ کجای برنامه اینستاگرام مشاهده کنند، چه آسیبی به وجهه کاری شما در دنیای مجازی وارد خواهد شد و عملا تمام زحمات شما در راستای تولید محتوا بیهوده خلوه می کند، ضمن این که هزینه هایی که برای راه اندازی کسب و کارتان متحمل شده اید نیز به هدر می رود.

خروج از شادوبن اینستاگرام

علت شدوبن شدن پیج اینستاگرام

شادوبن اینستاگرام به مخفی کردن یا محدود کردن محتوای کاربر بدون اطلاع کاربر در مورد این اتفاق اشاره دارد و به طور معمول زمانی اتفاق می افتد که یک کاربر دستورالعمل های رسمی اینستاگرام را نقض کرده باشد یا در ارائه محتوا، قوانین اینستاگرام را رعایت نکرده باشد. به صورت کلی با شادوبن اینستاگرام و تبعید به سایه محتوای رسانه های اجتماعی کاربر مسدود می شود به گونه ای که خود فرد از وقوع آن بی اطلاع است. بنابراین همین حالا که در حال خواندن این مطلب هستید ممکن است بدون این که بدانید در اینستاگرام شادوبن شده باشید. با این حال جای نگرانی نیست، به این دلیل که به سادگی می توانید از شدوبن اینستاگرام خارج شوید و همانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهید. برای این کار در اولین قدم نیاز است تا اکانت اینستاگرام خود را تست کنید تا مطمئن شوید که شدوبن اینستاگرام به سراغ صفحه شما نیز آمده است.

مهمترین دلایل شادوبن شدن در اینستاگرام

  • استفاده از نرم افزارها یا ربات های افزایش فالوور
  • استفاده از هشتگ های ممنوعه و نامرتبط با محتوای صفحه شما
  • استفاده از هشتگ های تکراری
  • گزارش اکانت یا ریپورت شدن توسط کاربران اینستاگرام
  • فالو، آنفالو، لایک و کامنت گذاشتن بیش از حد مجاز اینستاگرام در بازه ی زمانی یک تا ۲۴ ساعت
  • انتشار محتوای خشونت آمیز در صفحه
علت شادوبن شدن پیج اینستاگرام

از کجا بفهمم شادوبن شدم

برای اطلاع از وضعیت صفحه خود، و آگاهی از این که آیا در اینستاگرام شدوبن شده اید یا نه یک روش بسیار ساده وجود دارد؛ تنها نیاز است یکی از هشتگ های پرکاربرد خود را که در بیش تر مواقع در پست های خود قرار می دادید را در اکسپلور، بخش Tags جستجو کنید و ببینید آیا پست شما در قسمت نتایج جستجوی آن هشتگ نمایش داده می شود یا خیر. اگر به بن بست خوردید و نتوانستید پست خود را میان محتواهای مرتبط با آن هشتگ پیدا کنید، به احتمال بسیار زیاد شما نیز در دام شادوبن اینستاگرام افتاده اید و به سایه تبعید شده اید.

نکته مهم هنگام تست شادوبن اینستاگرام

به خاطر داشته باشید برای تست شادوبن اینستاگرام و جستجوی هشتگ موردنظرتان، از پیج اصلی تان خارج شوید و از طریق حساب اینستاگرام دیگری که در لیست دنبال کنندگان صفحه شما نیست، هشتگ موردنظرتان را جستجو کنید.

خروج از شادوبن اینستاگرام

برای اینکه حساب شما به حالت عادی باز گردد و از شدوبن اینستاگرام خارج شوید، در اولین قدم می بایست چند مورد را جهت رفع شادوبن اینستاگرام بررسی کنید. همانطور که به آن اشاره کردیم یکی از اصلی ترین دلایل بن شدن در اینستاگرام استفاده از ربات های افزایش فالوئر است. اگر از ربات های جذب فالو یا سایر سرویس های مشابه استفاده می کنید، آن را متوقف کرده و در صورت وجود اپلیکیشن در اسرع وقت آن را حذف کنید. برای اطمینان از اینکه اکانت اینستاگرام شما به ربات یا کانال خاصی متصل نیست، نیاز است از نسخه دست‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍کتاپ اینستاگرام اقدام نمایید. برای این کار نیازی نیست حتما از طریق کامپیوتر اقدام کنید، با تلفن همراه خود نیز به سادگی می توانید فرآیند خروج از شادوبن اینستاگرام را به اتمام برسانید. تن

ها کافیست در تلفن همراه خود، مرورگر موبایل تان را باز کنید و در اکانت اینستاگرام خود لاگین کنید. در قدم اول روی گزینه Edit Profile کلیک کنید، سپس گزینه Apps and Websites را انتخاب نمایید. پس از ورود به این بخش چنانچه در قسمت Active حساب متصل به ربات خود را مشاهده می کنید، روی دکمه Remove کلیک کنید تا حساب مخرب شما حذف گردد.

پیام به اینستا برای رفع شادوبن

خروج از شادوبن اینستاگرام چقدر طول میکشد؟

پس از اصلاح تمام مواردی که به آن ها اشاره شد، حدودا پس از چهارده روز صفحه شما به حالت نرمال خود برمی گردد و از شادوبن خارج می شود. با این حال توجه داشته باشید که چنانچه قوانین اینستاگرام را جدی نگیرید و موارد گفته شده را رعایت نکنید، مدت زمان این محدودیت چند برابر خواهد شد و حتی در مواردی منجر به مسدود شدن همیشگی صفحه شما از اینستاگرم خواهد شد.

هشتگ های ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۲

تا به امروز رقمی برابر با ۶۰ هزار هشتگ ممنوعه توسط اینستاگرام اعلام شده است که سعی کرده ایم برخی از رایج ترین و پرکاربردترین این هشتگ ها که موجب شدوبن شدن در اینستاگرام می شوند را با هدف دسترسی سریع شما عزیزان به این منبع کلیدی و بسیار حساس اینستاگرام، جمع آوری کنیم و حضورتان ارائه دهیم. در ادامه خاطرنشان می شود چنانچه از هشتگ هایی که در جدول زیر آمده است در محتوای منتشر شده خود استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم هر چه سریعتر به صفحه اینستاگرام خود بروید و این هشتگ های مخرب را از تمام پست های خود حذف کنید. در نظر داشته باشید هر چه زمان طولانی تری از این هشتگ ها استفاده کنید، صفحه اینستاگرام شما بیش از گذشته در سایه فرو خواهد رفت و از دید کاربران بیش تری پنهان می ماند.

جدول هشتگ های ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

هشتگ های ممنوعه با حرف A

#abdl #addmyonlyfans #adulting #alone #always #asiangirl #attractive #astreetphoto

هشتگ های ممنوعه با حرف B

#babyrp #bacak #baddie #balenciaga #beautyblogger #besties #bikinibody #boho #brain #books

هشتگ های ممنوعه با حرف C

#curvygirls #costumes #customers #curvy

هشتگ های ممنوعه با حرف D

#date #dating #desk #direct #DM #dogsofinstagram #dedicationstudio

هشتگ های ممنوعه با حرف E

#eggplant #elevator #easter 

هشتگ های ممنوعه با حرف G

#girlsonly #gloves 

هشتگ های ممنوعه با حرف H

#hardworkpaysoff #hawks #hotweather #humpday #hustler #hairychest

هشتگ های ممنوعه با حرف I

#ice #italiano #ineedhelplol

هشتگ های ممنوعه با حرف K

#kansas #kickoff #killingit #kissing #kindredparents

هشتگ های ممنوعه با حرف L

#likeback #ike #lulu 

هشتگ های ممنوعه با حرف M

#master #mileycyrus #milf #mirrorphoto #models #meme

هشتگ های ممنوعه با حرف N

#nasty #nudity #newyears

هشتگ های ممنوعه با حرف P

#parties #petite #pornfood #prettygirl #pushups

هشتگ های ممنوعه با حرف R

#ravens 

هشتگ های ممنوعه با حرف S

#selfharm #sexworker #single #skateboarding #skype #snap #shesquats #stranger #streetphoto #sunbathing #swole #shower #shit #snapchat #sallyhansen #singlelife #saltwater

هشتگ های ممنوعه با حرف T

#tag4like #tagsforlikes #todayimwear #teens #teen #thought #tanlines #thebaligroom #todayimwearing #tgif

هشتگ های ممنوعه با حرف U

#unzerage #undies #valentinesday #workflow #wtf #youngmode

آیا می توان از شادوبن شدن جلوگیری کرد؟

جواب ساده است؛ بله. اگر یک وب سایت داشته باشید، چه یک وب سایت شخصی باشد، چه وب سایتی متعلق به کسب و کارتان، و آن را به صفحه اینستاگرام خود متصل کنید، احتمال این که در اینستاگرام شادوبن شوید و به عنوان ربات شناخته شوید یک در هزار خواهد بود. چنانچه تاکنون اقدامی برای ایجاد وب سایت خود نکرده اید، یا به دلیل هزینه های گزاف خرید Domain و طراحی و توسعه وب سایت، تمایلی به این کار ندارید، می توانید از یک فروشگاه ساز رایگان برای این کار استفاده کنید.

زرین اکسپرس علاوه بر این که تنها فروشگاه سازی است که عضویت در آن، نیازی به خرید اشتراک ندارد و کاملا رایگان است، هر آنچه برای ساختن یک فروشگاه حرفه ای نیاز داشته باشید را هم در اختیار شما قرار می دهد. ممکن است یک فریلنسر حرفه ای یا یک بلاگر متخصص در زمینه خاصی باشید، یا صاحب کسب و کاری باشید که از طریق فروش کالا درآمدزایی می کند، در هر حالت تفاوتی ندارد که روش درآمدزایی شما چیست، به این دلیل که فروشگاه ساز زرین اکسپرس متناسب با حوزه فعالیت شما امکانات منحصر به فردی برای ساختن یک فروشگاه حرفه ای در اختیار شما قرار می دهد، ضمن این که می توانید لینک فروشگاه خود را در پروفایل اینستاگرام خود، قسمت وب سایت وارد کنید و از شادوبن شدن جلوگیری کنید.

فروشگاه ساز زرین اکسپرس یک انتخاب سودآور و کاربردی برای هر کسی است که به شکلی درآمد زایی می کند، به این دلیل که با استفاده از سریعترین و مطمئن ترین درگاه پرداخت اینترنتی، باعث افزایش تراکنش های موفق مشتریان شما و در نهایت توسعه کسب و کارتان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.