9 استراتژی بازاریابی فین تک در سال 2022 که نباید آنها را فراموش کنید.

استراتژی بازاریابی فین تک
استراتژی بازاریابی فین تک

استراتژی بازاریابی فین تک مجموعه ای از روش ها و تکنیک هایی است که به منظور نظم دهی و مرتب سازی و بهبود خدمات مالی برای شرکت های فناوری مالی طراحی شده است. در این استراتژی از جدیدترین سرویس ها برای سر و سامان دادن به خدمات مالی و پرداخت استفاده می شود. استراتژی بازاریابی فین تک به شما کمک می کند که محصول تازه تأسیس خود را در فضای عادی بازار یا فضای اشباع شده از محصولات مشابه به فروش برسانید و در زمینه عرضه محصولات یا مشتری یابی با مشکل مواجه نشوید.

فین‌تک (فناوری مالی) چیست؟

به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است و به کمپانی‌هایی اشاره دارد که با کاربرد تکنولوژی تلاش می‌کنند خدمات مالی را کارآمدتر کنند. از جمله کاربرذهای فین تک در صنعت پرداخت است که شرکت هایی مانند زرین پال، زیبال، آدی پی و… با ارائه درگاه پرداخت اینترنتی خدمات مال را برای کسب و کارها هموارتر کرده اند.

فین‌تک (فناوری مالی) چیست؟

هدف استفاده از بازاریابی فین تک

هدف بازاریابی فین تک در این است که از روش ها و تکنیک های قدیمی برای در دست گرفتن بازار و جلو افتادن از رقبا فاصله بگیرید و با نوین ترین سرویس دهی در جهت پیش برد اهداف بازاریابی خود قدم بردارید. با به کارگیری مسمتر این تکنیک ها در فرآیند استراتژی بازاریابی فین تک می توانید از سایر رقبا در زمینه کاری خود جلو بیفتید.

استراتژی های بازاریابی فین تک

1. تلفن همراه یکی از مهم ترین اجزای استراتژی بازاریابی فین تک 

امروزه با پیشرفت لحظه ای در تکنولوژی، تلفن همراه و تأثیرات آن بر زندگی افراد بر کسی پوشیده نیست. هر فرد به طور متوسط روزانه بین 5 تا 7 ساعت از وقت خود را با تلفن همراه می گذراند. در همین 5 ساعت شرکت های فین تک می توانند کاربران تلفن همراه را به مشتری هایی دائمی برای شرکت خود تبدیل کنند تا از استراتژی بازاریابی فین تک بهترین سود را ببرند. برای این کار شرکت باید بتواند یک وبسایت بهینه که در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی داشته باشد، درست کند. با توجه به اینکه بیشتر جستجوهای گوگل با تلفن همراه انجام می شود داشتن یک سایت بهینه به طور عادی شما را از سایر رقبا جلوتر می اندازد.

2.شبکه های اجتماعی جز جدانشدنی از استراتژی بازاریابی فین تک

شبکه های اجتماعی از هر نوعی که باشد مخاطبان خاص خود را دارد. کسانی هستند که با توجه به علایق و سلیقه هایی که دارند در این شبکه ها به جستجو و کاوش می پردازند. زمانی که درباره استراتژی بازاریابی فین تک صحبت می کنیم یعنی باید بتوانیم آن بخش از بازار هدف را شناسایی کنیم و با توجه به شناختی که پیدا کردیم، مخاطبان شبکه های اجتماعی را به مشتریان بازار خود تبدیل کنیم. برای مثال اگر شرکتی تولیدکننده لوازم آرایشی است می تواند محصولات خود را در اینستاگرام، تیک تاک، فیس بوک و… به اشتراک بگذارد. در هر کدام از این شبکه ها که بازخورد خوبی از محصول دریافت کرد، همان شبکه می تواند بیشترین راندمان فروش و جذب مشتری را به همراه داشته باشد. بنابراین شبکه های اجتماعی نقش مهمی در ایجاد مشتری و تثبیت آن برای شرکت های فین تک دارد.

3.تولید کردن محتوای مفید و ارزشمند

در بازاریابی فین تک این محتواست که نقش کلیدی در موفقیت و شهرت و پیشرفت در تجارت دارد. تولید کردن محتوای ارزشمند به روشن شدن موضوع در ذهن مخاطب کمک می کند. برای مثال تولید کردن محتوایی که طبق سلیقه و علاقه نسل جوان باشد، می تواند تأثیر زیادی در موفقیت شرکت داشته باشد. اگر با توجه به نوع مخاطبی که دارید بتوانید دست به تولید محتوا بزنید، موفقیت و شهرت زیادی در تجارت خود به دست می آورید.

انواع فین تک

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید از کیف پول الکترونیکی بدانید

4.برند سازی مظهر قدرت در بازاریابی استراتژی فین تک

اگر کسب شهرت در کار خود را دوست دارید، بدون هیچ ترسی اقدام به برندسازی کنید. شما اگر بهترین شبکه بازاریابی برای فروش و عرضه به مشتری را داشته باشید، یا از بهترین پلتفرم اجتماعی استفاده کنید اما نام تجاری خوبی نداشته باشید، تقریبا هیچ چیز در شرکت شما درست نمی‌شود. برند یا همان نام تجاری با توجه به فرهنگ جامعه مورد هدف شما ساخته می شود. برای مثال اگر جامعه هدف شرکت شما کودکان باشند، می توانید از برندهای هیجان انگیز و رنگ های شاد برای نام تجاری شرکت استفاده کنید.

5. مدیریت ارتباط با مشتری در بازاریابی فین تک ضروری است.

همه چیز به فروش محصول و عرضه آن به مشتری مربوط نمی شود. فروش در واقع یکی از مراحل در بازاریابی فین تک به حساب می آید. شاید چیزی که بیشتر از فروش تأثیرگذار و مهم است، ایجاد ارتباط با مشتری به منظور پاسخ به سؤالات در رابطه با محصول و ثابت نگه داشتن آن برای شرکت است. ارتباط برقرار کردن با مشتری می تواند در قالب جواب دادن نظرات او در زیر پست اینستاگرامی و یا پاسخ دادن به ایمیل او باشد. خیلی از شرکت ها نظرات و سؤالات مشتری ها را نادیده می گیرند. این به عنوان یک نقطه ضعف بزرگ برای آن شرکت ها به حساب می آید. مشتری ها جزو ارزشمندترین دارایی های متغیر یک شرکت محسوب می شوند. از همین جهت ارتباط برقرار کردن با مشتری اهمیت ویژه ای دارد.

6. خدمات دهی به مشتریان بیش از حد انتظار

در استراتژی بازاریابی فین تک هرچقدر که بیشتر با مشتریان خود تعامل و ارتباط برقرار کنید، آنها را جز ثابت خانواده بزرگ شرکت می کنید. این استراتژی می گوید که هر چقدر بتوانید از مشتری بابت خرید از شما قدردانی و تشکر کنید در واقع در جهت تثبیت برند خود در ذهن مردم و محبوبیت و شهرت در میان آنها قدم برداشته اید. برای مثال ارسال یک یادداشت کوچک به هر عضو جدیدی که وارد پلتفرم اجتماعی شما می شود نقش مؤثری در تبدیل آن به مشتری و تثبیت آن دارد. یا رستورانی که به ازای بردن دو مشتری همراه خود یک پرس وعده رایگان به شما عرضه کند. این گونه ارتباطات و تعامل با مشتریان برای شرکت تبلیغات رایگان را به همراه دارد؛ زیرا مشتریان خود با تعریف کردن از محصولات یا نوع برخورد شما با مشتریان برای دیگران می توانند برای شما عضو جدید به وجود آورند.

استارت آپ فین تک چیست

7. کمپین های تبلیغاتی هوشمند و بهینه در استراتژی بازاریابی فین تک

همان طور که گفته شد نقش تلفن همراه و شبکه های اجتماعی در بازاریابی فین تک بسیار ضروری است. امروزه انتخاب های زیادی برای تبلیغات وجود دارد. اما باید در نظر بگیریم که با وجود پلتفرم های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین و… نقش تلویزیون و رادیو در تبلیغات کمتر شده است. یک شرکت می تواند با یک وبسایت بهینه شده یا یک صفحه استاندارد طبق الگوریتم اینستاگرام به تبلیغات محصول و یا خدمات خود بپردازد. به مراتب هزینه چنین تبلیغاتی کمتر و بازدهی تبلیغات بالا است. مهم ترین چیزی که در این گونه تبلیغات وجود دارد این است که بهینه سازی و دانش آن را بلد باشیم.

8. تبلیغات پر بازده با استفاده از اینفلوئنسرها

در استراتژی بازاریابی فین تک هدف آن است که با روش های نوین بتوان فرایند بازاریابی را طی کرد. اینفلوئنسرها معروف شدگان مردمی هستند که با توجه به نقشی که دارند شهرت و محبوبیت و جایگاه اجتماعی ویژه‌ای دارند. برای مثال یک شرکت در زمینه فروش پوشاک می تواند برای تبلیغات با دعوت از یک سلبریتی بازدهی فروش خود را بالا ببرد. یک شرکت باید از اینفلوئنسرهایی استفاده کند که با بازاریابی فین تک شرکت هم جهت باشد و بی ربط و بی مورد با آن نباشد. برای شروع تبلیغات با اینفلوئنسرها حتما نباید از بزرگترین و معروف ترین آنها استفاده کرد. بلکه باید از اینفلوئنسرهایی که تعامل بیشتری با کاربران خود دارند یا در واقع محبوبیت بیشتری دارند استفاده کرد. گاهی اوقات دیده شده یک اینفلوئنسر 50 هزار فالوور دارد اما با 1000 نفر از آنها در تعامل است ولی اینفلوئنسر دیگری 4000 فالوور دارد اما با 3000 نفر از آنها در تعامل است پس انتخاب اینفلوئنسر دومی گزینه معقول تری برای تبلیغات شرکت بر اساس بازاریابی فین تک است.

فین‌ تک یا فناوری‌های مالی چیست؟

بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

9. استفاده از ویدئو برای بهتر دیده شدن در استراتژی بازاریابی فین تک

استفاده از تصویر و اشکال متحرک نقش بسزایی در معرفی و فروش محصولات یک شرکت فین تک دارد. با استفاده از محصول خود می توانید یک ویدئو کوتاه درست کنید و با اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی به بازاریابی شرکت خود کمک کنید. امروزه شرکت ها باید در ابتدا یک رسانه قوی برای محصولات خود باشند و در گام بعدی یک شرکت فین تک باشند.

جمع بندی

در پایان باید بگوییم که برای داشتن یک برنامه بازاریابی منظم، استمرار در کارها می تواند در پیمودن 90 درصد مسیر به ما کمک کند. انجام تمامی مراحل بالا و استمرار در آنها باعث موفقیت و محبوبیت و شهرت شرکت تجاری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.