7 روش کاربردی افزایش امنیت اینستاگرام

امنیت اینستاگرام
امنیت اینستاگرام

اینستاگرام در سالهای اخیر به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری عکس‌ها و ویدیوها با دوستان و خانواده و همچنین ایجاد و تبلیغ کسب و کارها تبدیل شده است.شما در اینستاگرام  اطلاعات زیادی دارید و با افرادی زیادی نیز در ارتباط هستید و نباید اطلاعات مهم و خصوصی شما منتشر شود،پس نیاز است که بیشتر از هر سرویس آنلاین دیگری که استفاده می‌کنید به ایمن شدن فضای اینستاگرام خود کمک کنید.  محافظت از حریم خصوصی و ایجاد امنیت در اینستاگرام، هم برای حساب شخصی و هم برای حساب تجاری، یکی از مهم ترین کارهایی است که باید پس از ایجاد اکانت اینستاگرام انجام دهید چرا که همواره افراد سودجود در کمین هستند تا به طریقی از شما مبلغی برای برگرداندن پیج یا فعال کردن آن دریافت کنند. در این مقاله 7 راهکار ارزشمند برای بالا بردن امنیت اینستاگرام بیان می‌شود، با ما همراه باشید.

چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟

به طور کلی کاربران باید دانش خود را در زمینه استفاده از فضای اینستاگرام و حفظ امنیت اینستاگرام افزایش دهند. زیرا که حریم خصوصی و حفظ امنیت، به نحوه استفاده مردم از رسانه‌های اجتماعی و دانش آنها بستگی دارد.اینستاگرام به منظور حفظ حریم خصوصی و امنیت پیج کاربران توصیه و راهکارهایی را ارائه داده است که به طور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بر روی لینک های ناشناس کلیلک نکنید.
  • با  دستگاه های گوناگون وارد حساب کاربری خود نشوید.
  • از حساب های کاربری مشکوک دوری کنید.
  • از برنامه های غیر رسمی اینستاگرام استفاده نکنید.
  • موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.
امنیت اینستاگرام را چگونه بالا ببریم

بیشتر بخوانید:ترفندهای رفع اکشن بلاک اینستاگرام

راهکارهای افزایش امنیت پیج اینستاگرام

برای بالا بردن امنیت اینستاگرام نیاز نیست حتما با برون سپاری امنیت پیج خود به افراد دیگر، مجبور به پرداخت هزینه شوید. فقط کافی است که دانش خود را در این حوزه افزایش دهید تا مجبور نشوید برای حفظ امنیت اینستاگرام به افرادی که خود را متخصص این حوزه معرفی میکنند و امنیت را یک مسئله فنی و غیر آموزشی معرفی میکنند، اعتماد کنید. این افراد با حداقل تخصص و با انجام نکاتی که خود شبکه های اجتماعی برای افزایش امنیت استفاده می‌کنند، شما را فریب می‌دهند و هزینه‌های هنگفت را به شما تحمیل می‌کنند. ما در اینجا 7 راهکار که اینستاگرام  برای بررسی و بهبود امنیت حساب کاربری به همه کاربران توصیه می کند را ارائه می‌کنیم.

  1. رمز عبور پیچیده و قوی استفاده کنید و آن را به صورت دوره ای تغییر دهید.

اگر شما هم جز کسانی هستید که برای انتخاب رمز عبور به تاریخ تولد یا شماره تلفن اکتفا می‌کنید بدانید که با انتخاب چنین پسوردهای ساده و قابل حدسی راه را برای هکرها هموار می‌کنید.قدم اساسی برای حفظ امنیت اینستاگرام این است که رمز عبور قوی و پیچیده انتخاب کنید. یک رمز عبور قوی حداقل از شش عدد، حروف بزرگ وکوچک انگلیسی و کاراکترهای مختلف (*،!، و غیره) تشکیل شده است.

توجه داشته باشید که رمز عبوری منتخب باید با گذرواژه‌هایی که در حساب های دیگر خود استفاده می کنید متفاوت باشد. زیرا که، اگر شخصی به رمز عبور یکی از حساب‌های شما دسترسی داشته باشد، نمی‌تواند کنترل دیگر حساب‌های شما را در دست بگیرد. اینستاگرام به کاربران خود توصیه می‌کند که هرگز رمز عبور خود را با دیگران به اشتراک نگذارند و هر چند وقت یکبار رمز عبور خود را تغییر دهند.

  • احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام خود را فعال کنید

از مطمئن ترین روش‌ها برای افزایش امنیت اکانت اینستاگرام فعال سازی تایید هویت دو مرحله ای یا “2FA” است. با اینکار برای ورود به اینستاگرام، وارد کردن رمز عبور کافی نیست و باید هویت شخص توسط روش دیگری که از قبل انتخاب شده است، تایید شود. با این کار کاربر یک لایه امنیتی اضافی به حساب اینستاگرام خود اضافه می‌کند. با این اقدام حتی اگر فردی پسورد اینستاگرام شما را در اختیار داشته باشد، به علت نداشتن کد دوم، نمی‌تواند به حساب اینستاگرام شما دسترسی پیدا کند.

برای فعال کردن احراز هویت دومرحله ای اینستاگرام از قسمت تنظیمات از بخش Security، گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب کنید و بر روی Get Started کلیلک کنید. اینستاگرام برای ارسال کد دوم به شما دو گزینه پپیشنهاد میکند؛ یکی از طریق ارسال پیام کوتاه به تلفن همراه و دیگری از طریق ارسال پیام به اپلیکیشن، که باید گزینه (Authentication App) را انتخاب کنید. از این پس هر وقت بخواهید وارد اکانت خود شوید علاوه بر رمز عبور، باید کد ارسالی را نیز وارد کنید.

  • ایمیل خود را در اکانت اینستاگرام وارد کنید.

بسیاری از افراد اکانت اینستاگرام خود را با شماره تلفن ایجاد می‌کنند. اما نیاز است برای افزایش امنیت اینستاگرام  ایمیل را نیز به حساب اینستاگرام خود اضافه کنند. در مواقعی که رمز عبور خود را فراموش می‌کنید، یا اکانت شما هک میشود، برای ارسال فراموشی رمز عبور و بازیابی اکانت خود به ایمیل نیاز دارید. بهتر است برای ایجاد اکانت اینستاگرام هم شماره تلفن و هم ایمیل خود را وارد کنید. ضمن اینکه اینستاگرام هشدارهای امنیتی را از طریق ایمیل برای شما ارسال میکند. هرگز ایمیل‌هایی که اینستاگرام برای شما ارسال میکند نادیده نگیرید، زیرا که ممکن است حاوی هشدارهای امنیتی مهمی از جمله استفاده از اکانت شما توسط شخص دیگری باشند.

امنیت اینستاگرام با ایمیل
  • برای افزایش امنیت اینستاگرام، اکانت خود را خصوصی کنید.

اگر در پیج شما فعالیت های کسب و کاری انجام نمی‌شود و در واقع اکانت شما بیزینسی نمی‌باشد، شخصی سازی اکانت اینستاگرام یک عامل امنیتی مهم است به خصوص برای کسانی که میخواهند زندگی شخصی خود را با گروهی از دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارند. اگر میخواهید حساب شما خصوصی باشد و فقط افراد خاصی با تایید شما بتوانند صفحه شما را مشاهده کنند، در قسمت تنظیمات در گوشه سمت راست صفحه نمایه خود کلیلک کرده و بر روی Privacy کلیلک کنید و با انتخاب Switch به خصوصی در صفحه بعدی، گزینه Private account را فعال کنید. با اینکار اطلاعات صفحه شما ازجمله عکس و فیلم های شخصی که می‌تواند وسیله ای برای سو استفاده افراد سودجو باشد، در دسترس افراد ناشناس و غریبه قرار نمی‌گیرد.

اگر در پیج شما فعالیت های کسب و کاری انجام میشود و به نوعی از پیج اینستاگرام خود، کسب درآمد می‌کنید، برای پرداخت و دریافت هزینه از مشتریان به کارت به کارت اکتفا نکنید زیرا دادن اطلاعات کارت به مشتریان هم امنیت حساب شما را تهدید میکند و هم زمان بر است. می‌توانید با استفاده از درگاه پرداخت امن و معتبری مانند زرین پال و استفاده از زرین لینک اختصاصی به راحتی عملیات پرداخت را مدیریت کنید.

  • فعالیت دستگاههای ورودی را مدیریت کنید

بررسی کنید چه دستگاهایی به اینستاگرام شما وارد شده اند. برای اینکار به بخش تنظیمات، سپس از بخش Security به Login Activity بروید. در این قسمت مکان هایی که از آنها به اینستاگرام خود وارد شده اید را بررسی کنید و مکان فعلی خود را تایید کنید. در این قسمت می‌بینید از چه دستگاهی در کدام منطقه جغرافیایی و چه زمانی به حساب شما وارد شده اند.

  • دسترسی اپلیکیشن ها و سایت ها به حساب اینستاگرام خود را بررسی کنید

در طول سالها ممکن است حساب اینستاگرام خود را به برنامه و خدمات شخص ثالث مرتبط کرده باشید. برخی از این برنامه ها ممکن است – به خصوص اگر قدیمی باشند- ناامن باشند، پس دسترسی این برنامه ها را لغو کنید. مطمئن شوید دسترسی دستگاههای مختلف مانند تلفن هوشمند به اینستاگرام شما ساده نباشد و شامل  اقدامات امنیتی مانند قفل اثر انگشت و یا تشخیص چهره باشد، به طوری که حتی اگر گوشی شما گم شود و یا به سرقت برود، کسی نتواند به برنامه های شما دسترسی پیدا کند.

بالا بردن امنیت پیج بیزینس اینستاگرام

بیشتر بخوانید: روش های حذف اکانت اینستاگرام

  • اکانت فیس بوک را به اینستاگرام وصل کنید

همان طور که میدانید فیسبوک و اینستاگرام مربوط به یک شرکت با علامت اختصاری متا هستند. برای بالا بردن امنیت اینستاگرام و جلوگیری از هک شدن، می‌توانید اکانت فیس بوک را به اینستاگرام وصل کنید و از طریق حساب فیس بوک به اینستاگرام خود وصل شوید.

جمع بندی

در واقع به دلیل عدم رعایت چندین نکته ساده چیزی که امرزوه به آن “هک” گفته می‌شود اتفاق می افتد و مهاجم کار خارق العاده ای انجام نمیدهد. هنگامی که اینستاگرام شما در معرض خطر قرار میگیرد، ممکن است توسط هکرها برای بدست آوردن اطلاعات شخصی یا با اشتراک گذاری بد افزار و محتواهای مخرب، مورد استفاده قرار گیرد و امنیت اینستاگرام شما را تهدید کند. اما خوشبختانه با رعایت چند نکته ساده می‌توانید از این اتفاقات جلوگیری کنید و از اکانت اینستاگرام خود محافظت کنید. بنابراین قبل از استفاده از هر برنامه ای نیاز است آموزش های اولیه ارائه شود تا مشکلاتی مانند لو رفتن اطلاعات و سو استفاده توسط سارقان ایجاد نشود. در این مقاله به 7 راهکار برای حفظ امنیت اینستاگرام اشاره شد، امید است مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.