اکسپلور اینستاگرام چیست؟و چگونه به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنیم؟

اکسپلور اینستاگرام
اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام چیست و چگونه باعث بهتر دیده شدن پیج شما میشود؟ حضور در اکسپلور تا چه حد بر روی موفقیت پیج کسب و کارها تاثیر گذار است؟ اکثر کسب و کارهای نوپا ممکن است در شروع کار به دلایل مختلفی  مانند کمبود بودجه و عدم توانایی برای تبلیغ کسب و کار، دچار ناامیدی شوند. اما راه های رایگان زیادی برای تبلیغات وجود دارد که با تمرکز روی آنها می‌توانید به اکسپلور اینستاگرام بروید و به جذب فالوور و در نهایت به فروش برسید.

اکسپلور اینستاگرام چیست و چه اهمیتی دارد؟

اکسپلور اینستاگرام (Instagram Explore)، آیکن ذره بینی شکل در قسمت پایین صفحه اینستاگرام است که شامل تعداد زیادی عکس، ویدئو، ریلز و استوری است. قسمت اکسپلور اینستاگرام پست هایی که عمومی هستند را نمایش می دهد پس برای اینکه پیج شما توسط اکسپلور اینستاگرام نمایش داده شود نباید خصوصی باشد.اکسپلور شامل مجموعه ای‌ از صفحات است که کاربر به آنها علاقه نشان داده و برای هر شخص متفاوت است.

اکسپلور اینستاگرام برخلاف صفحه‌ی اصلی اینستاگرام که تنها پست‌ صفحاتی را نمایش می‌دهد که کاربر آن‌ها را فالو کرده‌ است صفحات مورد علاقه کاربر را نمایش می دهد.الگوریتم یادگیری ماشین (machine learning) اینستاگرام علایق مخاطب را شناسایی کرده و صفخات مشابه با صفحاتی که مخاطب لایک و فالو کرده است را در قسمت تب اکسپلور به او نشان می دهد.با انتخاب هر محتوا در قسمت اکسپلور اینستاگرام در ادامه صفحه ، پست های مشابه با محتوای انتخاب شده را مشاهده می‌کنید.

چگونه اکسپلور اینستاگرام را فعال کنیم

بیشتر بخوانید:ریلز اینستاگرام چیست؟

چگونه به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنیم؟

صاحبان کسب و کارها به خوبی می‌دانند که اگر به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنند و پست هایشان توسط اکسپلور اینستاگرام برای مخاطبان نمایش داده شود، باعث آگاهی از برند و ورود فالوور ارگانیک به پیجشان می شود. در ادامه به راه‌ها و ترفندهای رسیدن به اکسپلور می پردازیم:

  • شناخت مخاطب هدف: با شناخت مخاطب و بررسی نیازهای آنها به تولید محتوا بپردازید.ایجاد محتوایی که سبب شود مخاطبین با پست شما تعامل بیشتری داشته باشند کار آسانی نیست. باید دقیقا بدانید که دنبال‌کنندگان شما با چه نوع پست‌هایی تعامل بیشتری دارند.
  • مخاطبان را به تعامل تشویق کنید: با تولید محتوای مورد نیاز مخاطب و ایجاد رابطه هدفمند با فالوورهای خود از آنها بخواهید پست و استوری های شما را لایک و ذخیره  کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارند.یکی از راه‌های افزایش تعامل، جواب دادن به کامنت‌های مخاطبان، اظهار نظر درمورد پست‌ها، نظرخواهی، دعوت به چالش و یا بخواهید دوستانشان را زیر پست شما تگ کنند.
  • انتشار محتوا در زمان مناسب: از مهم ترین نکاتی که باعث راهیابی شما به اکسپلور اینستاگرام میشود؛ افزایش بازدید پست و استوری است. برای رسیدن به این هدف باید به عنوان ادمین پیج آگاه باشید که مخاطب شما بیشتر در چه زمانی آنلاین است و در زمان مناسب پست و استوری را منتشر کنید. بهترین زمان برای آپلود پست بسته به مکان، صنعت و مخاطب شما می‌تواند متفاوت باشد؛ بنابراین، به نحوه رفتار فالوورهای خود در اینسایت نگاهی بیندازید تا بفهمید چه زمانی محتوای خود را منتشر کنید تا در اکسپلور نیز دیده شود.
  • پست و ویدئو IGTV جذاب تهیه کنید: امروزه کاربران به تصاویر و ویدئو های جذاب علاقه نشان میدهند و آنها را دنبال می‌کنند. با تولید محتوای ویدئویی مورد علاقه مخاطب به اکسپلور اینستاگرام نزدیک می‌شوید.
  • از بخش Insight در اکانت اینستاگرام استفاده کنید: با استفاده از دیتای موجود در این بخش به تجزیه و تحلیل صفحه خود بپردازید و آمار بازدیدهای پیج اینستاگرامتان را بررسی کنید تا با بهبود عملکرد، پست‌های شما به اکسپلور راه پیدا کنند.
  • فعالیت فالوور و فالوینگ های خود را مد نظر قرار دهید: اینکه فالوور و فالووینگ‌های شما چه صفحاتی را دنبال و چه پست هایی را لایک می‌کنند دارای اهمیت است که شما بدانید مخاطبین پیجتان به چه نوع محتوایی علاقمند هستند.
چگونه اکسپلور اینستاگرام را تغییر دهیم

مزایای ورود به اکسپلور اینستاگرام

در این قسمت به این سوال پاسخ داده می شود که ورود به Instagram Explore چه مزیتی برای صاحبان کسب و کار دارد و چرا باید پیج های بیزیسی اینستاگرام تلاش کنند که به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنند؟

  1. افرایش فالوور: با ورود به Instagram Explore قاعدتا پست های شما توسط مخاطبان زیادی دیده می شود که باعث می شود کاربرانی که به موضوع پیچ شما علاقمند هستند شما را دنبال کنند.
  2. افزایش تعامل با مخاطبان: نرخ تعامل با مخاطب از مهم‌ترین مسائل هر کسب و کاری به شمار می‌رود. با ورود شما به اکسپلور اینستاگرام مخاطبان زیادی به پست های شما واکنش نشان می‌دهند و باعث افزایش اینگیجمنت اینستاگرام می شود.
  3. افزایش تاثیر کال تو اکشن(CTA):  اگر پست‌های شما درخواست انجام کاری از مخاطب داشته باشند با ورود به Instagram Explore کاربران بیشتری به درخواست شما واکنش نشان می دهند و با این کار نرخ تبدیل پیج شما بیشتر می شود و در نهایت فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد.
  4. آگاهی از برند: با ورود به اکسپلور اینستاگرام برند شما توسط مخاطبان بیشتری دیده می شود. حتی اگر مخاطب جدید زیادی به صفحه شما وارد نشود و تعاملی ایجاد نکند، با دیدن پست های شما در اکسپلور توسط کاربران، برند شما در ذهن مخاطب می ماند.
  5. افزایش درآمد و فروش: با افزایش فالوور و افزایش بازدید پست ها توسط کاربران در نتیجه ورود به Instagram Explore و ورود به جامعه مخاطبان نامحدود، در نهایت به افزایش فروش و درآمد می‌رسید.
اکسپلور در اینستا کجاست

بیشتر بخوانید:۱۰ ترفند افزایش لایک اینستاگرام

چگونه اکسپلور اینستاگرام را به سلیقه خودمان تغییر دهیم؟

اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی می تواند تشخیص دهد که مخاطبان به چه نوع محتوایی علاقمند هستند و بر اساس سلیقه مخاطب، اکسپلور را مطابق میل او طراحی می کند تا کاربر از دیدن آنها لذت ببرد. برای اینکه صفحه Instagram Explore را به سبک دلخواه چیدمان کنید باید موضاعاتی که به آنها علاقه دارید و هم چنین موضوعاتی که علاقه به دنبال کردن و مشاهده آنها ندارید به اینستاگرام نشان دهید. در این قسمت به آموزش تغییر محتوای اینستاگرام به سلیقه خود می‌پردازیم.

استفاده از گزینه Not Interested

در آپدیت جدید اینستاگرام شما می‌توانید با استفاده از گزینه NotInterested که در قسمت منو سه نقطه در بالای هر پست قابل مشاهده است، پست هایی که علاقه ندارید به شما نمایش داده شود را انتخاب کنید. با این کار اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی پست هایی که مطابق سلیقه شما نیست و همه‌ی پست های مشابه را از اکسپلور حذف می‌کند.

فالو کردن هشتگ های مورد علاقه

اگر می خواهید پست‌های مورد علاقه و مشابه با موضوع خاصی برای شما نمایش داده شود می‌توانید از قسمت سرچ اینستاگرام و گزینهTAGS موضوع مورد نظر را انتخاب کنید که با دنبال کردن هشتگ هر موضوع، اکسپلور شما شامل پست هایی می شود که تگ مورد نظر آن را دنبال کرده اید.

پاک کردن HISTORY اینستاگرام

یکی دیگر از اقداماتی که باعث می شود اکسپلور اینستاگرام شما شکل تازه ای به خود بگیرد و از این پس پست های مورد علاقه را به شما نشان دهد پاک کردن سرچ های اینستاگرام است. برای اینکار به قسمت تاریخچه جستجو بروید و گزینه Clear All را بزنید و  همه‌ی جستجو های اخیر خود را حذف کنید.

فعالیت فالووینگ ها

فعالیت فالووینگ ها نیز در چیدمان اکسپلور هر شخص موثر است و صفحاتی که فالووینگ ها دنبال می کنند و به آنها علاقه نشان می‌دهند برای شما نیز نشان داده می شود.

منطقه جغرافیایی

از دیگر مسائل مهم در چیدمان اکسپلور اینستاگرام هر شخص منطقه جغرافیایی هر فرد است. اینستاگرام معمولا در نمایش پست ها در اکسپلور، منطقه جغرافیایی فعالیت افراد را درنظر می گیرد و پست های موجود در منطقه جغرافیایی هر فرد در اولویت نمایش قرار می‌گیرند.

نتیجه گیری

در این مطلب به موضوع اکسپلور اینستاگرام پرداختیم. اگر میخواهید در فضای مجازی دیده شوید و برند خود را به میلیون ها نفر معرفی کنید از اکسپلور اینستاگرام غافل نشوید.  با تولید محتوای جذاب و استفاده از روش های روز به تبلیغ برند خود بپردازید تا در اکسپلور دیده شوید و در بازار رقابتی موجود ماندگار شوید. با رفتن به Instagram Explore به رویای هر کسب و کاری یعنی آگاهی از برند برسید و سپس افزایش بی نظیر فروش و درآمد را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.