لینکدین مارکتینگ چیست؟ هر آنچه که برای بازاریابی و موفقیت در لینکدین باید بدانید.

لینکدین مارکتینگ
لینکدین مارکتینگ

آیا می دانید لینکدین بیش از ۷۷۴ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد؟ معیاری که به تنهایی این پلتفرم را به یکی از برترین شبکه های اجتماعی جهان تبدیل می کند. آیا شما از لینکدین برای ارتقا اعتبار برند تجاری، شبکه سازی، افزایش مشتریان و درآمد در کسب و کار خود استفاده می کنید؟ چه به عنوان یک متخصص یا یک کسب و کار، بازاریابی در لینکدین می تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد. در این مطلب به لینکدین مارکتینگ و ترفندهای لینکدین و رازهای موفقیت در لینکدین می پردازیم.

لینکدین مارکتینگ چیست

لینکدین مارکتینگ چیست؟

لینکدین مارکتینگ (LinkedIn Marketing) یا بازاریابی در لینکدین فرآیند استفاده از سایت لینکدین برای ایجاد ارتباط، تبلیغ برند تجاری، تقویت روابط تجاری و مشارکت ها، به اشتراک گذاری محتوا و افزایش ترافیک وب سایت است. به دلیل تاثیرگذاری در گسترش شبکه های حرفه ای، لینکدین امروزه بخش جدایی ناپذیر بسیاری از استراتژی های موفق بازاریابی است.
اگر با راه اندازی سایت شخصی یا سازمانی و اتصال آن به یک درگاه پرداخت اینترنتی، قصد تاسیس فروشگاه اینترنتی دارید، لینکدین ابزاری مناسب و منحصر به فرد را برای تبلیغ و بازاریابی در اختیار شما قرار می دهد.

درباره لینکدین

وب سایت لینکدین در سال ۲۰۰۳ با تمرکز بر شبکه سازی، کمک به کسب و کارها و به اشتراک گذاری ایده ها راه اندازی شد. این پلت فرم اعضای خود را قادر می سازد تا با سایر متخصصان از جمله همکاران، کارفرمایان بالقوه، شرکای تجاری، رقبا، کارکنان جدید و مشتریان ارتباط برقرار کرده و محتوای خود را با آنان به اشتراک بگذارند.
به همین دلیل لینکدین ابزاری قدرتمند برای بازاریابی و تبلیغات در اختیار متخصصین و کسب و کارها قرار می دهد.

ترفندهای لینکدین

بهترین ترفندهای موفقیت در لینکدین

اکنون بیایید بهترین ترفندهای لینکدین را که می توانید در لینکدین مارکتینگ برای بازاریابی و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید، مرور کنیم. بازاریابی در لینکدین به شما امکان می دهد ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید، سرنخ های با کیفیت را شناسایی کنید، تخصص خود را از طریق محتوای خلاقانه به اشتراک بگذارید و شبکه خود را توسعه دهید.

همچنین لینکدین مارکتینگ یک راه عالی برای شناسایی فرصت های شغلی و جذب استعدادهای جدید به شرکت شما است. اینها تنها برخی از دلایلی است که نشان می دهد لینکدین یک بستر ایده آل برای همه مشاغل است که می توانند برای توسعه کسب و کار خود از آن استفاده کنند. در ادامه بهترین ترفندهای لینکدین مارکتینگ را برای تضمین موفقیت در لینکدین به شما معرفی می کنیم.

۱٫ از هشتگ ها استفاده کنید.

هشتگ ها اغلب برای تأکید بر پست لیندکین شما استفاده می شوند اما در واقع راهکاری را ارائه می دهند که می تواند استراتژی بازاریابی شما را به بهترین نحو توسعه دهد. هشتگ به شما کمک می کند بتوانید محتوایتان را در معرض دید طیف وسیعی از متخصصان و کسب و کارهای مرتبط با فعالیت خود قرار دهید. اما استفاده بیش از حد، یا بدتر از آن استفاده اشتباه، می تواند مانع دسترسی شما به مخاطبان هدف شود.
این بدان معناست که شما باید با ایجاد هشتگ های مورد نظر خود در لینکدین، بین هشتگ های مرتبط و محبوب تعادل برقرار کنید. برای یافتن یک هشتگ پراستفاده می توانید از نوار جستجو استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در زمینه درگاه پرداخت اینترنتی کار می کنید، با جستجوی #درگاه_پرداخت_اینترنتی شروع کنید تا ببینید چند نفر هشتگ را دنبال می کنند و چند بار از آن استفاده شده است.
ابتدا با سه تا پنج هشتگ شروع کنید تا به مخاطبانی برسید که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید. این هشتگ ها باید در تعداد افرادی که آنها را دنبال می کنند متفاوت باشد، بنابراین زیاد روی تعداد بالای هشتگ تاکید نکنید.

شبکه سازی در لینکدین

پیوندهای لینکدین می توانند بدون ارسال لینک و نیاز به تأیید دنبال شوند. این بدان معناست که وقتی یک کاربر لینک صفحه شما را با اعضای خود به اشتراک می گذارد، آن افراد می توانند صفحه شما را دنبال کرده و بلافاصله محتوای کسب و کار شما را که پتانسیل مشارکت بالایی دارد مشاهده کنند.
صفحات و پروفایل های لینکدین در بازاریابی لینکدین اهداف متفاوتی را دنبال می کنند. صفحات، عمومی هستند و عمدتا توسط مشاغل استفاده می شوند. پروفایل ها، خصوصی هستند و توسط افراد استفاده می شوند. هر کدام از آنها با الگوریتم لینکدین کار می کنند اما در هر یک ابزارهای متفاوتی خواهید داشت که می توانید از آنها برای افزایش مخاطبان خود استفاده کنید.

پروفایل های لینکدین را می توان بدون ارسال پیام یا تایید دنبال کرد اما چیزی که آنها را منحصر به فرد می کند این است که می توانید مکالمات شخصی و خصوصی با افرادی که درخواست پیوستن به شبکه شما را دارند، انجام دهید. اگر مشاور هستید، در زمینه فروش مستقیم فعالیت می کنید یا ترجیح می دهید رویکردی شخصی برای کسب و کار خود داشته باشید، می توانید یک پروفایل لینکدین برای استفاده از این ویژگی داشته باشید.

۲٫برای لینکدین مارکتینگ پست هایی با طول های مختلف بگذارید.

پست های سریع و جسورانه در لینکدین یک تلنگر به مخاطب می زنند. داستان های بلند توجه خوانندگان را به خود جلب می کند و منجر به توقف طولانی تر آنان می شوند. برای موفقیت در لینکدین هر دوی این نوع پست ها باید در محتوای لینکدیین شما جایی داشته باشند.

۳٫ مقالات خارجی را در بستر لینکدین به اشتراک بگذارید.

الگوریتم لینکدین برخلاف سایر سیستم عامل ها مانند اینستاگرام، از پیوندهای خارجی به وبلاگ ها و وب سایت ها پشتیبانی می کند. تا زمانی که محتوایی که ارسال می کنید دارای ارزش باشد و مربوط به مخاطبان شما باشد، ارسال مطالب دیگران در این بستر به لینکدین مارکتینگ شما کمک می کند.
اگر مستقیما به وب سایت نویسنده لینک می دهید، نگران اعتبار رسمی نویسنده نباشید، ایده بدی نیست که آنها را در پست خود نشان کنید یا از هشتگ آنها برای اعتبار دادن استفاده کنید. گاهی اوقات، آنها پست شما را با دنبال کنندگان خود به اشتراک می گذارند یا در زیر پستی که نمایه شما را به مخاطبان معرفی می کند، نظر می دهند.

۴٫ برنامه منظم و ثابتی برای انتشار محتوا داشته باشید.

لینکدین که به عنوان بستری با یکی از طولانی ترین طول عمر محتوا شناخته می شود، پلتفرمی است که نیازی به برنامه انتشار شبانه روزی ندارد. چیزی که به آن نیاز دارد یک برنامه منظم و ثابت است.
وقتی که محتوای خودتان را هر روز، یک روز در میان یا حتی یک بار در هفته منتشر می کنید، شبکه شما به طور منظم منتظر محتوای شماست که این باعث ایجاد اعتماد می شود.
برنامه ای را انتخاب کنید که برای تجارت شما منطقی باشد و به مدت یک ماه به آن پایبند باشید. ببینید چه روزها و زمان هایی بهترین مشارکت را به همراه دارند و آن ها را در برنامه انتشارات خود قرار دهید.

بازاریابی در لینکدین

۵٫ برای لینکدین مارکتینگ چه محتوایی را منتشر کنیم؟

برای اینکه استراتژی بازاریابی خود را کامل کنید، قبل از هر چیز باید بدانید که چه نوع محتوایی را منتشر کنید. مطالعات نشان داده است که کاربران لینکدین تمایل بیشتری به محتوایی دارند که حاوی بینش صنعت، اخبار شرکت و اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات جدید باشد. مهم این است که محتوای شما برای مخاطبان ارزش افزوده ای به همراه داشته باشد. بنابراین باید سعی کنید پست هایی را که شامل ارزشمندترین مطالب مربوط به رشته شما هستند، به اشتراک بگذارید؟
برای موفقیت در لینکدین، این نکات را در زمینه انتشار محتوا در نظر داشته باشید:
• سوال بپرسید!
بر اساس آمارها در صورتیکه که از مخاطبان سوالی پرسیده شود، ۵۰% بیشتر از حالت عادی نظر می دهند.
• لینکی را در پست خود قرار دهید!
به روزرسانی با لینک ها و دعوت به عمل ها (CTA) 45% تعامل بیشتری را دریافت می کنند.
• از عکس استفاده کنید.
وقتی عکسی را در لینکدین ارسال می کنید، ۹۸% بیشتر احتمال دارد که نظر دریافت کنید.
• با ارسال ویدئوها اشتراک گذاری بیشتری داشته باشید!
تحقیقات نشان می دهد که کاربران ویدئوها را ۷۵% بیشتر از هر نوع پست دیگری به اشتراک می گذارند.

موفقیت در لینکدین

۶٫ محتوای با کیفیت بالا منتشر کنید.

داده ها نشان می دهد بازاریابان B2B مطالب بیشتری را در لینکدین نسبت به هر جای دیگر در وب منتشر می کنند. با این حال، بیشتر آنچه در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می شود، صرفا جنبه تبلیغی داشته و فاقد پیشنهاد ارزشمند منحصر به فردی است که بتواند خوانندگان را به خود جلب کند.
به یاد داشته باشید لینکدین یک شبکه حرفه ای است. مقالاتی که بهترین کارکرد را در لینکدین مارکتینگ دارند معمولا آنهایی هستند دیدگاه صادقانه نویسنده را بازتاب داده و بینش واقعی در مورد صنعت مربوطه ارائه می دهند.

غیر معمول نیست که مقالات برجسته به دست ده ها یا صدها هزار خواننده برسند، همه آنها دارای ترافیک بسیار هدفمند هستند و در موفقیت بازاریابی لینکدین شما تاثیر اساسی دارند.

بازاریابی در لینکدین

سخن پایانی لینکدین مارکتینگ

لینکدین کمی متفاوت با سایر پلتفرم های مهم رسانه های اجتماعی است زیرا به مشاغل و بازاریابان این امکان را می دهد که خود را بدون پرداخت هزینه به مخاطبان بسیار خاصی معرفی کنند. در این مطلب بهترین ترفندهای لینکدین مارکتینگ را با شما در میان گذاشتیم که می توانید بلافاصله اجرای آنها را شروع کنید تا به شما کمک کنند به نحو موثرتر محتوای بازاریابی خود را منتشر کرده و به توسعه کسب و کار خود بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.