ترفندهای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام
گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

بسیاری از کاربران برای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام به مشکل برمیخورند و قادر به انجام آن نیستند در این مقاله با نحوه گذاشتن لینک در استوری آشنا میشویم

چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟

یکی از راه‌هایی که شما می‌توانید از طریق آن تعداد مخاطبان را افزایش دهید و در کل باعث پیشرفت پیج کاری خود شوید، گذاشتن لینک در استوری است. همان‌طور که می‌دانید این روزها استوری یکی از مهم‌ترین بخش‌های این شبکه اجتماعی به شمار می‌آید که قابلیت ‌های گوناگونی نیز دارد. یکی از این قابلیت‌ ها که اهمیت استوری را دوچندان کرده، امکان اضافه کردن لینک است.
یکی از سوالاتی که برای بسیاری از کاربران اینستاگرام پیش می‌آید، این است که چرا امکان گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام برای من فعال نیست که در پاسخ باید گفت آپشن گذاشتن لینک در استوری برای همه کاربران اینستاگرام فعال نیست و برای آنکه چنین قابلیتی فعال شود، باید برخی از شرایط وجود داشته باشد. برای مثال تبدیل پرسونال اکانت (Personal) به صفحه تجاری (Business)، از اصلی‌ترین اقدامات به شمار می‌آید. در کنار این موضوع دو شرط دیگر نیز حائز اهمیت است که باید حداقل یکی از آن‌ها وجود داشته باشد تا امکان گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام برای شما فعال شود.
۱٫ تعداد فالوورهای شما بیش از ۱۰K باشد.
۲٫ اینستاگرام به صفحه شما تیک آبی داده باشد.
تا چند وقت پیش، امکان قرار دادن لینک در استوری، بدون چنین شرایطی نیز وجود داشت، اما در ادامه تغییرات گوناگونی اعمال شد و طبق آن‌ها کاربران برای اضافه کردن لینک به استوری، باید یکی از شرایط را فراهم می‌کردند. هدف اینستاگرام برای در نظر گرفتن چنین محدودیت‌هایی، تشویق کاربران به فعالیت بیشتر است. از همین رو برای اکثر افرادی که اکانت بیزینسی دارند، جذب فالوور حائز اهمیت خواهد بود.

گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

نحوه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

لینک گذاشتن در استوری، باعث افزایش تعداد کاربران می‌شود، به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال آموزش گذاشتن لینک در استوری هستند تا بتوانند از این طریق به اهداف خود برسند. حال اگر تصمیم به گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام دارید، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.
۱٫ برنامه اینستاگرام را اجرا کنید.
۲٫ به بخشی که از آنجا استوری می‌گذارید بروید و عکسی را بگیرید یا از گالری انتخاب کنید.
۳٫ سپس باید از منوی بالا، بر روی علامتی که شبیه به سنجاق است، ضربه بزنید. (علامت مربوط به درج لینک)
۴٫ صفحه مخصوصی برای شما باز می‌شود که شما باید در آن لینک موردنظر را وارد کنید.
۵٫ در انتها بر روی گزینه Done کلیک کنید و استوری را با کاربران خود به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:۱۰ ترفند افزایش فالوور اینستاگرام رایگان و واقعی

شرایط اضافه کردن لینک به استوری بدون داشتن ۱۰K فالوور

یکی از شرایط لازم برای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام، داشتن تعداد کافی فالوور، یعنی ۱۰ هزار کاربر است، اما دقت داشته باشید که بدون چنین ویژگی نیز می‌توانید لینکی که می‌خواهید را در بخش استوری قرار دهید. برای این کار باید از بخش IGTV استفاده کنید.
نحوه گذاشتن لینک در استوری بدون داشتن ۱۰ هزار فالوور به این شکل است که شما باید وارد برنامه اینستاگرام شوید و بخش پروفایل را انتخاب کنید. سپس بر روی آیکونی که علامتی شبیه به مثبت است و در سمت راست قرار دارد، کلیک کنید. در این حالت صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که آپشن‌های گوناگونی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

شما باید از میان گزینه‌های موجود IGTV Video را برگزینید. زمانی که این بخش باز می‌شود، شما باید ویدیو مورد نظر خود را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که ویدیو انتخابی باید بیش از یک دقیقه زمان داشته باشد تا در این بخش به نمایش درآید.
پس از باز شدن صفحه، باید برای ویدیو یک کاور در نظر بگیرید. سپس در کادری که مربوط به ‌عنوان (Title) است، عبارت «کلیک کنید» را وارد نمایید و در بخش توضیحات (Description)، یک توضیح مختصر را به همراه لینک قرار دهید. شما می‌توانید از ایموجی‌های گوناگونی کمک بگیرید و با استفاده از آن‌ها لینک مورد نظر را برجسته کنید. در ادامه باید بر روی Post to IGTV بزنید تا ویدیو منتشر شود.

پس از اینکه ویدیو آپلود شد، دوباره به بخش استوری بروید و از منویی که در بالای صفحه قرار دارد، بر روی آیکون لینک یا همان زنجیر، کلیک و از صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود گزینه IGTV Video را لمس کنید.

پس از انجام این مراحل، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید از طریق آن ویدیو آماده شده را به استوری اضافه کنید. سپس نوبت به مرحله هدایت کاربران به لینک می‌رسد که توصیه می‌شود از گیف‌های Swipe Up کمک بگیرید. اگر تصمیم به استفاده از گیف‌های اینستاگرام دارید، باید بر روی آیکون استیکر بالای صفحه ضربه بزنید و از میان گزینه‌ها، آیکون GIF را باز کنید. در قسمت سرچ، به جست‌وجو عبارت Swipe Up بپردازید تا گزینه‌های گوناگونی در اختیارتان قرار گیرد. در آخر نیز استوری را منتشر کنید.

گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

نحوه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

لینک گذاشتن در استوری، باعث افزایش تعداد کاربران می‌شود، به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال آموزش گذاشتن لینک در استوری هستند تا بتوانند از این طریق به اهداف خود برسند. حال اگر تصمیم به گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام دارید، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.
۱٫ برنامه اینستاگرام را اجرا کنید.
۲٫ به بخشی که از آنجا استوری می‌گذارید بروید و عکسی را بگیرید یا از گالری انتخاب کنید.
۳٫ سپس باید از منوی بالا، بر روی علامتی که شبیه به سنجاق است، ضربه بزنید. (علامت مربوط به درج لینک)
۴٫ صفحه مخصوصی برای شما باز می‌شود که شما باید در آن لینک موردنظر را وارد کنید.
۵٫ در انتها بر روی گزینه Done کلیک کنید و استوری را با کاربران خود به اشتراک بگذارید.

یک Call To Action به استوری اینستاگرام اضافه کنید

دقت داشته باشید که تنها اضافه کردن لینک به استوری، نمی‌تواند تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت یا فروشگاه را افزایش دهد و در کنار این موضوع شما باید از دیگر قابلیت‌ها نیز کمک بگیرید. ‏call to action یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش تعامل در اینستاگرام است. برای مثال شما می‌توانید پس از آنکه لینک مورد نظر را در استوری قرار دادید، از جملاتی برای ترغیب کاربران استفاده کنید تا آن‌ها به بالا کشیدن صفحه استوری و دیدن سایت مشتاق شوند. بالا بودن نرخ تعامل یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای موفقیت است، به‌طوری‌که می‌تواند پست شما را به صفحه اکسپلورر اینستاگرام بکشاند.

قرار دادن لینک در استوری چه کاربردهایی دارد؟

گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام کاربردهای گوناگونی را برای اکانت‌های مختلف به همراه دارد، اما به‌طورکلی می‌توان گفت که کاربران اینستاگرام برای تبلیغ برند خود از این قابلیت استفاده می‌کنند. حال از آنجایی که استوری‌ها محبوبیت بسیاری نزد مخاطبین پیدا کرده‌اند، بهترین راه برای دیده شدن یک موضوع هستند. از همین رو توصیه می‌شود که در هنگام تولید محتوا برای استوری، حساسیت زیادی را به خرج دهید تا بهترین نتیجه را به دست آورید. در ادامه نیز به چند مورد از کاربردهای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام اشاره خواهیم کرد.

امکان قرار دادن لینک و درگاه پرداخت در استوری اینستاگرام

بسیاری از کاربرانی که فعالیت خود را در اینستاگرام پیگیری می‌کنند، به‌صورت مجزا وب‌سایتی نیز در اختیار دارند. این افراد می‌توانند با استفاده از قابلیت قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام، بازدیدکننده بیشتری را برای وب‌سایت خود جذب نمایند. در نتیجه فروش آن‌ها هم از طریق اینستاگرام و هم وب‌سایتی که دارند، انجام خواهد شد.
همچنین دیگر امکانی که برای کاربران فراهم شده است، قابلیت درج درگاه پرداخت مخصوص به خود در استوری است. اگر شما از دسته افرادی هستید که تصمیم دارید مدیریت درستی را بر فعالیت خود داشته باشید، می‌توانید یک درگاه پرداخت اینترنتی مخصوص به خود را تهیه کنید. در حقیقت درگاه پرداخت آنلاین شرایط خرید را برای مشتری و شرایط مدیریت را برای شما آسان می‌کند. شما می‌توانید در صورت نیاز به چنین درگاه پرداختی، از مجموعه زرین پال کمک بگیرید. این مجموعه بر اساس شرایطی که دارید، بهترین گزینه را در اختیار شما قرار خواهد داد.

گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

بیشتر بخوانید: روش های اعتماد سازی در اینستاگرام

امکان قرار دادن لینک دیگر شبکه‌ های اجتماعی در استوری اینستاگرام

یکی از ویژگی‌های گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام، امکان انتخاب لینک دیگر شبکه‌های اجتماعی است. امروزه بسیاری از افراد علاوه بر اینستاگرام از دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، تلگرام و … استفاده می‌کنند. این دسته از افراد می‌توانند برای جذب مخاطب بیشتر، لینک صفحات مورد نظر را در استوری اینستاگرام قرار دهند تا افراد با انتخاب آن‌ها به صفحه تعیین شده فرستاده شوند.

امکان قرار دادن لینک‌های داخلی در استوری اینستاگرام

لینک داخلی نوعی خاص از اضافه کردن لینک به استوری است که در خود اپلیکیشن اینستاگرام انجام می‌شود و مربوط به همین شبکه خواهد بود. برای مثال اگر شما یک پست را در این شبکه انتشار دهید و سپس آن را در استوری بگذارید، لینک دهی داخلی صورت گرفته است.
حال اگر شما این کار را نسبت به پیج‌های دیگر نیز انجام دهید، همین اتفاق می‌افتد. در نتیجه شما می‌توانید پست کاربران دیگر را به شرطی که پیج آن‌ها عمومی باشد، در استوری به انتشار بگذارید. البته دقت داشته باشید که لینک دهی داخلی تنها به لینک دادن پست محدود نمی‌شود و هرگاه شما لینک پروفایل و IGTV را نیز در استوری قرار دهید، در حقیقت لینک دهی داخلی انجام شده است.

قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام برای چه افرادی مناسب است؟

۱٫ فروشگاه‌هایی که به‌صورت اینترنتی محصولی را می‌فروشند.
۲٫ افرادی که از طریق اینستاگرام به مخاطبین خود در رابطه با موضوعی خاص آموزش می‌دهند.
۳٫ بلاگرها، اینفلوئنسرها و دیگر افرادی که تعداد فالوورهای آن‌ها بالا است.
۴٫ صفحاتی که شناخته‌شده هستند و کار تبلیغات سایت، کانال و پیج اینستاگرام را انجام می‌دهند.

نحوه گذاشتن see more در استوری

زمانی که شما لینک را در استوری قرار می‌دهید، کاربران با گزینه بیشتر ببینید یا See More مواجه می‌شوند. البته دقت داشته باشید که این گزینه در استوری خیلی واضح نیست و امکان دارد بسیاری از کاربران حتی متوجه آن نشوند یا برای مثال افرادی که تابه‌حال از اینستاگرام استفاده نکردند نیز ندانند که این بخش به چه چیزی مربوط می‌شود. به همین دلیل بهتر است که پس از گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام، از یک گیف یا فلش استفاده کنید و به کاربران خود گزینه See More یا بیشتر ببینید را نشان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.