۹ ترفند طلایی برای نوشتن کپشن اینستاگرام حرفه ای

نوشتن کپشن اینستاگرام
نوشتن کپشن اینستاگرام

به عنوان یک صاحب کسب و کار، نادیده گرفتن اینستاگرام غیرممکن است. از سال ۲۰۱۹، این پلتفرم اجتماعی با رشد سریعی روبه رو بوده و طبق گزارش ها، بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد که انتظار می رود این تعداد افزایش یابد. لازم به ذکر است با افزایش فروش در اینستاگرام به یک درگاه پرداخت پایدار، امن و هوشمند برای مشتریانتان نیاز دارید.شما شاید عکس‌ها و ویدیوهای فوق العاده ای را در فیدهای اینستاگرام و IGTV کسب‌وکارتان ارسال کنید، اما اگر به محتوای متنی، یعنی نوشتن کپشن اینستاگرام خود توجه کافی نداشته باشید، ممکن است یک فرصت کلیدی را از دست بدهید.

مزایای نوشتن کپشن اینستاگرام

  • ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
  • فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید.
  • و حتی فروش خود را بهبود بخشید.

یک تصویر بصری قوی در اینستاگرام می‌تواند باعث شود کاربران «اسکرول کردن خود را آهسته کنند» و روی پست شما توقف کنند، اما یک کپشن با دقت فکرشده می‌تواند از نظر بازاریابی و فروش، کارهای مهم تر و عمیق تری انجام دهد.

روش نوشتن کپشن در اینستاگرام

بیشتر بخوانید:6 ایده پربازده کسب درآمد از اینستاگرام

ویژگی های کپشن اینستاگرام

کپشن های متقاعد کننده می توانند تعامل بیشتری ایجاد کنند، که در مورد الگوریتم اینستاگرام بسیار مهم است. نوشتن کپشن اینستاگرام قوی، داستان و شخصیت برند شما را شکل می دهد، که به نوبه خود به دنبال کنندگان شما کمک می کند متوجه شوند که به چیزی که شما می فروشید نیاز دارند. به طور خلاصه: کپشن اینستاگرام می‌تواند به ارتقای موفقیت کسب وکار شما در شبکه های اجتماعی کمک کند.

با به‌روزرسانی‌های اخیر الگوریتم اینستاگرام، اگر پلتفرم، نرخ تعامل شما را بپسندد، پست‌های شما به احتمال بیشتری دیده می‌شوند. این معیار به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا نظرات زیادی از کاربران در مورد یک پست دریافت می‌کنید و آیا به این نظرات پاسخ می‌دهید یا خیر. این تغییرات به این معنی است که داشتن تعداد زیاد فالوور دیگر تضمین نمی‌کند که پست‌های شما دیده شوند، هرچند که ممکن است اشتباه به نظر برسد.

در اوایل سال جاری، اینستاگرام نحوه عملکرد الگوریتم خود را توضیح داد و گفت: «آنچه ابتدا در فید شما نمایش داده می‌شود، با توجه به پست‌ها و اکانت‌هایی که بیشتر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید، و همچنین سایر عوامل مؤثر مانند به‌موقع بودن پست‌ها، تعداد دفعات بازدید شما تعیین می‌شود. از اینستاگرام، تعداد افرادی که دنبال می کنید و غیره استفاده کنید.» این یعنی چه؟ برای شروع، آنچه در بالای کانال یک کاربر اینستاگرام نشان داده می شود، بر اساس فعالیت خود کاربر است. بنابراین، به عنوان یک کسب و کار، باید کاربران را برای تعامل با پست خود ترغیب کنید، خواه این به معنای ماندن در پست شما برای چند ثانیه باشد، یا لایک کردن، نظر دادن یا اشتراک گذاری آن. در ادامه ۹ ترفند برای نوشتن کپشن اینستاگرام به شما معرفی می کنیم که با رعایت آنها، نرخ تعامل پست هایتان افزایش پیدا خواهد کرد. پس از خواندن این ۹ مورد، اگر می خواهید درباره اینستاگرام و روش های موفقیت کسب و کارتان در این پلفترم اطلاعات بیشتری کسب کنید روی آموزش اینستاگرام کلیک کنید تا شما را به صفحه ای راهنمایی کند که پر است از ترفندهای اینستاگرامی.

نحوه درست نوشتن کپشن اینستاگرام

ترفندهای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب و تاثیرگذار

۱٫ از جمله اول کپشن اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید

اینستاگرام کپشن شما را بعد از سه تا چهار خط کوتاه می کند، بنابراین جزئیات مهم را در ابتدا قرار دهید. فقط اولین جمله در فید کاربر دیده می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که این جمله، قانع‌کننده است یا سؤالی می‌پرسد. دعوت به اقدام را آخر کپشن قرار ندهید.با دو خط ابتدایی کپشن اینستاگرام خود مانند بازاریابی در هر رسانه دیگری رفتار کنید. برای خواننده قلاب بیندازید!

۲٫ دعوت برای اقدام یا پرسیدن یک سوال در کپشن

هر پست باید هدف و نیتی داشته باشد، بنابراین هر یک را با هدف خاص خود هدایت کنید و بگذارید آن هدف دعوت به عمل را انجام دهد. می خواهید دنبال کنندگان چه کاری انجام دهند:

  • از وب سایت شما بازدید کنند؟
  • یک محصول خاص را بخرند؟
  • پست را با دوستان به اشتراک بگذارند؟
  • خرید تبلیغاتی؟
  • وارد یک مسابقه با جایزه شوند؟
  • عکس بگیرند و با استفاده از یک هشتگ مشخص به اشتراک بگذارند؟ (این یک راه عالی برای جمع آوری محتوای تولید شده توسط کاربر است.)

نکته کلیدی، تشویق مشارکت برای ایجاد حس گفتگو است. این کار، همچنین راهی برای همراه شدن با الگوریتم اینستاگرام است که تعامل را معیاری برای ارائه پست های شما به دنبال کنندگان به حساب می آورد. تشویق تعامل، همچنین احتمال اینکه پست شما در فیدهای سایر کاربران به عنوان یک «اکانت توصیه شده» ظاهر شود را افزایش می دهد.

۳٫ اضافه کردن ارزش به کپشن اینستاگرام

پورتنوی می‌گوید: «نکات و ترفندها یا هر نوع اطلاعاتی را برای کمک به آموزش یا اطلاع‌رسانی برای افزایش ارزش افزوده پست اینستاگرام خود ارائه دهید.» افزودن ارزش به کپشن اینستاگرام به کاربر کمک می کند و احتمال اشتراک گذاری و نشانک گذاری پست را بیشتر می کند.

۴٫در نوشتن کپشن مثل یک انسان بنویسید نه ربات

اصالت از هر چیزی مهم تر است. در محتوا و کپشن ها، خود واقعی تان باشید و همانطور که صحبت می کنید بنویسید. در عین حال که می توانید استراتژیک و هدفمند باشید، همچنان می توانید با کاربر مثل یک دوست و به طور طبیعی و دوستانه رفتار کنید.

کپشن اینستاگرام چیست

بیشتر بخوانید: ۱۰ ترفند افزایش لایک اینستاگرام

۵٫کپشن های اینستاگرام خود را در یک پلتفرم جداگانه پیش نویس کنید

اگر کپشن های خود را روی پلتفرم دیگری بنویسید، به احتمال زیاد استراتژیک و بدون حواس‌پرتی فکر می‌کنید. کارتر می‌گوید: «اگر هنگام نوشتن کپشن‌ اینستاگرام برای کسب‌وکارم خودم را از تلفن دور نگه دارم، ذهن روشن‌تری دارم. برنامه‌ی من نوشتن روی دسکتاپ است، بنابراین می‌توانم مجموعه‌ای از کپشن ها را بنویسم، برگردم و آنها را ویرایش کنم و برای پست کردنشان برنامه‌ ریزی کنم. به این ترتیب، به دور از تبلیغات و پیام های تلفن، با هوشیاری و با در نظر گرفتن اهداف بازاریابی خود، می نویسم.»

به یاد داشته باشید، هنگام تهیه پیش نویس، اهداف کمپین و تعامل خود را در نقطه کانونی کپشن اینستاگرام خود نگه دارید. سعی کنید چند ایده جایگزین برای کپشن خود داشته باشید، زیرا اولین چیزی که می نویسید لزوما بهترین نخواهد بود. اجازه دهید خلاقیت شما نفس بکشد و از این فرآیند لذت ببرید.

۶٫در نوشتن کپشن اینستاگرام داستان سرایی کنید

از خنثی بودن خودداری کنید – شخصیت و چاشنی را به زیرنویس‌های خود اضافه کنید. کارتر می‌گوید: «من سعی می‌کنم دو تا سه کلمه، عبارت، یا حکایت حسی اضافه کنم که تصویری را ترسیم می‌کند. بنابراین در نوشتن کپشن اینستاگرام، لمس، طعم، صدا، تصویر و احساس را توصیف کنید و آن را مشخص کنید. فقط نگویید «چی توز.» بگویید «برگه های ذرت سرخ شده در روغن ذرت سالم و غوطه‌ور در ادویه جات خوشمزه و تازه».

۷٫در کپشن اینستاگرام از ایموجی ها استفاده کنید

شکلک‌ها را روی متن بپاشید تا طعم بیشتری به آن اضافه کنید و کپشن‌هایتان را متحرک کنید. ایموجی‌های مربوطه که در انتهای جملات یا پاراگراف‌ها قرار می‌گیرند، می‌توانند به‌عنوان «صفحه کتاب» عمل کنند و از نظر زیبایی‌شناسی، بخش های طولانی متن را از هم جدا کنند.

ایموجی ها همچنین راهی عالی برای دعوت خوانندگان به انجام یک اقدام خاص مانند کلیک کردن روی پیوند در بیو هستند. اما اگر از آنها استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که با لحن برند شما همخوانی دارند. نباید با مجموعه‌ای از ایموجی‌ها زیاده‌روی کنید، مخصوصاً در همان عنوان یا اوایل کپشن.

اگر روی هویت برند و لحن صدای خود کار می‌کنید و نوشتن کپشن اینستاگرام را به یک فریلنسر برون سپاری می‌کنید، مجموعه‌ای از ایموجی‌ها را تعیین کنید که برای تداوم و ثبات برند مفید هستند. شما به کدام ایموجی‌ها برای پیوند در بیو پیامک یا جلب توجه به متن در کپشن نیاز یا علاقه دارید؟

۸٫طول کپشن اینستاگرام را در نظر بگیرید

مانند بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی، در نوشتن کپشن اینستاگرام هم اولویت، با کیفیت است تا کمیت. کپشن اینستاگرام می تواند کوتاه و سریع باشد یا طولانی تر و عمیق تر.طبق گفته پورتنوی، در مورد نوشتن کپشن هیچ طول درست یا غلطی وجود ندارد. او می‌گوید: «اگر پست شما ارزش افزوده داشته باشد یا جالب باشد، مردم آن را خواهند خواند. با این حال، اگر شک دارید که یک پست خیلی طولانی است یا خیر، بهتر است کوتاه نوشتن را انتخاب کنید.»

نوشتن کپشن جذاب در اینستاگرام

۹٫ استفاده از هشتگ در کپشن اینستاگرام

هشتگ های اینستاگرام یک راه کلیدی برای جستجوپذیر کردن پست های شما هستند، بنابراین مطمئن شوید که از آنها به درستی استفاده می کنید. آنها مانند کلمات کلیدی عمل می کنند، زیرا دارای قابلیت ردیابی و جستجو هستند.

ممکن است متوجه شده باشید که برندها هشتگ‌ها را در انتهای یک عنوان یا زیر برچسب «بیشتر» گروه‌بندی می‌کنند تا همه چیز مرتب به نظر برسد. برخی حتی چندین خط فضا با نقطه اضافه می کنند تا هشتگ ها را جدا کنند و واقعاً آنها را از فضای توضیحات دور کنند. این قابل قبول است، اما آماده باشید تا برخی از هشتگ‌ها را در کپشن توزیع کنید تا ابعاد بیشتری به آن ببخشید.

پس چطور بدانید که بهتر است از کدام هشتگ استفاده کنید؟ ترکیبی از برند (هشتگ امضایی که برای برند خود ایجاد می‌کنید)، جامعه (که توسط افرادی در همان صنعت استفاده می‌شود، یا توسط تأثیرگذارانی که می‌خواهید جذب کنید)، محصول و سایر هشتگ‌های پرطرفدار مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به هشتگ های استفاده شده توسط رقبا، مخاطبان، تأثیرگذاران و رهبران صنعت، محتوای خود را بشناسانید.

نکته پایانی: جذب و دفع

وقتی صحبت از برندسازی به میان می‌آید، یک اصل مفید وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این اصل که به عنوان جذاب و دفع کننده شناخته می‌شود توسط عکاس و استراتژیست Jasmine Star محبوبیت یافته است. این است در واقع روی ثبات هویت برند شما، کلمات و لحنی که استفاده می کنید تمرکز دارد. از آنجایی که نمی توانید همه چیز برای همه باشید، برندسازی شما احتمالاً مشتریان مناسب را جذب می کند و مشتریان نامناسب را دفع می کند. گفته می شود، روی مشتری بالقوه خود و نحوه جذب آنها تمرکز کنید. این به شما کمک می کند نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام خود را بهتر مدیریت کنید.استراتژیک بودن، امری کلیدی است و در عین حال، فرصتی است برای نشان دادن شخصیت برندتان. بنابراین مطمئن شوید که دیدگاه منحصر به فرد برند خود را با لحن ساده تر اینستاگرام ترکیب می کنید و پیام خود را به مخاطب خود می رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.