معرفی پردرآمدترین مشاغل فریلنسری در سال 2023

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری
پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

فریلنسری می تواند به منزله نقطه نجات بخش زندگی کاری شما باشد، در این مقاله قصد داریم شما را یا پردرآمدترین مشاغل فریلنسری و دورکاری آشنا کنیم.

حتما تا به حال نام فریلنسری را شنیده اید. فریلنسری می تواند درآمد و مزایای زیادی داشته باشد. به خصوص اگر شما از جمله افرادی باشید که دارای روحیه کارمندی نیستند، فریلنسری می تواند به منزله نقطه نجات بخش زندگی کاری شما باشد. از آنجایی که یکی از محصولات درگاه پرداخت زرین‌ پال (زرین لینک)، دقیقا به منظور جمع آوری ساده و مطمئن وجه پروژه‌ های فریلنسرها طراحی و توسعه یافته است، در یکی دیگر از مجموعه آموزش های زرین پال به آموزش در این زمینه می پردازیم. برای اینکه با پردرآمدترین مشاغل فریلنسری و دورکاری آشنا شویم، ابتدا باید نگاهی به تعریف آن داشته باشیم.

فریلنسر کیست و فریلنسینگ چیست؟ 

فریلنسری به این معنی است که شما به عنوان یک شرکت مستقل کار کنید، تا اینکه شخص دیگری شما را استخدام کند. فریلنسرها به اصطلاح خود- اشتغال هستند و به صورت پروژه ای و یا تحت شرایط کاری خاص با سایر شرکت ها یا پیمان کاران مختلف همکاری می کنند.  یک فریلنسر کارمند یک شرکت خاص نیست و می‌ تواند طبق شرایط کاری، زمانی و تخصص خودش، به صورت همزمان با چند شرکت دیگر نیز همکاری کند و البته این به معنی درآمد بیشتر است. اما به طور حتم ممکن است فشارهای کاری بیشتری نیز به او وارد می آید.

با رشد اقتصادی و تغییر شکل مشاغل، مردم بیشتر از هر زمان دیگری به فریلنسری روی آورده اند و تعداد افرادی که این سبک کاری را انتخاب می کنند هر روز بیشتر و بیشتر می شود. زیرا رهایی از زندگی تعریف شده کارمندی، برای بسیاری از ما تصور بسیار شیرینی است.

از طرف دیگر، شیوع ویروس کرونا فرهنگی به نام فرهنگ دورکاری را رواج داده است. مشاغل فریلنسری پتانسیل بالایی برای قرارگرفتن در این گروه را دارند بنابراین لیست مشاغلی که در ادامه به آن ها می پردازیم، می توانند در لیست پردرآمدترین مشاغل دورکاری نیز قرار بگیرند.

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

شغل های زیر نمونه ای از پردرآمدترین مشاغلی هستند که ارزش قرارگرفتن در لیست شما را دارند تا در صورت علاقه مندی به آن ها بتوانید فعالیت فریلنسری خود را شروع کنید:

۱- طراح وب سایت

کسب درآمد از فریلنسری

وظایف اصلی: وظایف اصلی طراحان وب سایت ها، برنامه ریزی، نوشتن کد برای راه اندازی وب سایت مشاغل و گروه های مختلف است. وب سایت ها با زبان های مختلف برنامه نویسی طراحی و توسعه پیدا می کنند و شما باید با بررسی معایب و مزایای هر کدام از آن ها بازار تخصصی خود را پیدا کنید. به عنوان یک طراح وب سایت فریلنسر، شما باید بتوانید به درستی نیازهای هر مشتری را بررسی کنید و در نهایتی وب سایت گسترش دهید که با توجه به درخواست و نیاز مشتری، قابلیت بارگذاری متن، صوت، ویدیو، تصویر و غیره را داشته باشد. طراحان وب سایت فریلنسر اغلب می توانند چند پروژه مختلف را هم زمان پیش ببرند اما باید در نظر داشته باشید که طراحی وب سایت فقط شامل راه اندازی اولیه آن نیست.

شما باید برای آپدیت ها (به روزرسانی ها)، اضافه کردن خواسته های جدید مشتری به وب سایت و هرگونه ویرایش جدیدی پاسخگوی مشتریان قبلی باشید. در واقع خوشنامی یک طراح وب سایت فریلنسر در انجام به موقع خدمات به مشتریان است که این مساله گاها در قرارداد ها نیز ذکر می شود.

۲- برنامه نویسان

کسب درآمد از فریلنسری

برنامه نویسی بدون شک یکی از پردرآمدترین مشاغل فریلنسری، در سراسر جهان است.

وظایف اصلی: برنامه نویسان فریلنسر معمولا بر اساس قرارداد و درخواست های مشتریان، به طراحی و توسعه نرم افزارها و اپلیکیشن ها می پردازند و گاهی در مقام مشاور، برای رسیدن به بهترین نتیجه به آن ها راه حل های فنی ارائه می دهند. برنامه نویسان  فریلنسر، مرزی برای فعالیت های خود ندارند و به راحتی می توانند همزمان با چند شرکت و مشتری داخلی و خارجی کار کرده و نیازهای فنی آن ها را برآورده کنند.

۳- گرافیست (طراح گرافیک)

کسب درآمد از فریلنسری

به دلیل نیاز رو به رشد تمامی شرکت ها و افراد به محتوای بصری، یکی از بخش های بزرگ گروه های فریلنسری را گرافیست ها تشکیل می دهند. در واقع می توان گفت پتانسیل بی پایانی پشت آن قرار دارد.

وظایف اصلی: طراحان گرافیک با استفاده از طراحی های دستی و مخصوصا نرم افزارهای  گرافیکی، به مفاهیم و متن های مختلف هویت بصری می دهند. به بیان دیگر، پشت هر بازی کامپیوتری، برنامه، نرم افزار و .. گرافیست هایی هستند که موجب می شوند تا از نظر بصری همه چیز زیباتر باشد. طراحی انواع بروشور، تصویرسازی، خلق کاراکتر، انواع تبلیغات و گزارش های تصویری و غیره از جمله دیگر تقاضای بازار برای این گروه شغلی است.

امروزه تقریبا هر کسب و کاری به گرافیست نیاز دارد و همین امر باعث شده است تا این بازار به شدت داغ ولی رقابتی باشد. اما با این وجود این رشته همچنان یک از رشته های پر درآمدزای فریلنسری است.

۴- متخصص شبکه های اجتماعی

کسب درآمد از فریلنسری

یکی از پردرآمدترین مشاغل فریلنسری، تخصص در شبکه های اجتماعی است. توجه به این موقعیت شغلی هر سال در حال رشد است. زیرا افراد و کسب و کارهای بیشتری می خواهند حضور موثری در شبکه های اجتماعی داشته باشند، و متخصصین شبکه  های اجتماعی به آن ها کمک می کنند تا این کار را به درستی انجام دهند.

وظایف اصلی: علاوه بر تولید محتوای موثر و منظم، کارشناسان شبکه های اجتماعی مسئول جذب و ایجاد تعامل با کاربران نیز هستند. آن ها همیشه سعی دارند تا با اندازه گیری اعداد و ارقام و استفاده از روش های خلاقانه، صفحه های اجتماعی مشتریان خود را به روز نگه دارند.

۵- نویسنده (کپی رایتر)

کسب درآمد از فریلنسری

این حوزه از جمله حوزه هایی است که می تواند پتانسیل بالایی برای درامدزایی به صورت دورکاری داشته باشد. رشته های زیادی در این زمینه وجود دارند که می توانید با ورود به هریک از آن ها، به صورت همزمان با شرکت ها و یا آژانس های تبلیغاتی مختلفی کار کنید.

وظایف اصلی: نوشتن انواع وبلاگ ها برای وب سایت ها، تولید انواع  محتوای متنی در مجلات، مقالات، توضیحات مربوط به محصول و نوشتن شعار های تبلیغاتی از جمله وظایف اصلی نویسندگان است. به تازگی برخی رشته های تخصصی تر مانند UX writer نیز وارد این فضا شده اند که با متخصص شدن در برخی از آن ها می توانید درآمد بالایی برای خود داشته باشید.

۶-مشاور منابع انسانی

کسب درآمد از فریلنسری

روابط بین افراد در یک سازمان و شرکت روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند و به همین دلیل نیاز به متخصصین منابع انسانی بیشتر احساس می شود.

وظایف اصلی: مشاوران منابع انسانی با تیم های منابع انسانی شرکت ها و سازمان ها همکاری می کنند و برای بهبود روابط کاری کارکنان راهکار ارائه می دهند. این متخصصان همچنین به مدیران منابع انسانی و مدیران ارشد سازمان کمک می کنند تا در زمینه هایی مانند: جلوگیری از بروز شکایات، ایجاد مزایا برای کارکنان و همینطور استخدام و جذب نیرو، از رویه های موثرتری استفاده کنند.

۷- تصویربردار و ویرایشگر فیلم

کسب درآمد از فریلنسری

فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب باعث شده اند تا ویدیو بیشتر از هر زمان دیگری محبوب باشد. در حال حاضر کسب و کارهای زیادی برای معرفی خود و محصولات شان از محتوای ویدیویی استفاده می کنند. بنابراین استفاده از این بازار پرتقاضا می تواند یکی از گزینه های درآمدزایی برای علاقه مندان به دنیای فریلنسری باشد.

وظایف اصلی: تصویربردار با استفاده از تجیهزات فیلم برداری از رویدادهای زنده، پروژه های تولید فیلم و غیره تصویربرداری می کند و با استفاده از روش های مختلف، آن ها را ویرایش می کند. ساخت تیزرهای تبلیغاتی، ساخت فیلم های تولد و عروسی، ساخت فیلم های آموزشی، پوشش رویدادهای زنده و غیره از انواع پروژه های فریلنسری کوچکی است که فیلمبرداران می توانند با توجه به تجربه و سابقه خود در آن ها شرکت کنند.

یکی از قسمت های چالش برانگیز این حوزه، تهیه تجهیزات فیلمبرداری است که با تهیه دائمی آن می توانید با صرفه جویی در هزینه تجهیزات، درآمد خود را بالاتر ببرید.

۸-مشاوره مالی

کسب درآمد از فریلنسری

بخش مالی، قلب هر کسب و کار است، بنابراین این بخش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بهتر است برای آنکه بتوانید به سایر کسب و کارها و افراد مشاوره مالی ارائه دهید، سابقه خوبی در زمینه کار در این حوزه داشته باشید.

وظایف اصلی مشاوران مالی بررسی وضعیت کلی درآمد، بدهی و هزینه هاست. آن ها به مشتریان خود کمک می کنند تا بتوانند برنامه ریزی بهتری برای دارایی خود داشته باشند. رسیدگی به امور مالیاتی نیز یکی از مهمترین وظایف یک مشاور مالی است. شما می توانید حتی با خبره شدن در این زمینه خاص، قراردادهای زیادی منعقد کنید.

۹- مشاور کسب و کار

کسب درآمد از فریلنسری

با گسترش اینترنت، راه اندازی کسب و کار ساده تر از هر زمان دیگری شده است. کسب و کارهای خانگی و کوچک زیادی با استفاده از یک وب سایت ساده و یا محبوبیت شبکه های اجتماعی، راه اندازی می شوند و رشد می کنند. این کسب و کارها نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند.

وظایف اصلی: مشاوران کسب و کار به انواع روش های بهبود عملکرد و کارآیی تسلط کامل دارند و با تجزیه و تحلیل  و همینطور به کمک تجربیات خود در کسب و کارهای مختلف، به مشتریان خود راهکارهایی برای رسیدن به بیشترین سود را ارائه می دهند.

پردرآمدترین مشاغل دورکاری

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم. حقیقت این است که فریلنسری به معنی دوکاری هست و نیست. اینکه شما برای انجام وظایف خود نیاز به حضور در محل شرکت مشتری را دارید یا خیر، بستگی به تعهدات شما و نیازمندی های پروژه دارد. اما به صورت کلی معمولا مشاغلی که در آن، مشاوره، تجزیه و تحلیل و صحبت با مشتریان مطرح است، نیاز بیشتری به حضور شما است.

اگر در قسمت پردرآمدترین مشاغل فریلنسری، سوالی داشتید، مطرح کنید تا در نظرات به آن پاسخ دهیم.در این مقاله به معرفی پردرآمدترین مشاغل فریلنسری در سال ۲۰۲۱ می پردازیم و وظایف اصلی هر گروه را بررسی می کنیم.

3 دیدگاه

  1. سلام مطلب بسیار کاملی بود در کنارش بهتری سایت های فریلنسری هم معرفی کنید عالی میشه

  2. خیلی عالی بود مشاغلی که معرفی کردید ولی بنظرم درآمد کارشناسان سئو هم خوب باشه
    بنابر یه گزارشی که در لینکدین می‌خوندم جزو ۳ شغل برتر پردرآمد در سال ۲۰۲۱ هست.

  3. جالب بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.