بهترین روش های بازاریابی اینترنتی (۱۱ ترفند طلایی)در سال 2023

روش های بازاریابی اینترنتی
روش های بازاریابی اینترنتی

اگر می خواهید با بهترین روش های بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۱ آشنا شده و تجارت آنلاین خود را توسعه دهید این مقاله برای شماست.

همه گیری جهانی کرونا در سال ۲۰۲۰ شوک بزرگی بر کسب و کارها وارد کرد. به دلیل اعمال قرنطینه، تعطیلات گسترده و محدودیت های طولانی مدت، خرید اینترنتی رشد چشمگیری پیدا کرد. به همین دلیل بازاریابی اینترنتی ضرورت بیشتری یافت. اما شرایط کرونایی در طی سال های ۲۰۲۲و ۲۰۲۱ با گذشته متفاوت است و شیوه های دیجیتال مارکتینگ باید با توجه به تداوم همه گیری کرونا و وضعیت بازار به روز شوند. به همین دلیل در ادامه به روش های بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۲ پرداختیم.

روش های بازاریابی اینترنتی :سایت خود را به روز کنید

روش های نوین بازاریابی اینترنتی

مسئله ای که معمولا مورد توجه کسب و کارهای آنلاین قرار نمی گیرد به روز کردن سایت است. بهتر است سالی حداقل یک بار سایت خود را به روز کنیم تا سرعت بارگذاری آن بالا باشد. کاربران امروزی کم حوصله تر از آن هستند که دو دقیقه منتظر بالا آمدن سایت شما بمانند. بر اساس تحقیقات انجام شده، کاربرها حداکثر ۴۵ ثانیه منتظر بارگذاری سایت می‌مانند.

از طرف دیگر باید کاری کنید که کاربران به راحتی بتوانند محصولات شما را در سایت یافته و بررسی کنند. باید فرایند بررسی محصول و خرید برای مشتری تا حد امکان ساده و خوشایند باشد. در یک کلام سایت ما باید کاربرپسند (user-friendly) باشد.

اهمیت بهبود تجربه کاربری در بازاریابی اینترنتی

بهبود تجربه کاربری (UX یا user experience) یکی از مهمترین روش های بازاریابی اینترنتی است. قبل از هر چیز وب سایت شما باید به زیبایی طراحی شده باشد به طوری که برای کاربران جذاب و چشم نواز باشد. ظاهر سایت شما بخشی از هویت تصویری (visual identity) کسب و کار و برند شماست. بنابراین باید با سایر مشخصات دیداری تجارت شما مثل لوگوی شما متناسب باشد. همچنین امروزه می توان از فروشگاه ساز ها نیز استفاده کرد. امکانات و قابلیت های بسیاری که فروشگاه ساز ارائه می دهد، با رویکرد ایجاد یک کانال جدید فروش برای فروشندگان، به افزایش میزان فروش کمک می کند.

جنبه دیگر تجربه کاربری سهولت دسترسی به بخش های مختلف سایت است. حتما برای شما پیش آمده که در سایتی برای یافتن بخش «توضیحات محصول» یا قسمت «درباره ما» یا حتی «سبد خرید» کلی وقت تلف کرده اید. چنین مشکلاتی تجربه کاربری بدی ایجاد می کنند و مشتری را از وب سایت ما فراری می دهند.

برای اینکه تجربه کاربری سایت خود را بهبود دهید باید دائما از مخاطبان خود بازخورد بگیرید. برای این کار باید امکان نظر دادن را به شکل های مختلف مثل فرم تماس، بخش نظرات، شماره تماس و … فراهم کنید.

بهترین روش بازاریابی

از ابزارهای جدید برای بازاریابی آنلاین استفاده کنید

ابزارها و افزونه های مختلف وب سایت ها همواره در حال به روز شدن هستند. لازم است که در کسب و کار اینترنتی خود همیشه از جدیدترین نسخه ها استفاده کنید چون معمولا نسخه های جدید از نسخه های قدیمی بهبود یافته تر هستند و امکانات بیشتری دارند. برخی از ابزارهای مفید عبارتند از:

  • با استفاده از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) تماس، فروش و فرآیند تعامل با مشتری را به خوبی مدیریت کنید.
  • نرم افزار تجزیه و تحلیل و گزارش دهی به شما کمک می کند تا دقیقاً بدانید چه نوع نتایجی را به دست می آورید، بنابراین زمان و بودجه خود را صرف کارهای مناسب می کنید.

نرم افزار بهینه سازی SEO:  به عنوان مثال اگر از پلتفرم تولید محتوای وردپرس استفاده می کنید، می توانید از Yoast SEO یا Rankmath استفاده کنید. بسیاری ابزارهای مفید دیگر نیز وجود دارند. این افزونه ها به شما کمک می کنند از بهینه سازی محتوای خود مطمئن باشید و بتوانید مطالب خود را در معرض دید مشتریان بیشتری قرار دهید.

انواع بازاریابی اینترنتی

سیستم پرداخت وب سایت خود را بهینه سازی کنید

یکی از عوامل بسیار کلیدی در دیجیتال مارکتینگ سهولت و راحتی تبادل مالی در سایت فروشگاهی برای مشتری است.

شما به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی باید یک درگاه پرداخت اینترنتی مخصوص خود داشته باشید تا مشتری با پرداخت قیمت محصول اقدام به خرید آن کند.

مشتری شما برای پرداخت باید احساس امنیت کند. پس باید از درگاه هایی استفاده کنید که از لحاظ سرعت عملکرد و ایمنی، مطمئن باشند. سیستم پرداخت وب سایت شما باید طوری طراحی شده باشد که به راحت ترین شکل ممکن امکان خرید و پرداخت را برای مشتری ایجاد کند.

مطمئن شوید که وب سایت تجارت آنلاین شما موبایل فرندلی است

با توجه به اینکه در شرایط همه گیری کرونا تعداد خریدهای اینترنتی از طریق گوشی های هوشمند بسیار افزایش یافته است باید سایت خود را با موبایل سازگار (mobile-friendly) کنید.

هر چه بازدیدکنندگان از وب سایت شما تجربه کاربری بهتری داشتند باشند تمایل آنها به سایت شما بیشتر خواهد بود. پس باید وب سایت خود را برای کاربران موبایلی بهبود بخشید تا موبایل فرندلی باشد و مشتریان احساس خوشایندی از گذراندن وقت در سایت شما را تجربه کنند.

تولید محتوای ناب از مهمترین روش های بازاریابی اینترنتی است

شما به عنوان صاحب یک تجارت آنلاین محصولات یا خدمات خاصی ارائه می کنید. بنابراین محتوا و مطالب سایت شما باید در همان زمینه باشد. همان طور که بارها گفته شده «محتوا پادشاه است» و بهترین روش بازاریابی اینترنتی تولید محتوای یونیک، درجه یک و کاربردی است.

بازاریابی مستقیم آنلاین

در تولید محتوا باید چند نکته را در نظر گرفت:

  • محتوا باید با پرسونای مشتری شما تناسب داشته باشد. به طور مثال اگر شما سایت فروش کتاب دارید، مشتریان شما آدم های اهل مطالعه هستند که ویژگی های خاصی دارند. اگر محتوای شما مربوط به انواع تایر خودرو باشد با پرسونای مشتریان شما سازگار نخواهد بود.
  • محتوا باید برای مخاطب کاربردی و مفید باشد. در این صورت کاربران علاوه بر صرف وقت بیشتر در سایت شما، بارها و بارها برای مطالعه مطالب جدید به سایت شما باز خواهند گشت که هر دوی این ها باعث ارتقای ترافیک موثر و افزایش فروش می شود.
  • بهینه سازی محتوا را فراموش نکنید. محتوای شما علاوه بر کیفیت خوب باید با رعایت اصول سئو و خوانایی خوب تهیه شده باشد.

از ویدئو در شبکه های اجتماعی استفاده کنید

بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ رونق زیادی دارد. این امر عمدتا توسط بازاریابی شبکه های اجتماعی مبتنی بر ویدئو هدایت می شود. مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به محتوای مبتنی بر تصویر و همچنین محتوای ویدئویی گرایش پیدا کرده اند.

راه های بازاریابی اینترنتی

ما تقریباً در همه بسترها و چشم اندازهای رسانه های اجتماعی در سال گذشته شاهد تغییرات گسترده بوده ایم.زمانه تغییر کرده و برنامه هایی مانند TikTok و Instagram Reels در سال ۲۰۲۰ عرضه شدند و به احتمال زیاد ویدیوها محبوب ترین شکل محتوا در رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ هستند.

از ویدئوهای تعاملی در بازاریابی دیجیتالی استفاده کنید

یک قدم جلوتر بروید و سعی کنید عناصر تعاملی را به فیلم های بازاریابی خود اضافه کنید. ویدئوهای تعاملی نوع جدیدی از محتوا هستند که به بیننده این امکان را می دهد که با خود فیلم ها ارتباط برقرار کند و تجربه کاربری مختص به خود را داشته باشد.

مشتریان، محتوای ویدئویی تعاملی را بر انواع دیگر محتوای ویدیویی ترجیح می دهند زیرا به آنها این امکان را می دهد که تصمیم بگیرند چه اطلاعاتی را و در چه زمانی می خواهند مشاهده کنند.استفاده از ویدئوی های تعاملی یکی از جدیدترین فناوری ها و روش های بازاریابی اینترنتی است که شما را به سرعت از رقبا پیش خواهد انداخت.

تقویت بازاریابی اینترنتی با سئوی سایت

بازاریابی اینترنتی محصولات

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به عنوان یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی عبارت از هنر و علم یافتن افرادی است که به دنبال کلیدواژه های مربوط به تجارت شما در گوگل یا سایر موتورهای جستجو هستند.

در واقع ۳ جنبه اصلی سئو وجود دارد:

  1. تحقیق درباره آنچه مردم در صنعت شما به دنبال آن هستند.
  2. نوشتن محتوای مفید و کاربردی که به این نیازهای جستجوگران پاسخ دهد.
  3. پیوند دادن وب سایت های دیگر به این محتوا.

با سئوی موفق می توانید دسترسی خود را به طرز چشمگیری به مخاطبان جدید و جوامع آنلاین گسترش دهید. آنها را به وب سایت خود جذب کنید تا بتوانید آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید.

برای دیجیتال مارکتینگ پرسونای مشتری خود را بشناسید

داشتن اطلاعات در مورد مشتریان و رفتارهای آنها به شما این امکان را می دهد تا بازارهای مربوط به آنها را درک کنید. ابزارهای زیادی برای درک و اندازه گیری رفتارهای خرید مشتریان شما وجود دارد.

شما می توانید برای تجارت آنلاین خود، پرسونای مشتری طراحی کنید که به شما در ایجاد استراتژی بازاریابی دیجیتال و برندسازی کمک کند. پرسونای مشتری آن ویژگی های رفتاری، عادات، شیوه های خرید و مصرف، سن، طبقه اجتماعی، علایق، سرگرمی ها و … است که تصویر واضحی از مشتریان شما ترسیم کرده و آنها را از دیگران متمایز می سازد.

یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی طراحی پرسونای مشتری است. شما با کسب اطلاعات مختلف از مخاطبان خود از طریق بررسی کامنت ها، لایک ها و پست های آنان در شبکه های اجتماعی می توانید پرسونای مشتری کسب و کار خود را طراحی و استراتژی های بازاریابی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

جدیدترین روش های بازاریابی

شخصی سازی؛ از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی

با ارسال پیام های هدفمند بر اساس داده هایی که از مشتریان جمع آوری کرده اید، با مشتریان احتمالی خود در ارتباط باشید.

با استفاده از اطلاعات زیر که در CRM شما جمع آوری شده است، پیام های خود را شخصی سازی کنید:

  • اطلاعات تماس و اطلاعات دموگرافیک
  • صفحاتی که از آنها بازدید کرده اند
  • کدام ایمیل ها را کلیک کرده اند
  • چه منابعی را بارگیری کرده اند
  • و غیره.

کسب و کارها به دلیل استراتژی های شخصی سازی، رشد خوبی در نتایج بازاریابی محتوایی خود مشاهده کرده اند.

پس مشتریان احتمالی خود را با نام آنها مشخص کنید. وقتی ایمیل های بازاریابی ارسالی شما با اسم آنها شخصی سازی شده باشد به احتمال زیاد ایمیل را باز کرده و روی آن کلیک می کنند. بررسی ها نشان می دهد ایمیل های شخصی سازی شده، شش برابر نرخ تراکنش بیشتری را ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.