رفع ریپورت اینستاگرام با 4 روش موثر و کارآمد

رفع ریپورت اینستاگرام
رفع ریپورت اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام را می توان پر مخاطب ترین شبکه‌ی مدیا محور جهان دانست که در ایران هم با استقبال بسیار بالایی مواجه شده است. گاهی اوقات و به دلایلی ممکن است یک پیج اینستاگرامی ریپورت شود که لازم است با روش های رفع ریپورت اینستاگرام آشنا باشید.

در این نوشته قصد داریم به طور کامل و مفصل در خصوص جزئیات مربوط به ریپورت اینستاگرام و علائم آن، مدت زمان لازم برای خارج شدن از ریپورت و روش های رفع ریپورت صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

ریپورت اینستاگرام چیست؟

ریپورت اینستاگرام چیست؟

اگر جزء کاربران اینستاگرام هستید یا اطرافیانتان در این شبکه حضور فعال دارند احتمالا حداقل یک بار اصطلاح ریپورت در اینستاگرام به گوشتان خورده است. قبل از هرچیز بهتر است بدانید واژه‌ی Report به معنی گزارش است.

در اکثر شبکه های اجتماعی و وب سایت های معتبر کاربر محور و پرمخاطب قسمتی به نام ریپورت یا گزارش ایجاد شده که به کاربران شبکه امکان می دهد چنانچه تخلف یا تخلفاتی را از کاربران دیگر مشاهده کنند، ناظران شبکه را آگاه کرده تا بررسی و در صورت لزوم برخورد مناسب صورت گیرد.

اینکه چه محتوایی نامناسب است و تخلف محسوب می شود به قوانین هر شبکه‌ی اجتماعی بستگی دارد. در اینجا به مهم ترین مواردی که از نظر اینستاگرام تخلف محسوب می شود اشاره می کنیم:

  • ارسال پست های زیاد در مدت زمان کم که اسپم و تبلیغاتی نامیده می شود.
  • ارسال کامنت یا دیدگاه های زیاد با محتوای مشابه و یکسان به قصد تبلیغات و جذب فالوور
  • نقض کپی رایت و استفاده از تصویر یا ویدئوی دارای کپی رایت
  • انتشار تصویر، ویدئو یا متن غیر اخلاقی و نامناسب مانند محتوای جنسی، ترویج خشونت و آزار و اذیت، تهدید به خودکشی، ترویج و فروش مواد مخدر و…
  • سعی در کلاهبرداری و فریب مخاطبان
  • بلاک یا مسدود شدن یک حساب از جانب تعداد زیادی از کاربران
  • ارسال تعداد زیاد دایرکت یا پیغام خصوصی در مدت زمان کوتاه
  • فالوو یا آنفالوو کردن تعداد زیادی حساب در مدت زمان کم

اگر قصد دارید لیست کامل موارد ناقض قانون اینستاگرام را بررسی کنید کافیست قسمت “قوانین و مقررات” موجود در وب سایت یا اپلیکیشن آن را بررسی کنید. با اینحال موارد فوق جزء مهم ترین دلایل ریپورت شدن محسوب می شود.

هرگاه تعدادی از کاربران اینستاگرام یک محتوای منتشر شده را به عنوان محتوای نامناسب گزارش دهند، محتوای مربوطه توسط الگوریتم های هوشمند اینستاگرام و یا ناظران شبکه بررسی شده و در صورت صحت گزارش های دریافتی، سطح فعالیت کاربر منتشر کننده‌ی محتوا محدود می شود.

بنابراین اینطور نیست که هر ریپورت یا گزارشی موجب مسدود شدن حساب کاربری شما شود بلکه صحت آن باید مورد بررسی قرار گیرد. برخی کاربران اینستاگرام از بابت دریافت ریپورت های غیر واقعی و هدف دار نگران هستند که در اینجا تاکید می کنیم ریپورت محتوای سالم هرچقدر هم در تعداد بالا انجام شده باشد در فعالیت اکانت شما تاثیری نداشته و افراد مغرض به مقصود خود نمی رسند.

بیشتر بخوانید: ترفندهای رفع اکشن بلاک اینستاگرام

نحوه‌ی ریپورت محتوای نامناسب در اینستاگرام

قبل از آنکه به جزئیات ریپورت و روش های رفع آن بپردازیم بهتر است بدانیم روش های ارسال گزارش یا ریپورت در این شبکه‌ی اجتماعی مدیا محور چیست. مسلما با دانستن شیوه های ارسال ریپورت درک بهتری از راه های پیشگیری از ریپورت شدن خواهید داشت.

نحوه‌ی ریپورت محتوای نامناسب در اینستاگرام

به طور کلی کاربران فعال در اینستاگرام 4 نوع محتوا را می توانند به عنوان محتوای نامناسب گزارش کنند تا نامناسب بودن آن توسط تیم نظارتی شبکه بررسی و صحت سنجی شود.

این 4 محتوا شامل پست، استوری، کامنت یا دیدگاه و پروفایل هستند. در مواردی که بیش از یک محتوای منتشر شده توسط یک پیج به عنوان محتوای نامناسب شناخته شود، کاربران می توانند حساب کاربری او را به عنوان شخص مختلف گزارش دهند.

اما در مواردی که فقط یک محتوای مغایر با قوانین اینستاگرام منتشر شود، کاربران صرفا همان محتوا را ریپورت می کنند.

هنگامی که کاربر یک محتوا و یا پروفایل را گزارش می دهد، بعد از انتخاب گزینه‌ی Report دو گزینه با عنوان it’s spam و it’s inappropriate روبرو می شود. چنانچه محتوای موردنظر کاربر از نوع مزاحمت و تبلیغاتی باشد گزینه اول و در صورت مشاهده‌ی محتوای نامناسب و غیر اخلاقی، گزینه‌ی دوم را انتخاب می کند.

علائم ریپورت شدن در اینستاگرام

در صورتی که محتوا یا پروفایل شما توسط تعدادی از کاربران اینستاگرام به عنوان محتوای اسپم، تبلیغاتی و نامناسب ریپورت یا گزارش شود، گزارش ها توسط تیم نظارت بررسی شده و در صورت تایید، محدودیت هایی روی حساب کاربری شما اعمال خواهد شد.

محدودیت ها همیشه یکسان نبوده و بسته به نوع محتوای گزارش شده، تعداد دفعاتی که از حساب شما گزارش دریافت شده و چند عامل دیگر متغیر است.

برای یک حساب کاربری ریپورت شده یک یا چند مورد از محدودیت های زیر اعمال می شود و تا زمان رفع ریپورت، کاربر حق استفاده از امکانات محدود شده را نخواهد داشت:

  • عدم ارسال کامنت یا دیدگاه برای کاربران حتی کامنت غیر اسپم و عادی
  • عدم امکان فالوو یا دنبال کردن مخاطبان جدید
  • عدم امکان لایک کردن یا پسندیدن پست های منتشر شده‌ی کاربران اینستاگرامی
  • عدم امکان ارسال دایرکت یا پیغام شخصی به مخاطبان

با مشاهده‌ی یک یا چند مورد از محدودیت های فوق باید بدانید که حساب کاربری شما ریپورت شده و لازم است نسبت به رفع آن اقدام کنید یا صبر کنید تا زمان محدودیت به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: روش های حذف اکانت اینستاگرام

روش های رفع ریپورت اینستاگرام

حالا که به طور کامل با جزئیات ریپورت اینستاگرام، دلایل و چگونگی ارسال گزارش کاربران آشنا شدیم لازم است با روش های رفع ریپورت اینستاگرام هم آشنا شویم تا چنانچه به هر دلیلی با این مسئله مواجه شدیم بتوانیم در کمترین زمان ممکن، محدودیت ها را لغو کرده و مجددا به فعالیت عادی پیج کسب و کار یا شخصی خود بپردازیم.

در اینجا چند مورد از کاربردی ترین و مهم ترین روش های رفع ریپورت اینستاگرام را معرفی می کنیم که در طی سال های گذشته توسط افراد زیادی تست شده و نتیجه‌ی آن موفقیت آمیز بوده است.

  • درخواست ارسال کامنت یا دیدگاه حاوی جملات انگلیسی از کاربران
علائم ریپورت شدن در اینستاگرام

در اغلب موارد چنانچه فالوورهای شما برایتان کامنت های انگلیسی ارسال کنند و تعداد آن به نسبت تعداد فالوورهایتان قابل توجه باشد، اینستاگرام شما را به عنوان یک حساب کاربری سالم و مناسب تشخیص داده و محدودیت های اعمال شده در مدت زمانی کمتر از آنچه به صورت پیش فرض تعیین شده لغو می شود.

  • تغییر ایمیل و شماره همراه

دومین راه حلی که برای رفع ریپورت اینستاگرام شناخته شده است، تغییر اطلاعات تماس شامل پست الکترونیک یا ایمیل و تلفن همراه است. ابتدا روی گزینه‌ی Edit your profile کلیک کرده سپس گزینه‌ی private information را انتخاب کنید.

در این صفحه یک ایمیل و شماره همراه متفاوت از اطلاعات فعلی ثبت و ذخیره کنید. تغییر این اطلاعات موجب سریع تر شدن روند رفع محدودیت های مدیریتی شما خواهد شد.

  • درخواست رفع ریپورت از اینستاگرام

در قسمت تنظیمات حساب کاربری اینستاگرام گزینه‌ای با عنوان report problem (گزارش مشکل) وجود دارد که می توانید مشکلات خود را با پشتیبانی اینستاگرام درمیان بگذارید.

در اینجا فرمی ظاهر می شود که می توانید درخواست خود را در قالب متن ارسال کنید. توجه داشته باشید محتوای ارسال حتما باید به زبان انگلیسی نوشته شده باشد.

  • حذف تمامی اطلاعات حساب کاربری و خروج از آن

این روش به نسبت دو روش قبل کمتر از طرف افراد توصیه شده اما با اینحال ذکر آن خالی از لطف نیست. ابتدا تمامی اطلاعات هویتی خود از قبیل شماره تماس، ایمیل، بایو، تصویر پروفایل، نام و وب سایت خود را حذف و تغییرات را ذخیره کنید.

سپس از حساب کاربری خارج شده (Log out) و اپلیکیشن اینستاگرام را هم ببندید. در مرحله‌ی بعد گوشی را خاموش و روشن کرده و دوباره با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید. ممکن است با انجام این مراحل، حساب کاربری اینستاگرام شما از حالت ریپورت خارج شده باشد.

جمع بندی

در این نوشته به بررسی دلایل ریپورت شدن حساب کاربری اینستاگرام و روش های رفع ریپورت پرداختیم. اگر صاحب یک کسب و کار اینستاگرامی هستید و قصد دارید فروش محصولات خود را افزایش دهید لازم است از فروشگاه سازهای معتبر و حرفه ای استفاده کنید.توصیه‌ی ما استفاده از فروشگاه ساز رایگان مانند زرین اکسپرس است. این فروشگاه ساز به صورت پیش فرض از درگاه پرداخت زرین پال بهره می برد که فرایند ثبت سفارش و پرداخت هزینه را برای مشتری تسهیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.