خرید آنلاین ارز اربعین از بانک‌ها

خرید آنلاین ارز اربعین
خرید آنلاین ارز اربعین

بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی تا ۴ شهریور ۶۰۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی ارز مورد نیاز خود را از طریق بانک‌های عامل تهیه کرده‌اند.
بر اساس آمار‌های بانک مرکزی ۱۷۹۰ شعبه ۶ بانک عامل تجارت، ملی، سپه، صادرات، پارسیان و پست بانک در عرضه ارز اربعین فعال هستند به طوری که شعب منتخب همه روزه تا ساعت ۱۵ و شعب کشیک تا ساعت ۱۸ آماده فروش و تحویل ارز به هموطنان هستند.
همچنین فروش ارز به زائرین بالای ۵ سال، از تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۴ صوت می گیرد و فروش ارز (اسکناس) به زائرین به صورت دینار عراق حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق به هر زائر به نرخ فروش اسکناس ETS است.
اما فروش ارز اربعین امسال با سال گذشته تفاوت‌هایی دارد به طوری که در سال گذشته هر زائر با ارائه کارت ملی و ثبت نام در سامانه سماح چیزی حدود ۱۰۰ دلار و یا معادل آن ۱۵۰ هزار دینار عراقی به نرخ مبادله‌ای ارز دریافت می‌کرد رقمی که امسال با افزایش ۵۰ هزار دیناری همراه شده است و زائران اربعین امسال به جای دلار، دینار تحویل می‌گیرند

خرید ارز اربعین به صورت مجازی

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه بانک‌ها و موسسات اعتباری در توزیع و عرضه ارز اربعین تصریح کرد: بانک‌ها با برنامه ریزی مدون ضمن عرضه ارز اربعین به نحوه مناسب، از ایجاد صف و ازدحام در شعب در این خصوص جلوگیری و بستر‌های بانکداری الکترونیک را در این زمینه به خدمت گیرند.
بر همین اساس بانک مرکزی اعلام کرد: امسال فروش مجازی ارز اربعین از طریق پیام رسان «بله» و شبکه اجتماعی «روبیکا» هم توسط بانک های ملی و سپه انجام می‌شود.

خرید ارز اربعین ۱۴۰۲ با اپلیکیشن بله

خریددر اولین قدم از ثبت نام و خرید ارز اربعین ۱۴۰۲ با نرخ ارز دولتی، باید اپلیکیشن بله را دانلود کنید.
پس از دانلود اپلیکیشن بله و مراجعه به تب خدمات، گزینهٔ ارز اربعین را انتخاب کنید.
پس از انتخاب گزینهٔ ارز اربعین مراحل زیر را طی کنید.
۱. گزینهٔ «ارز اربعین» را انتخاب کنید و وارد صفحۀ «ارز اربعین» شوید.
۲. اطلاعات خود را که شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شمارۀ شناسنامه، کد ملی، کد پستی، شماره گذرنامه و تاریخ تولد را وارد کنید.
۳. بعد از زدن دکمۀ «تأیید و ادامه»، یک پیام به شما نمایش داده می‌شود، کد ثبت نام سماح را باید در این قسمت وارد کنید. اگر در سامانه سماح ثبت نام نکرده‌اید باید در ابتدا ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهید و بعد به بخش «ارز اربعین» بازگردید و مراحل باقی مانده را تکمیل کنید. بعد از وارد کردن کد سماح، دکمۀ «تأیید و ادامه» را بزنید.
۴. تاریخ و شعبۀ بانکی برای دریافت ارز اربعین خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تنها شعب پرداخت ارز اربعین در این لیست قرار دارند.
۵. میزان ارز مورد نظر خود را انتخاب و پرداخت کنید.
۶. بعد از پرداخت، با داشتن رسید که شامل شناسه فروش، تاریخ دریافت حضوری ارز اربعین است، در تاریخی که انتخاب کردید به شعبهٔ مربوطه مراجعه کنید و بدون معطلی ارز خود را دریافت کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.