جایزه ۲ هزار دلاری برای تایپ ۱۶۷ کلمه در دقیقه! پرونده‌ای دیگر برای کسب درآمد جانبی

جایزه ۲ هزار دلاری برای تایپ ۱۶۷ کلمه در دقیقه! پرونده‌ای دیگر برای کسب درآمد جانبی
جایزه ۲ هزار دلاری برای تایپ ۱۶۷ کلمه در دقیقه! پرونده‌ای دیگر برای کسب درآمد جانبی

چیزی به شروع مسابقه فینال نمانده و همه‌ی حضار آماده شروع هستند. کسی که برنده شود جایزه دو هزار دلاری را از آن خود می‌کند. در یک طرف سالن Nate Bowen با چهره‌ای مضطرب نشسته و کمی هم ناخن خود را می‌جود. در طرف دیگر سالن Sean Wrona با چهره‌ای بی‌تفاوت و لبخندی کج و کوله به دوربین نگاه می‌کند و آدامسش را می‌جود، گویی آمده برای تفریح.

Wrona موهایی فرفری دارد و ریش‌های بلند و تقریبا بورش، کمی چهره‌اش را شلخته و در هم کرده. داور بین دو شرکت کننده قرار می‌گیرد و قوانین مسابقه را به هر دو شرکت‌کننده یادآوری می‌کند. هر کدام از شرکت‌کننده‌ها پشت یک مانیتور بزرگ نشسته‌اند و دست‌هایشان روی کیبورد آرام و قرار ندارد. هر دو شرکت‌کننده کلی مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و هر کسی سر راهشان بوده را تار و مار کرده‌اند. داور با حرف‌هایش هیجان تماشاگران در سالن را چند برابر می‌کند و حالا وقت شروع مسابقه است.

با شمارش معکوس استرس Bowen بیشتر شده. قرار است هر کدام از شرکت‌کننده‌ها صفحاتی یکسان را در زمانی محدود تایپ کنند و برنده کسی است که میانگین تایپ کلمات بیشتری دارد.

حالا که صحبت می‌کنیم مسابقه شروع شده و هر دو نفر با تمام سرعت دست‌هایشان را روی کیبورد به رقص درمی‌آورند. واقعا انگشت‌هایشان را نمیتوانم درست و حسابی ببینم. Bowen استرسش کمتر شده و گاهی هم اشتباه تایپی‌اش را با رنگ قرمز می‌توانیم ببینیم. از آن طرف Wrona لبخندی با لبهای بسته و به پهنای صورت بر لب دارد و عینکش که اتفاقا شماره‌اش هم خیلی بالاست را با دماغش بالا و پایین می‌کند و بی‌وقفه تایپ میکند.

زمان مسابقه تمام شده و با اعلان داور برنده کسی شده که حالا رکوردی عجیب را خلق کرده است. Sean Wrona با میانگین تایپ ۱۶۷ کلمه در دقیقه توانست با اختلاف و اقتدار برنده مسابقه شود و چک دو هزار دلاری را با دستان خودش دریافت کند.

زمانی‌که از افراد مختلف می‌پرسیم شما چه مهارتی دارید؟ پاسخ می‌دهند که راستش را بخواهی باید فکر کنم و حتی بعد از فکر کردن هم با تردید مهارت‌هایشان را نام می‌برند که غالبا درآمد جانبی داشتن از آن‌ها دشوار است. اما یکی از مهارت‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به منبعی برای درآمد جانبی را دارد همین تایپ کردن است.

شاید در ذهن خود بگویید ادعای من چیز گزافی است و من می‌خواهم بزور از همه چیز درآمد جانبی دربیاورم. در مطالب قبلی راجع به وبسایت های مانند Etsy و Soundclick صحبت کردیم. این هفته نیز به سراغ یک نمونه وب‌سایت واقعی و در رابطه با بحثمان رفتم تا به صورت هدف‌دار آن را بررسی کنم و با شما به اشتراک بگذارم.

سایت indeed وب‌سایتی کامل برای موضوع این هفته ما است. در نگاهی کلی‌تر این وبسایت پلتفرمی برای کاریابی در زمینه‌های شغلی مختلف با حقوق مدنظر و شرایط کاری ایده‌آل افراد است. حتی شرکت‌هایی که به دنبال استخدام افراد در پوزیشن‌های شغلی مختلف هستند می‌توانند به رزومه متقاضیان در هر زمینه دسترسی داشته و با افراد مناسب ارتباط برقرار کنند و بقیه ماجرا.

با جستجوی عبارت online typing به گزینه‌های جذابی می‌رسیم که متن مورد نظر برای تایپ و حقوق مد نظر به وضوح در آنها مشخص شده‌اند. افراد در سه سطح مبتدی، معمولی و حرفه‌ای می‌توانند پروژه‌های متنوعی را دریافت کرده و با کارفرمای خود آشنا شده و کار را به سرانجام برسانند.

در سمت راست این صفحه از وبسایت آماری جالب را دیدم. درآمد میانگین در هر ساعت این حرفه مبلغی حدود ۱۴ دلار است. با دلار امروز خودتان ضرب و تقسیم کنید تا مبلغش به تومان مشخص شود. این رقم حداکثر تا ۳۰ دلار در ساعت هم می‌رسد که برای افراد حرفه ای در نظر گرفته شده است.

برای فعالیت در زمینه تایپ و به‌منظور درآمد جانبی، اضافه شدن مهارت ترجمه به مهارت تایپ بسیار ثمربخش است. کاربردی بودن مهارت در ترجمه بر کسی پوشیده نیست و ترکیب این دو باهم، خود فرصت جدیدی برای کسب درآمد است.

در حال حاضر بسیاری از افراد در بسترهای آنلاین مانند Google Docs با کارفرمایان خود بصورت آنلاین همکاری می‌کنند و پروژه‌های مختلف را به‌صورت دورکاری پیش می‌برند. اگر به این مهارت‌ها علاقه داریم می‌توانیم از همین طریق درآمدی جانبی داشته باشیم، چرا که نه!

Posted by
محمدعلی قربانی

محمدعلی قربانی هستم، در بخش شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوایی همراه زرین‌پال هستم. یکی از طرفداران بی چون و چرا پادکست هستم و از گوش دادن به پادکست‌ها مختلف لذت می‌برم.

2 دیدگاه

  1. با سلام
    مطلب جالبی بود. برای ما که در زمینه ترجمه فعالیت می کنیم، بسیار جذاب و خواندنی بود. اتفاقا به استخدام فریلنسر در زمینه تایپ و ترجمه اشاره کرده بودید که سایت ما در این زمینه بسیار فعال است. امیدواریم موفق تر باشید.

  2. جالبه واقعا. عجب سرعتی. به نظر من یک وبمستر باید قبل از هر چیز سرعت تایپ خوبی داشته باشه.
    همین کند بودن سرعت تایپ یکی از دلایل کپی‌کارها برای ننوشتن مطلب هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.