از روش‌های کاهش تعرفه و سیستم افیلیت تا سرویس‌های آینده زرین‌پال

از روش‌های کاهش تعرفه و سیستم افیلیت تا سرویس‌های آینده زرین‌پال
از روش‌های کاهش تعرفه و سیستم افیلیت تا سرویس‌های آینده زرین‌پال

«مهدی خیاطیان» سرپرست تیم فروش زرین‌پال در پنجمین قسمت از سلسله گفت‌وگوهای زنده زرین‌پال جدید، درباره‌ی راه‌کارهای واحد فروش صحبت کرد و به سرویس‌های حال حاضر زرین‌پال و تعرفه های آن‌ها اشاره کرد. او هم‌چنین به روش‌های کاهش تعرفه در زرین‌ پال پرداخت و آمادگی تیم فروش را برای مذاکره با کسب‌وکارهای بزرگ و افرادی که قصد آگاهی از شرایط کارمزدی کمتر دارند را اعلام کرد. خیاطیان هم‌چنین از راه‌اندازی سرویس USSD و Affiliate (همکاری در فروش) در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

تیم فروش زرین‌پال

تیم فروش زرین‌پال از سال گذشته به همراه برخی از دوستانی که در زمینه‌ی پرداخت دارای تجربه کافی بودند تشکیل شد. موفقیتِ حاصل شده در فروش زرین‌پال تا قبل از این وجود این تیم، حاصل لطف و انتخاب پذیرنده‌ها و اعتماد آن‌ها به کیفیت خدمات زرین‌پال بوده است که قصد داریم به این روند سرعت بیشتری بدهیم. 

او در ادامه افزود: شناسایی بازارهایی که نیاز به سرویس پرداخت دارند و آغاز مذاکره با آنها جزو اولین وظایف تیم فروش است. برنامه‌ریزی برای بازگرداندن مشتریان از دست‌رفته و پرس‌وجو پیرامون دلایل عدم رضایت آنها نیز جز برنامه‌های اصلی ماست.

سرویس‌های حال حاضر زرین‌پال

مهدی خیاطیان در پاسخ به اینکه در حال حاضر زرین‌پال چه سرویس‌هایی ارایه داده است و این سرویس‌ها مناسب چه کسب و کارهایی هست می‌گوید: سرویس درگاه پرداخت زرین‌پال جز اولین محصولات زرین‌پال بوده است که به مرور با توجه به نیازهای کاربران سرویس زرین‌لینک و زرین‌کارت نیز این آنها اضافه شدند. او در ادامه به توضیح درباره‌ی هرکدام از آن‌ها پرداخت.

سرویس درگاه پرداخت زرین‌پال

هر کسب و کاری که در بستر اینترنت فعالیت می‌کند و نیاز به پرداخت اینترنتی دارد می‌توانند از درگاه پرداخت اینترنتی زرین‌پال استفاده کنند. روند دریافت درگاه پرداخت مستقیم از بانک‌ها روندی است که زمان‌بر است. برای این کار باید ابتدا نماد اعتماد الکترونیک دریافت کنید که این روند معمولا بین  ۴۰ تا ۴۵ روز کاری زمان می‌برد. برای دریافت درگاه پرداخت در زرین‌پال نیازی به دریافت نماد اعتماد الکترونیک وجود ندارد. از طرف دیگر ارسال مدارک به بانک‌ها و یا شرکت‌های مجاز در پروسه پرداخت کارتی (PSP) امری است که ۱۰ روز کاری زمان می‌برد. این در حالی است که با همکاری واحد امور مشتریان در زرین‌پال کمتر از ۱۲ ساعت درگاه پرداخت آماده است.

در حالی‌که روند دریافت درگاه پرداخت مستقیم ۵۰ -۶۰ روز کاری زمان می‌برد، درگاه پرداخت زرین‌پال در کمتر از ۱۲ ساعت کاری آماده استفاده است.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از درگاه پرداخت زرین‌پال، قرارداد با تمامی بانک‌ها و شرکتهای مجاز در پروسه پرداخت کارتی (PSP) است. در نتیجه این امکان را داریم تا در هر لحظه و هر ثانیه کاربر را به درگاه پرداختی متصل کنیم که بهترین کارایی را دارد و در نتیجه تراکنش‌های موفق را بالا ببریم.

برای مثال کسب و کارهایی که در یک بازه زمانی تعداد زیادی کاربر وارد سایت آن ها می‌شوند ممکن است در قسمت پرداخت با مشکلاتی روبرو شوند که سیستم مسیردهی هوشمند و تقسیم تراکنش‌ها بین شرکت‌های مجاز در پروسه پرداخت کارتی (PSP) منجر به کاهش مشکلات و افزایش تعداد تراکنش‌های موفق می‌شود.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از درگاه پرداخت زرین‌پال در مقایسه با درگاه مستقیم نیز قابلیت استفاده آن برای کسب و کارهایی است که سرور خارج از ایران دارند.

سرویس زرین‌لینک

سرپرست تیم فروش زرین‌پال در ادامه‌ی توضیحات خود درباره‌ی سرویس زرین‌لینک صحبت به میان آورد. او می‌گوید این سرویس مناسب فروشگاه‌هایی است که در بستر شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند و وب‌سایت ندارند و انتقال وجه خود را از طریق کارت به کارت انجام می‌دهند. عدم اعتماد مشتریان به خرید از آنلاین‌شاپ‌ها و مشکلات حسابداری فروشنده‌ها از جمله نیازهایی بود که منجر به ایجاد سرویس زرین‌لینک شد. با استفاده از این سرویس، فروشنده‌ها می‌توانند برای هر محصول با قیمت مشخص، در کمتر از یک دقیقه لینک اختصاصی پرداخت بسازند و در تمام شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این امر موجب افزایش اطمینان و حسابداری راحت‌تر با استفاده از پنل زرین‌پال می‌شوند.

کسب و کارهایی که وب‌سایت ندارند و در بستر شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، می‌توانند انتقال وجه با لینک پرداخت زرین‌لینک را جایگزین کارت به کارت کنند.

سرویس زرین‌کارت

یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های زرین‌پال، زرین‌کارت است که علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به گفتگو‌ی مربوط به زرین‌کارت مراجعه کنند.

سرویس تسهیم

خیاطیان در مورد سرویس تسهیم می‌گوید: این سرویس مناسب مارکت پلیس‌ها و افرادی است که قصد دارند درآمد خود را به نحوی با شرکای خود به اشتراک بگذارند.

برای مثال مارکت پلیس‌های خدمات یا کالا را در نظر بگیرید که مبلغ دریافتی از کاربر را به افراد دیگری منتقل می‌کنند. در این مدل قدیمی این مدل از کسب و کارها، پول ابتدا وارد حساب خودشان می‌شد و سپس با توجه به سهم های از پیش تعیین شده به افراد دیگر واریز وجه انجام می‌شده است که در این مدل، بارِ حسابداری زیادی بر دوش آن‌ها قرار می‌گرفته است. سرویس تسهیم به صورت کاملا قانونی مشکل بیمه مالیاتی و گردش مالی را رفع می‌کند و پذیرنده مشخص می‌کند که چه مبلغی به چه شماره شبایی واریر شود.

سرویس تسهیم راه حل مالی مناسب کسب و کارهای پلتفرمی و کسب و کارهایی‌ست که قصد دارند بخشی از درآمد خود را بین شرکای خود تقسیم کنند.

سرویس تسهیم در زرین‌پال دارای دو مدل شناور و ثابت است. در مدل تسهیم ثابت، پذیرنده می‌تواند عدد ثابتی، مثلا ۱۰%، ۲۰% و ..  از میزان درآمد خود را به حساب شرکای تجاری خود واریز کند. در این صورت وجه قبل از ورود به حساب پذیرنده تسهیم شده و به حساب شرکا واریز می‌گردد.

این درصد تقسیم در مورد برخی از کسب و کارها تغییر می‌کند. برای مثال در مورد کالای الف یک شرایطی وجود دارد و در مورد کالای ب شرایط تقسیم متفاوت است. یا پذیرنده قصد دارد در روزهای مختلف، سهم‌های متفاوتی به شرکای خود اختصاص دهد. این مدل تسهیم به نام شناور شناخته می‌شود که به صورت دستی و API قابل دسترسی است. در این مدل تراکنش از مبدا تقسیم شده و به حساب ذی‌نفعان واریز می‌شود. سرویس تسهیم در حال حاضر هیچ کارمزدی برای پذیرنده‌ها ندارد.

سرویس USSD در زرین‌پال

خیاطیان در ادامه به سرویس USSD زرین‌پال اشاره کرد. او گفت این سرویس از گذشته وجود داشته است. ولی تردیدهایی درباره‌ی امنیت آن وجود داشت که موجب شد این سرویس قطع شود. اما در حال حاضر قانون‌هایی که درباره‌ی این سرویس وجود دارد شفاف‌تر شده است و به زودی سرویس USSD را فعال کرده و در اختیار پذیرندگان قرار می‌دهیم. این سرویس مناسب کسب و کارهایی است که مبلغ‌های کمی را جابه‌جا می‌کنند و نیازی به اینترنت هم ندارند. مانند خیریه‌ها، کسب و کارهایی که شارژ می‌فروشند و… این سرویس حتی برای کسب‌و‌کارهایی که از رمز یکبار مصرف OTP هم استفاده می‌کنند و هزینه پیامکی برای آن‌ها دارد نیز مناسب است.

او هم‌چنین گفت: اتفاق خوبی که در ده‌سالگی زرین‌پال اتفاق افتاد، یک میلیون شدن کاربران زرین‌پال است که باعث افتخار ما است. ما در حال حاضر ۲۰۰،۰۰۰ پذیرنده فعال داریم که حدود ۸۰،۰۰۰ پذیرنده به صورت ماهانه با زرین‌پال همکاری می‌کنند. ماحصل این تعداد کاربر، حدود ۳ میلیون تراکنش ماهانه در زرین‌پال است.

 در حال حاضر حدود  ۳ میلیون تراکنش ماهانه در زرین‌پال انجام می‌شود.

روش‌های کاهش کارمزد در زرین‌ پال

خیاطیان در پاسخ به این سوال که از طریق چه روش‌هایی می‌توان تعرفه‌های زرین‌پال را کاهش داد می‌گوید: گاها این بینش وجود دارد که درگاه پرداخت زرین‌پال درگاه گرانی است. در گذشته بخشی از کارمزد به بانک‌ها و شرکت‌های مجاز در پروسه پرداخت کارتی (psp) تعلق می‌گرفت که بعدها این مبلغ کاسته شد. درخواست پذیرنده‌ها برای کاهش تعرفه‌ها موجب شد که به فکر مدل درآمدی جدیدی باشیم. در درجه اول دریافت کارمزد به جهت ارائه سرویس‌های متنوع به پذیرنده‌هاست که تاکنون نیز توانسته‌ایم رضایت آن‌ها را به دست بیاوریم. هم‌چنین برای نشان‌دادن حسن اعتماد ما، کارمزد ماه اول استفاده از خدمات زرین‌پال رایگان است.

برای نشان‌دادن حسن اعتماد ما، کارمزد ماه اول استفاده از خدمات زرین‌پال رایگان است.

بعد از گذشت یک ماه، به ازای هر تراکنش موفق ۱% تا سقف ۳۰۰۰ تومان دریافت می‌شود. یعنی از ۳۰۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون تومان بابت هر تراکنش تنها ۳۰۰۰ تومان دریافت می‌شود. همین‌طور کارمزد استفاده از زرین‌لینک هم معادل ۵۰۰ تومان به ازای هر تراکنش است که از مبلغ انتقال وجه به روش کارت به کارت هم پایین‌تر است. ولی به این نکته توجه داشته باشید که پذیرندگان هم‌چنین می توانند مبلغ کارمزد تعرفه را از پرداخت‌کنندگان نیز دریافت نمایند که در این‌صورت استفاده از خدمات زرین‌پال برای آن‌ها رایگان خواهد بود.

او در ادامه گفت: ما در زرین‌پال راه‌کارهای متنوعی برای کاهش تعرفه‌ها در نظر گرفته‌ایم که با توجه به حجم تراکنش‌ها و خدماتی که از زرین‌پال انتظار دارند، قابلیت تغییر دارند. کسب‌وکارهایی که به دنبال مدل همکاری متفاوتی هستند می‌توانند به صورت مستقیم با تیم فروش زرین‌پال ارتباط برقرار کرده و خواسته‌های خود را مطرح کنند تا درباره‌ی شرایط کاهش کارمزدی صحبت کنند.

کسب‌وکارهایی که به دنبال شرایط کاهش کارمزد هستند می‌توانند با واحد فروش زرین‌پال ارتباط برقرار کنند.

سیستم Affiliate (همکاری در فروش زرین‌پال)

خیاطیان در ادامه‌ی صحبت‌های خود درباره سیستم افیلییت زرین‌پال صحبت کرد. قبل از سیستم پرداخت‌ یاری هر کاربرد به ازای معرفی هر کاربر جدید، می توانست تا ۱۵-۲۰%  در درآمدی که برای زرین‌پال ایجاد شده است سهیم شود. این سرویس در پنل جدید نیز قابل اجرا است ولی به دلیل اجرای نسخه پرداخت‌یاری، نیاز به زیر‌ساخت‌های جدید دارد که مراحل آن طراحی شده و در حال توسعه است. به زودی تا پایان ماه جاری شاهد بازگشت سیستم افیلییت در زرین‌پال هستیم. این سرویس برای شرکت‌ها و افرادی که در کار طراحی سایت و اپلیکیشن و … فعالیت دارند، بسیار مناسب است.

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که کسب‌وکارها و سازمان‌های بزرگ جز شرکای تجاری ما هستند و ما آماده مذاکره برای ارائه خدمات به آن‌ها هستیم. برای این دسته از کسب‌وکارها قطعا مدل کارمزدی متفاوت خواهد بود.

سرپرست تیم فروش زرین‌پال در انتهای گفت‌وگوی خود به پرسش کاربران پیرامون استفاده‌ی زرین‌پال برای فری‌لنسرها، نحوه دریافت عضویت طلایی و نحوه درخواست پنل کاربری حقوقی پاسخ داد.

1 دیدگاه

  1. واقعا زرین پال کامل ترین و بهترین درگاه پرداخت ایرانی هست ….
    اینقدر مزیت داره که حتی یک درصد آدم نمیتونه به رقیبش فکر کنه
    واقعا هر بار تغییرات جدید هر بار امکانات جدید
    هر بار روش گرفتن درگاه رو اسون تر میکنه
    پشتیبانی خیلی خوبی دارید ..
    خخسته نباشید میگم به تیم تون
    به بهار بهبودی بابت نوشتن این مقاله خیلی خوب و عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.