روش های ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی چیست؟و کدام یک بهتر است؟

ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی
ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی

روش های مختلف ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی چیست؟ با کدام روش بسته من سریعتر به دست مشتری می رسد؟ با کدام روش بسته من ارزانتر به دست مشتری می رسد؟ اگر فروشگاه اینترنتی دارید یا اگر محصولات خود را در شبکه های اجتماعی و وبسایت در تمام نقاط کشور به فروش می رسانید، احتمالاً با دغدغه هایی در مورد نحوه ارسال محصولات فروشگاهی تان روبرو خواهید بود. در گذشته روش های ارسال کالا چه داخل شهر و چه برون شهری بسیار محدود و اندک بود؛ اما خوشبختانه این روزها با پیشرفت تکنولوژی، همه گیر شدن استفاده از اینترنت و تغییر سبک زندگی مردم، کس و کارهایی به وجود آمده اند که در ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی به سمت مشتریان به شما کمک می کنند.
اگر در گذشته شما فقط با شرکت ملی پست طرف حساب بودید، این روزها شرکت های زیادی در قالب های مختلف و با هزینه ها و مزایای متنوع اقدام به ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی شما به سمت مشتریان می کنند. این شرکت ها دیگر خیال صاحبان فروشگاه های اینترنتی را راحت کرده اند. اگر شما هم تمایل به شناخت روش های مختلف ارسال محصولات فروشگاهی هستید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

روش های مختلف پست کردن محصولات فروشگاه اینترنتی

روش های ارسال کالا

با توجه به اینکه هر مدیری برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی خود جنبه های مختلفی را مدنظر قرار می دهد، روش های مختلفی نیز برای پست محصولات به وجود آمده است. برخی امنیت بسته را ملاک قرار می دهند، برخی سرعت ارسال و وصول به دست مشتری، برخی هزینه ارسال، برخی کیفیت بسته بندی و برخی دیگر تعداد و ابعاد بسته هایی که می توانند روزانه ارسال کنند.
همه شرکت ها و روش های مختلف پستی را می توان از نظر نوع اجرای کار می توان در ۲ دسته ارسال با پست و ارسال با پیک دسته بندی کرد.

ارسال کالا با پست

شرکت ملی پست هنوز هم انتخاب بسایری از افراد است. این شرکت روش های پست مختلفی را ارائه می دهد و با توجه به زیاد شدن رقابت، کیفیت ارائه محصولات خود را افزایش داده است. انواع مختلف روش های ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی که شرکت ملی پست به شما ارائه می دهد، به شرح زیر هستند:

  • پست سفارشی: پراستفاده ترین خدمت شرکت پست، قیمت مقرون به صرفه، حداکثر وزن ۴۰ کیلوگرم، تحویل به مشتری در ۵ الی ۷ روز کاری.
  • پست پیشتاز: هزینه ارسال بالاتر از پست سفارشی به دلیل ارسال بسته ها به ترانسفر هوایی، تحویل به مشتری در ۱ الی ۳ روز کاری، حداکثر وزن بسته ۲۵ کیلوگرم.
  • پست ویژه: تحویل به مشتری ساعت ۱۰ روز کاری فردا، سریع ترین روش ارسال، گران ترین روش ارسال.
  • پست بین الملل: این سرویس برای ارسال کالا به مشتریان خارج از کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پست رستانت: از این پست برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی به مشتریانی استفاده می شود که آدرس ثابتی ندارند و دائم محل اقامت خودشان را تغییر می دهند. در این روش بسته به نزدیکترین دفتر پستی ارسال شده و مشتری با ارائه کارت شناسایی بسته خود را دریافت می کند.

ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی با تیپاکس

تیپاکس این روزها بزرگترین رقیب شرکت ملی پست است و بیشتر افراد از خدمات این شرکت برای پست کردن محصولات فروشگاه اینترنتی‌شان به سمت مشتری استفاده می کنند. دلیل محبوبیت تیپاکس ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان است. سرویس های مختلف شرکت تیپاکس به شرح زیر هستند:
ارسال بسته درون شهری: در این روش محصول در همان روز یا نهایت روز کاری بعدی به دست مشتری می رسد. این سرویس برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی داخل شهری است.
ارسال بسته برون شهری: این روش ارسال در ۲ نوع اکسپرس هوایی و اکسپرس زمینی بسته ها را به دست مشتریان می رساند. در روش هوایی بسته تا ۲۴ ساعت و در روش زمینی بسته بین ۲ الی ۴ روز کاری به دست مشتری خواهد رسید.
ارسال بین المللی: شرکت تیپاکس نیز همانند شرکت ملی پست ایران، خدمات ارسال بسته و نامه به خارج از کشور را به مشتریان ارائه می دهد. برای ارسال بسته ها به خارج کشور، تیپاکس با شرکت تی اکسپرس همکاری دارد.

ارسال کالا با تیپاکس

بیشتر بخوانید:کش بک چیست؟

الوپیک

الو پیک یکی دیگر از انواع مختلف روش ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی است که شما می توانید از خدمات آن برای رساندن بسته ها به دست مشتریان استفاده کنید. بسته های ارسالی شما به سمت مشتریان با توجه به نوع، تعداد، وزن و ابعاد بسته، با پیک موتوری یا پیک وانتی ارسال خواهند شد. این شرکت امکان ارسال بار به تمام شهرستان ها را در اختیار شما قرار می دهد.
الوپیک هم اپلیکیشن دارد و هم وبسایت. بسته شما با جی پی اس بر روی نقشه به شما نمایش داده می شود تا زمانی که به دست مشتری برسد. با الوپیک می توانید همزمان چند بسته را به چند مقصد دلخواه بر روی نقشه فرستاده و همه را رصد کنید. پشتیبانی تلفنی ۲۴ ساعته، امکان عقد قرارداد کاری برای ارسال انبوه و کاهش تعرفه خدمات و ۳ روش ارسال زیر، بر محبوبیت روزانه الوپیک می‌افزاید:
• سرویس الو پست: پست کردن محصولات فروشگاه اینترنتی به شهرستان با موتور یا وانت
• سرویس الو پیک: پست کردن محصولات فروشگاه اینترنتی به داخل شهر تهران، حداکثر وزن ۲۵ کیلوگرم و حداکثر طول بسته ۴۵ سانتی متر، تحویل در عرض چند ساعت.
• سرویس الو وانت: حداکثر وزن ۱۵۰ کیلوگرم، امکان ارسال تمام وسیله های بزرگی که در پشت وانت پیکان جا می گیرند.

اسنپ‌ باکس

اسنپ یکی از شرکت هایی است که در چند سال گذشته رشد بسیار زیادی داشته و همواره بر تنوع خدمات ارائه شده به مشتریان می افزاید. تاکسی اینترنتی اسنپ خدمتی است که همه ما این روزها از آن استفاده می کنیم: اما پیک موتوری اسنپ پاکس برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی نیز در دسته خدمات پراستفاده و محبوب اسنپ قرار می گیرد.

این خدمت برای ارسال بار با پیک موتوری داخل شهر است و هم اکنون در شهرهای بزرگی همانند تهران، کرج، مشهد، اصفهان، قم، شیراز، تبریز، اهواز، کرمان و یزد در حال ارائه خدمات به مشتریان است. در این روش ارسال شما می توانید بسته ها را در هر ساعتی از شبانه روز پست کرده و بسته خود را بر روی نقشه رصد کنید. سرویس‌ های قابل استفاده اسنپ باکس برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی به شرح زیر هستند:
• موتور بدون جعبه برای حداکثر وزن ۲۵ کیلوگرم و ابعاد ۴۵۴۵۴۵ سانتی متر
• موتور با جعبه
• وانت‌ سبک و وانت سنگین

چاپار

نحوه ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی

دیگر شرکت پستی برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی که از سابقه بالایی برخودار است، چاپار نام دارد. در چاپار بسته شما در اولین فرصت دریافت و به سمت مشتری ارسال می شود. ثبت سفارش به صورت تلفنی است و تمام محصولات در مدت زمان ۱ الی ۳ روز کاری به دست مشتریان می رسد. بسته های ارسالی با چاپار در صورت درخواست مشتری تحت پوشش بیمه آسیا قرار می گیرند.

چاپار امکان بسته بندی کالا به روش های مختلف زیر را برای پست کردن محصولات فروشگاه اینترنتی ارائه می دهد:

  • بسته‌ بندی با کارتن
  • شیرینگ با نایلون ضخیم
  • بسته‌ بندی لوازم شکستنی و حساس به ضربه با نایلون‌ های حباب دار و بالشتک‌ های هوا
  • بسته‌ بندی چوبی برای مرسولات سنگین

همچنین سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت چاپار به صورت زیر است:

  • چاپار اکسپرس: تحویل بسته به مشتری در ۲ الی ۴ روز کاری، تعرفه بالاتر از روش های دیگر
  • چاپار پلاس: امکان ثبت زمان و ساعت دقیق برای تحویل بسته به مأمور پست و تحویل بسه توسط مأمور پست به مشتری، ارسال آنی و در همان روز به داخل شهر تهران با پیک موتوری
  • تجارت الکترونیک: انبار لجستیکی چاپار برای انبار کردن بسته ها و مرسولات برای کسب و کارهایی که با مشکل فضا و انبار روبرو هستند. امکان گرفتن موجودی لحظه ای از بسته ها و بیمه کردن بسته ها، امکان پرداخت درب منزل
  • پرداخت در محل (COD)

درگاه پرداخت زرین‌پال خدمات ارزنده ای را به مشتریان و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ارائه می دهد. با درگاه پرداخت اینترنتی زرین‌پال می توانید پرداخت های خود را به صورت ایمن انجام داده و اطلاعات کارت های خودرا در این سامانه ذخیره کنید.

ارسال توسط باربری و اتوبوس

یکی دیگر از روش های مختلف و البته قدیمی ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی به سمت مشتریان، استفاده از اتوبوس است. این روش بیشتر برای ارسال محصولات به شهرهای دیگر کاربرد دارد و اگر می خواهید بسته شما در همان روز یا فردای آن روز به دست مشتری برسد، می توانید از این خدمات استفاده کنید.
برای مواقعی که نمی توانید بسته را با پست بفرستید (برای مثال وزن، محتوا یا ابعاد بسته توسط پست مورد قبول واقع نمی شود) یا مشتری درخواست ارسال بسته با باربری اتبوبس را دارد، می توانید از این روش استفاده کنید. مدت زمان رسیدن بسته به دست مشتری درواقع همان فاصله زمانی بین ۲ شهر خواهد بود

ارزان‌ترین روش ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی چیست؟

ارزانترین روش ارسال کالا

بیشتر بخوانید:همکاری در فروش (Affiliate Marketing) چیست؟

اکنون که با تمام روش های مختلف پست کردن محصولات فروشگاه اینترنتی آشنا شدید، می توانید تعرفه لحظه ای خدمات را از وبسایت یا پشیبانی های تلفنی شرکت ها جویا شده و بسته خود را با توجه به نیاز خودتان یا مشتری، به سمت مقصد ارسال کنید. عوامل مختل زیر بر هزینه ارسال شما تأثیرگذار خواهند بود:
• وزن بسته
• نحوه پست کردن بسته (سفارشی، پیشتاز، اکسپرس، پیک و غیره)
• میزان مسافت مبدأ و مقصد
• درون ‌شهری یا برو‌ن ‌شهری بودن ارسال
• نوع و وسیله نقلیه حمل‌ بسته
• انتخاب گزینه پرداخت در محل
• زمان ارسال محصولات

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع روش های ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی آشنا کنیم. شما با توجه به الزامات کاری خود و نیازهای مشتریان، می توانید بسته ها را با روش های مختلف به سمت مقصد ارسال کنید. مشخصات فیزیکی بسته نظیر ابعاد، وزن، شکل و محتوا، نوع پیک، فاصله مبدأ و مقصد و سرعت ارسال بسته به سمت مشتریان، مناسب ترین روش ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی را برای شما مشخص خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.