دریافت شماره شبا بانک رفاه با شماره کارت و حساب

نحوه دریافت شماره شبا بانک رفاه
نحوه دریافت شماره شبا بانک رفاه

یکی از الزامات نقل و انتقال وجه با استفاده از سامانه تسویه ناخالص آنی «ساتنا» و سامانه پایاپای الکترونیک «پایا»، داشتن شماره شبا حساب مقصد است. شماره شبا یک شماره ۲۴ کاراکتری است که توسط بانک مرکزی برای یکپارچه سازی نظام بانکی تعریف شده است. طبق ساختار بین المللی تعریف شده برای آن برای هر شماره حساب بانکی، یک شماره شبا مستقل می‌شود.روش‌های مختلفی برای دریافت شماره شبا بانک رفاه وجود دارد. مراجعه حضوری به بانک صادر کننده حساب، مشاهده اطلاعات درج شده بر روی کارت بانکی متصل به حساب بانکی و غیره از جمله این روش‌ها هستند. اما یکی از ساده ترین روش های برای دریافت شماره شبا، استفاده از پرتال اینترنتی بانک صادر کننده حساب بانکی است. در نتیجه استفاده از این روش شما به راحتی می‌توانید با استفاده از شماره حساب و یا شماره کارت بانکی، شماره شبا آن را دریافت کنید..زرین پال علاوه بر ارائه درگاه پرداخت سریع و امن، سرویس ها و خدمات متنوعی را نیز ارائه می دهد که یکی از آنها دریاقت شماره شبا است.

دریافت شماره شبا بانک رفاه با شماره کارت و شماره حساب

برای دریافت شماره شبا بانک رفاه ابتدا وارد صفحه زیر شوید:

دریافت شماره شبا بانک رفاه با کد ملی

سپس از میان بانک‌های نشان داده شده، بانک سپه را انتخاب کنید:

دریافت شماره شبا بانک رفاه از طریق شماره کارت

در این مرحله وارد صفحه ای‌ می شوید که می توانید بر اساس شماره کارت و یا شماره حساب بانکی، شماره شبا خود را دریافت کنید. برای دریافت شماره شبا بانک رفاه از طریق شماره حساب، ابتدا روی گزینه شماره حساب کلیک کنید:

دریافت شماره شبا بانک رفاه از طریق پیامک

سپس اعداد شماره حساب بانکی و کد امنیتی درج شده را وارد نمایید. بعد از کلیک بر روی گزینه تایید، شماره شبا به شما نشان داده می‌شود و می‌توانید آن را کپی کرده و یادداشت کنید.

تبدیل شماره کارت به شماره شبا بانک رفاه

اگر قصد دریافت شماره شبا با استفاده از شماره کارت بانک رفاه را دارید، در مرحله اول، روی گزینه شماره کارت کلیک کنید.

شماره شبا بانک رفاه چند رقمی است؟

بعد از وارد نمودن شماره کارت و کد امنیتی نشان داده شده در تصویر، می‌توانید شماره شبا متصل به کارت را دریافت نمایید.

نمونه شماره شبا بانک رفاه

بیشتر بخوانید:نحوه دریافت شماره شبا بانک ملی

شماره شبا بانک رفاه چیست؟

شماره شبا بانک رفاه، شماره شبا متعلق حساب های بانکی ثبت شده در سامانه جامع بانکی این بانک است. با توجه به اینکه شماره شبا یک شماره منحصر به فرد در سطح بین المللی است، با استفاده از شماره شبا این بانک ، افراد می‌توانند در بستر نظام بانکی کشور، بدون کوچکترین اشتباهی در تعیین حساب مقصد، نقل و انتقالات خود را به وسیله سامانه‌های پایا و ساتنا انجام دهند. 

در واقع از آنجایی که سیستم شماره گذاری حساب‌های بانکی در هر بانک مستقل است، احتمال اینکه در دو بانک مختلف یک شماره حساب با اعداد یکسان برای دو فرد متفاوت تعریف شود وجود دارد. بنابراین برای پرهیز از اشتباه در انتقال وجه، باید هنگام اعلام مشخصات حساب مقصد، به اعداد دیگری مانند کد شعبه و یا نام بانک نیز اشاره کرد. اما وجود یک شماره شبای استاندارد و منحصر به فرد این مشکل را به سادگی حل می‌کند. ساختار شماره شبا و نحوه قرارگیری اطلاعات در ۲۴ کاراکتر تشکیل دهنده آن در قسمت بعد توضیح داده شده است.

شماره شبا بانک رفاه چند رقمی است؟

شماره شبا بانک رفاه یک شماره ۲۴ کاراکتری است که به صورت  IRXX013 شروع می‌شود و شماره حساب بانکی به صورت ۱۸ رقمی در ادامه آن قرار می‌گیرد.

ساختار شماره شبا بانک رفاه بر اساس قوانین سیستم  IBAN یا همان سیستم بین المللی نقل و انتقال وجه International Bank Account Number طراحی شده است. در نظر داشته باشید، قوانین شماره گذاری حساب‌های بانکی در کشورهای متعددی از جمله کشورهای حوزه اروپا، برخی کشورهای حوزه کارائیب و اقیانوسیه و همچنین کشورهای خاورمیانه نیز از این قانون تبعیت می‌کنند و در نتیجه می‌توان گفت شماره شبا نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک شماره بین المللی عمل می‌کند.

ساختار شماره شبا بانک رفاه به صورت زیر است:

گرفتن شماره شبا بانک رفاه

در این ساختار:

منظور از IR ، کد کشور صادر کننده حساب (ایران) است.

ارقام کنترلی به گونه‌ای در ساختار قرار می‌گیرند تا الگوریتم اعتبار سنجی شماره شبا را به درستی تکمیل کنند.

۰۱۳ ارقامی هستند که طبق قرارداد به حساب‌های بانک رفاه تعلق می‌گیرد.

۱۸ کاراکتر باقی مانده نیز به شماره حساب اختصاص می‌یابند.

دریافت شماره شبا بانک رفاه با شماره کارت

اپلیکیشن های متعدد انتقال وجه و گسترش و محبوبیت انتقال وجه به روش کارت به کارت موجب شده است تا اطلاعات شماره کارت متصل به حساب بانکی در دسترس تر از هر زمان دیگری باشد. بنابراین طبیعی است که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا با استفاده از وارد نمودن شماره کارت، شماره شبا خود را دریافت نمایند. 
بانک رفاه امکان دریافت شماره شبا با شماره کارت را در اختیار کاربران خود قرار داده است. برای اینکار ابتدا وارد صفحه دریافت شماره شبا  شوید و بانک رفاه را انتخاب کنید. سپس در صفحه‌ای که به آن هدایت می‌شوید، بر روی گزینه «شماره کارت» کلیک کنید. در مرحله بعد با وارد نمودن شماره کارت و کد امنیتی، شماره شبا خود را دریافت کنید. هنگام وارد نمودن اطلاعات شماره کارت خود توجه داشته باشید شماره کارت بانک رفاه با  ۵۸۹۴۶۳ آغاز می شود. برای راهنمایی دقیق‌تر، راهنمای تصویری و گام به گام دریافت شماره شبا بانک رفاه با شماره کارت در قسمت قبل نشان داده شده است.

دریافت شماره شبا بانک رفاه از طریق شماره حساب

یکی دیگر از روش‌های دریافت شماره شبا، استفاده از اطلاعات شماره حساب بانکی مقصد است. این شماره حساب می‌تواند متعلق به حساب‌های قرض الحسنه، جاری و غیره موجود سیستم جامع بانکی بانک رفاه باشد. برای دریافت شماره شبا بانک رفاه از طریق شماره حساب ابتدا وارد صفحه دریافت شماره شبا شوید و بانک رفاه را انتخاب کنید. در صفحه ای که به شما نشان داده می‌شود، «شماره حساب» را انتخاب کنید. سپس مشخصات حساب بانکی و کد امنیتی را وارد کرده و بر روی دکمه «تایید» کلیک کنید تا شماره شبا خود را دریافت کنید. در قسمت قبلی این مقاله راهنمای تصویری به صورت گام به گام توضیح داده شده است.

بیشتر بخوانید:ساتنا چیست؟

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک رفاه

با توجه به حساب مبدا و مقصد، سقف انتقال شبا بانک رفاه متفاوت است، به نقل از بانک رفاه:

  • سقف انتقال وجه درون بانکی (برای حساب های دیگران) و بین بانکی با رمز ثابت: سقف پیش فرض روزانه ۵۰ میلیون تومان
  • سقف انتقال وجه درون بانکی صرفاً برای حساب های خود مشتری با رمز ثابت: سقف پیش فرض ۱۰۰ میلیون تومان است
  • سقف انتقال وجه درون بانکی (برای حساب های دیگران) و بین بانکی با رمز یک بار مصرف (otp): سقف پیش فرض برای موبایل بانک همانند اینترنت بانک تا ۱۰۰ میلیون تومان برای هر مشتری قابل افزایش است.
  •  حداکثر سقف مجاز انتقال وجه از طریق درگاه های غیر حضوری (موبایل بانک، اینترنت بانک و…) برای هر شخص طی روز  ۱۰۰ میلیون تومان است.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک رفاه با استفاده از پایا:

سقف انتقال وجه با سامانه پایا ، روزانه مبلغ ۵ میلیون تومان با رمز دوم می باشد. در صورت نیاز به انتقال مبالغ بیشتر تا سقف ۵۰ میلیون تومان با استفاده از OTP امکانپذیر است.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک رفاه با استفاده از ساتنا:

با استفاده از این روش، صدور حواله ساتنا از مبلغ ۵ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان صرفا با استفاده از رمز یکبار مصرف امکانپذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.