هر آنچه که باید از راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام بدانید

راه اندازی پیج کسب و کار در اینستاگرام
راه اندازی پیج کسب و کار در اینستاگرام

اگر در رابطه با راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام به تمام نکات توجه داشته باشید، می‌توانید در مدت زمانی کوتاه، درآمد خود را به چند میلیون در ماه برسانید و سود خوبی به دست آورید.

اگر در رابطه با راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام به تمام نکات توجه داشته باشید، می‌توانید در مدت زمانی کوتاه، درآمد خود را به چند میلیون در ماه برسانید و سود خوبی به دست آورید.

امروزه راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها برای افراد، به‌ویژه صاحبان کسب‌وکارهای کوچک تبدیل ‌شده است، به‌طوری‌که بیشتر افرادی که بر روی گوشی خود برنامه اینستاگرام دارند، به دنبال کسب درآمد از طریق این شبکه هستند. البته موفق شدن در این زمینه به‌راحتی و آسانی که فکر می‌کنید نیست و نیاز است که به‌طور کامل با اصول و روش راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام آشنا باشید.

چرا اینستاگرام محل مناسبی برای راه اندازی کسب و کار است؟

همان‌طور که می‌دانید، این روزها شبکه‌های اجتماعی، جایگاه ویژه‌ای در زندگی افراد به دست آورده‌اند و اینستاگرام نسبت به بقیه، محبوبیت بیشتری دارد، به‌طوری‌که بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در آن عضویت دارند و مقام چهارمین برنامه پر دانلود در ایالات‌متحده آمریکا نیز به این برنامه اختصاص داده شده است. البته هر روز به این آمار اضافه می‌شود و از همین رو بسیاری از افراد که به دنبال کسب و کار هستند، این فضا را مناسب می‌دانند.

از دیگر دلایلی که نشان می‌دهد، راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام مناسب است، بصری بودن این برنامه به نظر می‌رسد. شما می‌توانید در این شبکه اجتماعی، عکس و فیلم‌های مورد نظر خود را آپلود کنید تا از این طریق مخاطبان به فعالیت شما جذب شوند، زیرا حتما می‌دانید که بصری بودن تبلیغات، باعث جذب بیشتر مشتری می‌شود.

مزیت دیگر این برنامه که کمک می‌کند شما در راه‌اندازی کسب و کار به موفقیت برسید، آپدیت شدن قابلیت‌های برنامه است. هر روزه با توجه به آپدیت‌های جدید، الگوریتم‌های پیشرفته‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، در نتیجه اگر محتوای خوب و باکیفیتی آماده کنید، خود اینستاگرام به دیده شدن و کسب درآمد بالای شما کمک می‌کند.

چگونه کسب و کار خود را در اینستاگرام راه‌اندازی کنیم؟

راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام به‌ظاهر کار آسانی است، اما اگر به این شکل بود، هر کسی می‌توانست به موفقیت برسد، از همین رو حتما مسائلی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود.

انتخاب نام کاربری (Username)

یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای موفقیت باید به آن توجه شود، انتخاب Username مناسب برای پیج است. شما نباید به‌هیچ‌وجه از نام‌های بی‌معنی و طولانی استفاده کنید، زیرا اگر چنین انتخاب‌هایی داشته باشید، احتمال شناخته شدن شما کاهش پیدا می‌کند. همچنین باید بدانید که در قسمت ساخت پروفایل، ۴ بخش مهم وجود دارد که این چهار مورد شامل مواردی چون نام کاربری (username)، نام (name)، بیوگرافی (Bio) و لینک وب‌سایت می‌شوند. بی‌توجهی به هر یک از این موارد، می‌تواند مشکلاتی برای صفحه شما ایجاد کند.

برای انتخاب Name و نوشتن Bio، نکاتی کلی وجود دارد، اما در رابطه با بخش لینک وب‌سایت، توصیه می‌شود که حتما آدرس سایت خود را قرار دهید. البته یکی از کارهایی که می‌توانید از طریق آن فرآیند فروش خدمات و محصولاتی را که در اختیار دارید مدیریت کنید، دریافت درگاه پرداخت اینترنتی است. زرین پال شرایطی را برای شما ایجاد کرده که می‌توانید به‌راحتی لینک پرداخت مورد نظر را دریافت کنید و آن را در بخش Bio قرار دهید تا روند مدیریت پرداخت‌ها برای شما راحت‌تر شود.

آموزش اینستاگرام

انتشار پست‌های مناسب و با کیفیت بالا

این شبکه اجتماعی بر مبنای عکس و فیلم است، بنابراین شما باید با استفاده از چنین محتواهایی، نظر مخاطب خود را جلب کنید. البته پست، فیلم یا استوری که قرار است آپلود شود، باید کیفیت لازم را داشته باشد. توجه داشته باشید که محتوای بی‌کیفیت، باعث می‌شود مشتری‌های خود را از دست بدهید. از همین رو توصیه ما به شما آماده کردن یک محتوا با کپشن مناسب و جذاب است. پست و محتوای شما باید به‌گونه‌ای آماده شود که فرد را به خرید و استفاده از محصولات شما مشتاق کند.

به چیدمان پست‌ها توجه داشته باشید

برای پست‌هایی که تصمیم به انتشار آن‌ها دارید، چیدمان منظم و مرتبی را در نظر بگیرید. برای این کار لزوما نیازی به دانش فتوشاپ نیست و شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌های مخصوص، به طراحی عکس موردنظر بپردازید. برای مثال می‌توانید از پس‌زمینه ویژه و متناسب با حوزه فعالیت خود استفاده کنید. این موضوع باعث جذاب شدن پیج شما خواهد شد و اگر فرد تازه‌واردی قصد بازدید از صفحه شما را داشته باشد، به دلیل چیدمان ویژه، حس خوبی پیدا می‌کند و فعالیت شما را دنبال خواهد کرد.

از Hashtag ‌های مرتبط استفاده کنید

برای آنکه بتوانید در کسب و کار راه اندازی شده موفق شوید، باید پست و محتوایی که آماده می‌کنید، دیده شود. یکی از راه‌های دیده شدن، استفاده از Hashtag مرتبط با فعالیتتان است. در حقیقت این شیوه کمک می‌کند که پست و محتوای شما برای افرادی که از وجودتان بی‌خبر هستند، به نمایش گذاشته شود. پس انتخاب هشتگ مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که اگر از هشتگ‌های غیر مرتبط با فعالیت‌شان استفاده کنند، فالوور بیشتری جذب می‌کنند، اما این‌گونه نیست و فالووری که از این شیوه جذب می‌شود، واقعی نخواهد بود. شما می‌توانید از وب‌سایت‌های گوناگون، مانند Websta استفاده کنید تا از هشتگ‌های مناسب و مرتبط با فعالیت‌تان مطلع شوید.

یکی از ویژگی‌های اینستاگرام، امکان استفاده از هشتگ‌های زیاد است. برای مثال در توییتر، کمتر پیش می‌آید که افراد از ۱۰ هشتگ مختلف استفاده کنند، زیرا این کار را باعث افت دیده شدن محتوای خود می‌دانند، اما در اینستاگرام این موضوع عادی به نظر می‌رسد و حتی طبق بررسی‌ها، پست‌هایی که بیشترین هشتگ قابل‌قبول (۳۰) را زیر پست‌های خود داشتند، بازخورد بهتری دریافت کرده‌اند.

engagement rate صفحه خود را بررسی کنید

engagement rate یا اینگیجمنت، در حقیقت نسبت تعامل مخاطبین یکی از پست‌ها به تعداد فالوورهای آن پیج است. بررسی میزان تعامل، کمک می‌کند که میزان اثربخشی کمپین‌ها و برندهای تجاری مشخص شود و در ادامه اقداماتی در جهت بهبود شرایط صورت گیرد.

از جمله موارد تاثیرگذار بر اینگیجمنت اینستاگرام، می‌توان به تعداد فالوور، کامنت، لایک، ویو، میزان اشتراک‌گذاری و … اشاره کرد. اگر با توجه به این موارد، نرخ تعامل بین ۱ تا ۳ درصد بود، باید بدانید که پیج شما در مسیر درستی قرار دارد. دقت باشید که به‌صورت کلی، نرخ تعامل در اینستاگرام، بازه ای از ۰ تا ۱۰ درصد دارد.

از انجام تبلیغات غافل نشوید

یکی از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن بازدهی فعالیت را بالا برد، انجام تبلیغات است، اما بسیاری از افراد از تبلیغ کردن فعالیت خود می‌ترسند، زیرا نمی‌دانند هزینه‌ای که قرار است بپردازند، نتیجه‌ای به همراه خواهد داشت یا خیر!

توجه داشته باشید که اگر تبلیغات به‌درستی انجام شود و شما از استراتژی درستی برای این موضوع استفاده کنید، می‌توانید بازده مورد نظر را به دست آورید. برای مثال استفاده از کلمات روان‌شناختی و مفهومی، باعث شناخته شدن شما می‌شوند. برای مثال می‌توان به مجموعه زرین پال اشاره کرد. این مجموعه با توجه به فعالیت‌های تبلیغاتی که داشته، توانسته خود را به یک برند موفق تبدیل کند و امروزه کمتر کسی است که در زمینه خرید درگاه پرداخت، این مجموعه را نشناسد.

خرید Followers برای بالا بردن پیج

برای راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام به یک پیج مطمئن و معتبر نیاز است و اولین ویژگی که می‌توان آن را دلیل اطمینان و اعتبار دانست، تعداد Followers پیچ است. برای مثال شرایطی را تصور کنید که قصد خرید از اینستاگرام را دارید و محصول مورد نظر شما در دو پیج که یکی از آن‌ها ۲۰۰ عدد و دیگری ۲۰۰ هزار عدد Followers دارد، موجود است. بدون شک شما پیجی را که تعداد فالوورهای بیشتری دارد برای خرید انتخاب می‌کنید، زیرا از نظر شما چنین پیجی قابل‌اعتمادتر است.

البته برای خرید فالوور، باید انتخاب درستی داشته باشید، زیرا برخی از مجموعه‌ها که فروش فالوور را انجام می‌دهند، معتبر نیستند. در نتیجه فالوورهای فیک به پیج شما اضافه خواهند شد که این موضوع خود آثار منفی بیشتری به همراه دارد.

آموزش اینستاگرام

مشتریان خاص خود را پیدا کنید

اگر شما تصمیم به راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام دارید، باید حوزه فعالیت خود را به صورت اختصاصی معلوم و بر اساس آن مشتری‌های خاص خود را پیدا کنید. داشتن مشتری خاص کمک می‌کند که بتوانید میزان فروش خود را افزایش دهید. در حقیقت مشتریان خاص، یک برند تجاری برای شما به شمار می‌آیند که می‌توانند محصولات شما را به دیگر مشتریان معرفی کنند.

چه کالا و خدماتی را در اینستاگرام ارائه دهیم؟

در حالت کلی، شما می‌توانید در این شبکه هر چیزی بفروشید یا هر خدماتی که می‌خواهید ارائه دهید، اما به این موضوع دقت داشته باشید که برخی از کالاها و خدمات برای افرادی که تصمیم دارند از طریق راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام، درآمدی برای خود ایجاد کنند، مناسب‌تر است. از جمله این کالاها می‌توان به لباس، عطر، بدلیجات، عینک آفتابی، جوراب، موبایل، لوازم ‌آرایشی، طلا و مواردی ازاین‌دست اشاره کرد. حال اگر بتوانید بودجه مناسبی برای هر یک از این کالاها به دست آورید و با تامین کنندگان آن‌ها همکاری کنید، می‌توانید درآمدی بالا داشته باشید.

نشان دادن نحوه استفاده از محصول

همان‌طور که گفته شد، امکان فروش محصولات گوناگونی در اینستاگرام وجود دارد که برخی از آن‌ها شیوه استفاده به‌خصوصی دارند. حال شما می‌توانید برای آنکه نتیجه بهتری به دست آورید، از نحوه استفاده از محصول فیلم بگیرید و آن را در صفحه خود قرار دهید. همچنین می‌توانید از مشتری‌هایی که محصول را خریداری کرده‌اند، بخواهید که فیلمی برای شما در زمان استفاده از محصول تهیه کنند و بفرستند. این موضوع می‌تواند به دیگر مخاطبین شما نشان دهد که شما مشتری‌های زیادی دارید و قابل ‌اعتماد هستید.

گذاشتن Story و IGTV را فراموش نکنید

قابلیت گذاشتن Story و IGTV در اینستاگرام، از جمله ویژگی‌هایی به شمار می‌آید که می‌توانید از آن برای رونق کسب و کار خود استفاده کنید. شما می‌توانید در طی روز محصولات گوناگون خود را در استوری آپلود کنید و از طریق این بخش ارتباط بیشتری با مخاطبین خود به وجود آورید.

به ‌احتمال ‌زیاد در این بخش از اینستاگرام، شما پیام‌های زیادی دریافت خواهید کرد. توصیه ما به شما در چنین شرایطی، پاسخ دادن به تمام پیام‌ها است، زیرا این کار به دنبال‌کننده‌های شما نشان می‌دهد که برای آن‌ها ارزش قائل هستید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام دشواری‌های خود را دارد و برای موفق شدن باید به مسائل گوناگونی که گفته شد، توجه شود تا نتیجه و سود مورد نظر را به دست آورید.

2 دیدگاه

  1. مطلب عالی بود و موفق باشید و جالب بود

  2. کار بسیار سختی است و باید پیست هایی بگذاریم که خریدار بتونه از ما خرید کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.