11 تا از بهترین هاستینگ ایران در سال 1403

بهترین هاستینگ ایران
بهترین هاستینگ ایران

اگر در حوزه دیجیتال کار می‌کنید یا کسب‌وکارتان ارتباطاتی با فضای آنلاین و وب‌سایت‌ها دارد، احتمالا اسم هاستیگ یا خدمات دامنه را زیاد شنیده‌اید. هاستینگ به شکل کلی یعنی نگه داشتن وب روی فضای www، و این یعنی یکی از حیاتی‏‎ترین نیازهای هر فروشگاه یا ارائه‎دهنده خدمات آنلاین. اگر برای کسب‎وکارتان به دنبال یک ارائه‎دهنده هاستینگ هستید یا می‎خواهید با مفهوم آن آشنا شوید، این مطلب برای شماست. بیایید با هم این مفهوم را زیر ذره‎بین ببریم و بهترین هاستینگ ایران را هم بشناسیم.

هاستینگ چیست؟

هاست یا Host اسمی است به معنای میزبانی کردن، و یک سرویس هاستینگ یعنی سرویسی که وب‌سایت یا فایل‌ها یا فید شما را روی شبکه وب جهانی نگه می‎دارد، تا همه افراد بتوانند بر این بستر به این فایل‌ها دسترسی داشته باشند. وب‌سایت‎ها معمولا از دو نوع هاست استفاده می‌کنند:

  • هاستینگ وب: در این نوع هاستینگ فایل‌ها و داکیومنت‌ها و به صورت کلی اطلاعات شما بر روی دامنه قرار می‎گیرد، و بر روی فضای هاست یا میزبان فضا اشغال می‎‌کنند.
  • هاستینگ دامنه: این وب‌سایت‎ها یک دامنه (مثلا myself.com) را برای شما ثبت و میزبانی می‎کنند. این نوع هاستینگ معمولا نیاز به پرداخت حق اشتراک دارد و تا زمانی که این حق اشتراک را بپردازید، دامنه مال شماست.

انواع هاستینگ وب

بهترین هاست ایران کدام است

بیشتر بخوانید: بهترین فروشگاه ساز ایرانی

همان‎طور که گفتیم هاست، بخشی از سرورهای خود را به دیتای شما اختصاص می‎دهد. بر اساس این که چقدر فضا برای ذخیره اطلاعات شما اختصاص پیدا کرده، و این که این سرور اختصاصی شماست یا نه، هاستینگ چند دسته دارد:

  • هاست اشتراکی
  • هاست اختصاصی
  • هاست VPS
  • هاست ابری
  • هاست دانلودی
  • هاست نمایندگی (Reseller)

امکانات و ویژگی هایی بهترین هاستینگ ایران

برای این که بهترین هاستینگ ایران را برای خودتان انتخاب کنید، ابتدا باید بدانید که ویژگی‎های یک هاستینگ برتر چیست و اصلا چه انتظاراتی باید داشته باشید. این‎ها، ویژگی‌های یک هاستینگ خوب و کارآمد هستند:

مقرون به صرفه بودن: فراموش نکنید که خدمات هاستینگ، یکی از هزینه‎های همیشگی کسب‌وکار شماست و باید تا سال‏‎ها آن را بپردازید. پس قیمت ماهانه یا سالانه باید در هزینه‌های شما بگنجد.

امنیت: همه داده‌ها، فایل‌ها و اطلاعات شما قرار است بر این پلتفرم بارگذاری شوند، پس باید از امنیت آن مطمئن شوید. قبل از بستن قرارداد نهایی حتما تجربیات دیگران را درمورد هاست ببینید و درمورد پروتکل‌های امنیتی آن هم بخوانید.

پشتیبانی فنی: هر لحظه خراب بودن سایت یا مشکل در سرعت، ناموفق بودن تراکنش‎ها یا دیگر مشکلات، ممکن است به معنای ضرر برای کسب‌وکار شما باشد. پس لازم است که بدانید پشتیبانی هاستینگ به چه صورت است و با چه سرعتی به شما پاسخ می‌دهد.

پهنای باند: این فاکتور می‌تواند یکی از مهم‌ترین‌ها در انتخاب بهترین هاستینگ ایران باشد، چون مشخص می‌کند که چه میزانی از اطلاعات شما و با چه کیفیتی در سرور میزبان ذخیره می‌شوند.

10 هاستینگ برتر ایران

1.ایران سرور

ایران سرور

ایران سرور،یکی از معروفترین هاستینگ‌های ایران که احتمالا اسمش را شنیده‌اید. این وب‌سایت هاست اشتراکی، اختصاصی و سرور مجازی را با بهترین کیفیت به کاربران ارائه می‌دهد. امنیت این هاستینگ هم یکی از بهترین‎ها در کشور است.

2.هاست ایران

بهترین هاست برای سایت فروشگاهی

با کمترین هزینه اولیه، می‌توانید با خدمات سرور اختصاصی از منابع کامل جدیدترین سرورها در دیتاسنترهای هاست ایران استفاده کنید. هاست ایران علاوه بر ارائه سرویس سرور اختصاصی، با ارائه خدماتCo-location ، امکان قرار دادن سرور شما را بر روی زیرساخت دیتاسنتر اختصاصی خود فراهم آورده است.

3.لیمو هاست

لیمو هاست

لیمو هاست ادعا دارد که میزبان بیش از ۳۰۰۰ رسانه برای ارتباط با جهان آزاد است، یک عبارت جذاب و وسوسه‌کننده برای دارندگان سایت‌های خبری و اطلاع‌رسانی. گواهی ssl رایگان، راه‌اندازی بسیار ساده و سریع و البته پشتیبانی ۲۴ ساعته از جمله ویژگی‎های دیگر لیمو هستند.

4.سون هاست

سون هاست

سون هاست به صورت تخصصی روی وب‌سایت‎های ووردپرسی پرترافیک کار می‌کند. این هاست آپ تایم بالای ۹۹.۹۹٪، امنیت بسیار عالی و البته طیف قیمتی گوناگون دارد تا با توجه به نیاز خودتان بهترین پلن را بخرید

5.نت افراز

خرید هاست

نت افراز یکی از اقتصادی‎ترین هاست‎های ایران برای افرادی که به تازگی وب‌سایت خودشان را راه‎اندازی کرده‎اند و می‌خواهند هزینه‌هایشان را مدیریت کنند. نت افراز بیش از ۸۰ هزار وب‌سایت ایرانی را میزبانی می‎کند.

6.راست چین کلود

خرید بهترین هاست ایرانی

مجموعه راست چین با تکیه بر تجربه 11 ساله و با بررسی دغدغه مشتریان تصمیم به راه اندازی راست چین کلود برای ارائه سرویس های هاستینگ و خرید دامنه گرفت، هاست وردپرس این شرکت یک سرویس میزبانی وب باکیفیت بهینه شده برای سایت‌هایی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و کاملا سازگار با محصولات راست چین است.

7.گنجه هاست

خرید بهترین هاست

یک هاست دیگر برای وب‎سایت‎های ووردپرسی. استفاده از هارد NVME و وب سرویس لایت اسپید، پلن‌های مختلف و دو سرور مختلف ایران و اروپا از جمله امکانات گنجه هاست هستند.

8.برتینا

بهترین هاست رایگان

علاوه بر هاستینگ، برتینا سرویس‌های دیگری مثل سرور ابری، تبلیغات گوگل و گواهی ssl را هم ارائه می‌دهد. اگر به دنبال پکیج کامل خدمات انلاین هستید، برتینا یک هاستینگ برتر ایران برای این هدف است.

9.پارس وی دی اس

بهترین هاست وردپرس ایران

خرید دامنه‌های ملی و بین‎المللی با پلن‌های مختلف، امکانی است که به سادگی در این هاست در دسترس شما خواهد بود. سرور اختصاصی و مجازی و سرور مجازی بایننس از فیچرهای Pars VDS هستند.

10.وب رمز

بهترین هاست در ایران

وب رمز یکی از دیگر وب‌سایت‎هایی که خدمات کامل و صفر تا صد هاستینگ و دامنه را در کنار دیگر خدمات آنلاین ارائه می‌دهد: از خرید هاست و دامنه، سرور مجازی و اختصاصی تا سئو مارکتینگ و طراحی سایت.

11.هاست دی ال

بهترین خدمات هاستینگ در ایران

اگر می‎خواهید با دیتاهای خارج از کشور کار کنید و وب‎سایتتان دانلود زیادی دارد، هاست دی ال احتمالا برایتان خیلی مناسب خواهد بود. هاست دانلود خارج از کشور، هاست مجازی داخل و خارج ایران و طراحی قالب و پلاگین وردپرس از جمله خدمات این هاستینگ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.