ترفندهای رفع اکشن بلاک اینستاگرام

اکشن بلاک اینستاگرام
اکشن بلاک اینستاگرام

قبل از هر چیز امیدواریم هیچگاه با اکشن بلاک اینستاگرام و محدودیت هایی که این شبکه روی حساب های کاربری مشکوک اعمال می کند روبرو نشده باشید. اینکه یک کسب و کار کوچک و انفرادی یا بزرگ و تیمی نتواند پیج اینستاگرامی خود را بروز کرده و به سوالات و درخواست مخاطبان خود پاسخ بدهد ضررهای جبران ناپذیری به نرخ حفظ مشتری و فروش وارد خواهد کرد.

این ضررها هنگامی خود را بیشتر نشان می دهد که وقت و هزینه‌ی زیادی را برای جذب مخاطب و تولید محتوای ارزشمند و مستمر صرف کرده باشید و به یکباره دسترسی شما به مدیریت پیج اینستاگرامی محدود شود.

در واقع اکشن بلاک یا Action Block یک مجازات یا تنبیه است که از سوی شبکه‌ی اینستاگرام و با تشخیص الگوریتم های ضد اسپم آن بر روی حساب های کاربری مشکوک به رفتار اسپم و مغایر با قوانین اینستاگرام وضع می شود.

البته موارد استثنائی هم وجود دارد که یک حساب کاربری علی رغم فعالیت شفاف و مطابق با قوانین شبکه اینستاگرام باز هم از طریق الگوریتم های ضد اسپم شبکه یا از جانب تیم نظارتی آن در حالت محدودیت اکشن بلاک اینستاگرم قرار می گیرد.

این اتفاق دلایل متعددی می تواند داشته باشد که بروز اشتباه در الگوریتم به دلیل حساسیت بالا و همچنین دریافت گزارش های نادرست از سوی کاربران شبکه اینستاگرام از مهم ترین دلایل محدود شدن پیج های قانون مند و سالم به شمار می رود.

با گذشت زمان و افزایش استقبال از این شبکه‌ی اجتماعی مدیا محور، اقدامات مخرب هم افزایش یافته که توسعه دهندگان اینستاگرام را وادار به تشدید سخت گیری ها نموده و به همین دلیل الگوریتم های رایانه ای و تیم های نظارتی انسانی بیش از پیش به رفتارهای مشکوک یا شبه مشکوک حساسیت نشان می دهند.

در این نوشته قصد داریم به طور کامل و مفصل در خصوص انواع اکشن بلاک اینستاگرام، دلایل آن و روش های رفع اکشن بلاک صحبت کنیم. بنابراین توصیه می کنیم حتما تا انتهای نوشته را به دقت و با حوصله مطالعه نمایید.

اکشن بلاک اینستاگرام چیست؟

اکشن بلاک اینستاگرام چیست؟

بهتر است قبل از هر چیز ببینیم اصلا action blocked اینستاگرام چیست و چگونه باید متوجه شویم که این محدودیت دردسر ساز بر روی حساب کاربری اینستاگرام ما اعمال شده است.

اکشن بلاک یک پیغام اخطار با عنوان Action Blocked است که در متن آن اشاره به اعمال محدودیت بر روی اقدامات مدیریتی شده است. برای مثال قصد دارید یک حساب کاربری را دنبال یا Follow کنید اما بلافاصله این اخطار ظاهر شده و به شما می گوید تا اطلاع ثانوی امکان دنبال کرد حساب کاربری جدیدی را ندارید.

در انتهای پیغام اخطار هم معمولا تاریخ پایان یا انقضای محدودیت اعمال شده نمایش داده می شود و از شما خواسته شده اکر احساس می کنید این محدودیت اکشن بلاک غیر منطقی و ناعادلانه روی حساب کاربری شما اعمال شده و درخواست بازنگری دارید با استفاده از گزینه‌ی آبی رنگ Tell us شکایت خود را ارسال کنید.

توجه داشته باشید در اغلب موارد هنگامی که حساب کاربری با محدودیت اکشن بلاک اینستاگرام مواجه می شود، تمامی قابلیت های اساسی پیج از جمله ارسال پست و استوری جدید و ارسال پیغام شخصی (دایرکت) از شما سلب می شود.

البته در برخی مواقع که میزان فعالیت مشکوک و خلاف قوانین پیج شما اندک بوده یا گزارشات تخلفی که به ناظران رسیده تعدادشان زیاد نیست، محدودیت اکشن بلاک تنها برای 24 ساعت روی حساب کاربری شما اعمال شده و پس از گذشته این مدت زمان، اکانت به حالت عادی برگشته و امکان هرگونه فعالیتی را مجدد خواهید داشت.

مشکل هنگامی برای کسب و کارها و مدیران پیج های اینستاگرامی جدی تر می شود که زمان این محدودیت فراتر از یک شبانه روز بوده و در حدود 1 ماه وضع می شود. این مدت زمان برای یک پیج کاری و با تعداد مخاطب بالا بسیار طولانی بوده و عدم رفع سریع آن منجر به ریزش شدید دنبال کننده ها و کاهش اعتبار کسب و کار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: رفع ریپورت اینستاگرام

دلایل اکشن بلاک اینستاگرام

همان طور که در ابتدا اشاره شد، شبکه‌ی اینستاگرام برای کاهش فعالیت های مخرب و اسپم اقدام به شناسایی و محدود سازی اکانت های مشکوک و ناقض قوانین می کند. اما شاید بارها از خود پرسیده اید از نظر اینستاگرام چه فعالیت هایی مخرب و اسپم شناخته می شود تا بتوانید از آنها دوری کرده و ریسک محدود شدن پیج خود را تا حد امکان کاهش دهید.

دلایل اکشن بلاک اینستاگرام

در اینجا به مهم ترین دلایل فعال شدن محدودیت اکشن بلاک می پردازیم.

1.      انتشار بیش از حد پست در روز

هیچگاه در ارسال پست های خود عجله نداشته باشید. اگر تعداد محصولات یا محتوایی که تولید کرده اید زیاد است و انتشار همه‌ی آنها را در دستور کار خود قرار داده اید تصمیم بسیار خوبی است؛ به شرطی که ارسال پست ها با آرامش و فاصله زمانی مناسب صورت پذیرد.

اگر در یک یا دو روز چند ده پست متفاوت را منتشر کنید به احتمال زیاد از جانب الگوریتم های اینستاگرام به عنوان یک ربات اسپمر شناخته شده و حساب کاربریتان برای مدت یک ماه محدود خواهد شد!

2.      عدم انتشار پست یکی از دلایل اکشن بلاک اینستاگرام

اگر یک پیج اینستاگرامی جدید ایجاد کنید و برای مدت زیادی هیچگونه پستی را منتشر نسازید ممکن است اینستاگرام پیج را به عنوان یک ربات مزاحم شناسایی کرده و نسبت به محدودیت اکشن بلاک آن اقدام نماید. سعی کنید پس از ساخت حساب کاربری در یک بازه‌ی زمانی مشخص حداقل 10 پست با کیفیت را ارسال کنید تا فعالیت پیج طبیعی بنظر برسد.

3.      پروفایل ناقص

اگر سری به پیج های اسپم و جعلی زده باشید که توسط ربات ها ساخته شده، با پروفایلی ناقص و بدون هیچگونه اطلاعات مفیدی روبرو خواهید شد. پیج هایی بدون تصویر پروفایل، بدون بیوگرافی (Bio) و عدم درج اطلاعات تماس.

اگر پیج شما هم وضعیتی مشابه این دسته از پیج ها دارد سریعا نسبت به بروزرسانی آن اقدام نموده تا از جریمه‌ی الگوریتم ها یا ناظران اینستاگرم در امان بمانید.

4.      کوبیدن بیش از حد دکمه‌ی لایک!

اگر برای جذب مخاطبان جدید و اعلام حضور خود به سایر کاربران اینتساگرام از حربه‌ی لایک رگباری پست کاربران استفاده می کنید باید بگوییم که خیلی زود تیرتان به سنگ خورده و محدودیت action blocked اینستاگرام گریبان گیرتان خواهد شد.

بر اساس قوانین فعلی اینستاگرام، بیش از 350 لایک در ساعت به منزله‌ی فعالیت اسپم شناخته شده و به طور حتم اکانت محدود خواهد شد.

سعی کنید همه‌ی اقداماتتان هدفمند و طبیعی جلوه کرده و از اقداماتی که الگوریتم های اینستاگرام را حساس می کند جدا پرهیز کنید.

5.      فالو / آنفالوی زیاد از دلایل اکشن بلاک اینستاگرام

شاید اولین ایده ای که برای افزایش فالوور به ذهن اکثر ما رسیده، فالو کردن ناگهانی تعداد زیادی از افراد است تا از این طریق آنها با پیج ما آشنا شوند. پس از مدتی هم همه‌ی افراد فالو شده را آنفالو می کنیم تا تعداد فالووینگ های پیجمان بالا نرود.

قبل از اشاره به مسئله‌ی حساسیت اینستاگرام نسبت به اینگونه رفتارها لازم است بدانید که این شیوه‌ی جذب مخاطب باعث می شود کاربرانی شما را فالو کنند که علاقه‌ی چندانی به محتوای شما نداشته و صرفا از سر کنجکاوی شما را دنبال کرده اند.

علاوه بر این، با فالو کردن تعداد زیادی اکانت در مدت زمانی محدود اینستاگرام شما را به عنوان اکانت مخرب شناسایی کرده و با اکشن بلاک به سراغتان می آید. اینکه چه تعداد فالو مجاز است جای بحث کارشناسان بوده و عدد دقیق و مشخصی در دست نیست اما بهتر است در ساعت بیش از 20 اکانت را دنبال نکنید.

آنفالو کردن ناگهانی تعداد زیادی از مخاطبان هم نتیجه‌ی فوق را خواهد داشت. بنابراین اگر قبلا مخاطبان زیادی را دنبال کرده و قصد کاهش آن را دارید بهتر است این فرایند به آرامی و در مدت زمان طولانی تری انجام شود.

6.      دلایل فرعی

موارد دیگری مانند انجام کارهای تکراری مثل ارسال دیدگاه یا کامنت تبلیغاتی زیر پست های کاربران، تگ کردن مداوم کاربران، افزایش فالوور فیک، کپی محتوای کاربران دیگر و استفاده از ربات های افزایش فالوور از جمله دیگر دلایل مهمی به شمار می روند که در ایجاد محدودیت نقش اساسی دارند.

بیشتر بخوانید:دلایل کم شدن فالوورهای اینستاگرام

رفع اکشن بلاک اینستاگرام

اگر به هر دلیلی با این محدودیت روبرو شده اید و مدت زمان زیادی برای رفع خودکار آن اعلام شده راهکارهای زیر را بررسی و اجرا کنید. به احتمال زیاد زودتر از زمان تعیین شده محدودیت ها برداشته خواهد شد.

رفع اکشن بلاک اینستاگرام

1.      توقف رفتارهای ناقض قوانین

اگر برای افزایش مخاطبان خود دست به اقدامات مشکوک مانند فالو و آنفالو سنگین، ارسال پست های زیاد در مدت زمان کم، کامنت اسپم و تگ کردن بی رویه می زنید، دست نگه داشته و روال کاری خود را اصلاح کنید.

2.      گردن نگرفتن اشتباهات!

این ترفند در برخی موارد جواب می دهد. کافیست به این آدرس در وب سایت اینستاگرام مراجعه کرده و فرم مبنی بر گزارش هک شدن پیج خود را ثبت کنید. با این کار به اینستاگرام می گویید اقدامات اسپم اخیر کار شما نبوده و به صورت ناخواسته انجام شده است.

3.      درخواست رفع اکشن بلاک

با استفاده از گزینه‌ی tell us موجود در انتهای پیغام اکشن بلاک، درخواست خود مبنی بر رفع محدودیت ها را ارسال کنید تا مورد بررسی قرار گیرد.

جمع بندی

در این نوشته به مهم ترین دلایل اکشن بلاک اینستاگرام و روش های رفع آن اشاره کردیم. اگر صاحب یک فروشگاه اینستاگرامی هستید و قصد دارید فرایند ثبت سفارش محصول را برای کاربران تسهیل نمایید توصیه می کنیم از فروشگاه ساز مانند فروشگاه ساز زرین اکسپرس استفاده کنید.این فروشگاه ساز به صورت پیش فرض از درگاه پرداخت زرین پال بهره مند بوده و نیاز شما به انجام امور فنی را تا حد امکان کاهش می دهد.

اکشن بلاک چیست؟

اکشن بلاک یک پیغام اخطار با عنوان Action Blocked است که در متن آن اشاره به اعمال محدودیت بر روی اقدامات مدیریتی شده است.

اکشن بلاک چه مدت زمان طول می کشد؟

اکشن بلاک می تواند از چند ساعت تا چند هفته طول بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.