۱۲ راهکار موثر برای حفظ ارتباط موثر در افزایش فروش و مشتریان

ارتباط موثر در افزایش فروش
ارتباط موثر در افزایش فروش

بحران کرونا حقیقتا شرایط بسیار سختی را برای بعضی از کسب‌وکارها به وجود آورده است. فروش کاهش یافته است. مشتریان و فروشندگان دچار ناامیدی هستند و زندگی پویایی قبلی خود را از دست داده است.

اما بروز چالش های جدید، به معنی ایجاد فرصت های جدید نیز هست. اکنون وقت خلاقیت است. وقت آنکه بتوانیم با خلاقیت کانال های جدیدی برای فروش پیدا کنیم و حتی در صورت نیاز، بخشی از مدل کسب وکار خود را برای ایجاد ارتباط بهتر با مشتریان مان تغییر دهیم.

حتما شما هم متوجه تغییر رفتار مصرف مشتریان در این مدت شده اید. خریداران به صورت کلی ترجیح میدهند تا با پرهیز از مراجعه حضوری، کالا و خدمات موردنیاز خود را به صورت آنلاین تهیه کنند. آنها زمان بیشتری در خانه هستند و به دنبال شیوه‌های مختلف سرگرمی میگردند. همینطور نگران آینده اقتصادی خود هستند و سعی دارند با حفظ نقدینگی، تمرکز اصلی خود را برای خرید کالاهای اساسی و غیر ضروری بگذارند.

ما اینجا در زرین‌پال، قصد داریم راهکارهای ساده افزایش فروش و ایجاد و حفظ ارتباط موثر با مشتریان را با هم مرور کنیم:

۱. وب‌سایت خود را به روز کنید

اگر در دوران شیوع کرونا اقدام خاصی انجام داده‌اید، حتما آن را به اطلاع مشتریان خود برسانید. برای مثال اگر بخشی از خدمات خود را به صورت آنلاین کرده اید، سعی کنید با ایجاد یک صفحه فرود یا یک بنر در سایت اصلی اطلاع رسانی درستی داشته باشید. همینطور میتوانید با قراردادن یک فرم آنلاین، مشخصات افرادی که به خدمات و کالاهای شما نیاز دارند را دریافت نمایید تا بعد از عبور از شرایط بحرانی، بتوانید مجددا با آنها تماس بگیرید.

۲. بازارهای بیشتری برای فروش آنلاین خود پیدا کنید

برای اینکه بیشتر بفروشید، باید بیشتر کالای خود را در معرض دید خریدران قراردهید. برای این کار میتوانید از مارکت‌پلیس‌های مختلفی مانند زنبیل، دیجی کالا و … استفاده کنید. این وب‌سایت‌هارا میتوانید با توجه به نوع محصولی که دارید پیدا کنید و محصول را برای فروش در آنها قرار دهید.

۳. ارسال درب منزل را تسهیل کنید

یکی از مهم ترین گزینه هایی که میتواند در افزایش میزان فروش شما موثر باشد، ایجاد ارسال درب منزل و یا تسهیل شرایط ارسال است. شاید برای این کار بتوانید از کارمندان خود که اکنون وظیفه سبکتری دارند استفاده کنید.

۴. کانال‌های فروش خود را افزایش دهید

علاوه بر افزایش بازارهای فروش، روش‌های دسترسی بیشتر برای خود ایجاد کنید. برای مثال اگر وب‌سایت فروشگاهی فعالی دارید، صفحه فروشگاه خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام راه‌اندازی و یا به‌روزرسانی کنید. و بالعکس اگر تنها روش فروش شما صفحه اجتماعی شما است، ایجاد یک وب‌سایت کمک زیادی به افزایش فروش شما خواهد کرد. به خاطر داشته باشید برای هر کدام از کانال‌های فروش اینترنتی خود می‌توایند از درگاه پرداخت اینترتی زرین‌پال و زرین لینک استفاده نمایید.

۵. خدمات یا محصول جدیدی معرفی کنید

تغییر نیازهای مشتریان میتواند فرصت بسیار مناسبی برای تغییر محصول و یا حتی معرفی محصولات جدید باشد. برای مثال، فاصله‌گذاری اجتماعی میتواند تمایل مردم برای پخت و پز غذا در منزل را افزایش دهد. بنابراین رستوران‌ها یا شرکت‌های غذایی می‌توانند اقدام به تهیه و فروش غذاهای نیمه آماده ای کنند که پخت آن در منزل کامل میشود.

۶. کارت‌های تخفیف بیشتری به مشتریان بدهید

تقریبا در هر کسب‌وکاری می‌توان از کارت‌های تخفیف استفاده کرد. استفاده از این کارت‌ها میتواند فرصت‌های جدیدی در خریدهای بعدی برای شما ایجاد کند.

۷. آموزش دهید

اگر شما در زمینه تخصصی کار خود دارای مهارت و یا دانشی هستید، می‌توانید از این فرصت برای آموزش و تولید محتوا برای کسب‌وکار خود و یا درآمدزایی استفاده کنید. برای ایجاد کلاس های آموزشی میتوانید از فضای موجود در وب‌سایت هایی مانند ایسمنار استفاده کنید.

۸. جلسات زنده (لایو) داشته باشید

سعی کنید در صورت امکان خدمات خود را به صورت گفتگوی زنده در بستر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام اعلام نمایید و یا ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنید. برای مثال، اگر مربی ورزشی هستد، جلسات تمرین در منزل خود را به صورت زنده نشان دهید و یا سعی کنید با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند اسکای روم یا skype با تماس تصویری  به دیگران مشاوره ورزشی دهید.

۹. نمایندگان فروش خود را مجهز به ابزار آنلاین کنید

سعی کنید نمایندگان فروش خود را به ابزارهای آنلاین مجهز کنید. برای مثال یک شرکت بزرگ لوازم آرایشی در چین بعد از تعطیلی حضوری بیش از ۴۰% از فروشگاه های خود، مشاوران زییایی خود را از طریق نرم افزارهای پیام رسان اینترنتی به مشتریان متصل نمود و توانست فروش آفلاین خود را به فروش آنلاین تبدیل کند.

۱۰. از کارمندان خود بخواهید تا رسانه شما باشند

امروزه  نقش رسانه‌های اجتماعی از هر زمان دیگری در زندگی ما پررنگ تر شده است. شما می‌توانید از کارمندان خود بخواهید تا در صورت تمایل پیام شرکت شما را از طریق رسانه‌های شخصی خود به اشتراک بگذارند. برای افزایش انگیزه در این بخش میتوانید تخفیف‌های ویژه دوستان و یا اعضای خانواده در نظر بگیرید.

۱۱. به مشتریان قبلی خود مراجعه کنید

بدون شک مراجعه به مشتریان قبلی و کسانی که یکبار از شما خرید کرده اند، یکی از بهترین روش های ارائه تخفیف‌های شما است. در اینجا شما میتوانید بر اساس دسته بندی که از علائق مشتریان خود دارید این کار را هدفمند تر انجام دهید. اگر فروشگاه شما تنها در شبکه‌های اجتماعی است و  اطلاعاتی از مشتریان خود ندارید میتوایند از خدمت زرین لینک برای دریافت اطلاعات و دسته بندی مشتریان خود استفاده نمایید.

۱۲. جامعه خود را گسترش دهید.

نقش فعالی در کمک به سایر مشاغل و افراد جامعه خود داشته باشید. اگر برای کمک به سایر همکاران و یا هم‌صنفی های خود کاری انجام دهید، این کار را قبول کنید. کسانی‌که هم اکنون از آنها حمایت می‌کنید، می‌توانند در آینده به کسب‌وکار شما کمک کنند.

اگر شما هم روش دیگری برای افزایش فروش در دوران کرونا پیشنهاد دارید، در قسمت نظرات برای ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.