ویزا کارت(Visa Card) چیست؟و چگونه در ایران ویزا کارت بگیریم؟

ویزا کارت چیست؟
ویزا کارت چیست؟

ویزا کارت یکی از ابزارهای مالی و پرداختی پرکاربرد در دنیا است که توسط بانک‌ها و مؤسسات مالی صادر می‌شود. این کارت به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی هزینه خرید کالاها و خدمات مختلف به‌صورت اینترنتی یا در فروشگاه‌های فیزیکی را پرداخت کنید. ویزاکارت از نوع کارت اعتباری است و با داشتن موجودی کافی در حساب بانکی، می‌توانید از آن استفاده کنید؛ اما نحوه کارکرد و مزایای ویزا کارت چیست و در ایران چطور می‌توانیم ویزا کارت دریافت کنیم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به‌طور کامل در مورد ویزا کارت صحبت کرده و نحوه دریافت این کارت در ایران را بیان کنیم.

ویزا کارت چیست؟

چگونه در ایران ویزا کارت بگیریم

ویزا کارت (Visa Card) یک کارت پرداخت بین‌المللی است که شرکت خدمات مالی چندملیتی آمریکایی حاضر در سانفرانسیسکو کالیفرنیا، آن را صارد می‌کند. این کارت به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی وجه نقد را از طریق کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و کارت‌های پیش‌پرداخت در سراسر جهان انتقال دهید. در واقعیت، ویزا کارت به یک مجموعه از کارت‌ها اشاره دارد که شامل کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و کارت‌های پیش‌پرداخت می‌شود و این کارت‌ها، انواع خدمات مالی متنوع را به کاربران ارائه می‌دهند.
از طریق ویزاکارت می‌توانید در تمامی کشورها پرداخت‌های مورد نظرتان را انجام دهید، وجه نقد برداشت کنید، انتقال وجه انجام داده و حتی در سایت‌های اینترنتی سراسر جهان خرید کنید. این کارت به شما امکان دسترسی به تسهیلات مالی در سراسر جهان را می‌دهد.همچنین ویزا کارت به کاربران خود امکانات ویژه‌ای مانند تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه نیز ارائه می‌دهد

انواع ویزا کارت

ویزاکارت دارای سه نوع مختلف زیر است:

ویزا کارت اعتباری (Visa Credit Card)

ویزاکارت اعتباری (Visa Credit Card) یک نوع کارت پرداخت است که برای افراد با تاریخچه مالی خوب صادر می‌شود. این کارت به کاربران این امکان را می‌دهد که بر اساس سقف اعتبار مشخصی خرید کنند، حتی اگر موجودی مالی مثبت در حسابشان نداشته باشند.
ویژگی مهم ویزاکارت اعتباری این است که به شما اجازه می‌دهد خرید کنید، حتی اگر موجودی مالی در حسابتان منفی باشد. با این حال، باید به یاد داشته باشید که استفاده از اعتبار کارت اعتباری ویزا نیز همراه با کارمزد و هزینه‌های مشخصی است. در زمان مشخص، مبلغ بدهی شما از موجودی حساب شما کسر می‌شود و اگر مبلغ مورد نظر در حساب موجود نباشد، هزینه‌های اضافه نیز به مبلغ بدهی افزوده می‌شود.

ویزا کارت دبیت (Debit Visa Card)

ویزاکارت دبیت (Debit Visa Card) یک نوع کارت پرداخت است که از طریق آن می‌توانید به مقدار موجودی حساب بانکی خود پول برداشت کرده و خرید کنید. اصلی‌ترین تفاوت بین ویزا کارت دبیت و کارت اعتباری این است که با دبیت کارت نمی‌توانید مبلغی بیشتر از موجودی حساب خود برداشت کنید. به عبارت دیگر، وقتی از ویزاکارت دبیت استفاده می‌کنید، پول مستقیماً از حساب بانکی شما کسر می‌شود.
ویزاکارت دبیت به شما امکان پرداخت در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سایت‌های اینترنتی و استفاده از دستگاه‌های خودپرداز برای برداشت وجه نقد را می‌دهد. همچنین می‌توانید با این کارت، خرید‌های خود را در سراسر دنیا انجام دهید، به شرطی که حساب بانکی معتبر داشته باشید و موجودی آن کافی باشد.
به‌طور کلی، ویزاکارت دبیت مانند یک کارت بانکی معمولی عمل می‌کند؛ اما دارای لوگوی ویزا است که امکان استفاده از آن را در تمامی نقاط جهان فراهم می‌کند. این کارت برای افرادی مناسب است که می‌خواهند از پول نقد در حساب بانکی خود برای خرید‌ها و پرداخت‌های روزمره استفاده کرده و نمی‌خواهند بدهی اضافه برای خود ایجاد کنند.

ویزا کارت پیش پرداخت (Prepaid Visa Card)

ویزا کارت پیش ‌پرداخت (Prepaid Visa Card) نوعی کارت پرداخت است که زمانی که آن را خریداری می‌کنید، مقدار معینی پول به آن افزوده می‌شود. این کارت‌ها مانند دبیت کارت‌ها هستند؛ اما یک تفاوت دارند که برای استفاده از آن‌ها نیازی به افتتاح حساب بانکی ندارید.

برداشت پول از ویزا کارت در ایران

بیشتر بخوانید: پی پال (PayPal)چیست؟

ویزاکارت پیش‌پرداخت به دو دسته تقسیم می‌شود:

  1. کارت‌های قابل شارژ (Reloadable Prepaid Cards): این نوع کارت‌ها را می‌توانید شارژ کرده و می‌توانید چند بار از آن‌ها استفاده کنید. معمولاً به‌عنوان یک کیف پول دیجیتال قابل شارژ عمل می‌کنند و برای مدیریت مالی شخصی یا برای خرید‌های آنلاین از آن‌ها استفاده می‌شود.
  2. کارت‌های غیرقابل شارژ (Gift Cards): این نوع کارت‌ها یک مبلغ ثابت دارند و دیگر نمی‌توان آن‌ها را شارژ کرد. بعد از استفاده از موجودی اولیه، دیگر نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این کارت‌ها را می‌توانید به‌عنوان کارت‌های هدیه به افراد مورد نظر خود هدیه دهید.

مزایای ویزا کارت

استفاده از ویزا کارت دارای مزایای فراوانی است که به شما امکانات متنوعی ارائه می‌دهد. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از ویزاکارت اشاره می‌کنیم:

  1. استفاده در کشورهای مختلف: یکی از بزرگترین مزایای ویزا کارت این است که می‌توانید به راحتی در اکثر کشورهای جهان از آن استفاده کنید. این امر به شما این امکان را می‌دهد که در سفرهای خارجی یا خریدهای آنلاین از ویزاکارت خود بهره‌برداری کنید.
  2. خرید حضوری: با ویزاکارت می‌توانید به دستگاه‌های کارتخوان در فروشگاه‌های حضوری مختلف مراجعه کنید و خریدهای حضوری خود را انجام دهید.
  3. برداشت وجه نقد: اکثر کشورها دارای دستگاه‌های خودپرداز برای برداشت وجه نقد از ویزاکارت‌ها هستند. بدین ترتیب، شما می‌توانید به راحتی از کارت خود، پول نقد برداشت کنید.
  4. خرید از سایت‌های خارجی: با ویزاکارت می‌توانید از سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین خارجی خرید کرده و از مزایای بازار جهانی بهره‌برداری کنید.
  5. انتقال وجه بین‌المللی: با استفاده از ویزا کارت می‌توانید به سادگی و به روشی ایمن و سریع، وجه را به حساب‌های بانکی دیگر کشورها انتقال دهید.
  6. پرداخت هزینه‌های آزمون‌های بین‌المللی: می‌توانید هزینه‌های مربوط به آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس، تافل، GRE و دیگر آزمون‌ها را با ویزاکارت پرداخت کنید.
  7. پرداخت هزینه‌های سفارتخانه: می‌توانید هزینه‌های مربوط به تعیین وقت و مراجعه به سفارت‌ها و کنسولگری‌های کشورهای مختلف را پرداخت کنید.
  8. قرض‌گرفتن رایگان پول: ویزا کارت امکان قرض‌گرفتن پول از برخی بانک‌ها را به‌صورت موقت برای شما فراهم می‌کند.
  9. پرداخت اقساط: با ویزاکارت می‌توانید خریدهای خود را به‌صورت اقساط پرداخت کنید و از این طریق، مدیریت بهتر بودجه خود را داشته باشید.
  10. محافظت از خرید: ویزا کارت اغلب امکان بازگشت وجه و حفاظت از خریدهای شما را فراهم می‌کند. در صورتی که با کالای خریداری‌شده مشکلی داشته باشید، می‌توانید از این امکان استفاده کنید.
  11. تخفیف‌ها و آفرهای ویژه: بعضی از ویزاکارت‌ها، تخفیف‌ها و آفرهای ویژه‌ای را برای کاربران خود ارائه می‌دهند.

تفاوت ویزا کارت و مستر کارت چیست؟

تفاوت مسترکارت و ویزا کارت

تفاوت‌های اصلی بین ویزا کارت و مسترکارت عبارت‌اند از:

  1. شرکت صادرکننده: ویزاکارت و مسترکارت دو شرکت مجزا هستند که کارت‌های پرداخت مخصوص خود را صادر می‌کنند. ویزا توسط شرکت Visa Inc. و مسترکارت توسط شرکت Mastercard صادر می‌شود.
  2. پوشش جغرافیایی: هر دو شرکت ویزا و مسترکارت دارای شبکه‌های جهانی بوده و کارت‌های آن‌ها به‌طور گسترده در سراسر جهان قابل استفاده هستند. با این حال، ممکن است در برخی مکان‌ها یا برخی بانک‌ها یکی از این کارت‌ها پذیرفته نشود.
  3. سیاست‌های بانک‌ها: برخی بانک‌ها ممکن است ترجیح دهند یکی از این دو کارت را برای مشتریان خود صادر کرده و از آن کارت بهره‌برداری کنند. این موضوع با توجه به هر بانک متغیر بوده و ممکن است در دسترسی به یکی از این دو کارت در بانک‌های مختلف، تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.
  4. برندهای همکاری‌کننده: هر دو شرکت ویزا و مسترکارت با بانک‌ها و مؤسسات مالی مختلف در سراسر دنیا همکاری می‌کنند. این همکاری‌ها ممکن است به‌صورت اختصاصی با یکی از این دو شرکت صورت گیرد و کارت‌های اختصاصی ویزا یا مسترکارت برای مشتریان این بانک‌ها عرضه شود.
  5. برنامه‌ها و تخفیف‌ها: ویزا و مسترکارت هر دو، برنامه‌ها و تخفیف‌های ویژه‌ای برای دارندگان کارت‌های خود ارائه می‌دهند. این تخفیف‌ها و برنامه‌ها ممکن است بسته به نوع کارت و بانک صادرکننده متغیر باشند.
    به‌طور کلی، ویزا کارت و مسترکارت هر دو کارت‌های پرداخت بین‌المللی با قابلیت استفاده در سراسر جهان هستند. تفاوت‌ها معمولاً در سیاست‌های بانک‌ها، اولویت‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای که ارائه می‌دهند، مشاهده می‌شود.

چگونه در ایران ویزا کارت بگیریم؟

تا به اینجای مقاله دریافتیم که ویزاکارت چیست و چه تفاوتی با مستر کارت دارد. حال اگر قصد دریافت ویزا کارت را دارید، باید بگوییم که در ایران به دلیل تحریم‌هایی که وجود دارد، شرایط دریافت ویزاکارت کمی دشوار است؛ اما مجموعه‌ها و شرکت‌هایی وجود دارند که اقدام به ارائه ویزاکارت و مسترکارت می‌کنند و شما می‌توانید در ازای پرداخت مبلغ مشخصی، ویزا کارت دریافت کنید. البته حواستان باشد که به سراغ مجموعه معتبری بروید و حتماً پیش از اقدام به دریافت کارت و پرداخت هزینه، در مورد مجموعه مربوطه به خوبی تحقیق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.