افزایش تراکنش‌ های موفق با نمایش خودکار اطلاعات کارت بانکی

افزایش تراکنش‌ های موفق
افزایش تراکنش‌ های موفق

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مواردی که نقش بسیار مهمی در افزایش فروش ایفا می‌کند، افزایش نرخ تبدیل پرداخت‌ موفق مشتریان است. فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین برای معرفی و فروش محصولات یا خدمات خود دارید. زمانی که فرد وارد وب‌سایت فروشگاه آنلاین شما می‌شود و محصول یا خدمت مورد نظر خود را جستجو و انتخاب می‌کند، زمان آن رسیده که سفارش خود را ثبت کند و هزینه‌ی آن محصول را پرداخت نماید، بنابراین با انتخاب گزینه‌ی خرید، فرآیند پرداخت را شروع می‌کند و به درگاه پرداخت اینترنتی متصل می‌شود.

اما ورود به این مرحله، به منزله‌ی خرید مشتری و پایان کار نیست. دلایل متعددی می‌تواند در این مرحله موجب افزایش نرخ تبدیل تراکنش‌های موفق شما شود. بررسی اطلاعات صفحه پرداخت کاربران زرین‌پال نشان می‌دهد که کاهش زمان فرایند پرداخت به صورت مستقیم در افزایش تعداد تراکنش‌های موفق تاثیر می‌گذارد.

نمایش خودکار اطلاعات کارت بانکی

نمایش سریع و خودکار اطلاعات کارت‌های بانکی که در سایر درگاه‌ها با آن پرداخت داشته‌اید، از مهم‌ترین مواردی که باعث افزایش تراکنش‌های موفق می‌شود. قطعا شما نیز چنین تجربه‌ای داشته‌اید و با این فرآیند آشنایی کامل دارید و می‌دانید که پس از ورود به صفحه‌ی پرداخت، در قسمت اطلاعات کارت بانکی، تنها نیاز است از بین کارت‌های بانکی که به شما نمایش داده می‌شود، شماره کارت مورد نظر خود را جهت تکمیل پرداخت و انجام تراکنش انتخاب کنید.

نمایش خودکار اطلاعات کارت بانکی چه مزیتی دارد؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های این روش، افزایش سرعت پرداخت است ضمن این‌که کاربر تجربه‌ی خوشایندی از نحوه‌ی پرداخت آسان و سریع خواهد داشت. همچنین به کمک ثبت خودکار اطلاعات بانکی خریدار در درگاه پرداخت هوشمند زرین‌پال، احتمال بروز خطا هنگام وارد کردن شماره کارت یا سایر اطلاعات بانکی توسط فرد پرداخت‌کننده (خریدار)، کاهش یافته و نرخ پرداخت موفق به مقصد نهایی (فروشنده) بیش‌تر می‌شود.

چطور قابلیت نمایش خودکار اطلاعات کارت بانکی مشتریان را فعال کنیم؟

پیش از هر چیز نیاز است نگاهی گذرا به فرآیند پرداخت داده باشیم؛ هنگامی که پرداختی توسط فرد خریدار انجام می‌شود، در حقیقت مجموعه‌ای از اطلاعات و داده‌ها، توسط خریدار به زرین‌پال ارسال می‌شود و یک کد یکتا با عنوان Authority به خریدار متصل می‌شود. چنانچه قصد دارید از این قابلیت استفاده کنید و اطلاعات کارت‌های بانکی مشتریان خود را در صفحه‌ی پرداخت به آن‌ها نمایش دهید، کافی‌ست پارامتر mobile (شماره تماس متعلق به مشتری) را برای زرین‌پال ارسال کنید.

چگونه پارامتر شماره تماس مشتریان خود  را ارسال کنید؟

همانطور که در راهنمای اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی اشاره شده است،هنگام اتصال به درگاه اینترنتی زرین‌پال، در اولین قدم نیاز است پارامترهای موجود در جدول زیر را با متد POST به آدرس مشخص شده ارسال کنید.

افزایش تراکنش‌های موفق با نمایش خودکار اطلاعات کارت بانکی

در مرحله‌ی بعد که فعا‌ل‌سازی قابلیت نمایش خودکار اطلاعات کارت بانکی به خریدار است، می‌توانید پارامتر mobile که یک پارامتر اختیاری است را به همراه پارامترهای merchant_id amount description callback_url که جزء پارامترهای اجباری هستند برای زرین‌پال ارسال کنید. 

نمایش خودکار اطلاعات کارت بانکی چه مزیتی دارد؟

چنانچه با هرگونه پرسش یا ابهامی در این خصوص مواجه شدید، لطفا در قسمت نظرات این نوشته با ما مطرح کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پرسش‌های شما پاسخ دهیم. همچنین می‌توانید کتابچه‌ی راهنمای جامع افزایش نرخ تبدیل پرداخت موفق را دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.